معرفی و دانلود کتاب تجارت جنگ است

عکس جلد کتاب تجارت جنگ است
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجارت جنگ است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجارت جنگ است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجارت جنگ است

به عقیده‌ی بسیاری از منتقدان و مخاطبان، یکی از بهترین کتاب‌هایی که در حوزه‌ی بازاریابی نوشته شده است، اکنون پیش روی شماست. جک تروت و ال ریس در کتاب تجارت جنگ است استراتژی‌های آزمون‌پس‌داده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید گوی سبقت و موفقیت را در زمینه‌ی بازاریابی از رقیبان خود بربایید. گفتنی‌ست این کتاب پرفروش‌ترین کتاب بین‌المللی نام گرفته است.

درباره‌ی کتاب تجارت جنگ است

برای پیروزی در عرصه‌ی بازاریابی، تنها در نظر گرفتن مشتریان کافی نیست. بازاریابان باید رقیبان خود را نیز مورد هدف قرار دهند و همواره از این آمادگی برخوردار باشند که از زمین خود در برابر مهاجمان احتمالی دفاع کنند. کتاب تجارت جنگ است (Marketing Warfare) نوشته‌ی جک تروت (Jack Trout) و ال ریس (Al Ries)، بهترین تاکتیک‌های دفاعی، تهاجمی، جناحی و چریکی را در این زمینه به مبارزان عرصه‌ی رقابتی بازاریابی ارائه می‌دهد و استراتژی‌ها، برنامه‌ها و کمپین‌های امروزی این حوزه را در اختیار آنان می‌گذارد.

نویسندگان در این کتاب فرآیند بازاریابی در کسب‌و‌کار را با یک سناریوی نظامی مقایس کنند و از خلال این قیاس، تاکتیک‌های رقابتی موفقیت‌آمیز و تضمینی را در اختیار مخاطبان قرار دهند. مطالعه‌ی این اثر هر آنچه را که برای دستیابی به یک پیروزی قاطع در کسب‌وکارتان نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد. تنها کافی است کتاب تجارت جنگ است را بخوانید و هنگامی که به آموزه‌های آن مجهز شدید، مانور خود را آغاز کنید و به صحنه‌ی نبرد با رقبا یورش ببرید. این کتاب همچنین حاوی بینش‌های شگفت‌انگیزی در مورد تجربیات شرکت‌های مختلف است که به شما کمک می‌کند بفهمید در تدوین استراتژی‌های شرکت خود از چه تله‌هایی اجتناب کنید.

جک تروت و ال ریس در سراسر تجارت جنگ است، به طرز ماهرانه‌ای استراتژی‌های پیشنهادی خود و نحوه‌ی عملکرد این تاکتیک‌های نظامی را در تجارت امروز گنجانده‌اند. شما می‌توانید با راهنمایی‌های این دو چهره‌ی سرشناس و موفق در تجارت جهانی، استراتژی بهینه‌ی خود را از میان گزینه‌هایی همچون حمله‌ی جناحی، استراتژی چریکی، موقعیت رهبری و… اتخاذ کنید و آن را در هر کسب‌وکاری اعمال نمایید. مهم نیست که تجارت شما خرد یا کلان باشد و همچنین مهم نیست که شرکتتان در چه صنعتی فعالیت می‌کند؛ زیرا استراتژی‌های پیشنهادی تروت و ریس در این کتاب برای هر کسب‌وکاری مناسب هستند.

بدیهی است که کتاب تجارت جنگ است به تمامی سؤالات مرتبط با بازاریابی یا تجارت پاسخ نمی‌دهد، اما درک این موضوع را تسهیل می‌کند که استراتژی در تجارت چیست، به چه چیزی بستگی دارد و چگونه ساختن استراتژی مناسب می‌تواند یک شرکت را به موفقیت مالی برساند. به عقیده‌ی بسیاری از مخاطبان و متخصصان حوزه‌ی بازاریابی، کتاب تجارت جنگ است کاربردی‌ترین و مفیدترین اثری است که تا کنون در این زمینه نوشته شده است. انتشارات هورمزد ترجمه‌ی سید هدایت طریقی‌نژاد را از این اثر برگزیده و آن را منتشر کرده است.

