معرفی و دانلود کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید

عکس جلد کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید

کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید با یک معمای قتل ساده شروع می‌شود، اما رفته‌رفته متوجه می‌شوید که قضیه به آن‌ سادگی‌ها که فکرش را می‌کردید، نیست! دو راوی اصلی این کتاب زن و شوهری هستند که از هم طلاق گرفته‌اند و ممکن است قاتلِ دوستی مشترک باشند. وقتی این کتاب پرفروش نیویورک تایمز آلیس فینی را می‌خوانید، حواستان باشد زمانی که کاملاً از هویت قاتل مطمئن شده‌اید، به‌سراغ فصل بعد بروید؛ زیرا همه‌ی تصوراتتان نابود خواهد شد!

درباره‌ی کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید

امروزه کتاب‌های جنایی و معمایی با بهترین سریال‌های نتفلیکس رقابت می‌کنند و بعضی از آن‌ها به سریال‌های جذاب و پربیننده‌ای تبدیل خواهند شد. شخصیت‌های پیچیده، راوی‌های غیرقابل‌اعتماد، پیچش‌های داستانی متعدد و... به مهم‌ترین مؤلفه‌های رمان‌های جنایی بدل شده‌اند. کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید (His and Hers) یکی از بهترین نمونه‌هاست. کتابی که شما را تا پایان با خود همراه می‌کند. آلیس فینی (Alice Feeney) داستان کتاب را از دید یک زن و یک مرد روایت می‌کند. اما در این میان همیشه یک نفر دروغ می‌گوید. اما چه کسی؟

معرفی و دانلود کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید

سه راوی داستان همیشه یک نفر دروغ می‌گوید را روایت می‌کنند که عبارتند از:

  • جک: کارآگاه جک هارپر، رئیس تیم جنایی در یک منطقه‌ی روستایی است. او از لندن به همان روستایی که در آن بزرگ شده نقل‌‌مکان می‌کند؛ درست بعد از زمانی که از همسرش، آنا، جدا می‌شود. او مشکل بی‌خوابی دارد و بیش از حد می‌نوشد. وقتی یک پرونده‌ی قتل را به او می‌سپارند، جک متوجه می‌شود که قربانی همان زنی است که شب قبل را با او به سر برده؛ برای همین از قبول کردن پرونده امتناع می‌کند. اما همکار او پریا پاتل به او مشکوک می‌شود و همه‌ی حرکات جک را زیر نظر می‌گیرد.
  • آنا: آنا اندروز 36ساله، مجری اخبار تلویزیونی بی‌بی‌سی است. او پس از مرگ دختر نوزادش، از همسرش طلاق می‌گیرد و خود را غرق در کار می‌کند. آنا اسرار بسیاری دارد که آن‌ها را برای هیچ‌کس فاش نکرده. وقتی تصمیم گرفته می‌شود که او دیگر مجری اخبار نباشد، آنا سردرگم می‌شود و به الکل پناه می‌برد. تا اینکه متوجه می شود در روستای محل تولدش، قتلی رخ داده است. و داستان زمانی پیچیده‌تر می‌شود که می‌فهمد مقتول، دوست قدیمی خودش است. او برای پوشش خبری قتل به روستا فرستاده می‌شود و درگیر ماجراهای عجیبی می‌گردد.
  • قاتل: ما نمی‌دانیم قاتل کیست؛ اما در میان روایت‌های آنا و جک، روایت او را از قتل‌ها می‌شنویم.

معرفی و دانلود کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید

همان‌طور که داستان پیش می‌رود، قتل‌های بیشتری به وقوع می‌پیوندد و به نظر می‌آید یک قاتل زنجیره‌ای دست به کار شده است. شواهد نشان می‌دهند که آنا یا جک می‌توانند قاتل باشند. آلیس فینی هر دو را در موقعیت‌های مختلف قرار می‌دهد؛ به‌ گونه‌ای که خواننده بعد از خواندن یک فصل احساس می‌کند آنا قاتل است و پس از خواندن روایت آنا، مطمئن می‌شود که جک قاتل است. چنین روندی تا پایان داستان ادامه دارد. فصل‌های مختصر کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید، شما را قانع می‌کند که فقط چند صفحه‌ی دیگر بخوانید. نهایتاً زمانی به خودتان می‌آیید که ساعت‌ها گذشته است و شما هنوز تشنه‌ی یافتن حقیقت هستید. در این مسیر با حدس، احتیاط، بی‌اعتمادی، دروغ و... مواجه می‌شوید.

