معرفی و دانلود کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس

عکس جلد کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس

کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس، اثر لیز پیشون، یک رمان گرافیکی طنز و برنده‌ی جایزه‌ی کتاب طنز رولد دال است. این کتاب جلد اول از مجموعه‌ی پرفروش و مشهور تام گیتس محسوب می‌شود و ماجراهای بامزه و خنده‌دار یک پسربچه‌ی بازیگوش و دردسرساز به نام تام گیتس را از زبان خودش و در قالب نقاشی‌ها و خط‌خطی‌های او بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس

به دنیای معرکه‌ی تام گیتس خوش آمدید! این شما و این تام گیتس؛ استاد بهانه‌های باحال، قصه‌های من‌درآوردی و کمدین مشهور مقاطع راهنمایی! تام گیتس اعجوبه‌ای است که یک روز خواهر بزرگترش را عصبانی می‌کند، یک روز جنگ بیسکویتی راه می‌اندازد و روز دیگر هم تحت تعقیب سگ‌های وحشی قرار می‌گیرد. معلمشان هم که همیشه از دستش عاصی است و آمپر اعصابش مدام به وضعیت انفجار می‌رسد.

نقاشی‌ها، خط‌خطی‌ها و افکار و خاطرات روزانه‌ی تام گیتس با دست‌خط خودش صفحات کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس (The Brilliant World of Tom Gates)، نوشته‌ی لیز پیشون (Liz Pichon) را پر کرده‌اند. تام گیتس یک پسربچه‌ی معمولیِ سر به‌ هوا و خلاق است که مدام دردسرهای بامزه می‌آفریند و صد البته از آن‌ها قسر در می‌رود. تام گیتس دائماً نقاشی می‌کشد، حتی میان کلمات جمله‌هایش! بنابراین هر کجای این کتاب که چشمتان بیفتد، چیزهایی مثل یک جفت چشم یا یک صورت بامزه از تام گیتس و دوستان و خانواده‌اش می‌بینید؛ ساس‌های کوچولوی پهلوان هم که همه جا سرک می‌کشند!

کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس ما را با اتفاقات روزمره‌ی زندگی تام و دردسرهایی که در مدرسه می‌آفریند، آشنا می‌کند. ماجرای هیجان‌انگیزی که در این کتاب اتفاق می‌افتد، رفتن به کنسرت «سه ژیگول» است که تمام فکر و ذکر تام را به خودش مشغول می‌کند و شب‌ها از هیجانِ شرکت در کنسرت، خوابش نمی‌برد. اما بلیت این کنسرت خیلی گران است و تام برای اینکه پدرش را راضی به خرید بلیت کند، باید پسر مؤدب و آرامی باشد.

کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس، جلد اول مجموعه‌ کتاب‌های تام گیتس، از پرفروش‌ترین مجموعه‌کتاب‌های بریتانیا است که در قالب کتاب مصور طراحی شده‌اند. این کتاب در سال 2011 برنده‌ی جایزه‌ی طنز رولد دال شد و دست‌کمی از داستان‌های خنده‌دار رولد دال ندارد. در ایران این کتاب را انتشارات افق با ترجمه‌ی آتوسا صالحی، نویسنده‌ و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تام گیتس

مجموعه‌ی تام گیتس (Tom Gates) اثر لیز پیشون، نویسنده و تصویرگر محبوب بریتانیایی، یک مجموعه کتاب مصور است که داستان‌های دنباله‌دار پسربچه‌ای بازیگوش و شیطان به همین نام را در قالب خاطرات تصویری او روایت می‌کند. این مجموعه در 21 جلد منتشر شده و از محبوبیت زیادی در بریتانیا و سراسر جهان برخوردار است.

تام گیتس پسربچه‌ای حدوداً ده‌ساله است که هیچ‌کس از ماجراهای پردردسرش در امان نمی‌ماند، به جز خودش! او می‌داند چه چیزهایی را دوست دارد و از چه چیزهایی خوشش نمی‌آید. نقاشی کشیدن و تعریف کردن داستان‌های بامزه از کارهای مورد علاقه‌ی اوست که نتیجه‌اش را در مجموعه‌ی جذاب و خنده‌دار تام گیتس می‌توان دید.

مجموعه‌ی هجده جلدی تام گیتس تاکنون میلیون‌ها بار به فروش رفته، به 45 زبان دنیا ترجمه و برنده‌ی بیشتر از 25 جایزه شده است!

اقتباس‌های سینمایی از مجموعه‌ی تام گیتس

در سال 2020 شبکه‌ی تلویزیونی اسکای کیدز (Sky Kids) با همکاری لیز پیشون و بر اساس مجموعه کتاب‌های تام گیتس، سریالی کارتونی به نام دنیای معرکه‌ی تام گیتس (Tom Gates Brilliant World) تولید و پخش کرد. این سریال کارتونی در بیست قسمت منتشر و برنده‌ی جایزه‌ی بفتا در سال 2021 شد. فصل دوم سریال تام گیتس هم در سال 2022 روی آنتن رفت.

جوایز و افتخارات کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس

  • برنده‌ی جایزه‌ی طنز رولد دال در سال 2011
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب ردهاوس در بخش کتاب‌های نوجوانان در سال 2012
  • برنده‌ی نشان بهترین کتاب واتراستونز در بخش رمان‌های رده سنی 5 تا 12 سال
  • کتاب منتخب سال از نگاه کودکان

نکوداشت‌های کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس

  • اینکه تام گیتس با چه ترفندهایی عصبانیت معلم و خواهرش را رفع و رجوع می‌کند و به کنسرت «سه ژیگول» می‌رود، واقعاً آدم را به خنده می‌اندازد. طرفداران ویمپی کید (Wimpy Kid) عاشق کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس می‌شوند که نوشته‌ی یکی از بهترین و پرفروش‌ترین نویسندگان بریتانیاست. (Library Media Connection)
  • تصاویر جذاب و فراوان این کتاب هر کسی را سر شوق می‌آورد. (School Library Journal)
  • تام گیتس انگار پسرعموی بریتانیاییِ گرگ هفلی یا همان ویمپی کید است! این کتاب با فونتی مثل دست‌خط و خط‌خطی‌ها و نوشته‌های تام گیتس طراحی شده و در نظر خوانندگان بسیار مفرح است. (Publishers Weekly)

کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب رده‌ی سنی 8 تا 12 سال است؛ اما نوجوانانی هم که عاشق ماجراهای طنز و شوخی‌های خنده‌دار هستند، از مطالعه‌ی این کتاب حسابی لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس می‌خوانیم

توی راه خانه، ماجرای مارکوس را موبه‌مو برای درک تعریف می‌کنم (به خصوص آن قسمت ژاکت-دامن پوشیدنش را). وقتی می‌گوید برای حیوانش یک اسم باحال پیدا کرده، سعی می‌کنم اسمش را حدس بزنم.

«راکی؟»
«راور؟»
«تیز دندان؟»
درک می‌گوید:
«خروس»
«خروس؟ اسم سگت‌رو گذاشتی خروس؟»

(فکر کنم بعداز مدتی به اسمش عادت می‌کنیم.)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس
نویسنده
مترجمآتوسا صالحی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-964-369-987-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس

سوگند زارعی
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
شوخ طبعی لطیف دارد اما گاهی بی ادبی خیلی کمی می‌کند
محمدرضا رنجبر
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
عالی بود خیلی خوب بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس

برای دریافت کتاب تام گیتس 1: دنیای معرکه تام گیتس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.