معرفی و دانلود کتاب بیمار خاموش

عکس جلد کتاب بیمار خاموش
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیمار خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیمار خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیمار خاموش

کتاب بیمار خاموش، اثر الکس مایکلیدیس، از دیدگاه یک روان‌درمانگر انگلیسی به‌نام «تئو فِیبر» روایت می‌شود. «آلیشا برنسون»، یکی از بیماران او، پس از قتل همسرش توانایی صحبت‌کردن را از دست می‌دهد و اکنون تئو، درمانگر او باید از راز هولناک این تراژدی پرده بردارد. این اثر که رمانی در ژانر دلهره‌آور و روان‌شناختی است، در سال 2019 منتشر شد و به‌سرعت در صدر فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب بیمار خاموش

زندگی آلیشا برنسون رؤیایی و بی‌نقص است. او با یک عکاس مد و فشن به‌ نام «گابریل» ازدواج کرده و در کنار او به‌مدت هفت سال در یکی از بهترین مناطق لندن زندگی می‌کند. آلیشای 33‌ساله، نقاش و هنرمندی معروف است و زندگی‌اش در نگاه اول هیچ مشکلی ندارد؛ تا اینکه یک روز هنگامی که گابریل به خانه برمی‌گردد، آلیشا او را با شلیک پنج گلوله به قتل می‌رساند و پس از آن، دیگر کلمه‌ای صحبت نمی‌کند.

سکوت آلیشا این پرونده را از یک تراژدی خانوادگی به یک ماجرای مرموز و هولناک تبدیل می‌کند. این اتفاق توجه مردم جامعه را به خود جلب می‌کند و قیمت نقاشی‌های آلیشا سر‌به‌فلک می‌کشد. پلیس برای حفظ امنیت آلیشا او را به یک محل امن در شمال لندن منتقل می‌کند. تئو فِیبر، روان‌درمانگری است که بی‌صبرانه در انتظار دیدار با آلیشا به سر می‌برد. تئو عزم خود را جزم می‌کند تا هرطور که شده، حقیقت ماجرا را کشف کند و حقیقت را از زیر زبان آلیشا بیرون بکشد؛ اما این پرونده او را وارد مسیر پرپیچ‌وخم و خطرناکی می‌کند که تئو هیچ انتظارش را ندارد.

داستان کتاب بیمار خاموش (The Silent Patient) از زبان تئو فیبر و دفترچه خاطرات آلیشا روایت می‌شود و دو خط داستانی دارد؛ کوشش تئو برای فهم حقیقت ماجرا و دیگری، دفترچه خاطرات آلیشا که ماجراهای زیادی را فاش می‌سازد. نویسنده‌ی کتاب، الکس مایکلیدیس (Alex Michaelides)، با استفاده از مهارت و تجربه‌ی فراوان خود در سبک‌های جنایی و معمایی، داستان را به‌زیبایی هرچه‌ تمام‌تر روایت می‌کند و سرنخ‌ها را در اختیار خواننده می‌گذارد.

کتاب بیمار خاموش به‌همت انتشارات اختر و به‌ کوشش نازنین جباریان‌صابر به زبان فارسی بازگردانی شده است.

جوایز و افتخارات کتاب بیمار خاموش

  • قرار گرفتن در صدر فهرست پرفروش‌ترین رمان‌های نیویورک تایمز در سال 2019
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب معمایی و دلهره‌آور گودریدز در سال 2019
  • یکی از بهترین کتاب‌های منتخب آمازون در سال 2019
  • ترجمه به زبان‌های مختلف در سرتاسر جهان

نکوداشت‌های کتاب بیمار خاموش

  • ترسناک، هیجان‌انگیز و بسیار خواندنی. (لیبرتی ژورنال)
  • یک رمان درست‌وحسابی با داستان جذاب و موشکافانه! (آبزرور)
  • یک داستان روان‌شناختی و دلهره‌آور جدید و فراموش نشدنی. (اینترتیمنت ویکلی)
  • این کتاب بسیار دلهره‌آور، جذاب و هیجان‌انگیز است. پایان این داستان عرق سردی بر پیشانی تمام خوانندگان آن برجای می‌گذارد! (بوک لیست)
  • الکس مایکلیدیس یکی از بهترین کتاب‌های دلهره‌آور روان‌شناختی جهان را نوشته است. این رمان همانند یک کابوس دیوانه‌وار شما را در بر می‌گیرد و پایانی بسیار شگفت‌انگیز و غیرمنتظره دارد. (نیویورک‌ تایمز)

