معرفی و دانلود کتاب انجمن ارواح غمگین: روح همزبانتان را پیدا کنید

عکس جلد کتاب انجمن ارواح غمگین: روح همزبانتان را پیدا کنید
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انجمن ارواح غمگین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انجمن ارواح غمگین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انجمن ارواح غمگین: روح همزبانتان را پیدا کنید

کتاب انجمن ارواح غمگین به قلم لیز مدینگز، داستان «اس جی»، روح مضطرب و تنهایی است که به یک مهمانی شلوغ رفته و حسابی از کرده‌ی خود پشیمان شده. زمانی که او یک روح تنها و غمگین، درست همانند خودش را در مهمانی پیدا می‌کند، همه‌چیز به ناگهان تغییر می‌یابد. بد نیست اشاره کنیم کتاب نامبرده نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین رمان گرافیکی و کمیک به سال 2001 بوده است.

درباره‌ی کتاب انجمن ارواح غمگین

«دقیقاً می‌دانم چه احساسی داری...».

همه چیز از همین پنج کلمه‌ی ساده شروع شد. پنج کلمه که در یک جمله کنار هم نشستند، بر زبان «جوراب» جاری شدند و پس از آن بود که همه‌ چیز تغییر پیدا کرد. ماجرا از این قرار بود؛ اس جی، روح دوست‌داشتنی کتاب حاضر که با اضطراب اجتماعی و وسواس فکری دست‌وپنجه نرم می‌کرد، به یک مهمانی دعوت شده بود. اس جی به محض آن که دعوت دوستش را پذیرفت، از کرده‌ی خود پشیمان شد. با خود اندیشید که آخر او را چه به مهمانی رفتن! بهتر است در خانه بماند، زیر پتویش پناه بگیرد و از این طریق، همه‌ی اضطراب‌ها و ترس‌هایش را انکار کند. روح همیشه‌نگرانِ کتاب انجمن ارواح غمگین (The Sad Ghost Club) حسابی با چالش روبه‌رو شده بود. از طرفی، دلش نمی‌خواست تنها کسی باشد که به مهمانی نرفته است. از طرف دیگر، حتّی فکر رفتن به یک مهمانی شلوغ و پرجمعیت وجودش را پر از اضطراب می‌کرد. در نهایت، اس جی پس از کلنجار رفتن‌های فراوان با خود، تصمیم گرفت به مهمانی برود.

در مهمانی،‌ اوضاع دقیقاً به همان شیوه‌ای پیش رفت که اس جی تصور می‌کرد. زمانی که وارد خانه‌ی میزبان شد، مجموعه‌ای از احساسات ناخوشایند به سویش هجوم آورد. احساساتی که از تعاملات اجتماعی با دیگران نشأت می‌گرفت. با این حال، اوضاع تا انتهای شب به همان منوال -و تا آن اندازه زجرآور- باقی نماند. زمانی که اس جی روح دیگری به نام جوراب را ملاقات کرد، همه چیز زیرورو شد. جوراب شباهت زیادی به سی جی داشت؛ او هم روح غمگینی بود که نمی‌توانست با اطرافیانش ارتباط برقرار کند، در مکان‌های شلوغ مضطرب می‌‌شد و تقریباً هیچ ایده‌ای نداشت که می‌خواهد در زندگی چه کاری انجام دهد. به همین دلیل زمانی که اس جی از حسش برای او گفت، جوراب «دقیقاً می‌دانست اس جی چه احساسی دارد»... زمانی که جوراب و اس جی یکدیگر را ملاقات کردند، متوجه شدند علایق مشترک بسیاری دارند؛ از عشق به حیوانات گرفته، تا نگران بودن برای آینده. به عبارت دیگر، اگرچه تا پیش از این احساس تنهایی آن‌ها را آزار می‌داد، اما متوجه شدند که قدرت دوستی می‌تواند آن دو را از حس تنهایی و جداماندگی برهاند.

ماجرایی که پس از این آشنایی شکل گرفت، اتفاقی بس کم‌نظیر بود! اس جی و جوراب تصمیم گرفتند تا مهمانی را ترک کنند و یک انجمن مخفی به راه بیندازند؛ انجمنی که مخصوص روح‌های تنها است. در واقع، شما نمی‌توانید به باشگاه آن‌ها بپیوندید، مگر آن که تنها، مضطرب و افسرده باشید. اگر احساس می‌کنید در دنیایی به این عظمت، در جهانی با هشت میلیارد آدم، به هیچ گروهی تعلق ندارید، انجمن ارواح غمگین برای خود خود شما نوشته شده است...