افتخارات کتاب تجارت جنگ است

در فهرست آثار پرفروش بین‌المللی؛
در فهرست کتاب‌های برگزیده‌ی بیل گیتس؛
در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های تجاری جهان.

نکوداشت‌های کتاب تجارت جنگ است

  • کتاب تجارت جنگ است با اختلاف بسیار ارزشمندترین و جذاب‌ترین کتاب تجاری‌ای است که در سال‌های اخیر منتشر شده. (Glamour)

  • اگر کوکاکولا به تروت و ریس گوش می‌داد، می‌دانست که دستکاری در واقعیت به معنای فاجعه است. (نیویورک)

  • یک اثر خواندنی با نمونه‌هایی از کمپین‌های بازاریابی موفق و ناموفق و یک کتاب بسیار جالب. (USA Today)

  • یک کتاب تجاری متفاوت با توصیه‌هایی واضح و نثری دقیق. (نیوزویک)

  • یک کتاب انقلابی و شگفت‌انگیز. (هفته‌ی کسب‌وکار)

کتاب تجارت جنگ است برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال موفقیت در حوزه‌ی کسب‌وکار و بازاریابی هستید، توصیه‌های جک تروت و ال ریس در این کتاب به کارتان خواهند آمد.

با جک تروت و ال ریس بیشتر آشنا شویم

جک تروت (Jack Trout) در 31 ژانویه‌ی 1935 در نیویورک متولد شد. او یک مدیر تبلیغاتی برجسته و صاحب شرکت مشاوره‌ی Trout & Partners بود. «تئوری موقعیت‌یابی» و همچنین «تئوری جنگ بازاریابی» برای نخستین بار در علم کسب‌وکار توسط او مطرح شدند. تروت مسیر حرفه‌ای شغل خود را با فعالیت در بخش تبلیغات شرکت جنرال الکتریک آغاز کرد و پس از چندین سال تجربه‌اندوزی موفق شد کسب‌وکار شخصی خود را آغاز کند. جک تروت سرانجام در سال 2017، بر اثر سرطان روده چشم از جهان فروبست.

ال ریس (Al Ries) در سال 1926 در ایالت ایندیانای آمریکا چشم به جهان گشود. این نویسنده و متخصص بازاریابی کارکشته، به همراه شریک و دخترش لورا، شرکت مشاوره‌ی Ries & Ries را تأسیس کرد. او در سراسر عمر خود فعالیت‌های مشترکی را در حوزه‌ی کسب‌وکار با جک تروت رقم زد و اثر پیش رو نیز از جمله‌ی آن فعالیت‌هاست. انجمن بازاریابی آمریکا در نیویورک، در سال 2016 ریس را به عنوان یکی از اعضای تالار مشاهیر بازاریابی معرفی کرد. «بازاریابی از پایین به بالا»، «یک اسب برای سوار شدن پیدا کنید» و «11 قانون تغییرناپذیر برندسازی در شبکه» از دیگر عناوینی هستند که به قلم ال ریس منتشر شده‌اند. ال ریس در سال 2022 درگذشت.

در بخشی از کتاب تجارت جنگ است می‌خوانیم

آیا حاضرید کامپیوتر دوهزاردلاری بخرید؟ دَه سال پیش مردم پاسخ می‌دادند «نه»؛ اما امروزه بسیاری از همان افراد با کامپیوترهای شخصی اپل و آی‌بی‌ام از خانه‌هایشان بیرون می‌آیند.

شرکتی که حمله جناحی می‌کند گاهی به همیاری پیشتاز آن صنعت نیاز دارد تا به موفقیت برسد. پیش‌بینی اشتباه توانایی تجاری کامپیوترهای شخصی در قسمتی از آی‌بی‌ام باعث شد شرکت اپل ابتدای فعالیت خود حرکتی سریع کند.

