معرفی و دانلود کتاب صوتی خودشناسی

عکس جلد کتاب صوتی خودشناسی
قیمت:
۵۲۵۰۰ 36750 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خودشناسی

آلن دوباتن، متفکر برجسته‌ی معاصر، در کتاب صوتی خودشناسی که یکی از عناوین انتشار یافته ذیل مجموعه مدرسه زندگی است، شما را با مفهومی آشنا می‌سازد که از دیرباز تا امروز، ذهن بزرگ‌ترین فیلسوفان و حکیمان را به خود مشغول داشته است؛ این مفهوم، همان است که «خودشناسی» می‌خوانیمش.

درباره کتاب صوتی خودشناسی:

سقراط، آن نامور بزرگ و حکیم فرزانه که به عنوان پدر فلسفه شناخته می‌شود، عصاره‌ی تمام معارف بشری را در «خودشناسی» می‌جُست. به باور او، دستیابی به هر شکلی از دانش، مستلزم مواجهه‌‌ی پیشین با این پرسش بس مهم و اساسی‌ست: من کیستم؟ او البته معتقد بود که در نهایت نمی‌توان پاسخی کامل، قطعی و همه‌جانبه به این سوال داد. با این حال، ضروری است که همواره بدان اندیشید و تا جای ممکن جوابی برای آن یافت. چرا که بی خودشناسی، شناخت دیگران نیز میسر نخواهد گشت، و همینطور شناخت جهانِ اطرافمان.

آلن دوباتن در کتاب صوتی‌ای که پیش روی شماست، مفهوم خودشناسی را از جنبه‌های گوناگون فلسفی، جامعه‌شناختی و خصوصاً روانشناختی بررسی نموده است. او همصدا با سقراط، بیان می‌دارد که مهم‌ترین شرط برای دستیابی به هر نوع بینش منسجمی درباره‌ی زندگی، خودشناسی است. او همچنین تأکید دارد که خودشناسی یک وظیفه‌ی اخلاقی نیز هست؛ بیش از همه وظیفه‌ای در قابل خودمان. چرا که بدون خودشناسی، دستیابی به آرزوها و اهداف عملاً ممکن نمی‌گردد.

کتاب خودشناسی (self knowledge) از شش بخش کلی تشکیل شده است که به ترتیب عناوین پیش‌رو را بر خود دارند: از خود بی‌خبری، تعمق فلسفی، هویت عاطفی، روراستی و طفره‌‌روی، قضاوت در باب خویشتن، شک‌گرایی عاطفی. هر کدام از این شش بخش نیز، به نوبه‌ی خود به چند فصل متفاوت تقسیم می‌شوند، که در هر کدام موضوع مطرح‌شده به طور کامل مورد واکاوی قرار گرفته است.

زبان کتاب ساده و بی‌تکلف، اما محتوای آن به شدت عمیق و پردامنه است. چرا که در باب یکی از مهم‌ترین مباحث فلسفی و روانشناختی بحث می‌کند. با این حال این بحث، چنانچه خصیصه‌ی تمام آثار مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی است، خطاب به صاحب‌نظران نیست، بلکه مخاطب آن افراد عادی‌اند. مردمانی که فارغ از نظرورزی‌های تخصصی و لفاظی‌های گنگ، خواهان یاری گرفتن از متفکران بزرگ در مسیر کشف هویت خویش‌اند.

در نکوداشت کتاب صوتی خودشناسی:

- حاوی آموزه‌هایی عالی برای خودیابی، خودیاری و خودسازی. (AMAZON)

کتاب صوتی خودشناسی مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر را به تمام آن دسته از مخاطبینی پیشنهاد می‌دهیم که در پی تأملِ بیشتر در ماهیت خود به عنوان یک انسانند.

