معرفی و دانلود کتاب بلوغ دختران

عکس جلد کتاب بلوغ دختران
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بلوغ دختران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بلوغ دختران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بلوغ دختران

دوران بلوغ یکی از پرچالش‌ترین و مهم‌ترین دوران‌های زندگی هر انسانی به حساب می‌آید. دختران با ورود به این دوره، تغییرات جسمانی و ذهنی زیادی را تجربه می‌کنند. کتاب بلوغ دختران نوشته‌ی امی میدلمن و کیت گران والد، اطلاعات مفیدی در باب بدن و تغییرات آن، روابط با جنس مخالف و دوران قاعدگی در اختیار نوجوانان می‌گذارد و پیشنهادهایی مؤثر برای حفظ سلامت روح و روان ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب بلوغ دختران

دوران بلوغ یکی از حساس‌ترین مقاطع زمانی برای نوجوانان به شمار می‌رود، از آنجا که دختران تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می‌کنند، دچار احساسات گوناگونی اعم از شرمساری، افسردگی و تنهایی می‌شوند. به همین علت، مطالعه در مورد این دوران کمک بسیاری به ایجاد آمادگی نسبت به تغییرات می‌کند. کتاب بلوغ دختران (Girl's Guide to Becoming a Teen) یکی از کتب آموزشی مناسب در این خصوص است که به قلم امی میدلمن (Amy B. Middleman) و کیت گران والد (Kate Gruenwald) به رشته‌ی تحریر درآمده است.

بلوغ یعنی دوران تغییرات؛ این تغییرات ذهنی و فیزیکی، تأثیر زیادی بر احساسات و عواطف شما خواهند گذاشت. بعضی از این تغییرات هیجان‌انگیز و برخی عجیب و ترسناک به نظر می‌آیند. شما در حال قدم نهادن به دنیای جدیدِ آدم‌بزرگ‌ها هستید، پس ناگزیر باید با برخی حقایق تلخ دست‌وپنجه نرم کنید. اما باید بدانید بسیاری از این تغییرات خلقی مربوط به هورمون‌ها و زودگذر هستند، بنابراین سخت‌ گرفتن به خودتان به دلیل تغییرات ظاهری، جوش‌ها و زیاد شدن وزن اشتباه است. با کسب اطلاعات راجع‌ به خود و بدنتان، به‌راحتی می‌توانید چالش‌های دوان بلوغ را پشت‌سر بگذارید. در کتاب بلوغ دختران به اهمیت مواردی همچون ورزش و تغذیه‌ی سالم پرداخته می‌شود. نویسندگان، روزانه یک ساعت ورزش را به دختران توصیه می‌کنند که می‌تواند شامل ورزش‌های گروهی یا پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری تا مدرسه باشد.

معرفی و دانلود کتاب بلوغ دختران

امی میدلمن و کیت گران والد همچنین تغذیه‌ی مناسب در این دوران را راهی برای رسیدن به تناسب اندام و در نتیجه ایجاد حس رضایت درونی می‌دانند. توصیه‌ی آن‌ها به شما استفاده از گوشت کم‌چرب، مانند جوجه، ماهی و بوقلمون است. میوه‌ها نسبت به میان‌وعده‌های شیرین، انتخاب مناسب‌تری هستند و سبزیجات رنگی مختلف منبعی برای تأمین ویتامین‌های مورد نیاز بدن به حساب می‌آیند.

با خواندن کتاب بلوغ دختران یاد می‌گیرید که چگونه با نگرانی‌های معمول دختران همچون جوش‌های بلوغ، دل‌دردهای قاعدگی و نوسان وزن مواجه شوید و نیز متوجه می‌شوید که داشتن رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی برای به سلامت گذراندن دوران بلوغ حائز اهمیت بسیار است.

کتاب بلوغ دختران برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در آستانه‌ی ورود به دوران بلوغ یا در حال پشت سر گذاشتن آن هستید، این کتاب پاسخ بسیاری از سوال‌های شما را می‌دهد. نوجوانان 8 تا 11 ساله مخاطبان اصلی کتاب حاضر هستند.

در بخشی از کتاب بلوغ دختران می‌خوانیم

حداقل‏ یک ‏ساعت‏ در‏ روز،‏ فعالیت ‏فیزیکی‏ لازم ‏و‏ ضروری ‏است.‏ برای‏ برخی‏ دختران، ‏این ‏فعالیت ‏به‏ معنی ‏بازی‏ کردن‏ در‏ تیم‌های ‏ورزشی ‏است. ‏اگر ‏به‏ ورزش‏‌های‏ تیمی‏ علاقه‏‌ای ‏ندارید ‏راهی ‏دیگر ‏برای‏ فعالیت ‏بیابید.‏ یک ‏راه‏ ساده ‏برای ‏ورزش‏ کردن‏ همراه ‏ساختن ‏فعالیت‏ بیشتر‏ با‏ کارهای ‏روزمره ‏می‌‏باشد.‏ در‏ صورت‏ امکان ‏به ‏جای ‏استفاده ‏از‏ اتومبیل ‏برای ‏رفتن ‏به ‏مدرسه‏ قدم ‏بزنید‏ یا ‏دوچرخه‌سواری‏ کنید.‏ به‏ جای ‏آسانسور ‏از‏ پله ‏بالا ‏بروید،‏ برای ‏قدم ‏زدن‏ بیرون ‏بروید،‏ همراه‏ با‏ دوستانتان ‏بدوید ‏یا ‏پیاده‏‌روی‏ کنید. ‏در ‏خانه ‏می‌توانید ‏طناب ‏بزنید،‏ همراه‏ با ‏برنامه‌های‏ تلویزیونی ‏ورزش ‏کنید ‏یا ‏از ‏دوچرخه‌ی ‏ثابت‏ و‏ تردمیل ‏استفاده‏ کنید‏ و‏ در ‏برنامه‌ی‏ روزانه‌ی ‏خود ‏ورزش‌های ‏استقامتی ‏و ‏بارفیکس ‏قرار‏ دهید. با ‏اینکه‏ هر ‏فعالیتی‏ مفید ‏است،‏ فعالیت‌‏های ‏پر‏تحرک‏‌تر‏ که ‏تعداد ‏ضربان‏ قلب‏ را ‏افزایش‏ می‏‌دهند ‏برای‏ سلامتی ‏مفید‏ترند. ‏مهم‏ْ یافتن ‏فعالیت‏ مورد‏علاقه‌ی‏ شما ‏می‏‌باشد.‏ اگر ‏نگرانی‏ یا ‏بیماری ‏خاصی‏ دارید،‏ قبل‏ از‏ شروع برنامه‌ی ‏ورزشی ‏با ‏پزشک‏ مشورت ‏کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌سخن
فصل اول: به دوره‌ی بلوغ خوش آمدید
فصل دوم: تغذیه، ورزش و تناسب اندام
فصل سوم: قد شما
فصل چهارم: پوست، دندان و مو
فصل پنجم: دستگاه تناسلی (داخلی و خارجی)
فصل ششم: دوران قاعدگی
فصل هفتم: احساسات شما
فصل هشتم: روابط دوستی (ارتباطات)
فصل نهم: رابطه با جنس مخالف چیست؟
فهرست لغات و اصطلاحات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بلوغ دختران
نویسنده،
مترجممحبوبه رمضان زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-600-6483-13-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بلوغ دختران

Azam miralami
۱۴۰۳/۱/۲۴
دخترم خواند و آموزنده بود. ممنون
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بلوغ دختران

برای دریافت کتاب بلوغ دختران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.