معرفی و دانلود کتاب تابستان گند ورنون

عکس جلد کتاب تابستان گند ورنون
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تابستان گند ورنون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تابستان گند ورنون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تابستان گند ورنون

کتاب تابستان گند ورنون، اثر دی‌بی‌سی پیر که برنده‌ی جایزه‌ی من بوکر در سال 2003 بوده است، شما را به یاد شاهکارهایی مانند ناتور دشتِ سلینجر می‌اندازد. کتابی درباره‌ی یک نوجوان پانزده‌ساله که در اوج بی‌گناهی، با یک جهان بی‌عدالتی و خشونت روبرو می‌شود. زبان طنز و گستاخانه‌ی ورنون و زاویه‌ی دیدش به رویدادها نیز کتاب را خواندنی‌تر می‌کند.

درباره‌ی کتاب تابستان گند ورنون

کتاب تابستان گند ورنون (Vernon God Little) نوشته‌ی دی‌بی‌سی پیر (DBC Pierre) یکی از رمان‌های مهم قرن بیست و یکم است که خشونت جامعه را از دید نوجوانی بی‌گناه، شوخ و البته گستاخ به تصویر می‌کشد. ماجرا از این قرار است که دوست صمیمی ورنون، در حیاط مدرسه، تعداد زیادی از بچه‌ها را با سلاح گرم می‌کشد و سپس نیز دست به خودکشی می‌زند. این اتفاق باعث می‌شود، ورنون که تنها شاهد این مجراست، به اتهام قتل دستگیر شود. هیچ شاهدی برای اینکه او کسی را کشته است وجود ندارد، اما در این میان، کسانی مثل برخی گزارشگران هستند که می‌خواهند به هر طریق که شده، از او یک قاتل بسازند. ورنون مجبور می‌شود که در بند اعدامی‌ها، با تعداد زیادی از افرادی که به عمد آدم کشته‌اند، زندگی کند تا روز اعدامش فرا برسد. اما این فقط بخشی از ماجرای پرپیچ‌وخم این تابستان وحشتناک برای ورنون است.

معرفی و دانلود کتاب تابستان گند ورنون

در سراسر کتاب تابستان گند ورنون، ما با نگاه شیطنت‌آمیز و شیرین پسری نوجوان همراهیم که حتی باورش نمی‌شود جامعه دارد چنین بلایی را به سرش می‌آورد. او به چیزهایی که همه‌ی پسران نوجوان اهمیت می‌دهند فکر می‌کند، تمام تلاشش را می‌کند که خود را نجات دهد و در کمال ناباوری قربانی سیستمی می‌شود که به جای خشونت هضم‌نشده‌ای که در دل جامعه وجود دارد، دنبال یک فرد خاص می‌گردد تا بلایی را که سر تعدادی از بچه‌ها آمده است گردن او بیندازد و این اتفاق را در حد یک جنایت شخصی کوچک کند. با این کار جلوی اینکه افراد بخواهند از جامعه در این باره سوال بپرسند و دنبال منشاء اصلی این عصیان بزرگ باشند، گرفته شود.

زبان رمان تابستان گند ورنون محاوره‌ای و تا حدی بی‌ادبانه است. دی‌بی‌سی پیر سعی کرده است که تا جای ممکن درست همان چیزی را بگوید که یک نوجوان بازیگوش می‌گوید و در عین حال، کنایه‌های زیادی در کتاب وجود دارد که آن را بسیار بومی می‌کند. خبر خوب این است که مریم محمدی سرشت، در ترجمه‌ی کتاب از چارلی لامار، نویسنده‌ی آمریکایی برای ترجمه‌ی دقیق این اصطلاحات و کنایه‌های تگزاسی کمک گرفته است. زبان ترجمه نیز بسیار شبیه به زبان گفتار است و شما به‌راحتی و با سرعت زیاد می‌توانید کتاب را پیش ببرید.

نشر افق، که به انتشار بهترین رمان‌ها از بهترین نویسندگان معروف است، این کتاب را در سال 1388، پس از شش سال از انتشار چاپ اول کتاب به زبان اصلی، منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب تابستان گند ورنون

  • برنده‌ی جایزه‌ی من بوکر در سال 2003؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی اولین رمان جوایز ویتبرد سال 2003؛
  • جزو 100 اثر برتر از دید مجله‌ی جی کیو (GQ magazine)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی Bollinger Everyman Wodehouse برای بهترین رمان کمدی سال.

