معرفی و دانلود کتاب تاثیر سیاست‌های دولت بر جذب سرمایه‌گذار

عکس جلد کتاب تاثیر سیاست‌های دولت بر جذب سرمایه‌گذار
قیمت:
5000 تومان - 0.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر سیاست‌های دولت بر جذب سرمایه‌گذار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر سیاست‌های دولت بر جذب سرمایه‌گذار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر سیاست‌های دولت بر جذب سرمایه‌گذار

در کتاب تاثیر سیاست‌های دولت بر جذب سرمایه‌گذار نوشته محمدسعید بزرگ زاده، مجتبی دهدار و صادق ستوان، تلاش می‌گردد که روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پتانسیل‌های بخش خدمات شهری و شهرداری ایرانشهر بررسی و موانع نهادی و کسب و کار موجود در این بخش مطرح و تبیین گردد.

کسب و کار و سرمایه‌گذاری در هر کشور مستلزم فراهم بودن محیط نهادی مناسب و امنیت بخش در آن کشور است. صاحبان سرمایه، سرمایه‌های خود را در کشوری به کار خواهند انداخت که علائم و نشانه‌های امنیت اقتصادی به خوبی در آن قابل مشاهده باشد. شهرداری‌ها با توجه به وظایفی که مطابق قانون برای سازماندهی امور مختلف شهرها و توانمند کردن آن‌ها بر عهده دارند، دارای جایگاه ویژه‌ای در سطح مدیریت شهری، عموم شهروندان، افکار عمومی جامعه و رسانه‌ها هستند.

طی سال‌های اخیر با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و قانون جلب و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، زمینه افزایش مشارکت بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری فراهم گشته است. بدون تردید استفاده از ایده‌ها، سرمایه‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های شهری و اشاعه فرهنگ مشارکت برای جلب مشارکت مردم در امور جاری شهر از جمله مهم‌ترین ماموریت‌ها، وظایف و صلاحیت‌های امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های تمامی شهرداری‌های کشور است.

مجموعه فعالیت‌ها و تشکیلات شهرداری‌ها به دلیل ارتباط با زندگی روزمره تمامی شهروندان به طور منحصر به فردی در سطح جامعه و رسانه‌ها مطرح است و شاید از این حیث دستگاهی نظیر شهرداری وجود نداشته باشد. بسیاری از شهروندان در طول شبانه روز به طور مستقیم و عینی با برخی فعالیت‌های شهرداری‌ها نظیر: حمل و نقل عمومی، زیباسازی شهری، ساماندهی پسماندها، توسعه فضای سبز، مبلمان شهری، ساخت و ساز، احداث و بهسازی پیاده‌روها و معابر، آرامستان‌ها، آتش نشانی و خدمات ایمنی و... مواجه‌اند و اخبار این رویدادها را نیز از طریق رسانه‌های ارتباط جمعی پیگیری می‌کنند.

یک نکته مهم در خصوص شهرداری‌ها این است که هر چقدر عملکرد آن‌ها از نظر شهروندان مطلوب باشد، میزان رضایت شهروندان از مجموعه مسئولان شهر، منطقه، استان و کشور نیز افزایش می‌یابد، بنابراین عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها که در صف نخست خدمت رسانی به مردم شهرها و روستاها هستند، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت است. نکته مهم دیگر این که خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاثیر به سزائی در برقراری عدالت در جامعه به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارد. هم اکنون تمامی شهروندان در شهرهای بزرگ و کوچک به دلیل ارتقای سطح سواد در جوامع، گسترش رسانه‌های خبری، آگاهی از حقوق قانونی خود، اهمیت یافتن وجود مناطق شهری پاک و ایمن و... نسبت به گذشته انتظارات بیشتری از مسئولان اداره شهر به ویژه مدیران شهری شامل شهرداری‌ها و شوراهای شهر دارند.

همچنین اداره و مدیریت شهرهای امروز نسبت به گذشته دستخوش تحولات گسترده‌ای شده و عملکرد شهرداری‌ها نه تنها از لحاظ حجم و تنوع فعالیت‌ها بلکه از لحاظ نحوه انجام امور، ساختارهای حاکم بر مدیریت شهری و قوانین و مقررات با شهرداری‌های گذشته متفاوت شده است.