درباره مجموعه مدرسه زندگی:

آلن دوباتن درباره‌ی ماهیت و کارکرد مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) می‌گوید: «مدرسه زندگی بیش از همه در جهت به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آنها راه‌اندازی شده است. ما با این کار قصد داشتیم که دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.» مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

با آلن دو باتن بیشتر آشنا شویم:

او فیلسوف و نویسنده‌ای شناخته‌شده است که در آثار خود، از منظری فلسفی به موضوعاتی نظیر عشق، مرگ، شهرت، دوستی، افسردگی، اندوه، پوچی و... می‌پردازد. ویژگی متمایز آلن دوباتن (Alain de botton)، نگاه خاص او به مسائل گوناگون، و سبک نگارش شیرین و ساده‌اش است. از دوباتن کتاب‌های متعددی به فارسی ترجمه شده که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: «تسلی‌بخشی‌های فلسفه، جستارهایی در باب عشق، معنای زندگی، شغل مورد علاقه، روان‌درمانی چیست؟»

در بخشی از کتاب صوتی خودشناسی می‌شنویم:

جایی در اعماق ذهنمان، بیرون از اتفاقات روزمره، یک قاضی نشسته است. او اعمالمان را زیر نظر دارد، عملکردمان را مطالعه می‌کند، تأثیرمان بر دیگران را بررسی می‌کند، موفقیت‌ها و شکست‌هایمان را دنبال می‌کند، و بعد در نهایت، درباره ما حکمی صادر می‌کند. حکم این قاضی چنان تأثیرگذار است که بر کل تصورمان از خویش سایه می‌افکند. میزان اعتماد به نفس، و نیز همدلی‌مان با خویشتن را تعیین می‌کند. بر مبنای آن است که خودمان را موجودی ارزشمند می‌دانیم، یا برعکس، موجودی محسوب می‌کنیم که اساساً بهتر می‌بود وجود نداشته باشد. این قاضی مسئول همان چیزی است که عزت نفس می‌خوانیم.

حکم این قاضی ممکن است کم یا بیش محبت‌آمیز باشد، کم یا بیش تأییدآمیز باشد، اما در هر صورت مبتنی بر هیچ معیار یا قاعده‌ی عینی نیست...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه کتاب
4 دقیقه
متن پشت جلد
5 دقیقه
بخش اول: از خود بی‌خبری (قسمت یک)
4 دقیقه
از خود بی‌خبری (قسمت دو)
9 دقیقه
بخش دوم: تعمق فلسفی
11 دقیقه
عصبانیت
14 دقیقه
بخش سوم: هویت عاطفی
13 دقیقه
ارزیابی هویت عاطفی
9 دقیقه
چگونه با میراث عاطفی‌مان روبه‌رو شویم
12 دقیقه
بخش چهارم: روراستی و طفره‌روی
8 دقیقه
مضرات دروغگویی به خودمان
7 دقیقه
بخش پنجم: قضاوت در باب خویشتن
8 دقیقه
نداهای درونی‌مان را تغییر دهیم
8 دقیقه
بخش ششم: شک‌گرایی عاطفی
6 دقیقه
ویژگی‌های شک‌گرایی عاطفی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خودشناسی
نویسنده
مترجممحمدهادی حاجی بیگلو
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۵۲۵۰۰ 36750 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خودشناسی

