معرفی و دانلود کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان

عکس جلد کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان
قیمت:
۵۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان

کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان تألیف لارنز چاز، مفاهیم بنیادین علم حرکت را توضیح می‌دهد و می‌کوشد مخاطب را با روش‌های جدید آنالیز آن آشنا سازد. چاز استاد بیومکانیک دانشگاه لیون فرانسه، پس‌ازاینکه تاریخچه‌ی حرکت‌شناسی را مرور می‌کند، انواع ابزارها و تکنیک‌های اندازه‌گیری حرکات انسانی را توضیح می‌دهد، از شیوه‌ی تفسیر آزمایش‌ها و احتمال خطای آن‌ها می‌گوید و برخی از کاربردهای بالینی این علم را تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان

حرکت برای انسان عنصری حیاتی است. اساساً زندگی با حرکت معنا پیدا می‌کند و مفهوم می‌یابد؛ همان‌طور که جنین با تکان خوردن و جابجایی اندام‌هایش نشان می‌دهد که زنده است. انسان پس از تولد نیز به‌مرور حرکات پیچیده‌تر را یاد می‌گیرد و توانش را بیشتر می‌کند. ما به شکل غریزی بسیاری از حرکات بدنی را انجام می‌دهیم، ولی واقعیت این است که این رفتار و حرکات به این سادگی اتفاق نمی‌افتند؛ بلکه در پسِ آن یک سازوکار چندلایه و پیچیده‌ی عصبی-اسکلتی-عضلانی وجود دارد که باعث بروز این اتفاق می‌شود.

انسان قرن‌هاست که تلاش می‌کند این سیستم حرکتی را درک کرده و با آن آشنا شود. از حدود 2300 سال پیش تحقیق در این مورد شروع شده و هنوز هم ادامه دارد. زیرا زمانی که این فرآیند را به‌خوبی بفهمیم، می‌توانیم بسیاری از آسیب و معلولیت‌ها را درمان کنیم. از سوی دیگر قادریم انعطاف و توان بدنی‌مان را افزایش دهیم و در بسیاری از ورزش‌ها مهارت لازم را به دست آوریم. برای آشنایی با علم حرکت‌شناسی منابع قابل‌توجهی در دسترس است. اما یکی از جامع‌ترین آن‌ها کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان (Kinematic Analysis of Human Movement) تألیف لارنز چاز (Laurence Chèze) است. چاز که در دانشگاه لیون فرانسه بیومکانیک تدریس می‌کند، در این کتاب تاریخچه‌ی این علم را مرور کرده و می‌کوشد مخاطب را با آنالیزها و تحلیل‌های مدرن حرکات بدنی آشنا کند.

اولین بار ارسطو بود که سعی کرد نحوه‌ی راه رفتن حیوانات و برخی از حرکات انسانی را تشریح کند. او موفق شد تا حدودی آناتومی حرکتی را توضیح دهد. به خاطر همین او را پدر علم حرکت‌شناسی یا کینزیولوژی می‌دانند. هرچند محدودیت‌ها و کمبود ابزارها باعث شده بود این علم چندان پیشرفت نکند، ولی اشتیاق و میل به آن همچنان وجود داشت. چنانکه حتی برخی از هنرمندان و دانشمندان مثل داوینچی هم در مورد آن تحقیق کردند. در کنار داوینچی، گالیله هم برای درک بهتر حرکات بدن تلاش کرده بود. در حدود قرن نوزدهم و با پیشرفت پزشکی و فناوری‌های علمی، این علم وارد عصر مدرن شد. حال دانشمندان می‌توانستند از بدن انسان عکس بگیرند، آن را تشریح کنند و روی آن آزمایش انجام دهند. امروزه به یمن تکنولوژی ما درک نسبتاً کاملی از فرآیند حرکتی داریم و می‌توانیم خیلی از حرکات انسانی را آنالیز کنیم. این تحلیل‌ها هم در حوزه‌ی پزشکی و هم در ورزش کاربرد دارند.