انجمن ارواح غمگین را لیز مدینگز (Lize Meddings)،‌ نویسنده‌ و تصویرگر برجسته‌ی ادبیات کودک به رشته‌‌ی تحریر درآورده است. اگر فردی ساکت، خجالتی یا افسرده هستید و در تعاملات اجتماعی خود دچار مشکل می‌شوید، این اثرِ دلگرم‌کننده بدون شک از تنهایی شما می‌کاهد. تفاوتی ندارد به کدام رده‌ی سنی تعلق دارید؛ با مطالعه‌ی کتاب پیش رو به انجمن روح‌های غمگین خواهید پیوست و خود مشاهده خواهید کرد که در تجربه‌ی احساسات‌‌تان تنها نیستید. لیز مدینگز در رمان سیاه و سفید و گرافیکی‌اش به درستی نشان می‌دهد که تنها دوستی است که می‌تواند ما را از دام احساسات بد برهاند. هر آنچه را که باید درباره‌ی کتاب انجمن ارواح غمگین بیان کرده‌ایم. این شما و این اثری کم‌نظیر در باب دوستی، همدلی و احساسات انسانی...

بد نیست اشاره کنیم جلد اول از مجموعه کتاب انجمن ارواح غمگین نخستین بار به تاریخ بیست‌ویکم ژانویه‌ی سال 2021 منتشر شد.کتاب نامبرده را نفیسه خسروجردی به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات «میلکان» عهده‌دار انتشار آن بوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های انجمن ارواح غمگین

مجموعه کتاب‌های انجمن ارواح غمگین اثری کم‌نظیر به قلم لیز مدینگز است. داستان‌‌هایی گرافیکی و سیاه و سفید که بیش از همه بر احساسات انسانی تمرکز دارند و داستان یک روح را روایت می‌کنند که تنهاست و به یک دوست نیاز دارد. تاکنون دو جلد از این مجموعه به انتشار رسیده که از میان آن‌ها تنها مجلد اول به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

جلد دوم این مجموعه «همزاد خود را پیدا کن (Find Your Kindred Spirits)» نام دارد و نویسنده به مخاطبان خود چنین وعده داده است که جلد سوم از کتاب‌های انجمن ارواح غمگین به تاریخ شانزدهم مارچ 2023 به انتشار می‌رسد.

نکوداشت‌های کتاب انجمن ارواح غمگین

  • مجموعه کتابی دلگرم‌کننده درباره‌ی دوستی، شفقت و یافتن همزاد خود. برای هر کسی که تا به حال احساس نامرئی بودن کرده است. (وب‌سایت آمازون)

  • کتاب مصوّر انجمن ارواح غمگین مجذوب‌کننده و دل‌نشین است. در نهایت، این قدرت دوستی است که به ما کمک می‌کند تا از پیله‌ی تنهایی خود بیرون بیاییم و لذت برقراری ارتباط با افرادی را که هم‌فکرمان هستند، بچشیم. (Booktrust)

کتاب انجمن ارواح غمگین مناسب چه کسانی است؟

لیز مدینگز کتاب انجمن ارواح غمگین را برای رده‌ی سنی نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده است. با این وجود، کتاب نامبرده رمانی است دلگرم‌کننده برای هر کسی که تابه‌حال احساس تنهایی داشته و یا با اضطراب دست و پنجه نرم کرده است.

با لیز مدینگز بیشتر آشنا شویم

لیز مدینگز، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک است و بیش از همه، شهرت خود را مرهون مجموعه کتاب انجمن ارواح غمگین می‌باشد. او در اوقات فراغتش -یعنی زمانی که مشغول تصویرسازی یا نوشتن نیست- نقاشی می‌کند، عاشق حیوانات است و به گیاهان عشق می‌ورزد. کتاب انجمن ارواح غمگین تنها اثری‌ست که از او به زبان فارسی ترجمه شده است.

برای آن که با لیز مدینگز و آثارش بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به وب‌سایت او به آدرس «thesadghostclub.com» مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب انجمن ارواح غمگین می‌خوانیم

می‌خواستم برم، چون... خب نمی‌دونم چرا، اما زیاد هم مهم نیست... اما بعدش دیدم که اینجا تنهایی و خب فکر کردم...