هدیه آی‌بی‌ام به اپل زمان برد. فرض کنید شما این حرکت را حمله جناحی پنداشته‌اید. روی چه مقدار زمان می‌توانید حساب کنید؟

یک راه برای آشنایی با موقعیت‌های مختلف، خواندن روزنامه‌های تجاری است. پیشروها به‌طور معمول بسیار خاص و با ذهن باز به آینده می‌نگرند. اگر آن‌ها برای پیشرفت قطعی، موضعی عادی اتخاذ کنند، می‌توانید روی زمان اضافه‌شده حساب باز کنید. قبل از اینکه بتوانند از کار شما تقلید کنند باید «منیت» خود را کنار بگذارند که مدتی طول می‌کشد.

عامل دیگر مدت ‌زمان سفارش و دریافت کالای مربوط است. فولکس واگن می‌توانست قبل از آنکه جنرال موتورز بتواند خودروی کوچکی را وارد بازار کند، روی سال‌های زیادی حساب باز کند.

حتی تغییر مدل سالانه صنعت خودروسازی از طراحی به تولید سه سال طول می‌کشد. درکل مدل‌های جدید شبیه خودروهای بسیار کوچک به زمان بیشتری نیاز دارند. اولین فولکس واگن در سال 1949 به ساحل نیوجرسی رسید و این در حالی بود که جنرال موتورز اولین کوروایر را در سال 1959 به بازار عرضه کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: بازاریابی جنگ است
فصل اول: 2500 سال جنگ
فصل دوم: اصل قوا
فصل سوم: برتری در دفاع
فصل چهارم: عصر جدید در رقابت
فصل پنجم: ماهیت میدان جنگ
فصل ششم: میدان استراتژیک
فصل هفتم: اصول جنگ دفاعی
فصل هشتم: اصول جنگ هجومی
فصل نهم: اصول جنگ جناحی
فصل دهم: اصول جنگ غیرنظامی
فصل یازدهم: جنگ کولا
فصل دوازدهم: جنگ برگر
فصل سیزدهم: جنگ کامپیوتر
فصل چهاردهم: استراتژی و تاکتیک‌ها
فصل پانزدهم: بازاریابی عمومی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجارت جنگ است
نویسنده،
مترجمسید هدایت طریقی نژاد
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-622-6010-00-9
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجارت جنگ است