اداره شهرها در گذشته با توجه به وسعت و جمعیت کم آن‌ها از طریق کمک‌های دولتی نظیر عوارض ممکن بود، ولی گسترش شهرنشینی و بالا رفتن توقعات از مدیریت شهری و ضرورت اجرای برنامه‌های جدید توسط مدیران شهری و استمرار ارائه خدمات به شهر و شهروندان نیازمند اعتبارات مالی جدیدی است. جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و سرمایه‌های خارجی برای اجرای پروژه‌های شهرداری‌ها از روش‌های معتبر تامین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود که بدون تردید می‌تواند منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری‌ها که نسبت به گذشته متنوع‌تر و حجم آن هم بیشتر است تامین نماید، ضمن این که به دلیل گسترش شهرنشینی و به تبع آن افزایش فعالیت‌های شهرداری‌ها و ضرورت ایجاد زیر ساخت‌های شهری در موضوعات مختلف؛ اداره شهر با اعتبارات دولتی و عوارض که میزان آن‌ها محدود است، امکان‌پذیر نیست.

در بخشی از کتاب تاثیر سیاست‌های دولت بر جذب سرمایه‌گذار می‌خوانید:

شهرها متشکل از ساختارهای متفاوتی از جمله ساختارهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی می‌باشند که ذات و سرشت این ساختارها در ابتدا امری بالقوه هستند، از مهم‌ترین رسالت‌های مدیریت شهری تلاش برای بالفعل شدن این ساختارها است. تا مادامی که بستر لازم جهت حضور سرمایه‌گذاران در شهرها و بخش شهرداری و بخش‌های عمومی ایجاد نگردد، نمی‌توان شهری توسعه یافته و با وضعیتی مطلوب داشت.

همچنین مسائل مالی به طور یقین از مهم‌ترین مباحثی است که به واسطه تأثیرگذاری آن بر جوانب مختلف شهر مورد توجه جدی مسئولان قرار دارد، این مباحث تحت عنوان سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی در حیطه نظارت و پیگیری مجموعه‌های مردم نهاد شورای اسلامی و شهرداری دنبال می‌شود.

به طوری که جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و استفاده از مشارکت‌های مردمی رویکرد اصلی مدیریت شهری است. به دلیل کثرت پروژه‌های عمرانی در شهر و نظارت بر سازمان‌های زیر مجموعه مدیریت شهری، شهرداری قادر به اجرای بسیاری از پروژه‌ها در شهر نخواهد بود از این رو، ورود سرمایه‌گذار کمک بسیاری به توسعه شهری و شهرداری خواهد داشت و ورود بخش خصوصی به برخی پروژه‌های شهری مناسب حال مدیریت شهری می‌باشد.

به همین علت مدیریت شهری (شهرداری) باید در تعادل بخشی به درآمد، هزینه و ارائه خدمات مطلوب و شایسته، مشارکت بخش خصوصی را در امر سرمایه‌گذاری بیش از پیش مورد توجه قرار دهد. وظایف شهرداری‌های جهان، روز به روز گسترده‌تر می‌شود و شهرداری‌ها به عنوان نهادهای مدنی، محلی، عمومی و غیر انتفاعی وظایف بیشتری را بر عهده می‌گیرند و وظایفی که بر دوش دولت‌ها قرار گرفته به این نهادهای محلی واگذار می‌شود.

امروز دیگر در دنیا به شهرداری به عنوان پیمانکاری بزرگ که باید برخی از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهر را انجام دهد، نگریسته نمی‌شود. بلکه شهرداری موسسه‌ای مدنی و برخواسته از مردم است که وظیفه فعالیت به سمت توسعه پایدار شهری و توسعه انسانی را بر عهده دارد. به همین دلیل است که شهرداری‌ها باید در کنار فعالیت‌های سنتی و مرسوم خود به فعالیت‌های فرهنگی، بهزیستی و زیست محیطی بپردازد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر سیاست‌های دولت بر جذب سرمایه‌گذار
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات آذرفر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-600-8976-05-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر سیاست‌های دولت بر جذب سرمایه‌گذار

برای دریافت کتاب تاثیر سیاست‌های دولت بر جذب سرمایه‌گذار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.