معرفی و دانلود کتاب تئوری و روش شناسی تمرین

عکس جلد کتاب تئوری و روش شناسی تمرین
قیمت:
189500 تومان - 19.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تئوری و روش شناسی تمرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تئوری و روش شناسی تمرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تئوری و روش شناسی تمرین

تئودور بومپا در کتاب تئوری و روش شناسی تمرین، چگونگی تمرین ورزشکاران برای دست یافتن به بیشترین عملکرد در زمان مطلوب را نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تئوری و روش شناسی تمرین:

تئودور بومپا (Tudor Bompa) کتاب تئوری و روش‌شناسی تمرین (Periodization: Theory and Methodology of Training) را به سه بخش کلی و سیزده فصل تقسیم‌بندی کرده است. وی یکی از متخصصین بی‌نظیر علم تمرین در دنیا و استاد دانشگاه یورک کانادا است. پروفسور بومپا چندین کتاب در زمینه علم تمرین تالیف نموده که کتاب پیش رو، به عقیده اکثر کارشناسان یکی از بهترین آن‌ها است.

حوزه علم تمرین زمینه‌ای است که متخصصین علوم ورزشی به خصوص فیزیولوژیست‌های ورزشی باید بیشتر در آن فعالیت کنند و همچنین می‌توانند پژوهش‌های کاربردی و بسیار ارزشمندی در این زمینه انجام دهند. در سالیان اخیر ورزشکاران در عملکرد خود پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. عملکردهایی که قبلا غیر قابل تصور بودند، اکنون پیش پا افتاده شدند و شمار ورزشکارانی که قادرند به نتایج درخشان دست بیایند در حال افزایش است. دلیل این پیشرفت قابل توجه چه می‌تواند باشد؟ پاسخ به این پرسش ساده نیست.

رقابتی بودن ورزش که انگیزه‌ای قوی برای تمرینات دشوار است، یکی از عوامل محسوب می‌شود. همچنین مربیگری ورزش با کمک متخصصان و دانشمندان ورزشی تا اندازه‌ای پیشرفت کرده است. اکنون، اصول و قواعد علمی بیشتری درباره ورزشکاران وجود دارد که در روش‌شناسی تمرین منعکس می‌شود، علوم ورزشی از شکل توصیفی به علمی پیشرفت نموده‌اند. دانش علمی که از تجربه یا تحقیق کسب شده است، در خصوص درک و بهبود اثرات ورزش روی بدن انسان است. ورزشکار موضوع علم تمرین است. او برای مربی و دانشمند ورزشی، منبع گسترده‌ای از اطلاعات فراهم می‌کند.

طی تمرین، ورزشکار به محرک‌های متنوع، واکنش نشان می‌دهد که ممکن است برخی به طور مشخص‌تری از بقیه قابل پیش‌بینی باشند. اطلاعات فیزیولوژیکی، بیومکانیکی، روانشناختی، جامعه‌شناختی و روش‌شناسی، از فرایند تمرین به دست می‌آیند. تمام این اطلاعات گوناگون، به وسیله فرایند تمرین و از ورزشکار گردآوری می‌شود. مربی تمرین دهنده، همیشه در وضعیت مشابه برای ارزیابی نیست. ولی باید تمام واکنش‌های فرایند تمرین را برای فهم پاسخ ورزشکار به کیفیت تمرین و برنامه‌ریزی مناسب برنامه‌های آینده، ارزیابی شود. روشن است که مربیان برای اطمینان از مبنای ارزیابی‌های عینی برنامه‌هایشان، به مساعدت علمی نیاز دارند.

تئوری و روش‌شناسی تمرین، گستره‌ای وسیع است. توجه به نکته‌های دقیق اطلاعات موجود از هر علمی، مربیان را در تمرین‌هایشان، حرفه‌ای‌تر خواهد ساخت. اصول تمرین زیربنای این فرایند پیچیده است. آگاهی از عوامل تمرینی، نقشی را که هر عامل بر طبق ویژگی‌های یک ورزش یا رویداد در تمرین ایفا می‌کند، روشن خواهد کرد.

