معرفی و دانلود کتاب تا بهار صبر کن باندینی

عکس جلد کتاب تا بهار صبر کن باندینی
قیمت:
۶۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تا بهار صبر کن باندینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تا بهار صبر کن باندینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تا بهار صبر کن باندینی

جان فانته در کتاب تا بهار صبر کن باندینی که نخستین اثر از چهارگانه‌ی مشهور او به شمار می‌رود، داستان زندگی آرتورو، پسر نوجوانی را روایت می‌کند که به همراه خانواده‌اش در پی تحقق رویای آمریکایی به این سرزمین می‌آیند و در این مسیر با موانع و مشکلات بسیاری روبه‌رو می‌شوند. آیا رویای آرتورو و خانواده‌اش تا پایان رمان به حقیقت خواهد پیوست؟

درباره‌ی کتاب تا بهار صبر کن باندینی

روایت پرفراز و نشیب زندگی یک خانواده‌ی مهاجر را در کتاب تا بهار صبر کن باندینی (Wait Until Spring, Bandini) به قلم جان فانته می‌خوانید. داستان این کتاب در شهری کوچک در کلرادو روایت می‌شود و در آن ماجراهای خانواده باندینی را می‌خوانیم که در زمستانی سرد، در دهه‌ی 1930 میلادی زندگی می‌کنند. آن‌ها در پی دست یافتن به آسایش و رفاه و با هدف تحقق رویای آمریکایی از ایتالیا به این خاک آمده‌اند، اما رکود بزرگ اقتصاد آمریکا درست در همین دوران، خانواده‌ی باندینی را با مشکلات و دردسرهای بسیاری روبه‌رو کرده است.

این‌ها شخصیت‌های اصلی کتاب تا بهار صبر کن باندینی هستند: پدری که زیر بار هزینه‌های زندگی و یکنواختی و رکود ازدواج خود فرسوده شده است و اکنون مردی بی‌حوصله، دمدمی‌مزاج و گاه خشن است، اما اغلب به عنوان مردی خوب و صادق به تصویر کشیده می‌شود؛ مادری که شخصیتی رنجور، مهربان و صبور دارد و شوهرش را می‌پرستد اما آرامش اصلی خود را در ایمان مسیحی عمیق و تزلزل‌ناپذیرش یافته است؛ و سه پسر به‌نام‌های «آرتورو»، «آگوستو» و «فدریکو» که به ترتیب 12 ساله، 10 ساله و 8 ساله‌اند.

در مرکز داستان و از میان شخصیت‌های گوناگون آن، این آرتورو باندینی است که از نقشی محوری برخوردار است و به نظر می‌رسد که نویسنده در پردازش کاراکتر او از شخصیت حقیقی خود بهره گرفته است. آرتورو نوجوانی بلندپرواز است که سعی می‌کند از زندان خفقان‌آور خانواده، فقر و مذهب در شهر کوچک محل زندگی خود بیرون بیاید. او سراسیمه به نظر می‌رسد و از ارتکاب گناهان کبیره وحشت دارد، همواره به عذاب‌های اخروی در جهنم فکر می‌کند، و در عین حال قلب او سرشار از عشقی خالص اما نافرجام به یک دختر ایتالیایی در کلاسشان است. آرتورو سعی می‌کند با رویای تبدیل شدن به یک ستاره‌ی بیسبال از واقعیت موجود فرار کند و کنش‌گری‌های اوست که این داستان را به اثری الهام‌بخش تبدیل می‌کند.

تا بهار صبر کن باندینی اولین کتاب از چهارگانه‌ی باندینی است؛ مجموعه‌ای از کتاب‌های نیمه‌اتوبیوگرافیک درباره‌ی آرتورو باندینی، پسر خانوده‌ای مهاجر که از ایتالیا به ایالات متحده می‌روند اما این سرزمین آنگونه که آن‌ها انتظار دارند پذیرایشان نیست. جان فانته داستان این پسر نوجوان مهاجر و خوانده‌اش را با کتاب تا بهار صبر کن باندینی آغاز می‌کند و در سه کتاب دیگر این چهارگانه آن را ادامه می‌دهد. «جاده‌ی لس‌آنجلس»، «از غبار بپرس» و «رویاهایی از بانکر هیل» عناوین سه اثر دیگر چهارگانه‌ی جان فانته هستند.

نشر افق ترجمه‌ی محمدرضا شکاری را از این اثر تهیه و منتشر نموده است.

اقتباس سینمایی از کتاب تا بهار صبر کن باندینی

رمان تا بهار صبر کن باندینی در سال 1989 در فیلمی با همین نام با بازی جو مانتگنا، اورنلا موتی و فی داناوی مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت و کارگردانی آن را دومینیک درودر بر عهده داشت.