فکر کردم «من هم توی همچین موقعیتی بودم!» و تنها بودن توی مهمونی سخته و خب، به خاطر همین اومدم پیشت.

آها، اِم... شرمنده! من داشتم به دوستم پیام می‌دادم. گفت مسیر رو گم کرده، اما فکر می‌کنم می‌خواد مهمونی رو بپیچونه. و خب... سلام؟

آها! که این‌طور... سلام! خب...

پس دوستت پیچوند!

خیلی حال‌گیریه. من هم اینجا تنهام، ولی...

خب... این حرف‌ها زیاد مهم نیست. حالت چطوره؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انجمن ارواح غمگین: روح همزبانتان را پیدا کنید
نویسنده
مترجمنفیسه خسروجردی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-622-254-396-9
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انجمن ارواح غمگین

mahdi solhjo
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
داستان درباره دو تا انسان منزوی و اینکه چطوری از حال انزوا بیرون آمدند که البته بهتر بگم که از حالت انزوا بیرون نیامدند بلکه افراد شبیه به خودشون رو پیداکردند حس می کنم که اس جی درون داستان در واقع خود نویسنده بود به هر حال روح های بامزه ای بودند و داستان شخصیت های کمی داشت و خیلی خلوت بود که با به توجه سیاه و سفید بودن داستان و اینکه درباره دو روح غمگین بود سر جمع می شود گفت که ویژگی های داستان باهم هماهنگ بودن من تا حالا کمیک نخوانده بودم این اولین کمیکی بود که خواندم و در چیزی حدود چهل دقیقه خواندم و جالب بود و خوش ام آمد در مورد شروع داستان هم باید بگم که خوب بود با یه نمایه دور و صدای قارقار کلاغ شروع کرد که متفاوت بود چون تا حالا چندین داستان و فیلم مختلف دیدم که همشون با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار می شوند و بعد داستان شروع می شود اما این یکی با صدای کلاغ بود روح های بامزه ای بودندجالب بود که روح گوشی داشتند کلمه هوف و هوووم داخله داستان خیلی تکرار شده بود با تشکر از کتابراه
Fatemeh .R
۱۴۰۱/۱۲/۸
وایییی عالی بود😂من اصلا انتظارشو نداشتم اینجوری باشه فک میکردم متنیه وقتی دیدم خیلی برام بامزه بود کیف کردم. نمیدونم چجوری توصیفش کنم که شایسته تر باشه ولی انگار نویسنده خیلییی باهوش بوده و داستان و خیلی زیبا جلو برد مثلا اولش که شروع میشد تو یه تصویر فقط صدای قار قار کلاغ نوشته شده بود انگار که و هیچ چیز جز کلاغ تو ذهن روح غمگین داستان نیست. سیاه سفید بودن تصاویر، اینکه ادمهای تنها غمگینو به شکل روح نشون داده بود کتاب رو جذاب تر کرده بود این کتاب رو نهایت میتونین تو ۲۰ دقیقه تموم کنید ولی تو همین ۲۰ دقیقه خیلییی نکته یاد میگیرید گاهی برای درک خیلی چیزها نیاز به خوندن مطلب بلند بالا نیست. تصاویر کتاب با متناش و کلمه هاش خیلی خوب باهم چفت میشدن. به نظرم این کتاب برای اونایی که تنها و غمگینن خیلی میتونه هیجان انگیز باشه انگار نویسنده هم واقعا یک روح غمگین بوده که شما با خوندن این کتاب مصور باهاش دوست میشین. من خودم تک تک کلمه‌ها و حرفای اس جی و جورابو با عمق وجودم با تک تک سلولام تجربه کردم انگار که خود خود من بودم 😢روح‌های غمگین کتابراهیی تنها نیستید🥲
کتاب بامزه‌ای بود هم تلخ هم شیرین... گاهی کتاب چاره است❤
راسی من که نتونسم ایراد بگیرم به این کتاب شما هم نتونید😂چون واقعا هوشمندانه نگارش شده
فروغ
۱۴۰۲/۹/۲۵
نمی دونم چی بگم واقعا، هم خوب بود هم نبود؛