ماجرای رمان همیشه یک نفر دروغ می‌گوید زمانی جذاب می‌شود که هیچ‌کس شما را از اشتباه درنمی‌آورد. تشخیص حقیقت از دروغ، به دقت بسیار زیادی نیاز دارد. شخصیت‌های آنا و جک دو شخصیت خاکستری هستند با رازهای سربه‌مهر؛ شخصیت‌هایی که حتی به خودشان دروغ می‌گویند، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و ایرادهای زیادی دارند. آلیس فینی ماهیت انسان را به‌خوبی درک می‌کند و این مهارتش را در شخصیت‌پردازی‌هایش نشان می‌دهد. هر چه درباره‌ی شخصیت‌های داستان بدانید، بیشتر با آنان هم‌ذات‌پنداری می‌کنید و درعین‌حال بیشتر به آن‌ها مشکوک می‌شوید.

کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید با ترجمه‌ی پریا خوارزمی و به کوشش نشر نون منتشر گشته است.

جوایز و افتخارات کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید

  • قرار گرفتن در دسته‌ی کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش ساندی تایمز

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید

جسیکا چستین، بنیان‌گذار شرکت فرکل فیلمز، به همراه کریستن کمپو و انداور کانتنت، حق پخش تلویزیونی این کتاب آلیس فینی را خریده‌ و قرار است آن را به یک سریال جذاب تبدیل کند.

نکوداشت‌های کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید

  • در رمان همیشه یک نفر دروغ می‌گوید، یک مجری خبر و یک کارآگاه پلیس بعد از یک پرونده‌ی قتل، پس از سال‌ها جدایی، دوباره به یکدیگر می‌رسند. آلیس فینی در این رمانْ تعلیقات بسیار، چرخش‌های داستانی و مظنونین فراوانی را در خود جای داده است. (مجله‌ی کرکوس ریویوز)
  • نمی‌توانستم کتاب را بر زمین بگذارم. یک داستان جذاب و هیجان‌انگیز دیگر از آلیس فینی. (کیت سیلورتون، مجری بریتانیایی)
  • بعد از خواندن آخرین سطور کتاب، افسوس می‌خورید که چرا این‌قدر زود تمام شد! (دیلی میل)
  • داستانی سراسر تعلیق که شما را شگفت‌زده می‌کند. هرچه داستان همیشه یک نفر دروغ می‌گوید به‌سمت اوج می‌رود، اطمینان خود را به راویان کتاب از دست خواهید داد! (نیویورک تایمز)
  • یک تریلر پرپیچ‌وخم و گیرا. (ساندی تایمز)

کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید برای کسانی است که رمان‌های جنایی و هیجان‌انگیز را دوست دارند و می‌خواهند یک رمان را به‌سرعت برق و باد تمام کنند.

در بخشی از کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید می‌خوانیم

همه‌ی ما رازهایی داریم؛ بعضی‌ها را حتی برای خودمان تعریف نمی‌کنیم.

وقتی برای اولین بار چشمانم را باز می‌کنم، نمی‌دانم چه‌چیزی بیدارم کرده یا ساعت چند است یا کجا هستم. همه چیز سیاه سیاه است. انگشت‌هایم چراغ‌خواب را پیدا می‌کنند که تا حدی به اطراف نور می‌اندازد، و خوشحالم اتاق‌خواب آشنای خودم را می‌بینم. همیشه وقتی با چنین حسی بیدار می‌شوم، خیالم راحت می‌شود و می‌فهمم به خانه رسیده‌ام.