نکوداشت‌های کتاب تا بهار صبر کن باندینی

  • باندینی یک اثر باشکوه است و باید زودتر از این‌ها کشف می‌شد. (ضمیمه‌ی ادبی تایمز)
  • رمان جان فانته کوبنده است. (تایمز)
  • جان فانته می‌دانست چگونه با کلمات آواز بخواند. وقتی درگیر فرم بود، می‌توانست جملاتی بنویسد که زمان را متوقف می‌کنند. (Uncut)

کتاب تا بهار صبر کن باندینی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی آمریکا علاقه دارید، مطالعه‌ی رمان تا بهار صبر کن باندینی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با جان فانته بیشتر آشنا شویم

جان فانته (John Fante) در 8 آوریل 1909 در کلرادو متولد شد و در اوایل بیست‌سالگی به لس‌آنجلس مهاجرت کرد. سرنوشتی که شباهت‌های آن با شخصیت اصلی این رمان غیر قابل چشم‌پوشی است. فانته در طول هفتادوچهار سال زندگی خود چندین رمان، داستان و فیلمنامه منتشر کرد که از میان آن‌ها می‌توان به عناوینی همچون «رگ و ریشه»، «شراب جوانی» و «پسر محراب» اشاره کرد. او چندین سال پس از مرگش در سال 1987 با جایزه‌ی یک عمر دستاورد PEN در لس آنجلس به مخاطبان ادبیات در سراسر جهان شناسانده شد.

فانته به عنوان یکی از اولین نویسندگانی شناخته می‌شود که دوران سختی را که بسیاری از نویسندگان در لس‌آنجلس با آن مواجه بودند، به تصویر می‌کشد. آثار و سبک نگارش منحصربه‌فردش بر نویسندگان نامداری مانند چارلز بوکوفسکی و جک کرواک تأثیر گذاشته است. جان فانته از سوی مجله‌ی Time Out به عنوان یکی از نویسندگان نادیده گرفته‌شده در آمریکا معرفی شد.

در بخشی از کتاب تا بهار صبر کن باندینی می‌خوانیم

بند‌ کفش‌هایش را باز کرد و آ‌ن‌ها را با پایش پرت کرد. پس مادرش زن فوق‌العاده باهوشی بود. ولی اگر دفعه‌ی بعد کفش‌هایش را دربیاورد و پابرهنه به اتاق‌خواب برود، چی؟ سخت به این نقشه‌اش فکر می‌کرد و لخت به آشپزخانه می‌رفت تا حمام کند.

در کمال بیزاری فهمید کف آشپزخانه خیس و سرد است. دو برادرش گند زده بودند به اتاق. لباس‌هایشان پخش‌وپلا بود و یکی از لگن‌ها پر بود از آب صابونی خاکستری و تکه‌های چوب خیس‌خورده: کشتی‌های فدریکو.

آن شب هوا برای حمام کردن خیلی سرد بود. تصمیم گرفت ادایش را دربیاورد. لگنی را پر کرد، در آشپزخانه را قفل کرد، یک نسخه از مجله‌ی جنایت سرخ برداشت، لخت روی در گرم اجاق‌گاز نشست و همان‌طور که پاها و قوزک‌هایش در لگن گرم می‌شد، قصه‌ی قتل برای هیچ‌و‌پوچ را خواند. بعد از اینکه به اندازه‌ای که فکر می‌کرد یک حمام معمولی طول می‌کشد مجله خواند، جنایت سرخ را در ایوان پشتی قایم کرد، محتاطانه با کف دستْ موهایش را خیس کرد، حوله‌ای روی بدن خشکش کشید تا به رنگ صورتی تندی درآمد و لرزان به اتاق نشیمن دوید. ماریا تماشایش کرد که کنار بخاری دولا شد، موهایش را با حوله خشک کرد و در تمام این مدت غرغر کرد و نفرتش از حمام کردن در وسط زمستان را نشان داد. وقتی می‌رفت بخوابد از خودش راضی بود که توانسته چنین استادانه مادرش را فریب بدهد. ماریا هم لبخند زد. وقتی داشت می‌رفت، ماریا حلقه‌ی چرکی دور گردنش دید که مثل یقه‌ای سیاه مشخص بود. اما چیزی نگفت. به‌راستی هم شب سردتر از آن بود که بشود حمام کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تا بهار صبر کن باندینی
نویسنده
مترجممحمدرضا شکاری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-600-353-914-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تا بهار صبر کن باندینی

