معرفی و دانلود کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان

عکس جلد کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان

مطالب گسترده و تصاویر جالبی که جمعی از نویسندگان پیرامون دو تمدن کهن هند و چین در کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان عرضه کرده‌اند، برای مخاطبان کودک و نوجوان، هم آموزنده و هم بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. کتاب حاضر که سومین مجلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان است و در زمره‌ی سری کتاب‌های چ به چاپ رسیده، اطلاعات ارزشمندی را در زمینه‌ی سیر تحولات تاریخی، سیاسی و... در دو سرزمین چین و هند به مخاطبان عرضه کرده.

درباره‌ی کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان

چین و هند از کهن‌ترین تمدن‌هایی هستند که تاریخ از دوران باستان تاکنون به خود دیده. اگرچه تفاوت‌های بسیاری در آداب، سنن، عناصر فرهنگی، ارزش‌های اجتماعی، همچنین چهره و استانداردهای ظاهری ایشان دیده می‌شود اما هر دو در برخوردار بودن از پیشینه‌ای کهن، مشابه‌اند. همان‌طور که می‌دانید نخستین تمدن‌ها غالباً در مناطقی نزدیک به رودها شکل گرفته‌اند؛ به این سبب که آب و دسترسی به آن شرط لازم برای بقای انسان بوده، همچنان که امروزه نیز هست. تمدن‌های هند و چین باستان نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. به‌طوری که تمدن هند در کنار رود سند و تمدن چین نیز در جوار رود زرد، حیات خود را آغاز کردند. در کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان، نه‌تنها با نحوه‌ی شکل‌گیری این تمدن‌ها آشنا خواهید شد، بلکه اطلاعات قابل‌توجهی را نیز در زمینه‌ی اعتقادات دینی این اقوام و نبردهایی که با دشمنان خود داشتند، دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید که نگارش این اثر، به کوشش گروهی از اساتید دانشگاه توکیو صورت گرفته و شوسابورو کی‌مورا نیز، بر طرح و تدوین اطلاعات کتاب پیش‌رو نظارت داشته است.

یکی از مشخصه‌های درخور توجه این کتاب، وجود تصاویر گوناگونی است که در تمامی صفحات آن گنجانده شده. به‌گونه‌ای که تعداد و حجم تصاویر از متن‌هایی که در کتاب وجود دارند، پیشی گرفته و به صورت کتاب کمیک به مخاطبان عرضه شده‌اند. از آن‌جایی که این اثر برای نوجوانان و کودکان تهیه شده، به نظر می‌رسد توجه گسترده‌ی مؤلفان به انبوه تصاویر کتاب، توجیه منطقی داشته باشد. کودکان و نوجوانان از این طریق راحت‌تر می‌توانند با موضوع کلی کتاب ارتباط برقرار کرده و نکته‌های تاریخی آن را به حافظه بسپارند. از سوی دیگر، گاه تصاویر حالتی طنز به خود می‌گیرند و به این شکل، هم موجب سرگرمی مخاطبان خواهند شد و هم به درک و دریافت سریع‌تر مطالب کمک خواهند کرد. فومیو هیساماتسو تصویرگری کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان را به عهده داشته.

دیوار چین که سال‌ها نحوه‌ی ساخت آن به معمایی برای پژوهشگران بدل شده بود، همین‌طور تمدن هند و سنن آن که سرشار از اسرار و اعتقاد به نیروهای جادویی هستند، از موضوعات جالبی به شمار می‌روند که نه‌تنها برای بزرگ‌سالان که برای مخاطبان خردسال و نوجوان نیز مجذوب‌کننده خواهند بود. کتابی که پیش رو دارید بهترین فرصت برای آشنایی مرحله‌به‌مرحله با وجوه متنوع این دو تمدن است که امروزه نیز با عبور از دوران باستان، و با وجود تغییرات گسترده‌ای که در شیوه‌ی زندگی انسان‌ها حاصل شده، همچنان بر آداب پیشین خود پایبند مانده‌اند و بخشی از سنت‌های دوران باستان را در زندگی و امور روزمره‌ی خود حفظ کرده‌اند.

نشر چشمه این کتاب خواندنی را با برگردان تاکاموری به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کتاب چ

کتاب چ داستان‌ها و رمان‌هایی را دربرمی‌گیرد که برای خوانندگان کودک و نوجوان نگاشته شده‌اند. آثاری از ادبیات ایران و سراسر دنیا که ماجراهایی هیجان‌انگیز، سرگرم‌کننده و گاه دلهره‌آور را در دل خود جای داده‌اند. چاپ و انتشار سری کتاب‌های کتاب چ از سوی نشر چشمه صورت گرفته. کتاب‌های زیر نمونه‌هایی از آثار این مجموعه به شمار می‌آیند:

«انگشت جادویی»، «بهترین سوپرمارکت دنیا»، «ساعت مادربزرگ»، «وقت هر دلتنگی»، «چارلز دیکنز و بچه‌های خیابان لندن»، «سفر شگفت‌انگیز آلیسا»، «دردسر و دیگر هیچ» و... .

سه‌جلدی تاریخ جهان نیز که اکنون سومین جلد آن روبه‌روی شماست، در ذیل همین مجموعه قرار می‌گیرد. «تاریخ جهان 1: شرق باستان» و «تاریخ جهان 2: یونان قدیم و امپراتوری روم» مجلد اول و دوم این سه‌گانه هستند.

کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان و نوجوانی که به مطالعه در زمینه‌ی تاریخ، به‌ویژه تاریخ باستان، علاقه‌مند هستند، از مطالب ساده اما جامع کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان بسیار لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان می‌خوانیم

مرزهای امپراتوری هان از شمال به صحرای گوبی و فلات مغولستان و از غرب به فلات پامیر می‌رسید. ساکنان این مناطق قبایل صحرا‌گرد بودند. ساکنان فلات مغولستان را قبایل صحراگرد شیون‌نو تشکیل می‌دادند. در سده‌ی 2 پیش از میلاد آن‌ها در اوج قدرت بودند طوری که امپراتور لیو بان هم به آن‌ها باج می‌داد تا در امانش بگذارند، اما وقتی به دوران امپراتور وو رسید، شیون‌نوها ضعیف شدند و بعد از مدتی، قبایل صحراگردِ شیان‌بی تقریباً جایشان را گرفتند و قدرت را با هم تقسیم کردند. اقوام یوئی‌ژی ابتدا در سواحل زردرود زندگی می‌کردند، اما توسط قوم شیون‌نو رانده شدند و به سمت پامیر کوچ کردند. قوم ووسون در شمال کوه‌های تیان‌شان می‌زیستند و سلطه‌ی اقوام شیون‌نو را بر خود پذیرفته بودند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: هند باستان و پیدایش دین بودا
تمدن رودِ سند و شهرهای باستانی
تعالیم بودا
آشوکاشاه و دین بودا
فصل 2: چین شی هوآن، اولین امپراتور چین
سواحلِ هوانگ‌هو (زردرود)
جنگجویان دوران آشوب
بنای دیوار بزرگ چین
فصل 3: پیدایش دودمانِ هان
شیان یو و لیو بان
امپراتور ووهان و شانگ چیان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان
نویسنده
مترجمتاکاموری
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات163
زبانفارسی
شابک978-622-6839-88-4
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور، کتاب شعر کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان

برای دریافت کتاب تاریخ جهان 3: تمدن هند و چین باستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.