امید صباغ رنجبر
۱۴۰۱/۸/۲۴
کتاب عالی هست حتما مطالعه کنید خلاصه از کتاب.
از خود بی خبری
احساساتی که واکاوی نشده‌اند به سادگی ما را به حال خود رها نمی‌کنند آنان در وجود ما لانه میکنند و انرژی خود را بصورت تصادفی به دیگر مسایل مجاور خویش میگسترانند.
تعمق فلسفی
باید به تمام اضطراب‌های خود فرصت بدیم که خودشان را درک کنند
زیرا سه چهارم پریشانی‌های ما ناشی از آن نیست که چیز‌های نگران کننده وجود دارند بلکه ناشی از آن است که به نگرانی هایمان فرصت لازم و کافی را نمیدهیم که درک شوند و بدین ترتیب خنثی گردند.
بازی کردن وخیم‌ترین وقایع یکی از بهترین کارهاست که نگرانی‌های آزار دهنده را بتوان کنترل کنیم.
هویت عاطفی
عشق به خویشتن یعنی احساس صحیح احترام به خودمان،
صداقت و راستی، توکل یعنی بنابه احساسات غریزی مان ما و دیگران و کلیت جهان چقدر واجد امنیت و چقدر در معرض خطر هستیم.
بلوغ مستلزم این است که با والا طبعی تمام بپذیریم که با ترابرد‌های متعددی سرکار داریم و ملزم هستیم که بکوشیم به شکل منطقی گره آن را باز کنیم.
روراستی و طفره روی
یکی از موانع مهم در برابر دستیابی به خودشناسی بطبع زندگی پر ثمر و شکوفا این است که یک نیمه ذهن ما عادت دارد به نیمه‌ی دیگر دروغ بگوید همه‌ی ما به دلیلی که قابل فهم به نظر میرسد به خودمان دروغ میگوییم دلیلش آن است که میخواهیم از درد اجتناب کنیم.
قضاوت درباره خویشتن
شاید وسوسه شویم که به خودمان بگوییم نباید به هیچ وجه خودمان را قضاوت کنیم فقط باید خودمان را تایید کنیم و همان طور که هستیم خودمان را دوست داشته باشیم اما یک ندای درونی خوب نسبتا شبیه و البته به اهمیت یک قاضی عادل است کسی که بین خوب و بد فرق بزارد اما همچنین با گذشت و منصف است و از جزییات ماجرا دقیق باخبر است
نوش آفرین سلیمانی
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
بسیار عالی و مبتنی بر دیدگاه کارشناسی بود نکات بسیار کلیدی و اساسی در باب شناخت خود ارایه کرده و بسیاراگاهی بخش است در جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف شخصیت انسان خصوصا از این باب که انسان را به این نکته رهنمون می‌کند که بهره ناچیز و اندکی از دانایی و و اگاهی برده و در حقیقت تازه متوجه می‌شوی که چقدر و نادان بوده‌ای توهم اگاهی و چیز دانایی تو را چقدر از حقیقت و واقعیت دور کرده و در غار جهل خود بی خبر از دنیای روشنایی همه چیز را تیره و تار انگاشته‌ای حال انکه بیرون از این غار، دنیای روشن و زیبایی وجود دارد.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۳/۲۷
آلن دوباتن درکتاب هایش وهم مارابامشکلاتمان آشنا
می کندوهم راه حل ارائه می‌کند. نقطه قوت کتاب همین ارائه راه حل است چون اگر فقط مشکلاتمان رابیان کند فایده چندانی ندارد ومن به عنوان شنونده این کتاب صوتی نمی‌توانم ازکتاب استفاده کنم وطبیعتا ممکن است اشتباه یا نقصی درکتاب باشد. اجرای گوینده کتاب خوب بود وکلمات را آهسته و آرام می‌خواند وبا این کارتوانستم کتاب راخوب بشنوم واستفاده کنم.
ثریا عباسی
۱۴۰۱/۴/۲۴
سلام، مرسی از زحمات و خدمات عالی زحمتکشان کتاب راه،،، کتابهای صوتی واقعا سطح اگاهی ما رو بالا می‌برنند همینکه براحتی متونیم مطالعه در هر تایمی که به کارهای خودمون رسیدگی می‌کنیم یا توی ماشین هنگام رانندگی وقتمان را مدیریت میکنیم بسیار لذت بخشه این کتاب را به دوستان توصیه می‌کنم چون اطلاعاتش را هر فردی لازم دارد تا به رشد فردی برسد ممنون از کتاب راه🌸🌸🌸
فریبا هاشمی
۱۴۰۱/۹/۱