فاطمه
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب تا بهار صبر کن باندینی ماجرای روزهای سخت یک خانواده مهاجر ایتالیایی در آمریکاست. خانواده‌ای که به امید زندگی بهتر و رسیدن به رویای آمریکایی قدم به خاک این کشور گذاشته‌اند اما زندگی هنوز هیچ روی خوشی به آن‌ها نشان نداده. فقر، گرسنگی و سرما در آستانه پانزدهمین زمستان این سرزمین در انتظار آن است، هاست. خانواده باندینی 5نفره پدری آجرچین که مدت هاست بیکاره و اندک پولی که به دست می‌آره خرج قمار می‌کنه، مادری معتقد و مذهبی که همیشه تسبیح سفیدی در دست دارد و مشغول دعا خواندن است و سه پسر. آرتورو بزرگترین پسر خانواده است، سن او باید بین 12 تا 14سال باشد، از مدرسه متنفر است و هر ازگاهی از پول‌های مادرش می‌دزده تا بلیت سینما بخره. آرتورو شخصیت اصلی داستان نیست ولی شخصیت تاثیرگذار داستان این خانواده است. پسر نوجوانی که همزمان با مشکلات خانواده با مسائل دوران بلوغ خودش هم درگیره؛ عشق و علاقه نسبت به دختر همکلاسی اش، میل به قهرمان شدن، احساسات دوگانه نسبت به پدر و مادرش و مسائلش با دو برادر کوچکتر. از نظر من کتاب غم انگیزی بود
مائده قنبری
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
این کتاب جان فانته اول روند کسل کننده وعجیبی رو طی میکنه که درک کردن مطالب کتاب برای فرد سخت هست مخصوصا کلمات ایتالیایی کتاب که در واقع نیاز نبود مترجم به صورت ایتالیایی وارد کتاب کنه چون بعضی جاهای کتاب که ایتالیایی صحبت میکنن برای فهمیدن معنی باین به اخر کتاب مراجعه کنید پس خیلی خوب میشد که کلمات ایتالیایی هم ترجمه میشد اما خود کتاب در ابتدا جوری نوشته میشه که انگار به سر گذشت اسو باندینی توجه میشه ولی در واقع کمی کتاب جلو تر میره حول محوره پسر ارشد خانواده قرار میگیره تقریبا کتاب به اخرای خودش میرسه جالب تر میشه و ضد ونقیض‌های شخصیت پسر ارشد خانواده خیلی خوب به تصویر کشیده میشه به نظر من نویسنده توانایی این و داشت که هیجان بیشتری به کتاب وارد کنه و لازم بود بعضی شخصیت‌ها مکالمه بیشتر باهم داشته باشن تا اینکه افکارات درونی اون‌ها به تصویر کشیده بشه کتاب سبک یکنواختی داره و به کسایی که از این سبک خوششون نمیاد توصیه نمیکنم چون روند کتاب تند نیست اما برای کسایی که وقت ازاد دارن و از این سبک خوششون میاد توصیه میکنم که این کتابو بخونن
...
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
اولین تجربه‌ام از این نویسنده بود و بهتر است بگویم اونجوری نبود که فکرش و کردم اول از جلد کتاب. استفاده از رنگ جذاب و روشن جلد باعث شد که منو ترغیب به خواندن کند و فکر کردم ک با یک کتاب خیلی خوب رو به رو هستم در حالی که اینجوری نبود برخلاف این که میگن جلد کتاب نشان دهنده خود کتاب است که احساس میکنم رکب خوردم. نمی‌دونم اما این اولین باری بود که وقتی می‌خوندم از خودم می‌پرسیدم خب اگر خواستن در موردش توضیح بدم چی بگم و ذهن هیچ ایده‌ای در مورد این کتاب ندارد نمیگم کتاب بدی است اما شاید اغراق‌های زیاد ترجمه‌ای که بعضی جاها بسیار ناواضح میشد یا حتی آخر داستان که اصلا نتوانستم بفهمم چی شد و خوب اصلا نتونستم با داستان ارتباط بگیرم.
ممنون کتابراه. کاش این قابلیت هم فعال میشد که برای کتاب‌های که خارج از این برنامه هم خوندیم می‌توانستیم نظر بنویسیم.
لطفاً بازم کتاب‌های رایگان را در اختیار ما بگذارید. تشکر
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۴
این رمان از اسم روی جلدش مشخص چه دیدگاهی به ما عرضه میکنه، خوندن این کتاب شبیه روانشناسی موفقیت با داستانهای جالب است، پستی و بلندی‌های این راهی که این خانواده برای رسیدن به رویاها و آرزوها میکنند واقعا مهیج است، از شروع برای رسیدن به رویاها که یک دفعه شکل و مسیر دیگری را باید طی کرد هیجان به این و نگاه اضافه میکنه، وقتی برای شروع رویاها از سرزمین چکمه پیش به سوی آمریکا میری متوجه میشی، اقتصاد آمریکا آن زمان وارد‌ی برهه جداگانه اقتصادی شده و شروع کلاسیک جالبی دارد و خواندن این کتاب خالی از لطف نیست
Hasti
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
