معرفی و دانلود کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال: ویژه سطح 3 دوره مربیگری بسکتبال نوجوانان و جوانان

عکس جلد کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال: ویژه سطح 3 دوره مربیگری بسکتبال نوجوانان و جوانان
قیمت:
54500 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال: ویژه سطح 3 دوره مربیگری بسکتبال نوجوانان و جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال: ویژه سطح 3 دوره مربیگری بسکتبال نوجوانان و جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال: ویژه سطح 3 دوره مربیگری بسکتبال نوجوانان و جوانان

کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال: ویژه سطح 3 دوره مربیگری بسکتبال نوجوانان و جوانان نوشتۀ سیده فریده هادوی، به مربیان این رشتۀ ورزشی کمک می‌کند تا درک و ارزیابی خوبی از تکنیک‌ها و مهارت‌های بازیکنان خود داشته باشند.

دربارۀ کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال:

تجزیه و تحلیل مهارت‌ها، به نوعی خود مهارتی است؛ که مربیان بسکتبال برای آنکه بتوانند تکنیک‌های بازیکنان خود را توسعه داده و آن‌ها را به اوج توانایی‌شان برسانند، باید آن را دارا باشند. از این رو تجزیه و تحلیل مهارت‌ها یک فرایند تخصصی به شمار می‌رود و به درک کامل مهارت‌‌های بازیکنان و کاربرد آن‌ها در بازی بسکتبال نیاز دارد.

پیشرفت روزافزون علوم ورزشی در جهان و گسترش ورزش قهرمانی و حرفه‌ای باعث شده ورزش به عنوان پدیده‌ای اقتصادی، فرهنگی و صنعتی در جوامع مطرح شود. ورزش به عنوان یکی از پایه‌های اصلی سلامت جامعه محدوده فعالیت خود را از حوزه سلامت به سایر حوزه‌های کلیدی و زیربنایی جوامع باز کرده و بر این اساس به یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی تبدیل شده است.

در این میان آموزش به عنوان اصلی‌ترین رکن پیشرفت ورزش در جوامع، مهم‌ترین نقش را در توسعه سایر ابعاد نیز ایفا می‌کند و مجموعه تلاش‌های صورت گرفته در مسیر توسعه بسکتبال نیز بخش عمده‌ای از این راه است.

امروزه رشد و تکامل فزاینده امر ورزش به طور اعم و بازی زیبای بسکتبال بالاخص در ابعاد قهرمانی و حرفه‌ای و لزوم همگانی شدن آن در سراسر جهان، استفاده علمی در کتب آموزشی را الزام‌آور کرده است.

ورزش دانشگاهی بسکتبال، از رشته‌های ورزشی‌ای به شمار می‌رود که موفقیت در آن نه فقط تحت تأثیر نحوۀ اجرای فنون فردی و گروهی است، بلکه به عوامل مختلف علمی بستگی دارد.

کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کسانی که به این ورزش می‌پردازند و افرادی که قصد دارند دوره مربیگری بسکتبال و به‌ویژه سطح 3 دوره مربیگری نوجوانان و جوانان را طی کنند، بسیار سودمند و مفید است.

در بخشی از کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال می‌خوانیم:

مهارت‌های مختلف در ورزش‌های مختلف، اهداف متفاوتی دارند؛ گرچه هدف کلی ورزش بسکتبال، کسب امتیاز از طریق ورود توپ به حلقۀ بسکتبال است؛ اما باید توجه داشته باشید که هر یک از تکنیک‌های مختلف مانند دریبل کردن در مقابل یک مدافع یا ارسال یک پاس موفق نیز خود دارای اهداف جزئی‌تری هستند که آگاهی از هدف هر مهارت، یکی از کلیدهای فن مشاهدۀ مهارت‌ها است. تشخیص هدف، مربیان را قادر می‌سازد تا دریابند که در هنگام مشاهده، کدام قسمت مهارت نیاز به توجه و تمرکز بیشتری دارد.

عناصر کلیدی، اجزای مهارت‌هایی هستند که بر عملکرد نهایی تأثیر می‌گذارند. این عناصر معمولاً از عملکرد نهایی بازیکن فاصله دارند. مانند: عنصر کلیدی زوایای 90 درجه در مفاصل مچ و آرنج و شانه که گرچه با لحظه رها شدن توپ در حرکت
شوت فاصله دارند؛ اما نقش مهمی در شیوۀ ارسال توپ به سمت حلقه دارند.

تشخیص عناصر کلیدی هر مرحله، روند کلی تجزیه و تحلیل مهارت را به مراتب آسان‌تر می‌کند؛ بنابراین مشخص کردن عناصر کلیدی مهارت، تحت عنوان «حرکات ویژۀ بدن» و مشاهدۀ دقیق آن‌ها از اهم واجبات است.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مرحلۀ پیش‌مشاهده مهارت‌های بسکتبال
بخش 2: مرحلۀ مشاهدۀ مهارت‌های بسکتبال
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال: ویژه سطح 3 دوره مربیگری بسکتبال نوجوانان و جوانان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات32
زبانفارسی
شابک978-600-355-347-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
54500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال: ویژه سطح 3 دوره مربیگری بسکتبال نوجوانان و جوانان

برای دریافت کتاب تجزیه و تحلیل مهارت‌های بسکتبال: ویژه سطح 3 دوره مربیگری بسکتبال نوجوانان و جوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.