خیلی مفید و کاربردی بود. بخصوص بخش تعمق فلسفی. اینکه در حالتی آرام از خود بپرسیم: از چه چیزی عصبانی هستم و یا از چه چیزی افسرده هست؟اینکه هر آنچه که ما را هیجان زده میکند، در واقع تابلویی راهنماست درباره کمبودی که در زندگی داریم. اینکه فهمیدن یک موردی که در ذهنمان پنهان شده و یادآوری اش، زهرش را میگیرد. خیلی برایم مفید بود.
بهار مسعودی
۱۴۰۱/۱/۱۰
هر کتابی از آلن دوباتن دستتون اومد حتما یه ورق هم شده بزنین چون حتما چیز مفیدی توش پیدا می‌کنید این کتاب هم ترجمه روان و ساده‌ای داره و هم صدا و نوع خوانش راوی با حال و هوای کتاب هماهنگ هست و راهکارهای مفید با مبنای علمی ارائه می‌ده که عمل و تمرین اونها می‌تونه زندگی رو متحول کنه
زهرا توکلی
۱۴۰۰/۱۱/۴
به نظرم حرفها و نکته‌های خیلی ساده‌ای رو گفت که ما همیشه از کنارشون راحت رد میشیم و بهش اهمیت نمیدیم، خیلی کتابِ خوبی بود و اگه میخواین بهتر بفهمیدش کاغذ قلم کنارتون باشه و کارهایی که میگه رو همون موقع انجام بدید، اینجوری مفاهیمش رو بهتر درک میکنید
مریم مختارزاده
۱۴۰۱/۹/۲۸
بشدت فوق العاده ست مرسی از دوباتن مترجم و راوی و کتابراه
این کتاب با دقت و نکته سنجی کمک میکنه که از درونیات و اضطرابهای خودت که یه عمری انکارشون میکردی آگاه شی و راه التیام پیدا کردن رو هم میگه
دوستان حتما تمرینات رو انجام بدید بنظرم حتی بهتره دوبار گوش بدیم و نت برداری کنیم
Yalda B
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
اگه می‌خواهید شروع به خواندن کتاب‌های خودشناسی کنید با این کتاب شروع کنید، مختصر و مفید تعر
یفهاش رو ارائه میکنه و برای قدمهای بعدیتون هم راه رو به شما نشون خواهد داد. خوانش هم که عالیه و لحظات لذت بخش و آموزنده‌ای رو براتون رقم خواهد زد.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۱/۸/۱۵
کتابی برتر از یک نویسنده‌ی برتر! آلن دوپاتن خیلی زیبا افکارش رو در قالب کتاب به ما منتقل می‌کنه. ترجمه‌ی بسیار روان و خوانشی دلچسب از آقای دادمهر عزیز. برای خودشناسی بهتر خودمون شنیدن این کتاب صوتی را توصیه می‌کنم. ممنونم از کتابراه
Tina Pr
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
کتاب خوب و‌ آموزنده‌ای هست و‌ صدای گوینده هم خوبه. فقط باید با تمرکز و‌ نوت برداری همراه باشه گوش دادنش. آلن دوباتن هم مثل همیشه عالی ارائه داده کتابو. با تمرکز و‌ دقت گوش داده بشه تاثیر گذار خواهد بود.
زهرا رفیعی
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
گویندگی و موزیک متن خوب بود
این کتاب بیشتر برای مبتدیان راه خودشناسی مناسب است و مطالب مفید و توضیحات اجمالی بود، از این رو
برای بقیه افراد هم مناسب میباشد.
از این جهت که زیاده گویی نشده بود دوست داشتم و پسندیدم.
Mahsa Parsae
۱۴۰۱/۷/۲۵
مطالب کمی داره اگر بیشتر باز میشد بیشتر دوسش داشتم البته این از مطالب مفیده کتاب ارزشی کم نمیکنه ولی برای من انگار ناقص بود یه کم نمیدوم برای تکمیلش چه کتابیو باید بخونم
نیما طاهری
۱۴۰۰/۱۰/۲۸
پر مفهوم و عالی
اما بسیار سنگین
حداقل ۷-۸بار باید گوش بدید تا مضمون رو متوجه بشید، برای من که اینطور بود حداقل
مهسا امینی
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
نوشته‌های الن دوباتن در عین سادگی میتونه کلیاتی رو پوشش بده که بر درک ما از معنای زندگی و وجودیتمون تاثیر گذاره...
پیشنهاد میکنم "سیر عشق" از دوباتن رو هم مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 63

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خودشناسی

برای دریافت کتاب صوتی خودشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.