من یکی از آن زن‌هایی نیستم که درباره‌شان در کتاب‌ها می‌خوانید یا در سریال‌های تلویزیونی می‌بینید، که دم‌به‌دم زیادی مشروب می‌خورند و یادشان نمی‌آید که شب پیش چه‌کار کرده‌اند. یک الکلی کم‌تجربه و کلیشه‌ای نیستم. همه‌ی ما به چیزهایی اعتیاد داریم: پول، موفقیت، شبکه‌های اجتماعی، شکر، رابطه‌ی جنسی... فهرست احتمالات پایانی ندارد. اتفاقاً ماده‌ی مخدرِ انتخابی من الکل است. ممکن است یک مدتی طول بکشد تا خاطراتم سراغم بیایند و شاید همیشه خوشحال نباشم یا به کاری که کرده‌ام افتخار نکنم. ولی به این معنی نیست که مجبورم به همه‌ی دنیا درباره‌اش بگویم.

گاهی اوقات فکر می‌کنم برای تعریف کردن زندگی خودم راوی غیر قابل اعتمادی‌ام. به‌نظرم، گاهی همه‌ی ما این‌طوری هستیم.

اولین چیزی که یادم می‌آید این است که شغل رؤیایی‌ام را از دست دادم و حقیقت از آب درآمدنِ خاطره‌ی بدترین کابوسم، به‌لحاظ جسمی، به من صدمه می‌زند. چراغ را خاموش می‌کنم. دیگر نمی‌خواهم همه چیز را به این وضوح ببینم. بعدش دوباره روی تخت دراز می‌کشم و سرم را زیر ملافه فرومی‌برم. همان‌طور که به یاد می‌آورم از دفتر جناب بی‌انعطاف بیرون می‌روم و بعدش در اواسط بعدازظهر از اتاق خبر می‌روم، دستانم را دورم حلقه می‌کنم و چشمانم را می‌بندم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید
نویسنده
مترجمپریا خوارزمی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-622-7566-81-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید

MIRASHIN
۱۴۰۲/۹/۲۹
خلاصه‌ی کتاب رو که میدونید
در مورد کتاب باید بگم که من چند صفحه اول رو واقعا با اجبار خوندم
ولی آلیس فینی حتی اگر معمای منطقی و جذابی نداشته باشه مجبورتون می‌کنه کتاب رو زمین نذارید و بخونید
از صفحات ۷۰ به بعد کنار گذاشتن کتاب غیر ممکنه
پس با وجود پایان غیر منطقی‌ای که داشت پیشنهاد میکنم اون
حس ماجراجویی رو تجربه کنید
و اما از این قسمت لطفا اگه کتاب رو خوندین ببینید
به نظرم کتاب مجموعه‌ای از سنگ کاغذ قیچی و ده بچه زنگی بود و اینکه این موضوع خشونت مدرسه‌ای خیلی تو کتاب‌ها و سریال‌ها همیشه استفاده میشه پس میتونم بگم یک ایده نخ نما شده بود و اینکه توی کتاب‌های الیس فینی زوج داستان همیشه قراره زندگیشون خوب بشه
یعنی حتی اگر آدم‌های خاکستری مایل به سیاهی باشند هم پایان زیبایی دارند.کتاب پایانش طوری هست که باید با چشم بسته بپذیری وگرنه با خودت میگی واقعا یه آدم تو اون شرایط توانایی این کار هارو داره؟ حتی اگه به قول خودش بیمار نباشه
در مجموع از خوندن کتاب و هیجان کتاب لذت بردم.
در مورد پریا هم تا آخر فکر میکردم یه چیزیش هست 😂
M.s
۱۴۰۲/۱۱/۶
کتاب از اولش برای من جذاب بود ولی هرچی جلوتر میرفتم به جذابیتش اضافه میشد داستان جوری پیش میره که آدم فکر میکنه مرد قاتل هست ولی یه کم که پیش میری اتفاقاتی میفته که خواننده فکر میکنه زن قاتله بعد شخص بعدی میاد باز دلایلی وجود داره که میگی این قاتله و باز بعداز اون نفر دیگه‌ای میاد که دلایل نشون نفر میده چهارم قاتله و این برای من بیش از حد جذابش کرده بود و جوری داستان پیش میرفت که کتاب رو نمیتونستم زمین بزارم و در پایان کتاب هم یه قافلگیری خوب داشت که جالب ترش کرد و جوری آلیس فینی داستان رو پیش برد که تصمیم دارم بیشتر ازش کتاب بخونم نقاط ظعف هم داشت ولی نقاط قوتش خیلی زیاد بود و من به شخصه لذت بردم و یه جمله‌ی زیبایی اوایل کتاب میگه که دوست دارم تکرارش کنم ((مهربانی خرجی ندار)) این جمله رو هرچقدر که بشنویم بازم کمه موفق و پایدار باشید
عرفان کریمی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید را به کسانی پیشنهاد می‌کنم که از خواندن کتاب ژانر معمایی جنایی لذت می‌برند سیر اتفاقات به گونه‌ای است که خواننده با شنیدن صحبت‌های هر کدام از کاراکترها حس بیشتری برای نسبت دادن قتل به شخص‌های دیگر را پیدا می‌کند به عبارتی کلمات جوری در داستان گنجانده شده‌اند که گویا و هر کدام از مظنونین می‌توانستند هم قاتل باشند هم در معرض خطر قتل و این شما بودید که بایستی حدس می‌زدید که کدام یک از کاراکترها قاتل است که به احتمال خیلی زیاد تا آخر داستان نمی‌توانید قاتل را پیدا کنید مگر این که 20 صفحه پایانی کتاب را خوانده و دهانتان از شگفتی باز بماند دلیل این که یک ستاره کمتر به این داستان می‌دهم این است که خواننده با سیر اتفاقاتی که افتاد انتظار چنین قاتلی رو نداشت
book's bff
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
این کتاب بسیار شوکه کننده بود و من از خوندنش نیم ساعت فقط زل زده بودم به سقف اتاقم تا بیست صفحه اخر کتاب کلا روند داستان جوریه که قاتل مشخصه و دلایل نامشخص و عجیب غریب خودش رو هم برای این کار داشته و حتی از زبون جک هم چیز‌هایی نوشته شده بود که مطمئنت می‌کرد که قاتل خود خودشه.. اما وای به حال اون و بیست صفحه اخر کلا هر چی خوندید رو میندازید دور با یک حقیقت تازه اشنا میشید و به نظرم با توجه به بقیه کتاب‌های این نویسنده این در اون حد باحال نبود ولی باز هم پیشنهادش میکنم چون کلا حس و حال عجیبی داره
maryam nazemi
۱۴۰۲/۹/۲۴
مثل یک اثر از شکسپیر حقیقت تلخ جامعه‌ای را که هالیوود و رسانه‌ها چشم و دل سیر!! معرفی می‌کنند،، نشان می‌دهد؛
درین فضا یک دختر نوجو
ان به هیولا تبدیل می‌شود و با نابودی‌اش سالها نابودی را برای همه تدارک می‌بیند... همه انسان‌ها بعد از تنفس در یک جامعه مسموم که خوب و بدش در پس شعارهای زمینه ساز به
برای نابودی انسان طراحی می‌شود، چاره‌ای جز مسموم شدن ندارند
بنابراین در پایان داستان در میابیم فرشته‌ترین فرد؛ و نقش مورد انتظارش که باید پاک بماند هولناک‌ترین شیطان است
Samaneh
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