ALI REZAEI
۱۴۰۳/۱/۷
نقد کتاب کتابی با موضوع مهم و چالشی کتاب بسیار کامل و جامعی بود من کتاب‌های ایرانی رو در حوزه موفقیت و روانشناسی زیاد قبول نداشتم اما این کتاب دیدگاهم رو عوض کرد ابن کتاب تونست تغییر‌های خوبی رو ایجاد کنه چون که مطالب کاربردی و راهبردی زیاد و با کیفیتی داشت کتاب به خوبی مطالبش رو گام به گام ارائه و میکرد در ابتدا سعی می‌کرد که موضوعاتی که قراره در ادامه کتاب با آن آشنا بشیم رو توضیح مختصری بده. کتاب برای افرادی که قدرت‌های خودشون رو دست کم میگیرن و اعتماد به نفس پایینی دارند مناسب است. نقاط قوت+ نگارش و قلم گیرای نویسندهگسترش قابل فهم مطالب گویندگی عالی قیمت مناسب نقاط ضعف اضافه گویی (گاها کمی بود) صمیمیت کم با خواننده (محتوا زیاد گرم نبود و احساس جزوه خواندن میکردی) در کنار این کتاب کتاب چیرگی رو پیشنهاد میدم که به شدت محتوای خوبی داره اما شاید یکم صفحاتش زیاد باشه براتون در نهایت از پرسنل کتابراه تشکر میکنم
مریم فراهانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
کتاب بسیار خوبیه و خوندنش رو به همه کسایی که میخوان اطلاعات جامع تری نسبت به بازاریابی و فروش داشته باشن. جملاتی از این کتاب
در دنیای تجارت که همانند جنگ است، باقی‌ماندن در اوج بسیار آسان‌تر از رسیدن به اوج است. رهبر یا قهرمان بلامنازع می‌تواند از اصل قوا بهره گیرد.
وجود هیچ اصلی به اندازه اصل و
قوا در جنگ بنیادی نیست. از این رو، بر اساس قانون جنگل، ماهی بزرگ ماهی کوچک را می‌خورد؛ یعنی شرکت‌های بزرگ شرکت‌های کوچک را شکست می‌دهند.
در جنگ بازاریابی، هم کیفیت مدنظر است هم کمیت. اما برتری در نبرد چنان نقطه قوت قدرتمندی است که بر بسیاری از تفاوت‌های کیفیت غلبه می‌کند. برای پیروز شدن روی کارمندان برتر خود حساب و برنامه‌ریزی نکنید.
فاطمه
۱۴۰۳/۱/۲
ال ریس و جک تروت معتقدند که برای موفقیت باید رقیب محور بود. باید به دنبال نقاط ضعف رقیب گشت وبعد به او حملات بازاریابی کرد. این کتاب ماهیت واقعی بازاریابی نبرد بین شرکت‌ها رو بررسی می‌کنه نه برآورده کردن نیازها و خواسته‌های انسان‌ها؛ چون اگه در فرایند رقابت تجاری، خواسته‌ها و نیازهای مردم برآورده بشه، منافع عمومی اجازه می‌ده رقابت ادامه پیدا کنه. تجارت آزاد میدان جنگ بازاریابی است؛ بنابراین اگر می‌خواید در بازی تجارت آزاد شرکت کنید. ابتدا باید اصول را یاد بگیرید. کتاب تجارت جنگ است به شما کمک می‌کنه که این اصول را رد سریع‌ترین زمان ممکن یاد بگیرید
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۷
من از این کتاب تعاریف زیادی شنیدم، دروغ چرا وقتی شنیدم‌ یک کتاب پر محتوا در عصر بازاریابی و فروش بود، کمی وسوسه شدم، میشه گفت یکی از بهترین کتابهای بازاریابی محسوب میشه، البته من توضیحات ان رو دوست داشتم و رشد پایه‌ای نیز‌ یک مبحث دیگه داره، اصولی جنگی که در سر فصل‌ها دیده و معرف حضور است، به خودی خود ما رو به سوی خواندن این کتاب سوق میده، یکی از نکات جالبی که به آن اشاره شد این بود که در عصر امروز نگاه ها فقط به مشتری نیست، بلکه نگاه به رقبایی که داریم نیز معطوف میشود که خودی خود وارد‌ی فلسفه جالب بازاریابی میشویم
افشار مهدوی
۱۴۰۲/۹/۱۷
کتاب بسیار عالی هستش ولی متاسفانه ترجمه جالبی نداره و بعضی موارد نیاز به درک بالایی داره تا متوجه منظور نویسنده بشید
این کتاب مناسب افراد مبتدی و فروشنده نیستش و در مورد اموزش فروش و این موارد نیست
این کتاب مناسب افراد تصمیم گیرنده, مدیران مجموعه‌ها مدیران فروش و بازاریابی هستش
و در کل نحوه مبارزه با رقبارو اموزش میده که با توجه به تجربه من در بازار جواب میده اموزشهاشون
Monir Karimi
۱۴۰۳/۱/۵