نکوداشت‌های کتاب تابستان گند ورنون

  • پیر از دل فضولات جامعه‌ای فاسد، یک شاهکار طنز آفریده است. (ساندی تلگراف)
  • این کتاب یکی از اصیل‌ترین و طنزآمیزترین صداهای روایی در دوران اخیر است. (آبزرور)
  • کمدی سیاه و پرپیچ‌وتابی که نگرانی و شیفتگی ما را نسبت به آمریکا نشان می‌دهد. (داوران جایزه‌ی من بوکر)
  • کتاب تابستان گند ورنون را نه‌تنها برای ارتباط خطرناک آن، بلکه به دلیل شوخ‌طبعی و سرزندگی تازه و خام آن باید بخوانید. (جاناتان لتم، نویسنده)
  • خواندن کتاب پیر باعث شد به این فکر کنم که چگونه زبان انگلیسی در زمان شکسپیر، بسیار آزاد، مبتکر، کنایه‌‌آمیز و پر از شعر بوده است. (جان کری، استاد ادبیات انگلیسی دانشگاه آکسفورد)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب تابستان گند ورنون

کتاب تابستان گند ورنون اولین رمان دی‌بی‌سی پیر است که برای فیلم‌ها و تئاتر‌های گوناگون هم مورد اقتباس قرار گرفته و نظرات مثبت و منفی زیادی را به خود جلب کرده است. از میان این آثار می‌توان به فیلمی با همین نام و به کارگردانی ورنر هرتزوگِ آلمانی که در دست ساخت است اشاره کرد.

کتاب تابستان گند ورنون برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب تابستان گند ورنون برای همه‌ی بزرگسالانی که به رمان‌های اجتماعی علاقه دارند می‌تواند دلپذیر باشد.

در بخشی از کتاب تابستان گند ورنون می‌خوانیم

چیزى به ده نمانده. یکى دو ساعت دیگر به بزرگراه مى‌رسم، آن‌موقع شاید یک ماشین یا اتوبوسى چیزى سوار شوم و بروم به سان آنتون. آخرین نگاه را به مارتیریو که وسط زمین‌ها برق مى‌زند مى‌اندازم، دنیاى من تو این‌همه سال. بعد اخمو و تنها راه مى‌افتم سمت تپه‌ها. دستگاه مشکل گشاییم به کار مى‌افتد و یک دلخوش‌کنک مثل نان خامه‌اى نشانم مى‌دهد. آن فیلم قدیمیه را یادت مى‌آید که یک ویلا توش بود؟ خیلى از مردم واقعا باید فرار کنند و به همچین جایى بروند. آیه نازل نشده براى همچین کارى باید آدم خاصى باشى. مامان را مجسم مى‌کنم که بعد آرام شدن اوضاع، به دیدنم مى‌آید. چند تا سوغاتى برایش مى‌خرم. شاید حتى برگشتنه کلفتى را باهاش روانه کنم تا لئونا از حسودى بترکد. یک کشف تازه: فکرهاى بى‌خود نقشه‌هات را حسابى شیرین مى‌کند.

نیمه‌شب است که اولین چراغ‌هاى جلو از لاى شاخه‌هاى نزدیک بزرگراه چشمک مى‌زنند. راستش من حتى نمى‌دانم جنوب کدام‌ور است. نیست که بابام فکر مى‌کرد گروه‌هاى پیشاهنگى مال بچه سوسول‌هاست، بنابراین نمى‌دانم تو این زندگى جنوبِ کوفتى کدام ور است. عوض این‌که سعى کنم جنوب را پیدا کنم، ترانه‌هاى گلن کمپل را به خاطر مى‌آورم بلکه به کمک‌شان نرم نرمک، اخمو و تنها، بزرگ‌تر از سنم بدوم. ویچیتا لاین من آهنگى است که به یادم مى‌آید نه "گالوستون". مى‌توانستم آهنگ‌هاى شانیا تواین یا همچین چیزى که یک‌کم سوسولى‌تر باشد به یاد بیاورم، اما ممکن است زیادى بهم روحیه بدهد. آهنگ‌هاى سوسولى آدم را به عالم هپروت مى‌برند، بعد شترق مى‌کوبندت به واقعیت.

فهرست مطالب کتاب

پرده‌ى 1: گند بالا آمد
پرده‌ى 2: تعطیلات تابستانى‌ام را چه‌طور گذراندم
پرده‌ى 3: در برابر همه‌ى عجایب
پرده‌ى 4: تعطیلات تابستانى‌ام چه‌طور نفله‌ام کرد
پرده‌ى 5: با دیدن من رنج مى‌کشى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تابستان گند ورنون
نویسنده
مترجممریم محمدی سرشت
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات496
زبانفارسی
شابک978-964-369-509-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تابستان گند ورنون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تابستان گند ورنون

برای دریافت کتاب تابستان گند ورنون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.