کتاب بسیار جذاب بود اصلا فکر نمیکردم ان قاتل باشه. چه قدر سردرگم میشدی وسط هایش و مدام با خودم فکر میکردم یکی از شخصیت ها قاتله. ولی نویسنده عجیب زیبا نوشته بود‌ یک جاهایی که از زبون قاتل حرف میزد خیلی جالب بود کلا پیشنهاد میکنم بخونید واقعا نمیدونم چه طور مینویسند که حتی قاتل جلو چشماته ولی حتی رو حدس نمیزنی کیه صفحه‌های اخر خیلی تند خوندم از بس هیجان داشت وقتی کتاب رو خوندی دوباره برگرد اولش رو بخون همان اول گفته به ما که قاتل کیه ولی ما متوجه نشدیم
الهام شفیعی
۱۴۰۲/۹/۲۶
برای کسانی که زیاد در ژانر معمایی جنایی کتاب نخونده باشند جذابه اما بنظر من کتابی با سبک تکراری که نویسنده به زور میخواست روند داستان رو مهیج و مرموز جلو ببره در حالیکه این مدل روایت‌هایی در قالب سه روایتگر رو قبلاً در کتاب سنگ کاغذ قیچی خونده بودم و سوژه‌ای از زنانی که نوجوانی خطرسازی رو تجربه کردن در کتاب بازی دروغ خونده بودم یجورایی تکراری بود
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۲/۹/۲۵
اگه از کتابهای این نویسنده تا بحال مطالعه داشتید باید بدونید قراره تا لحظه آخر داستان غافلگیر بشید و از جایی که حتی فکرش رو نمیکنید سوپرایز بشید
کتاب در مورد گوینده خبری هستش که بعد سالها برای تهیه خبر مجبوره به محل سکونت زمان کودکیش برگرده و گزارش یک قتل رو بفرسته و یک کاراگاه که آشنای قدیمی اون هست قراره پرونده قتل رو حل کنه اما این پرونده حسابی به گذشته این افراد مربوطه
Parsis
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
یک داستان جذاب و هیجان انگیز داستانی سراسر تعلیق که شما را شگفت زده میکند. هر چه داستان به سمت اوج می رود اطمینان خود را به راویان کتاب از دست خواهید داد. یک تریلر پر پیچ و خم و گیرا، کتاب همیشه یک نفر دروغ میگوید برای کسانی است که رمان های جنایی و هیجان انگیز را دوست دارند، خواندن این کتاب را پیشنهاد میکنم.
غزل مولا
۱۴۰۲/۱۱/۱
به عنوان کسی که عاشق کتاب‌های جنایی هستم و چند کتاب از آلیس فنینی خوندم این کتاب اصلا خوب نبود و چنگی به دل نزد. اصلا شبیه بقیه کتاب هایش نبود و ضعیف تر بود یک سری جاها کمی مبهم بود داستان که فکر کنم به خاطر سانسور بود من توقع کتاب بهتر با ترجمه بهتری داشتم ولی باز هم در ژانر خودش کتاب خوبیه
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
اوایل داستان کند و کش دار بود از اواسط داستان که قتل‌ها اضافه شد ریتم و روند بهتری پیدا کرد و بر اساس داستان‌های مشابهی که در گذشته خونده بودم یک حدس هایی در باره‌ی قاتل زدم که در پایان با شگفتی بسیار متوجه شدم که حدس هایم اشتباه و با مشخص شدن قاتل کاملا غافلگیر شدم
در کل داستان خوبی بود
ف
۱۴۰۳/۱/۳۰
برای کسایی که زیاد کتاب جنایی نخوندم می‌تونه جذاب باشه ولی به نظر من کتاب ضعیفی بود و یه چیزی که خیلی منو اذیت کرد این بود که بعضی جاها خیلی مبهم بود و آدم رو گیج میکرد. البته اگر مبهم بودن به جذابیت داستان کمک میکرد مشکلی نداشت اما معلومه که این بخاطر ضعف نویسنده اتفاق افتاد.
محمودی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
اول که داستان رو می‌خونی فکر می‌کنی، خب، قاتل یکی از این دوتاست، چه داستان بی‌مزه ای، اما وقتی بیشتر می‌خونی میبینی، نه، ماجرا خیلی بیشتر و تعداد مظنونین زیادتر، و داستان خیلی قشنگ‌تره و تو حسابی غافلگیر میشی، همه چیز خوب بود، خود داستان، ترجمه و روان بودنش
sharare samimi
۱۴۰۳/۱/۱۸
من این داستان رو نپسندیدم، زیاد از حد کشش داده بود و پایانش با وجود غافلگیری احمقانه و ناعادلانه بود، منظور قاتل از ساختن دستبند آخر چی بود؟ میخواست کاراگاه رو هم به قتل برسونه؟ و کاری که با مقتول آخر کرد هم خیلی بیرحمانه و احمقانه بود
کیمیا هژبری
۱۴۰۲/۱۲/۹
شاید اوایل خسته کننده به نظر برسه ولی هر چه جلوتر میره خواننده رو کنجکاوتر میکنه‌. تا آخرین چپتر کتاب نمی‌تونید حدس بزنید قاتل کیه. کتابیه که نمی‌تونید زمین بگذاریدش و دوست دارید چپتر به چپتر پشت هم بخونید تا معما رو حل کنید.
مشاهده همه نظرات 52

راهنمای مطالعه کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید

برای دریافت کتاب همیشه یک نفر دروغ می‌گوید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.