تقریباً میشه گفت چکیده ۸۰ درصد از بینش و مدل ذهنی این دو نویسنده در همین کتاب درج شده، چون من تقریبا اکثر کتابهای ال ریس و جک تراوت را مطالعه کردم. چیزی که در این کتاب می‌آموزید، مدلی کاربردی برای یک کسب‌ و کار در اندازه‌های مختلف است. اگر بیزنس می‌کنید و یا در حرفه مارکتینگ فعالیت دارید، فکر نمی‌کنم هیچ کتاب دیگری به این سادگی، چنان بینش جامعی در مورد رقابت و جایگاه سازی به شما بده.
esn mrri
۱۴۰۳/۲/۷
کتاب بسیار خوبیه در زمینه برندینگ خیلی مؤثره خوندش رو به همه توصیه می‌کنم اما یه مقدار از نظر ترجمه کمی ضعیف ترجمه شده که کمی فهم سریع رو در تندخوانی کاهش می‌دهد ولی این کتاب رو به همه توصیه می‌کنم چون همه در زندگی به موفقیت و پیشرفت نیاز دارن و قواعد و اصولی که در سطح کلان موفقیت آمیزه قطعا در مقیاس کوچک هم میتونه بسیار مؤثر و مفید باشد.
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب واقعا عالی است. مخصوصا برای تولیدی‌های بزرگ و کوچک. که کار تبلیغات و بازاریابی را با استراتژی جنگی مقایسه و نوع تصمیمات و نقشه‌های فرماندهان جنگی را که موجب پیروزی یا شکست شده بررسی و با میدان رقابت شرکت‌های غول صنایع مقایسه نموده و نحوه مقاومت و موفقیت در بازار را نشان می‌دهد. و بهترین کتاب برای دانشگاه‌های نظامی و مدیریت و... است. موفق باشین.
زهرا کریمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
پس از جنگ جهانی دوم، شرکت‌های پیشرو مشتری‌مدار شدند. در این زمان، کارشناس بازاریابی مسئول و نخست‌وزیر محقق بازاریابی بود؛ اما امروزه تمام شرکت‌ها مشتری‌مدار هستند. اطلاع از نیازهای مشتری در شرایطی که سایر شرکت‌ها درباره آن تحقیق کرده‌اند.
کتاب خوبیه برای افرادی که چیزی از تجارت و دنیاش نمیدونن.
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۴
کتاب بیان می‌کنه که اگه توی این دنیا می‌خواهید گلیم خودتون رو از آب بکشید بیرون و زندگیتون رو سروسامان بدید علی‌الخصوص از لحاظ اقتصادی، باید دیسیپلین و پشتکار یک سرباز جنگ رو داشته باشید که داره برای مبارزه آماده میشه، و راهکارهای کاربردی رو برای این کار ارائه میده.
دلارام 0074
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
من فصلی ک‌ه درمورد عصر کامپیوتر‌ها بود رو خوندم این کتاب هم یه کتاب سطح بالا هست که از مطالب خیلی تخصصی استفاده کرده مثلا rci در کامپیوتر من اصلا نمیدونم چی هست البته این یک فصلش بود و فصل‌های دیگه رو میتونید از فهرست ببینید. نتونستم بفهمم این کتاب چی میگه.
مصطفی حاتمی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
به نام خداوند علم و دانش با تشکر و خسته نباشید از عوامل خوب کتابراه
تجارت جنگ است و استراتژی تجارت مانند میدان نبرد و این یعنی یک تاجر همیشه در حال جنگیدن است کتاب خوبیه من خیلی استفاده کردم
فائزه
۱۴۰۳/۱/۱۳
اگه علاقه‌مند به یادگیری روش‌های موفق شدن تو بازاریابی و کسب و کار هستید این کتاب رو پیشنهاد میکنم البته که راهکار‌های مفیدی هم برای موفقیت در زمینه‌های دیگه هم داره.
David
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
یک کتاب فوق العاده برای دوستانی که میخواهند نت ورک مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌ای کار کنه به زبان ساده و به شکلی که اموزش عملی به خواننده هدیه میده رو میتونید توی این کتاب تجربه کنید
فریبا قطبی
۱۴۰۲/۹/۲۹
یکی از کتابهای عالی در مورد بازاریابی که پیشنهاد میشود خوانده شود این کتاب است در این کتاب ازمون خود را پس داده و به بیان ساده توضیح میدهد که چگونه در زندگی به کاربرده شوند.
مشاهده همه نظرات 64

راهنمای مطالعه کتاب تجارت جنگ است

برای دریافت کتاب تجارت جنگ است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.