یعنی من باشم پول بالای نسخه‌ی چاپی این کتاب نمی‌دم. مضمون اصلی کتاب یه جورایی تکرار مکرراته، که البته شاید تمام کتابای دنیا همین باشن، ولی سعی کرده این حرفهای تکراری رو با روش و شکل جدیدی بزنه:
اینکه آدمای غمگین یا آدمایی که مشکلات روحی یا ارتباطی دارن
تنها نیستن و به جای اینکه توی کنج تنهایی خودشون بمونن و توی افکار ناراحت کننده غرق بشن می‌تونن همدیگه رو پیدا کنن و با هم از تجربیات مشترکشون حرف بزنن مضمون اصلی کتابه؛ اینکه این آدم‌ها رو شبیه یک روح تنها به تصویر کشیده بود که توی یه مهمونی شلوغ گم شده بود و ناراحت بود از اینکه چرا کسی او رو نمی‌بینه یا نمی‌تونه باهاش ارتباط بگیره خلاقانه و جالب بود.
اینکه به جای غصه خوردن بابت اینکه این همه آدم حرف ما رو نمی‌فهمن باید بگردیم و تک روح‌های تنها مونده توی کنج‌ها و گوشه و کنار‌ها رو پیدا کنیم و همدیگه رو از تنهایی دربیاریم راه حل کتاب برای ارواح غمگین بود‌.
فکر می‌کنم نویسنده خیلی از تجربیات خودش رو مابین مکالمات ارواح منتقل کرده بود، یه جورایی سعی خودش رو کرده بود که در حد خودش تسکین دهنده‌ی آدم‌هایی شبیه خودش باشه، حس دلسوزی و همدردی و محبت از کتاب به آدم منتقل می‌شد، تصویرسازی‌ها هم بانمک و قشنگ بودن.
غزل خلجی
۱۴۰۲/۱/۱۳
خب، این کتاب کتابیه که سریع و در عرض ربع ساعت الی بیست دقیقه می‌شه خوندش و سبکش هم کنیم هستش. اما اون چیزی نیست که از کمیک انتظار داریم.
داستان داستانِ یه روحِ (در واقعیت یک انسان منزوی) که زیادی روی مقاله‌ش و درساش تمرکز کرده. حتی به خاطر مقاله‌ش از دورهمی فامیل هم گذشته و گذاشته که پدر و مادرش
تنها برن. اما یکدفعه یک پیام براش میاد که خبر از بارگذاری یه مهمونی توسط دوستش داده و اون هم دعوت شده! ناخودآگاه اون هم پیام میده که برای رفتن به مهمونی هیجان‌زده ست و با اضطراب مجبور میشه که بره به مهمونی. وقتی می‌ره اونجا میبینن که هیچکس باهاش حرف نمیزنه و واقعا احساس بدی پیدا میکنه، تا اینکه یه روح تنهای (یه انسان منزوی) دیگه رو میبینه و سعی می‌کنه باهاش ارتباط بگیره و...
به نظرم کتابیه که خیلی خیلی مناسب قشر نوجوانه (مثل خودم) مثلا من از کلی صفحه هاش اسکرین گرفتم تا هر روز بخونمشون.
در کل کتاب رو پیشنهاد می‌کنم
محمد امین پیشدار
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کتاب «باشگاه ارواح غمگین» نوشته‌ی لیز مدینگز، داستانی پراز احساس و ارزش‌های انسانی است که به صورت ساده و روان روایت می‌شود. داستان با شخصیت اصلی یعنی لیز، دختری نوجوان که دچار اضطراب و افسردگی است، آغاز می‌شود. لیز با وجود اینکه دوستان خوبی دارد، اما به دلیل عدم پذیرش در جامعه و یا احساس تنهایی، در شرایطی قرار دارد که دچار افسردگی و اضطراب شده است. اما به کمک دوستانی که مانند خودشان با مشکلاتی مبارزه می‌کنند، تصمیم می‌گیرد تا با تشکیل یک باشگاه مشابه، به یکدیگر کمک کنند و از همدیگر حمایت کنند.
در دنیای مدرن امروز، بسیاری از ما به دلیل فشارهای اجتماعی، کار، تحصیل و یا برخی مسائل شخصی دچار اضطراب و افسردگی می‌شویم. این کتاب با نوشتن داستانی ساده و با مضمون قابل فهم، به ما یادآوری می‌کند که چقدر این احساسات رایج است و کسانی همچون ما در جامعه زیادند. همچنین، با تشریح راه‌حل‌هایی برای مواجهه با این احساسات، این کتاب به ما کمک می‌کند تا بهترین راه برای مواجهه با آن‌ها را پیدا کنیم.
