معرفی و دانلود کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران

عکس جلد کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران
قیمت:
88400 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران

کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران نوشتۀ مسعود موحدی به بازرگانی الکترونیکی در ایران و جنبه‌های اجتماعی آن می‌پردازد و اقتصاد فرهنگی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

بنگاه‌های کوچک و متوسط همچون بسیاری از مناطق جهان، در آسیا نقش موتور رشد و توسعه را ایفا می‌کنند. آن‌ها بیش از 95 درصد کل شرکت‌ها را تشکیل داده و بیش از 40 تا 80 درصد نیروی کار در آن‌ها مشغول هستند. ظرفیت و توانایی این بنگاه‌ها در توسعه محصولات جدید به مقدار قابل ملاحظه‌ای در تغییر است و این بستگی به اندازه، موضوع مورد تمرکز، منابع و محیط تجاری و بخشی که بنگاه‌ها در آن کار می‌کنند، دارد.

در این سال‌ها صنایع کوچک و متوسط در کشورهای پیشرفته و حتی در کشورهای در حال توسعه اهمیت و نقش بسیار مهمی پیدا کرده‌اند. در دو دهه گذشته با حضور فناوری‌های نو در عرصه تولید و ارتباطات، تحولات فراوانی در توانایی بخش‌های صنعتی، شیوه‌های تولید و توزیع و ساختار تشکیلاتی اینگونه صنایع به وجود آمده که توانسته اهمیت واحدهای کوچک و متوسط را افزایش بدهد.

بالا رفتن رقابت و تمرکز بنگاه‌ها بر فعالیت‌های اصلی، باعث جداسازی عمودی شرکت‌ها، افزایش روابط پیمانکاری با تأمین‌کنندگان قطعات و مواد اولیه و بهبود روابط در حوزۀ عرضه شده است. در سال‌های کنونی بالا رفتن عدم اطمینان به همراه افزایش رقابت، نقش تأثیرگذاری در تغییر فناوری تولید و گرایش به سوی صنایع کوچک و متوسط داشته‌اند، زیرا این دسته از صنایع به علت قابل انعطاف بودن بیشتر، نسبت به صنایع بزرگ بیشتر می‌توانند در برابر عدم اطمینان مقابله کنند.

کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی پژوهش‌گران، علاقه‌مندان و فعالان حوزۀ اقتصاد و تجارت الکترونیک آموزنده و کاربردی است.

در بخشی از کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران می‌خوانیم:

اهمیت جلب اعتماد در روابط عادی امری بدیهی است، چه رسد به روابط تجاری که طرفین در حال تبادل بخشی از دارایی‌های حیاتی خود هستند. در حوزه تجارت الکترونیکی به نظر می‌رسد با توجه به این که روابط الکترونیکی شده و به جای تبادل اطلاعات رو در رو، مبادله اسناد و احیاناً پول، از طریق پیام‌های الکترونیکی، که بر بال امواجی که در کنترل شخص نیستند انجام می‌شود، مسئلۀ اعتماد اهمیتی دو چندان می‌یابد. به طور کلی، معرفی تجارت الکترونیکی به مثابه یک تغییر رادیکال در روش‌های سنتی ارتباط است. چنین تغییر انقلابی تنها وقتی می‌تواند موفق باشد که تمام کاربران به سیستم جدید اطمینان داشته باشند. مطالعات نشان داده است که عامل حیاتی برای حفظ رابطه مشتریان با فروشندگان الکترونیکی، برقراری اعتمادشان نسبت به فروشنده الکترونیک است. همچنین گفته شده است که اعتماد در قلب هر نوع رابطه‌ای جای دارد.

توجه به این نکته مهم است که جنبه‌های فناورانه تجارت الکترونیکی، در صورتی که با اعتماد ترکیب شود، باعث جلب مشتریان می‌شود. تحقیقات تجربی نشان داده است که دو عامل در جذب مشتری به یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی تأثیر می‌گذارند:

1 -خصوصیت فناوری وب‌سایت، 2 -میزان اعتماد مشتریان به آن سایت. اگر از نگاه فناورانه به وب‌سایت یا به طور کلی تجارت الکترونیکی بنگریم، در این صورت مدل‌هایی مانند TAM که به مواردی مانند فایده و راحتی کاربرد توجه کرده است، مناسب خواهند بود. اما اگر از نگاه عمل خرید و فروش، همچون یک رابطۀ تجاری معمول به مسئله بنگریم، در این صورت اعتماد، عنصر تعیین‌کننده خواهد بود که حتی فراتر از عوامل اقتصادی، چون قیمت ارزان، به عنوان عامل مسلط عمل خواهد کرد. این مسئله مخصوصاً در شرایطی که یک فعالیت با عدم قطعیت اجتماعی و ریسک همراه است، صادق است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: فرهنگ سازمانی
فصل دوم: بنگاه‌های کوچک و متوسط و وضعیت آن‌ها در ایران
فصل سوم: فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیکی و استقرار آن‌ها، تعاریف، ابعاد، سطوح و مؤلفه‌ها
فصل چهارم: فرهنگ و تجارت الکترونیکی: عوامل مؤثر در پذیرش
فصل پنجم: مدل‌های پذیرش فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی (با تأکید بر بنگاه‌های کوچک و متوسط)
فصل ششم: معرفی مدل پیشنهادی و روش تحقیق
فصل هفتم: توصیف یافته‌های تحقیق
فصل هشتم: جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-964-469-394-6
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک
88400 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران

برای دریافت کتاب تحلیل عوامل فرهنگی تاثیرگذار بر پذیرش تجارت الکترونیکی در صنایع کوچک و متوسط ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.