معرفی و دانلود کتاب تحول باطن

عکس جلد کتاب تحول باطن
قیمت:
13000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحول باطن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحول باطن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحول باطن

ما که هستیم؟ از کجا آمده‌ایم؟ به کجا می‌رویم؟ برای چه زندگی می‌کنیم؟ چرا زنده‌ایم؟ پاسخ این سوالات بنیادین را در کتاب تحول باطن به قلم سامائل آئون ویور رصد کنید. در این اثر با 32 راز شگفت‌انگیز رستگاری و شناخت حقیقی خویشتن آشنا شوید!

درباره کتاب تحول باطن:

سامائل آئون ویور (Samael Aun Weor) تمام یافته‌های حاصل از کشف و شهود عرفانی‌اش را در این کتاب منعکس کرده است و همچون یک راهنمای دانا و آگاه، مسیر خودشناسی را به شما نشان می‌دهد. اگر حقیقتا در جستجوی یافتن زندگی معنوی و شناخت گوهر وجودی‌تان هستید، ویور شما را در این مسیر پرپیچ و خم یاری می‌دهد. او معتقد است که دنباله‌روی از کسی در راه خودشناسی کار چندان مناسبی نیست و بهتر است شیوۀ شخصی خود را در راه سیر و سلوک داشت. با این وجود ویور پیروان زیادی دارد که شیفتۀ مکتب و عقایدش هستند.

سامائل آئون ویور در مقدمۀ کتابش صراحتا اعلام می‌دارد که «این تعالیم برای کسانی است که مقلد و همرهنگ با جماعت عوام نیستند، کسانی که هنوز ذره‌ای شجاعت و بارقه‌ای از عشق در قلب‌هایشان وجود دارد.»

در کتاب تحول باطن (Treatise of Revolutionary Psychology) شما می‌آموزید که برای یافتن سرچشمۀ حقیقی آرامش و احساس عمیق خوشبختی نیازی به عوامل بیرونی ندارید و با شناخت خود، درک صحیح و کاملی از جهان هستی خواهید یافت و در آن زمان تمام پدیده‌ها و رخدادهای این جهان برایتان زیبا جلوه خواهد کرد. تفکری که فلاسفۀ بزرگ پیشین همچون بوعلی سینا نیز به آن اشاره کرده بودند؛ عالم صغیر و عالم کبیر.

ساختار این کتاب به نحوی‌ست که سامائل آئون ویور در 32 فصل مجزا پرده از رازهای سر به مهر رستگاری برمی‌دارد و با زبانی بی‌تکلف و خاضعانه راهکارهایی برای رسیدن به سعادت حقیقی ارائه می‌دهد.

نگاه کتاب تحول باطن به انسان:

کتاب حاضر، تصویر جالب و متفاوتی از ماهیت انسان ارائه می‌دهد. در این پارادایم فکری، انسان، یک حیوان هوشمند تلقی می‌شود که خود را اشرف مخلوقات می‌داند! او با وجود وابستگی و فعالیت‌های گستردۀ اجتماعی موجودی تنها و منزوی است. دلیل این غم درونی روح تمام انسان‌ها، تباهی و زیاده‌خواهی او در این جهان است که سبب شده زشتی و فساد سراسر دنیای ما را احاطه کند. بشر چنین تصور می‌کند که دوران بدویت او خاتمه یافته و پیشرفت‌های شگرفی در زمینه‌های گوناگون داشته اما حقیقت این است که این پیشرفت‌های مادی هیچ کدام به آرامش و یافتن خویشتن خویش کمکی نکرده است!

خواندن کتاب تحول باطن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای افراد جسوری به رشته تحریر درآمده است که خواهان یک تغییر جدی در زندگی‌شان هستند. همچنین اگر در جستجوی کشف راز جهان هستی و رسیدن به شناخت و معرفتی ناب از خود و کائنات هستید، این اثر شگفت‌انگیز را مطالعه نمایید.

با سامائل آئون ویور بیشتر آشنا شویم:

عارف و اندیشمند بزرگ کلمبیایی‌تبار، سامائل آئون ویور در سال 1917 دیده به جهان گشود. این معلم معنوی برجسته و فقید، بیش از 60 عنوان کتاب از خود به یادگار گذاشت. ویور از خردسالی علاقمند ابعاد متعالی زندگی بود و در آغاز دوران جوانی به مطالعات جدی در زمینه فلسفه و علوم باطنی پرداخت. زندگی سامائل عمیقا با عرفان پیوند خورده بود و تمامی فعالیت‌هایش در زندگی حول این محور انجام می‌شد.