کتاب تئوری و روش شناسی تمرین به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب ایده‌هایی درخشان و مبانی نظری خوبی را به ویژه برای مربیان ورزشی که به این اطلاعات نیاز دارند، فراهم می‌کند.

در بخشی از کتاب تئوری و روش شناسی تمرین می‌خوانیم:

یک سیستم ورزشی ملی باید ارزش‌های ملی، سنت‌ها، آب و هوا و ورزش‌های مورد تاکید، خصوصا برای شرکت کنندگان جوان را مورد نظر قرار دهد. جوانان باید مهارت‌های پایه و توانایی‌های بهره برداری از آموزش جسمانی را علاوه بر اجرای مناسب در اغلب ورزش‌ها توسعه دهند. بخش بعدی به دو و میدانی، شنا و ژیمناستیک اشاره دارد. تاکید روی دو و میدانی جهت توسعه مهارت‌های پایه‌ی مورد نیاز در اغلب ورزش‌ها (دو، پرش و پرتاب می‌باشد. شنا عملکرد قلبی تنفسی و توانایی‌های نجات غریق و ژیمناستیک، تعادل و هماهنگی را بهبود می‌بخشد. این سه ورزش بخشی از آموزش عمومی کودکان در اغلب کشورهای اروپایی خصوصا روسیه، آلمان و رومانی هستند.

خلق سیستم تمرینی برای ورزش ممکن است از دانش عمومی در تنوری و روش شناسی تمرین، یافته‌های علمی، تجربه بهترین مربیان ملی و ورزش استفاده شده در کشورهای دیگر ریشه گرفته باشد. نقطه برجسته توسعه یک سیستم تمرینی بایستی ایجاد مدلی برای هر دو تمرین بلند مدت و کوتاه مدت باشد. آن وقت همه مربیان باید مدل را به کار برند. این روش، امکان بروز استعدادهای فردی را رد نمی‌نماید. هر فرد جایگاهی درون سیستم دارد و یک مربی ممکن است به واسطه استعدادهایش به تقویت سیستم مبادرت ورزد. به علاوه مربیان با به کار گیری مهارت‌ها و توانایی هایشان باید سیستم را مطابق با خصوصیات باشگاه، محیط‌های اجتماعی و طبیعی، و ویژگی‌های فردی ورزشکاران به کار برند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مبانی نظری تمرین 
فصل اول: مبانی تمرین
فصل دوم: اصول تمرین
فصل سوم: آمادگی برای تمرین
فصل چهارم: متغیرهای تمرین
فصل پنجم: استراحت و بازیافت
بخش دوم: زمان‌بندی تمرینات ورزشی
فصل ششم: طراحی تمرین
فصل هفتم: چرخه‌های تمرین
فصل هشتم: برنامه‌ی تمرین سالانه
فصل نهم: برنامه‌ریزی بلندمدت و استعدادیابی
فصل دهم: اوج رسانی برای مسابقات
بخش‌های سوم: روش‌های تمرین
فصل یازدهم: توسعه‌ی قدرت و توان
فصل دوازدهم: تمرین استقامتی
فصل سیزدهم: تمرین، سرعت، انعطاف‌پذیری و هماهنگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تئوری و روش شناسی تمرین
نویسنده
مترجممحمدرضا حامدی نیا، امیرحسین حقیقی، علیرضا صفرزاده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات537
زبانفارسی
شابک978-600-5751-53-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
189500 ت - 19.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تئوری و روش شناسی تمرین

davood rahimi
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
کتابی جامع در مورد علم تمرین که همه مربی‌ها باید بدانند. ممنون از کتابراه
ابوالفضل یوسفوند
۱۴۰۱/۵/۲۸
آخ آخ آخ ترجمه ترجمه ترجمه
کتاب به این بزرگی با این ترجمه
زهراپناهی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
عالی بهترین و کاربرد‌ی ترین برنامه
Tapesh kazemi
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
عالیه جامع و کامل
محبوبه ا
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
عالیه واقعا کاربردی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب تئوری و روش شناسی تمرین

برای دریافت کتاب تئوری و روش شناسی تمرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.