باشگاه ارواح غمگین اثری است که توانسته با روایتی دلنشین و هیجان‌انگیز، به خوانندگانش انگیزه و امید بدهد. سبک نوشتاری نویسنده باعث می‌شود خواننده احساس کند که داستان در حقیقت برایش در حال تعریف شدن است.
نرگس سیف
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
کتاب دارای محتوای انسان دوستانه است یعنی زمانی که با صحنه‌های غم انگیزی که برای شخصیت‌های کتاب انفاق می‌افتد مواجه میشید، حتما یاد خودتان یا یکی از اطرافیانتان می‌افتید که شخصیتی شبیه آنان داشته و شما نادیده‌اش گرفتین و یا اونها رو از خودتان راندید. حتی داخل کتاب نویسنده این رو به ما گفته که شاید و خودتان هم مثل این روح بانمک غمگین باشید تاحالا نفهمیده باشید یا کسی را که شبیه خودتان باشد پیدا نکرده اید و این کتاب مناسب کسانی هستند که نمیتواند مانند دیگران داخل جامعه‌ای بزرگ زندگی کنند. زمانی که شروع به خواندن کتاب کردم از اینکه کتاب بصورت تصویر و نوشته چاپ شده بود خیلی خوشم اومد و این باعث شد که بتونم خیلی راحت با منظوری که نویسنده از نوشتن این کتاب داشت رو بفهمم و میتونم بگم که درسته کتاب محتوای کمی دارد ولی مفهوم زیادی دارد که باعث میشه بخوایم حواسمون رو بیشتر به احساس اطرافیانمان دقت و توجه کنیم، چون به شخصه وقتی کتاب رو کامل خواندم متوجه شدم یکی از اطرافیانم که خیلی بهش توجه نمیکردم واقعا مثل یک روح غمگین نه با کسی خوب رابطه برقرار میکرد و نه کسی با او صحبت‌های طولانی میکرد و نه خودم و از این بابت احساس شرمندگی کردم. ممنونم از کتابراه که کتاب‌های مفیدی این چنین رو داخل این برنامه خوب و پر محتوا میزارن:)
علی نژاداسماعیل
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
داستان در مورد انسان غمگینی بود که نمیتوانست با بقیه ارتباط بگیرد.
فکر به اینکه دیگران در موردش چه فکری میکنند و آیا با بقیه جور میشود یا نه او را آزار میداد.
همیشه دغدغه‌ی این را داشت که در آینده میخواهد چه کاره شود و چه شغلی برای خود انتخاب کند.
اس جی در یک مهمانی با جوراب آشنا میشود و که و
میفهمد یک "روح غمگین" مانند خودش را یافته است که میتواند در مورد هر چیزی با او صحبت کند جوراب هم او را درک کند.
کمیک به طرز خلاقانه‌ای این مدل افراد گوشه گیر و منزوی را به "روح غمگین" تشبیه کرده و حتی در تصاویر هم مشاهده میشود با بقیه‌ی انسان‌ها تفاوت ظاهری دارند و جدای از آن‌ها هستند.
در متن به حقیقت‌های جالبی اشاره شد، مثلا جوراب میگفت من در برهه‌ای از زندگی خود دچار مشکل شده بودم و نمیتوانستم از تخت بیرون بیایم، پدرم من را مجبور کرد پیش یک مشاور بروم و حالم بعد از مصرف دارو‌ها و مشاوره گرفتن بهتر شد،
وقتی ما خود نمی‌توانیم مشکلی را حل کنیم بهتر است از مشاور و روانشناس کمک بگیریم و این اصلا نکته‌ی منفی و بدی برای انسان به شمار نمیرود.
یا مثلا گفت: وقتی سنت بالاتر که برود میفهمی بعضی چیزها آنقدرها هم که فکرش را میکردی موضوع مهمی نبوده و تو خیلی به خودت سخت میگرفتی.
برای جمع بندی باید گفت که کمیک زیبایی بود و مملو از احساسات انسانی.
** لطفا هر کجا روح غمگینی دیدید به او توجه و محبت نشان دهید و نگذارید در هیاهوی مهمانی‌ها احساس تنهایی بکند. **
A.asgari
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