در بخشی از کتاب تحول باطن می‌خوانیم:

بی‌گمان هنگامی‌که در حال مشاهدۀ دقیق خود هستیم بین وقایع بیرونی زندگی عملی و حالت‌های درونی آگاهی تمایزی کاملاً منطقی وجود دارد؛ تمایزی که همیشه اجتناب‌ناپذیر و حذف‌ناشدنی است. ما می‌خواهیم بدانیم که نسبت به حالت درونی آگاهی و نیز نسبت به طبیعت خاص پیشامدهای بیرونی، که در این لحظه برای ما رخ می‌دهد، در چه موقعیتی قرار داریم.

زندگی مجموعه وقایعی است که خود در طول زمان و مکان پردازش می‌شود. فردی می‌گوید: «زندگی زنجیرۀ اندوه است که انسان‌ها با خود همراه دارند و این زنجیره‌ها به پای روح آنان بسته شده است.» هر کسی آزاد است هر طور که می‌خواهد فکر کند. من بر این باورم که اندوه و تلخی همیشه مقدم بر لذات زودگذر این لحظۀ فانی است. هر پیشامدی طعم ویژۀ خود را دارد و حالت‌های درونی نیز نوع ویژۀ خود را و این سخن انکارناپذیر است.

بی‌گمان خودسازی به حالت‌های مختلفِ روانی آگاهی مربوط است. هیچ‌کس منکر این نیست که ما در درون خود اشتباه‌های بسیاری حمل می‌کنیم و آن حالت‌های اشتباه همواره وجود دارند. اگر به‌راستی می‌خواهیم تغییر کنیم باید با ضرورتی بیشتر و اجتناب‌ناپذیر آن حالت‌های اشتباه آگاهی‌مان را اصلاح کنیم. اصلاح کامل حالت‌های اشتباه سبب دگرگونی کلی زندگی عملی می‌شود. بدیهی است هنگامی‌که کسی روی حالت‌های اشتباه خود به طور جدی کار می‌کند، دیگر به‌سادگی تحت تأثیر پیشامدهای ناخوشایند زندگی قرار نمی‌گیرد. ما چیزی را می‌گوییم که فقط با زندگی‌کردن می‌توان آن را درک کرد، هنگامی‌که کسی دقیقاً آن را در زمینۀ کارهایش تجربه کند.

هر کسی که خودسازی نمی‌کند همیشه قربانی شرایط است، شبیه تکه‌چوب سرگردانی در آب‌ اقیانوس‌هاست. پیشامدها پیوسته در ترکیبات بی‌شمار خود تغییر می‌کنند. آن‌ها همچون امواج یکی پس از دیگری می‌آیند؛ آن‌ها تأثیرات هستند. درحقیقت پیشامدهای خوب و بد وجود دارند؛ بعضی بهتر و بعضی بدتر از دیگر پیشامدها هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: سطح بینگ
2: نردبان شگفت‌انگیز
3: طغیان روانی
4: اسنس
5: متهم کردن خود
6: زندگی
7: حالت درونی
8: حالت‌های خطاگونه
9: پیشامدهای شخصی
10: من‌های متفاوت
11: ایگوی محبوب
12: تغییر اساسی
13: مشاهده‌کننده و مشاهده‌شونده
14: افکار منفی
15: فردیت
16: کتاب زندگی
17: موجودات ماشینی
18: نان فوق مادی
19: ارباب خوب خانه
20: دو جهان
21: مشاهدۀ خود
22: زمزمه
23: دنیای روابط
24: آهنگ روان‌شناسی
25: بازگشت و تکرار وقایع
26: شناخت خود نوزاد
27: صاحب میخانه و زاهد
28: نیروی اراده
29: سر بریدن
30: مرکز جاذبۀ دائمی
31: کار محرمانۀ عرفانی
32: دعا هنگام کار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحول باطن
نویسنده
مترجمفضه مهدی پور
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-964-442-958-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
13000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تحول باطن

نوشین سرابی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
با سلام، برای کسانی که کتابهای گرجیف رو خوانده‌اند بسیار سطحی و سبک است.
مجید وجدی
۱۴۰۱/۳/۲۱
کتاب در حد متوسط بود راه مبارزه و راه رسیدن به خدا را نمیدانست
مجتبی کلوندی
۱۴۰۰/۱۰/۲
هر چی بگم از اگاهی که در این کتابه بازم کم گفتم..... فقط باید درکش کرد
امین گل محمدی
۱۴۰۰/۲/۲۱
کتابی هست در سطح متوسط
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب تحول باطن

برای دریافت کتاب تحول باطن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.