یکی‌ از ویژگی‌های رمان‌ها این هست که میتونن کاری کنن ما خودمون رو جای افراد مختلف ببینیم و دنیا رو از دید انها تماشا کنیم.
به نظرم این ویژگی در این کتاب خیلی خوب پیاده شده و ما همراه با ارتور، پسر نوجوان خانواده که بیشتر کتاب بر مبنای احساسات اون از جریانات زندگیشونه، بالا و پایین احساسات یک رو و
نوجوان حس میکنیم. نوجوانی که هنوز دید مشخصی به دنیا نداره با هر اتفاق کوچیک افکارش صد و هشتاد درجه تغییر میکنه. از خوندن این کتاب لذت بردم و بهتون پیشنهادش میکنم.
عسل رستمی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
آرتورو اولین پسر نوجوان خانواده‌ی مهاجر که از ایتالیا به امریکا نقل مکان کرده‌اند است اما این کشور ان طور که انتظار دارند پذیرای آن‌ها نیست و در طلسم رکود اقتصادی این کشور گیر میکنند همراه با پدری عصبی کم حوصله و دمدمی مزاج در عین حال رو راست و مادری مهربان و رنج دیده که همسرش را بی نهایت دوست دارد و از مسائل مذهبی آرامش میگیرد است. امیدوارم از مطالعه‌ی این اثر لذت ببرید. در تمجید این اثر همین بس که چارلز بوکوفسکی، جان فانته را خدای خود خوانده است.
F.Namazi
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
این کتاب بیشتر از نگاه پسر خانواده آرتور هست، او از مادرش که بخاطر ضعیف بودن در برابر پدرش متنفر است، از پدرش متنفر است چون مرد عیاشی هست اون حتی رابطه خوبی با دو برادر کوچک تر از خودش نداره و با دید حقارت به اونا نگاه میکنه و در آرتور عاشق رزا هست اما این بار رزا از تو متنفر است و…………
فاطمه اس
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
اولش نمی‌خواستم بخونم ولی یه کمی که جلوتر رفتم مشتاق شدم که تمومش کنم، به نظرم جزییات رو راجع به مناظر و چشم اندازها خیلی خوب توضیح داده بود جوری که انگار شما جزئی از اونا هستین، در یک کلام فقر رو توضیح داده بود و در کنارش به عواطف و احساسات انسانی هم پرداخته بود
بهاره
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
من به شخصه دوست دارم کتاب‌هایی درباره افزایش درآمد و ثروت اندوزی و آشنایی با سبک زندگی افراد کارافرین و موفق بخونم تا کتابی درباره فقر و مشکلات و پیامدهای ناشی از اون، خوندن این کتاب تاثیری در زندگیم نداشت و چیزی به معلوماتم اضافه نکرد، فقط غم بود و درد...
HaMraH
۱۴۰۲/۹/۲۵
قبلا صوتی این کتاب رو داخل کتابراه گوش داده بودم. روایتی تداعی کننده از فقر شدید، روابط عاشقانه غم انگیز و نوجوانی پر فراز و نشیب، شاهکاری از ادبیات مدرن آمریکا که نادیده گرفته شده است. در ستایش امید و پایان شب سیه سفید است.
پیشنهاد میکنم.
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۳
یکم روند کسل کننده‌ای داشت رمانش اما درمجموع رمان غمگینی بود که شرایط سخت مهاجرت یه خونواده ایتالیایی رو به رخ می‌کشید اما نویسنده خوب تونسته بود روی شخصیت اول داستان مانور بده و چالش هاشو به خواننده نشون بده
Hamide Forooghi
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
شخصیت‌ها خیلی پیچیده بودن مخصوصا پسر خانواده. احساسات مبهم نسبت به پدر ومادر بسیار جالب مطرح شده بود. درک کردن شخصیت کمی چالش برانگیز بود. از خوندن داستان لذت بردم. تشکر از کتابراه
راد
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
روایتی تداعی کننده از فقر شدید، روابط عاشقانه غم انگیز و نوجوانی پر فراز و نشیب، شاهکاری از ادبیات مدرن آمریکا که نادیده گرفته شده است. در ستایش امید و پایان شب سیه سفید است
مریم بادپا
۱۴۰۲/۱۱/۳
نظر شخصی من حقیقتا دوستش نداشتم. بعضی جاها اغراق میشد و خسته میشد. و بعضی جاها واقعا عصبی ام میکرد. اگر حوصله خواندن مشکلات خانوادگی دارید شاید بپسندید
A Am
۱۴۰۲/۱۰/۸
رمان جالبی از زندگی یک خانواده ایتالیایی داشت که فقر و خیانت رو به تصویر کشیده بود. و پایان جالبی هم داشت که دور از انتظار بود
پیشنهاد میکنم بخونید
مشاهده همه نظرات 36

راهنمای مطالعه کتاب تا بهار صبر کن باندینی

برای دریافت کتاب تا بهار صبر کن باندینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.