معرفی و دانلود کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی: مادری آمریکایی از حکمت فرزند‌پروری فرانسوی‌ها می‌گوید

عکس جلد کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی: مادری آمریکایی از حکمت فرزند‌پروری فرانسوی‌ها می‌گوید
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی: مادری آمریکایی از حکمت فرزند‌پروری فرانسوی‌ها می‌گوید

پاملا دراکرمن در کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی، شما را با اصول و روش‌های تربیتی یکی از موفق‌ترین ملل در زمینه‌ی رشد و پرورش کودکان آشنا می‌کند و دستورالعملی را در اختیارتان قرار می‌دهد که برای تربیت فرزندانتان یاری‌رسان شما خواهد بود. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز راهکارهایی علمی را برای رشد عادات خوب و ترک عادات بد در کودکان، به مخاطبان خود ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی

تمامی پدر و مادرهای دنیا می‌دانند که تربیت یک کودک، کنار آمدن با رفتارهای نابه‌هنجار او یا اصلاح برخی از رفتارهایش هرگز کار آسانی نبوده و نیست. شاید بسیاری از زوج‌های جوان تصور کنند به دنیا آوردن یک کودک و مراقبت‌های دوران بارداری، سخت‌ترین مراحل فرزندآوری و فرزندپروری خواهد بود اما در حقیقت باید اعتراف کنیم که آسان‌ترین مرحله به شمار می‌رود نه دشوارترین آن‌ها! سخت‌ترین مرحله آن‌جاست که باید کودک را به نوعی تربیت کنند که کم‌تر به سراغ کارهای پرخطر برود و رفتاری توأم با نظم و انضباط داشته باشد، یعنی همان کاری که والدین فرانسوی به‌خوبی از پس آن برمی‌آیند.

پاملا دراکرمن (Pamela Druckerman) اگرچه اصلیتی آمریکایی دارد، اما سال‌ها همراه با همسر و فرزندش در فرانسه زندگی کرده. تا قبل از این‌که بچه‌دار شود هرگز متوجه روش‌های تربیتی والدین فرانسوی نشده بود. آن‌چه بیش از همه او را متوجه تفاوت میان والدین فرانسوی و پدران و مادران سایر کشورها در زمینه‌ی تربیت فرزندان کرد، رفتارهای بازیگوشانه و شیطنت‌های فرزندش در رستوران‌های پاریس بود. در‌حالی‌که فرزند او مدام دست به کارهای خطرناک یا پرتاب غذاها می‌زد، سایر کودکان فرانسوی، خیلی آرام و منضبط و البته بدون خرابکاری، در کنار والدین خود بر صندلی‌های دیگر رستوران نشسته بودند. همین موضوع این نویسنده را واداشت تا تحقیقات گسترده‌ای را در حوزه‌ی راهکارهای تربیتی مردم فرانسه برای پرورش کودکان آغاز کند؛ تحقیقاتی که نتیجه‌ی آن‌ها را در کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی (Bringing Up Bébé) می‌خوانید.

کتاب حاضر در عین آموزنده و کاربردی بودن، از لحن طنز برخوردار است که موجب می‌شود مطالعه‌ی آن برای مخاطبان هرگز کسالت‌بار و خسته‌کننده نباشد. همچنین صداقت نویسنده نیز در بازگویی تجربیات و یا حتی اشتباهات خود در زمینه‌ی فرزندپروری، موجب می‌شود خوانندگان بیش‌از‌پیش جذب مطالب کتاب شده و با نویسنده احساس هم‌ذات‌پنداری داشته باشند. پاملا دراکرمن ضمن شرح روش‌های ویژه‌ی والدین فرانسوی در پرورش فرزندان، انتقادات خود را از شیوه‌های تربیت کودکان در فرهنگ آمریکایی بیان کرده و مخاطبان را از پیامدهای ناخوشایند آن باخبر می‌کند.