بنظرم کتاب عااااالی بود
کتاب متفاوتی بود
انتظار داشتم داستانی ترسناک باشه و هیجانی
اما کاملا متفاوت بود
دوس داشتم کتابشو
بیشتر دوس داشتم که نقاشی و عکس داشت
ساده و روان نوشته شده بود
داستان در باره‌ی ادم‌های هست که همیشه احساس تنهایی میکنن نمیتونن با بقیه ارتباط بگیرن و هرچی تلاش میکنن نمیشه
برا همین اسم کتاب روح بود
یعنی همیشه مخفی میشه از دیده شدن یا برایه کسی مهم‌نیست و مثله روح میمونه
نقاشی‌های کتاب همشون سیاه سفید بود
که نشون میداد روح غمگینه
یه شب تویه مهمونی که از قبل نقشه ریخته بود که بره برقصه دوست پیدا کنه جوک بگه اما این اتفاق نیوفتاده بود وقتی خواست از خونه بیاد بیرون یکی مثل خودشو دید باهاش دوس شد و حرف‌های همدیگرو فهمیدن چون مثله هم بودن و با بقیه متفاوت
خیلی خوشم امد از کتاب ممنون از کتابراه
.
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
کتاب خوبی بود. من این کتاب را به دو دلیل انتخاب کردم. اول اینکه نشر انتشارات مورد علاقه‌ام نشر ملیکان بود و دوم اینکه هم نویسنده خوب و موفقی داشت و هم اینکه یک حقیقت بسیار خوب را بیان کرده است. وقتی یک نفر کم حرف میزنه دلیل این نیست که آدم گوشه گیری و کم عقلی است این آدم اتفاقا خیلی شجاع و دانایی و است ترجیح می‌دهد به جای گفتن بشنود. زیرا انسان دو گوش و یک دهان و زبان دارد. از نویسنده محترم لیز مدینگز بسیار تشکر میکنم و به ایشان خسته نباشید میگویم چرا که نویسندگی کار بسیار سختی است و کار هرکسی نیست. همچنین از مترجم این کتاب زیبا خانم نفیسه خسروجردی بسیار متشکرم. و در آخر از انتشارات مورد علاقه‌ام انتشارات میلکان سپاس گزارم و پیشنهاد میدهم همه‌ی کتاب‌های این مجموعه را بخوانید.
تیتانیوم
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
داستان روایت دو انسان با روح‌های محزون بود ک در اخر‌ی جورایی هم نوعان خودشون رو پیدا میکردن و درباره باورهاشون صحبت میکردن.
ارواح غمگین روایت شده این داستان درباره مسائل سطحی صحبت کردن و میتونست این غم درون این ارواح از خجالت کشیدن از جمع فراتر بره ینی میتونستند چالش‌های بزرگتری داشته باشن و کم و
اینکه تعداد کاراکتر‌های داستان بود ینی بین شش یا هفت کاراکتر داستان میچرخید.
و نقص دیگه‌ای که داستان داشت این بود که با اینکه هر دو روح ینی اس جی جوراب غمگین بودن و تصمیمات ساده رو بزرگ میکردن‌.
یک جورایی نه میتونستن حرفاشون رو راحت به هم بزنن و نه میتونستن همدیگر رو درک کنند اما در هر حال دوستای خوبی برا هم بودن.
به هر حال داستان با نقص‌های ریزی که داشت بسیار شیرین و پر هیجان بود ممنون.
فرزانه دانشپور
۱۴۰۳/۱/۷
به کتاب‌هایی که داستان‌های مصور دارند در اصطلاح کمیک می‌گویند و در زبان ژاپنی مانگا، این یک کتاب مصور هست که بنطرم بیانگر زندگی روزمره هر کدام از انسان‌ها میتونه باشه ولی در کل یک مفهوم و درس داره که اولا همه آدمها مثل هم نیستند و باید این تفاوت‌ها رو درک کنیم و ما نمیتونیم مثل هم باشیم اما آدمهایی هم هستن که شبیه ما هستند و میتونیم با افرادی شبیه خودمون ارتباط بگیریم از اینکه مثل بقیه نیستیم نباید ناراحت باشیم هر کس ویژگی‌های خاص خودش رو داره و میتونه با همون ویژگی‌ها از زندگی لذت ببره، در کل بد نبود نمیگم کتاب خیلی خاصی هست ولی برای افرادی که دچار چالش‌های زندگی میشن و با افراد مختلف بر سر عقیده‌ها و سلیقه‌ها دچار چالش میشن میتونه این کتاب راهنمای خوبی باشه.