لارنز چاز در کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان، پس‌ازاینکه تاریخچه‌ی علم حرکت را مرور کرد به بحث اندازه‌گیری و تحلیل حرکت وارد می‌شود. او ابتدا تکنیک‌ها و ابزارهای سنجش حرکات را مورد بررسی قرار داده و کاربردهای هر یک را شرح می‌دهد. در ادامه نحوه‌ی انجام آزمایش‌های حرکتی و تفسیر آن‌ها را توضیح می‌دهد. چاز یک فصل از کتابش را به خطاهای اندازه‌گیری اختصاص داده است و سعی می‌کند دلایل آن را بگوید و در مورد تأثیر آن‌ها در تفسیر نتایج هشدار دهد. او در بخش پایانی کتاب هم به برخی از کاربردهای بالینی حرکت‌شناسی اشاره دارد و در موردشان صحبت می‌کند.

کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان را سید مسعود میرمعزی، علی خورجهانی و حافظ بهزادی نژاد برای نشر حتمی ترجمه کرده‌اند.

کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی فیزیوتراپیست‌ها، متخصصان علوم ورزشی، مربیان و ورزشکاران پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان می‌خوانیم

انجام تحلیل حرکت برای کاربردهای بالینی نیازمند شرح دقیقی از حرکات فردی خاص،‌ به منظور درک مکانیسم‌های درگیر در اجرای کار، تخریب این مکانیسم در طول شروع یا پیشرفت بیماری و یا حتی به منظور بررسی و ارزیابی اثرات عینی درمانی (جراحی، دارو یا پروتکل توانبخشی) است.

این فصل با استفاده از تصویرسازی،‌مطالعات متعددی که در آن تحلیل سیستم حرکت در زمینه‌ی بالینی به کار گرفته شده است را ارائه می‌دهد. برای تشخیص چگونگی راه رفتن نوزادان، عملکرد حرکات اندام فوقانی، کمی‌سازی جنبش‌پذیری ستون فقرات گردنی و یا حتی تشخیص تغییرات در کینماتیک حرکت زانو در بیماران مبتلا به آرتروز ارزیابی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: معرفی یک هنر
1-1: معیارهای تاریخی
1-2: نیازهای کنونی در حوزه‌های مختلف
فصل 2: تحلیل حرکات مختلف با وسایل موجود در بازار
2-1: ابزارها و کاربرد متفاوت آن‌ها
2-2: سیستم‌های ضبط نوری و برچسب‌های غیرفعال
فصل 3: از اندازه‌گیری تا تفسیر
3-1: پارامترهای مختلف
3-2: توصیه انجمن بین‌المللی بیومکانیک برای ارائه استاندارد زوایای مفاصل
3-3: انتقال یا جابه‌جایی مفصل
فصل 4: خطاها در اندازه‌گیری
4-1: خطاهای ابزار اندازه‌گیری
4-2: خطاهای آزمایشی
4-3: خطا در محل نشانگر آناتومی
فصل 5: برخی از کاربردهای بالینی
5-1: تکامل پارامترهای بیومکانیکی راه رفتن در نوزاد از اولین گام تا 7 سالگی
5-2: اندام فوقانی، ارزیابی از حرکات کاربردی
5-3: جنبش‌پذیری ستون فقرات گردنی
5-4: تغیییرات در حرکت‌شناسی سه‌بعدی زانو با آرتروز قسمت داخلی
نتیجه‌گیری و چشم‌انداز آینده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان
نویسنده
مترجمسید مسعود میرمعزی، علی خورجهانی، حافظ بهزادی نژاد
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-600-355-465-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان

Ali haji hosseini
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب بسیار خوبی به نظر میاد. برای افرادی که طراح محصول هستند و محصول آن‌ها به نوعی با حرکات بدن انسان کار می‌کنه، می‌تونی کتاب بسیار خوبی باشه.
ترجمه‌ی خوب و نسبتا روانی دارد و همچنین دیاگرام و تصاویر گویا.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان

برای دریافت کتاب تحلیل کینماتیکی حرکت انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.