مؤلف در خلال مطالب کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی شما را با زندگی شخصی خود، از ازدواج با همسرش تا عزیمت به فرانسه و بچه‌دار شدن، آشنا کرده و به این ترتیب، به شما این امکان را می‌دهد تا شناخت بهتری نسبت به او و دیدگاه‌هایش پیدا کنید. البته که این شناخت کمک می‌کند تا راهنمایی‌ها و توصیه‌های وی را بهتر درک کرده و بیشتر تمایل داشته باشید که در زندگی شخصی خود نیز آن‌ها را به کار ببندید.

آشنایی با انواع روش‌های مخرب «والدگری»، شناخت روش‌هایی برای بهبود اوضاع تغذیه‌‌ی کودک و برنامه‌ی خواب او، بردن فرزندان به کلاس‌های هنری و ورزشی، برقراری ارتباط متعادل و سازنده میان والدین و فرزندان و... از موضوعاتی هستند که پاملا دراکرمن در اثر پیش‌رو مطرح کرده است. این نویسنده معتقد است زمانی می‌توانید عملکرد خود را به‌عنوان پدر و مادر بهبود ببخشید که نگاه خود را، نه نسبت به معنای مادر و پدر بودن، بلکه در رابطه با معنای «کودکی» متحول کنید. در این حالت است که دنیای کودکانتان را بهتر شناخته و رفتارهایی را در قبال آن‌ها اتخاذ خواهید کرد که به رشد و سلامت جسمی و روحی آن‌ها منجر می‌شوند.

چنان‌چه شما هم مایلید اطلاعات خود را در زمینه‌ی فرزندپروری و والدگری افزایش داده و پدر و مادر بهتری برای فرزندانتان باشید، می‌توانید این راهنمای خواندنی را با برگردان مریم خوشحال‌پور و فرشته هدایتی تهیه نمایید. انتشارات ترجمان علوم انسانی چاپ این اثر را به عهده داشته‌.

جوایز و افتخارات کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • نامزد کتاب منتخب گودریدز برای آثار غیرداستانی در سال 2012

نکوداشت‌های کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی

  • فرانسوی‌ها در زمینه‌ی یافتن بهترین روش برای زندگی کردن هرگز ناامید نمی‌شوند. شاید این نکته از کودکی آن‌ها سرچشمه می‌گیرد. این نتیجه‌ای است که مخاطبان احتمالاً با مطالعه‌ی کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی اتخاذ می‌کنند. (وال‌استریت ژورنال)

  • کتابی شگفت‌انگیز! دراکرمن به شرح و توضیح ضروریات تربیت کودک در فرهنگ فرانسوی پرداخته. همچنین نکات جزئی و جالبی را در زمینه‌ی آموزش خوابیدن، برنامه‌ی غذایی و حضور در مراسم‌های خانوادگی ارائه کرده است. اما لذت‌بخش‌ترین ویژگی‌های کتاب او به بیان داستان‌های خنده‌دار و لحن طنزآمیز او برمی‌گردد. (NPR)

  • کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی برای والدینی نوشته شده که می‌خواهند فرزندانشان تغذیه‌ی بهتری داشته باشند. اثری خواندنی که مطالعه‌ی آن ضرورت دارد. (اخبار فاکس)

کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی مادران و پدران یا فعالان حوزه‌ی تربیت کودک، از مطالعه‌ی کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی بهره‌ی فراوانی خواهند برد. چنانچه والد هستید و یا تصمیم به فرزندآوری دارید، مطالعه‌ی این کتاب دانش شما را درباره‌ی تربیت فرزند افزایش خواهد داد.