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
بزرگترین بیماری روحی روانی قرن بیستم، افسردگی و بزرگترین بیماری قرن بیست و یکم، اضطراب گزارش شده. از بچگی مدرسه رفتیم، کلی درس خوندیم و امتحان دادیم و همچنان این پروسه واسه خیلی هامون ادامه داره، ولی به ما یاد داده نشده چطور مواظب روح و روان مون باشیم، درسته درس خوندن واسه آینده شغلی مهمه ولی تصور کنین به جایگاه خوبی در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدین اما با یه روان مریض، چطور میشه از ثمره ی سال ها تلاش مون بهره ببریم؟! وقتی یکی از اطرافیان مون به کرونا یا هر بیماری جسمی دیگه مبتلا میشد، ارتباط مون رو باهاش بیشتر میکردیم، بیشتر هواش رو داشتیم اما بیماری روحی روانی تحت عنوان، لوس شدن، تظاهر کردن، تنبلی کردن،... قضاوت میشه.
roya sh
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
کتاب قشنگی بود، راستش خود منم این چیزارو قبلا تجربه کردم و واقعا تمام مکالمه ی"اس جی" و "جوراب"رو کاملا با پوست و گوشت و استخونم درک میکنم. خیلی‌ها که با کسی صحبت نمیکنن، آدم سردی نیستندو اتفاقا خیییلی خونگرم هستن و وقتی باهاشون صحبت میکنی میفهمی. واقعا اگه به هم دیگه و خودمون ارزش بدیم و هوای رو و همدیگه داشته باشیم، انسان‌ها حرفای همدیگه رو مسخره نکنیم، هم آدما احساس تنهایی و پوچی نمیکنن و هم عزت نفس و اعتماد به نفسشون کم کم بالا میره. دنیا هم جای بهتری میشه
حس نویسنده و شخصیت‌های داستان به خوبی ترجمه و نوشته شده🙏🏼
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۲/۳۱
داستان به خوبی تونسته افکار و احساسات یک فرد مضطرب رو هم به تصویر بکشه و هم بیان کنه، به نظرم سیاه و سفید بودن نقاشی‌ها هم علتش اینه که دنیای پر از اضطراب زیبا نیست‌.
اینکه دو شخصیت اصلی هم به صورت روح کشیده شده نه آدم به نظرم می‌خواسته بگه که اضطراب‌ها ناشی از درون آدمه نه ظاهری.
و در آخر حس و
اینکه می‌کنی تو دنیا تنها نیستی اینکه آدمهایی مثل تو هستن که می‌تونن درکت کنند واقعا به آدم کمک می‌کنه. منو یاد انجمن افسردگان گمنام انداخت
ترجمه هم خوب بود، بجز جایی گفته میشه هم اینجا پیاده میشم، در صورتی که فرد سواره نبود، جواب طرف مقابل هم نشون نداد که نفر اول طنز گفته باشه
Mobina Sadeghi.Sh
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
کتاب خیلی قشنگی بود، در واقع یه جورایی حال دل من بود.. هردیالوگ شو کاملا درک میکردم...
برای آدمایی که احساس تنهایی میکنن و تو دنیای منزوی خودشونن و هم صحبتی پیدا نمیکنن که اونارو درک کنه خیلی کتاب خوبیه..، اینکه با عکس بود و آدم‌های تنها شبیه روح بودن خیلی قشنگ بود، اینکه رفتن مهمونی ولی هیچکسو و
پیدا نمیکردن که بتونن باهاش هم صحبت بشن خیلی جالب بود، اون تیکشم که میترسید بره تو مهمونی چون ممکنه کسی بهش توجه نکنه هم صحبت نشه هم تاثیر گذار بود..، درکل کتابی بودکه من باهاش انس گرفتم وپیشنهاد میکنم مطالعه کنین..
ممنون از کتابراه عزیز که این کتابو رایگان بهم داد❤️
مشاهده همه نظرات 296

راهنمای مطالعه کتاب انجمن ارواح غمگین

برای دریافت کتاب انجمن ارواح غمگین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.