کتاب بیمار خاموش برای چه‌ کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به رمان‌های دلهره‌آور، جنایی و معمایی و روان‌شناختی از خواندن این کتاب لذت می‌برند. داستان پیچیده و جذاب این اثر، در کنار پیچش‌های داستانی غیرمنتظره و پایان شوکه‌کننده خوانندگان را تا لحظه‌ی آخر پای کتاب نگه می‌دارد.

با الکس مایکلیدیس بیشتر آشنا شویم

الکس مایکلیدیس در سال 1977 و در جزیره‌ی قبرس به‌ دنیا آمد. لیسانس ادبیات انگلیسی خود را از دانشگاه کمبریج گرفت و پس از آن برای تحصیل در رشته‌ی فیلم‌نامه‌نویسی به مؤسسه‌ی فیلم آمریکا در لس‌آنجلس رفت. وی اولین کتاب خود به‌نام بیمار خاموش را در سال 2019 منتشر کرد که به شهرت جهانی رسید و بیشتر از یک سال در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز باقی ماند. کتاب دوم او به اسم «دوشیزگان» که با نام «باکره‌ها» نیز شناخته می‌شود، در سال 2021 منتشر شد. الکس مایکلیدیس نگارش فیلمنامه‌ی «شیطانی که می‌شناسی (The Devil You Know)» با بازی جنیفر لارنس را بر عهده داشته و اکنون در شهر لندن زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب بیمار خاموش می‌خوانیم

زمانی که آلیشا برنسون شوهرش را کشت، سی و سه سال داشت.

تنها هفت سال بود که باهم ازدواج کرده بودند. هر دو هنرمند بودند... آلیشا نقاش بود و گابریل یک عکاس مشهور مُد. او سبک خاصی در عکاسی داشت و از زوایای عجیب و ناخوشایند از زنان نیمه برهنه و به شدت لاغر اندام عکس می‌گرفت. بعد از مرگش، قیمت عکس‌هایش به شکل نجومی بالا رفت. صادقانه بگویم، به نظر من کارهایش در عین پر زرق و برق بودن، سطحی و ضعیف بودند. در مقایسه با آثار بی‌نظیر آلیشا هیچ کیفیت ذاتی و دلنشینی نداشت. البته من آنچنان از هنر سر در نمی‌آورم که بخواهم بگویم آیا آلیشا برنسون در طول زمان به عنوان یک نقاش ماهر باقی خواهند ماند یا نه. استعداد او همیشه تحت الشعاع رسوایی و بدنامی‌اش قرار خواهد داشت، بنابراین بی‌طرفانه حرف زدن کمی سخت است و ممکن است شما مرا متهم کنید که دارم از او جانبداری می‌کنم.

من فقط نظرم را می‌گویم، حالا درست و غلطش را نمی‌دانم. از نظر من، آلیشا یک نابغه است. جدا از مهارت‌های تکنیکی‌اش، نقاشی‌هایش توانایی عجیب و رمزآلودی در جلب توجه آدم دارد. طوری که انگار بیخ گلویت را می‌گیرد و سفت و سخت به آن چنگ می‌زند. گابریل برنسون شش سال پیش به قتل رسید. زمانی که مُرد چهل و چهار ساله بود. او در 25 ماه آگوست کشته شد؛ در تابستانی بسیار گرم که سابقه نداشت. شاید به خاطر بیاورید، تابستانی با بالاترین دمایی که تا به آن زمان به ثبت رسیده بود. روزی که او مُرد، گرم‌ترین روز سال بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیمار خاموش
نویسنده
مترجمنازنین جباریان صابر
ناشر چاپیانتشارات اختر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات399
زبانفارسی
شابک978-600-486-654-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیمار خاموش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بیمار خاموش

برای دریافت کتاب بیمار خاموش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.