معرفی و دانلود کتاب تجاوز قانونی

عکس جلد کتاب تجاوز قانونی
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجاوز قانونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجاوز قانونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجاوز قانونی

کوبو آبه نویسنده‌ی پرفروش ژاپنی در کتاب تجاوز قانونی به ماجرای انسان‌هایی می‌پردازد که در موقعیت‌های غیرعادی و فراواقعی قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند هویت خود را به چالش بکشند. این کتاب که برنده‌ی جایزه‌ی یومیوری شده است، نشانه‌های بسیاری از تأثیر کافکا در آن مشاهده می‌شود.

درباره‌ی کتاب تجاوز قانونی:

کوبو آبه (Kobo Abe) این مجموعه داستان کوتاه را نخستین بار در سال 1991 به چاپ رساند و داستان های خواندنی و سوررئالی را در آن گنجاند که چارچوب مشابهی دارند: شخصی عادی در مواجهه با دنیای غیرعادی و کابوس‌وار قرار می‌گیرد و وادار می‌شود هویت خود را به چالش بکشد و زیر سوال ببرد. به عنوان مثال می‌توان به یکی از داستان‌های کتاب تجاوز قانونی (Beyond the Curve) اشاره کرد که مردی از کار بازمی‌گردد و با جسم بی‌جانی در منزلش روبرو می‌شود. او سعی می‌کند از جسد خلاص شود اما در نهایت متوجه می‌شود در مرگ این غریبه نقش پررنگی داشته است. در داستانی دیگر نیز وضعیت بر همین منوال می‌باشد و آبه ماجرای مردی را روایت می‌کند که متوجه می‌شود به گیاهی کمیاب بدل شده است و در باغ گیاهان حضور دارد.

آبه با این کتاب خواندنی برنده‌ی جایزه‌ی یومیوری شده و المان‌های داستان‌های علمی - تخیلی و تعلیق‌آمیز را با هم آمیخته است و با این شیوه معجونی جذاب و خارق‌العاده در اختیارتان قرار می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب تجاوز قانونی:

- اثری سرگرم کننده و شگفت‌انگیز. (Library Journal)
- داستان‌های مسحورکننده‌ی کوبو آبه. (The New York Times)
- آبه با این مجموعه، جایگاه خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین نویسندگان مدرن ژاپن به تثبیت می‌رساند. (Publishers Weekly)

کتاب تجاوز قانونی مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات به ویژه داستان‌های کوتاه ژاپنی علاقه‌مند هستید، فرصت مطالعه‌ی این کتاب جذاب را از دست ندهید.

با کوبو آبه بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده با نام اصلی کیمیفوسا آبه در سال 1924 در توکیو به دنیا آمد. او کودکی و نوجوانی‌ خود را در منچوری گذراند و به خواسته‌ی پدرش وارد دانشگاه رشتۀ پزشکی شد اما به دلیل مشکلات روحی و گذراندن دوره‌ای در بیمارستان روانی، تحصیلاتش ناتمام ماند. آبه در دوران جنگ به دستفروشی روی آورد و داستان‌های خود را با هزینه شخصی به چاپ رساند.

این نویسنده‌ی مطرح که تحت تأثیر ادبیات غرب بود و با مکاتبی مانند سورئالیسم و اگزیستانسیالیسم آشنایی داشت، سبک متفاوتی را در ادبیات ژاپن پیش گرفت؛ بسیاری از منتقدان داستان‌های او را با ادگار آلن پو و کافکا مقایسه می‌کنند. محتوای ثابتی در آثار نمایشی و داستانی آبه به چشم می‌خورد که همان مسئله از خودبیگانگی‌ و هویت است.

از میان آثار آبه می‌توان به زن در ریگ روان، چهره‌ها، دوستان و... اشاره کرد. ناگفته نماند که وی دریافت جوایزی مانند آکوتاگاوا سال 1951، یومی یوری در سال 1962 و جایزه تانیزاکی در سال 1967 را در کارنامه‌ی ادبی خود دارد.

در بخشی از کتاب تجاوز قانونی می‌خوانیم:

برای ناهار با نامزدم رفتیم بیرون. خیلی دیر یادم افتاد که پول همراهم نیست. گوش‌هام قرمز شده بود. تو این فکر بودم که چی‌کار می‌شه کرد که نامزدم نجاتم داد و گفت: «امروز دیگه من حساب می‌کنم.» از اول صبح تا اون‌وقت این تنها چیز خوشحال‌کننده‌ای بود که می‌شنیدم!

نامزدم از تو کیفش یه عکس درآورد و به من داد و گفت: «این عکس رو تازه انداختم. بگذارش کنار عکس قبلی.»

زیباتر و جذاب‌تر از عکسی بود که اون مزاحم‌ها از کیفم برداشته بودند. ازش تشکر کردم. می‌خواستم همه‌چیز رو بهش بگم، اما یه حسی به من می‌گفت فعلاً دست نگه دارم؛ شاید به این خاطر بود که خودم هنوز همه‌چیز رو نمی‌دونستم؛ تازه، دلیلی هم نداشت که بیخود نگرانش کنم؛ کاری از دستش برنمی‌اومد...

بعد از جدایی از نامزدم، شدیداً احساس تنهایی کردم. فکرم مختل شده بود و هیچ پیشرفتی در اوضاع حس نمی‌کردم...

دیگه کاسه‌ی صبرم لبریز شده بود. با گذشت زمان چهره‌ی من افروخته‌تر و اراده‌ام برای مبارزه محکم‌تر می‌شد. با خودم عهد کردم برگردم خونه و حقشون رو بگذارم کف دستشون...

قبل از این‌که اداره رو ترک کنم، رفتم پیش نامزدم... مطابق معمول انتظار داشت به خوردن یه نوشیدنی یا هر چیز دیگه‌ای مهمونش کنم؛ اما بدون هیچ مقدمه‌ای پاکت حقوقم رو روی میز گذاشتم و گفتم: «می‌شه این رو ببری خونه و برام نگه داری... ؟! راستی فردا یکشنبه است؛ موافقی بریم سینما... ؟ پس منتظرم بیای دنبالم.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
سگ
تجاوز قانونی
جنایت آقای اس. کارما: خلاصه‌ای از یک اثر بلند
مرگ نامربوط
فرستاده‌ی ویژه
سرباز خیالی
گفت‌وگو با کوبو آبه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجاوز قانونی
نویسنده
مترجمعلی قادری
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات137
زبانفارسی
شابک978-964-883831-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجاوز قانونی

مهدی حیدری
۱۴۰۲/۷/۲
من اولین کتاب از ایشان را خواندم و عاشق قلم و موضوعات انتخابی آبه شدم با توجه به اینکه من یک فیلمساز هستم برام خیلی مفید بود و تمام کتابهای موجود در کتابخانه را از ایشان مطالعه کردم، بی نهایت زیبا و استادانه نوشته شده است
Mahdis Rad
۱۴۰۰/۱۰/۲
من 5 تا ستاره میدم به این کتاب. از جنگیدن دست نکشید
اما خودش رو باخت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تجاوز قانونی

برای دریافت کتاب تجاوز قانونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.