معرفی و دانلود کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی

عکس جلد کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی

کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی نوشته‌ی آناهیتا قدوسی، با نگاهی دقیق و موشکافانه به مفاهیم و مباحث گوناگون نشان می‌دهد که چطور علوم مختلف بر یکدیگر اثرگذار هستند.

درباره کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی:

این کتاب در نهایت شما را به این نتیجه می‌رساند که علوم متفاوت با هم ارتباط تنگاتنگی دارند، به طوری که واژگان متفاوت استفاده شده در آن‌ها، مترادف هم هستند. به همین خاطر آناهیتا قدوسی در این کتاب نخست به صورت مختصر، اما کامل نگاهی به تعریف اصطلاحات مترادف در علوم مختلف دارد، سپس می‌کوشد اصطلاحات را در کنار هم قرار دهد تا شما را به مفهومی جامع برساند.

از مهم‌ترین مباحثی که در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند می‌توان به مجاورت در علوم مختلف، فرافکنی در ادبیات، دلیل تراشی در ادبیات و قرآن کریم، چهار مرحله یادگیری کوین ترودو و شعر ابن یمن، ذهن آگاهی در قرآن کریم، روان‌شناسی و سایر علوم در قانون جذب، کنش‌های روانی و فیزیک، اصل لذت طلبی و ریاضی، شناخت درمانی و حافظ، معنا درمانی و حافظ، انسان‌گرایی و حافظ، اثر پروانه‌ای و مرکب در ادبیات و... اشاره کرد.

کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی مناسب چه کسانی است؟

اگر به مطالعه کتاب‌های روانشناسی علاقمند هستید این کتاب برای شما نوشته شده است.

در بخشی از کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی می‌خوانیم:

یونگ درباره کنش‌های روانی می‌گوید که هرگاه ارزش خاصی ضعیف شود یا از بین برود، انرژی متعلق به آن در درون از بین نمی‌رود بلکه به شکلی دیگر ظاهر می‌شود و این کاملاً طبیعی است، چه هرگاه ارزشی اهمیت خود را از دست داد در عوض ارزش دیگری قدرتمندتر می‌شود. کودکی که از پدر و مادر ناراضی است، توجه خویش را به دیگر افراد معطوف می‌دارد. هرگاه ارزشی سرکوب شود، انرژی آن به مصرف تظاهر در رویاها و خیالبافی می‌رسد.

اگر این کنش را برای کل شخصیت به کار بگیریم به این معنی خواهد بود که برای مثال، اگر انرژی ایگو از آن گرفته شود، این انرژی در پرسونا ظاهر خواهد شد؛ یا کاهش انرژی خود آگاه همراه است با افزایش انرژی ناخودآگاه انرژی پیوسته بین سیستم‌های گوناگون شخصیت در جریان است. این گونه توزیع انرژی، پویایی‌های شخصیت را تشکیل می‌دهد.

علم فیزیک، قانونی با نام قانون اول ترمودینامیک که را اغلب قانون بقای انرژی یا اصل پایستگی انرژی می‌نامند، بیان می‌کند که مقدار انرژی در یک سیستم منزوی ثابت می‌ماند. پیامد این قانون این است، که انرژی نه به وجود می‌آید و نه از بین می‌رود. به بیان دیگر، مقدار انرژی همواره ثابت است. ولی ممکن است انرژی از نوعی به نوع دیگر و یا از صورتی به صورت دیگر تبدیل شود. مثلا هنگامی که خودرو ترمز می‌کند، انرژی جنبشی به انرژی گرمایی و انرژی صوتی تبدیل شده و به محیط دفع می‌شود. معمولا وقتی از اتلاف و مصرف انرژی صحبت می‌کنیم منظور همان دفع ناخواسته‌ی انرژی به محیط است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مجاورت در علوم مختلف
فرافکنی و ادبیات
دلیل تراشی در ادبیات و قرآن کریم
چهار مرحله یادگیری کوین ترودو
ذهن آگاهی در قرآن کریم
روان‌شناسی و سایر علوم در قانون جذب
فیزیک کوانتوم
کنش‌های روانی و فیزیک
اصل لذت طلبی فروید و ریاضی
شناخت درمانی و حافظ
معنا‌درمانی و حافظ
انسان‌گرایی و حافظ
اثر پروانه‌ای و مرکب در ادبیات
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر علوم بر روانشناسی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آذرفر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-7533-00-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی

حامد گودرزی
۱۴۰۰/۱/۲۵
واقعا کتاب خوب و خواندنی‌ای هست...
پیشنهاد میکنم حتما بخونید
مهدی کارگری
۱۴۰۱/۳/۲۵
عالی بود ولی اکثرش مثال با شعر
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی

برای دریافت کتاب تاثیر علوم بر روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.