معرفی و دانلود کتاب تحلیل بنیادی طلا: به همراه بررسی ابزارهای نوین مالی طلا در بورس کالای ایران

عکس جلد کتاب تحلیل بنیادی طلا: به همراه بررسی ابزارهای نوین مالی طلا در بورس کالای ایران
قیمت:
۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل بنیادی طلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل بنیادی طلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل بنیادی طلا: به همراه بررسی ابزارهای نوین مالی طلا در بورس کالای ایران

کتاب تحلیل بنیادی طلا نوشته‌ی بهنام بهزادفر، به یکی از باارزش‌ترین فلزات دنیا یعنی طلا می‌پردازد و می‌کوشد نحوه‌ی آنالیز کردن بازارهای معاملاتی آن را توضیح دهد. این راهنما پس‌ از اینکه خواص و ویژگی‌های طلا را مرور کرد، از فاکتورهایی می‌گوید که بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارند، انواع معاملات طلا و سکه در کشور را شرح می‌دهد و قراردادهای آتی، اختیار معامله، گواهی سپرده و صندوق‌های قابل ‌معامله‌ی آن در بازار بورس کالا را بررسی می‌کند.

درباره‌ی کتاب تحلیل بنیادی طلا

یکی از بازارهای ارزشمند و پرطرفدار برای سرمایه‌گذاری، بازار طلاست. این فلز همیشه در میان مردم محبوب بوده و ارزش زیادی داشته. قرن‌هاست که انسان طلا را نه‌فقط به‌عنوان کالایی زینتی، که به چشم یک دارایی، سرمایه و پول نگه می‌دارد. اهمیت این فلز تا جایی است که امروز تمام دولت‌ها و بانک‌های مرکزی، ذخایر عظیمی از طلا دارند که درواقع سرمایه‌ی ملت به شمار می‌رود. تا چند دهه‌ی پیش، خیلی از مردم طلا را به‌صورت سکه، شمش، یا به شکل گرمی می‌خریدند تا با افزایش قیمت آن را بفروشند. اما امروزه بازارهای بورس شکل گرفته که معاملات در آن به شکل مدرن‌تری انجام می‌گیرد. کتاب تحلیل بنیادی طلا نوشته‌ی بهنام بهزادفر، منبعی کاربردی است که تلاش دارد بازارهای معاملاتی این فلز قیمتی را معرفی کند و نحوه‌ی آنالیز آن‌ها را توضیح دهد. ایده‌ی شکل‌گیری بورس طلا از آنجایی به وجود آمد که نگهداری از طلای فیزیکی کار سخت و پرریسکی بود، چون همیشه احتمال سرقت و آسیب وجود داشت.

از سوی دیگر، دولت‌ها هم بر روی معامله‌ی آن، مالیات خیلی زیادی می‌گرفتند که این باعث می‌شد خریدوفروش راکد شود یا معامله‌گران به سمت بازارهای غیررسمی بروند. درنهایت تصمیم بر این شد که بازارهایی تأسیس شود که بشود در آن طلا را به صورت غیرفیزیکی خریدوفروش کرد. این ایده معاملات طلا را حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر کرد. اما باید به این نکته هم توجه داشت که حضور در این بازارها به دانش و علم نیاز دارد، چون اگر با اطلاعات وارد آن نشویم احتمال از دست دادن سرمایه در آن خیلی زیاد است.

معرفی و دانلود کتاب تحلیل بنیادی طلا

طلا از قدیمی‌ترین فلزاتی است که بشر توانسته کشف کند. به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که باعث شد انسان این عنصر جامد را ارزشمند ببیند، شکل‌پذیری آسان آن بود. طوری‌که می‌شد خیلی راحت آن را به صورت‌های مختلف تبدیل کرد. ضمن اینکه طلا به محیط پیرامون هم به‌سختی واکنش نشان می‌داد که کمک می‌کرد کمتر آسیب ببیند. ردپای این فلز را از یونان تا مصر باستان می‌توان یافت که از آن برای زینت‌بخشی به اماکن مقدس یا به‌ عنوان زیورآلات استفاده می‌کردند. تقریباً 2700 سال پیش بود که این فلز به پول تبدیل شد و با آن دادوستد انجام گرفت. با گذشت قرن‌ها این فلز هنوز هم ارزش خود را حفظ کرده و گران‌قیمت به شمار می‌رود. با وجود اینکه در دوران معاصر خواص بیشتری از طلا کشف شده و از آن در صنایع مختلف استفاده می‌شود، ولی همچنان بیشترین مصرف آن مربوط به جواهرسازی و ذخایر بانک‌ها و بانک مرکزی است.

همین هم باعث شده تا این فلز، گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری باشد. بهنام بهزادفر در کتاب تحلیل بنیادی طلا، پس‌ از اینکه مشخصات و خواص طلا را مرور کرد، به موضوع قیمت طلا وارد می‌شود. او توضیح می‌دهد که چه رابطه‌ای بین ارزش طلا و فاکتورهایی مثل قیمت دلار و نفت هست و افزایش یا کاهش آن‌ها چه تأثیری بر روی طلا خواهد داشت. بهزادفر در ادامه بحث انواع معاملات سکه و طلا در کشور را مطرح می‌کند و به بازارهای آن اشاره می‌نماید. در پایان نیز به بورس کالای ایران می‌پردازد و در مورد قراردادهای آتی، اختیار معامله، گواهی سپرده و صندوق‌های قابل معامله‌ی طلا صحبت می‌کند و فرآیند اجرای آن‌ها را توضیح می‌دهد.

کتاب تحلیل بنیادی طلا را انتشارات بورس به چاپ رسانده است.

کتاب تحلیل بنیادی طلا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار طلا را دارید، می‌توانید از این راهنما برای تحلیل و پیش‌بینی آن استفاده کنید.

در بخشی از کتاب تحلیل بنیادی طلا: به همراه بررسی ابزارهای نوین مالی طلا در بورس کالای ایران می‌خوانیم

صندوق بین المللی پول به صورت منظم آمار دارایی‌های ملی را که توسط کشورهای مختلفی گزارش می‌شود جمع آوری می‌کند. این داده‌ها توسط شورای جهانی طلا برای رتبه بندی دوره‌ای کشورها و میزان دارایی طلای آن-ها و سازمان‌های رسمی استفاده می‌شود. همان گونه که عنوان شد برخی از کشورها در همکاری برای تجمیع این آمار تعلل می‌کنند به عنوان مثال در 17 جولای سال 2015 چین اعلام کرد که ذخایر طلای خود را از 1.054 تا 1.658 تن به میزان 57 درصد افزایش داده است در حالی که ذخیره‌ رسمی طلای خود را پس از هفت سال برای نخستین بار اعلام می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: درباره‌ی طلا
فصل 2: آمار تولید و مصرف طلا
فصل 3: اصطلاحات کاربردی اونس طلا
فصل 4: تحلیل بنیادی طلا
فصل 5: ارتباط بین قیمت طلا و تصمیمات کشورها
فصل 6: بررسی سکه‌ی بهار آزادی
فصل 7: بررسی قراردادهای آتی، اختیار معامله، گواهی سپرده و صندوق‌های قابل معاوضه‌ی کالایی طلا در بورس کالای ایران
جمع‌بندی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل بنیادی طلا: به همراه بررسی ابزارهای نوین مالی طلا در بورس کالای ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-600-7872-58-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحلیل بنیادی طلا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل بنیادی طلا

برای دریافت کتاب تحلیل بنیادی طلا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.