در بخشی از کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی: مادری آمریکایی از حکمت فرزند‌پروری فرانسوی‌ها می‌گوید می‌خوانیم

بچه‌ها وقتی به دنیا می‌آیند معمولاً نمی‌توانند خودشان به‌تنهایی بعد از بیدار‌شدن بخوابند، ولی بعد از دو الی سه‌ماهگی قادرند این کار را انجام دهند، البته اگر به آن‌ها فرصت یادگیری این کار داده شود. از نظر دکتر کوهن فرایند برگشتن به چرخه‌ی خواب مثل یادگرفتن دوچرخه‌سواری است. درواقع اگر کودک توانست یک بار پس از بیدار‌شدن دوباره به خواب بازگردد، مطمئناً دفعه‌ی دوم این کار برایش آسان‌تر خواهد بود (ما افراد بزرگ‌سال هم در طول شب چندین مرتبه از چرخه‌ی خوابمان خارج می‌شویم و بیدار می‌شویم، ولی معمولاً بیدار‌شدن در یادمان نمی‌ماند چون یاد گرفته‌ایم که دوباره بخوابیم).

دکتر کوهن می‌گوید «گاهی اوقات نیاز است که بعد از بیدار‌شدن به او غذا بدهید یا بغلش کنید، اما به یاد داشته باشد که تا مکث نکنید و او را زیر نظر نگیرید، واقعاً نمی‌توانید بفهمید که کودک با گریه‌کردن چه پیامی به شما می‌دهد و البته اگر گریه‌ی بچه طولانی شد باید به او غذا بدهید». منظور دکتر کوهن این نیست که اجازه دهید بچه مدتی طولانی گریه کند، بلکه او معتقد است فقط باید به کودکتان فرصتی برای یادگیری بدهید.

این ایده چندان برایم تازگی نداشت و به نظرم آشنا می‌آمد. در بعضی از کتاب‌های آمریکاییِ مربوط به خواب درباره‌ی این موضوع خوانده بودم، ولی این هم یک نکته‌ی معمولی در بین توصیه‌های متعدد کتاب بود. یکی دو بار هم این روش‌ پیشنهادی را برای دخترم استفاده کردم ولی نه با جدیت، زیرا هیچ‌وقت کسی به من از اهمیت و حیاتی‌بودن این اصل مهم نگفته بود و نمی‌دانستم که باید به‌طور جدی به آن پایبند باشم.

فهرست مطالب کتاب

معرفی نویسنده
قدردانی مترجم
سپاسگزاری
واژه نامه‌ی اصطلاحات والدین فرانسوی
بچه های فرانسوی غذا را این طرف و آن طرف پرت نمی کنند
1: آیا منتظر بچه ای؟
2: پاریس آروغ می زند
3: کشب خوابیدن
4: صبر کن!
5: انسان های کوچک
6: مهدکودک
7: شیردادن
8: مادر ایدئال وجود ندارد
9: کَ کَ بودین
10: دوقلو
11: من عاشق نان باگت هستم
12: فقط کافی است بچشی اش
13: این منم که تصمیم می گیرم
14: به او اجازه دهید زندگی اش را بکند
زمان آینده به زبان فرانسه
پی نوشت ها
کتابشناسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی: مادری آمریکایی از حکمت فرزند‌پروری فرانسوی‌ها می‌گوید
نویسنده
مترجممریم خوشحال پور
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-622-5734-21-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی

شهرزاد حسینی رخ
۱۴۰۲/۸/۱۴
کتاب بسیار عالی نوشته شده در رابطه با تربیت صحیح کودکان براساس نظرات روانشناسان کودک اگر باردار هستید و یا نوزاد دارید حتما این کتاب را بخوانید به شما در داشتن کودک صبور و خوش غذا کمک می کند
زهره طالبی اطهر
۱۴۰۲/۶/۲۷
توی جامعه ما آموزش و سطح آگاهی خیلی کمه. این کتاب میتونه یه زندگی و یک خانواده رو نجات بده لطفا از دستش ندید
a.m
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
مفیدترین کتابی بود که تا حالا خوندم مخصوصا راهکارش در مورد خواب نوزاد. واقعا راحت شدم. شک نکنید و بخونینش
میلاد نامداری
۱۴۰۲/۱۰/۶
من تا الان چندتا فصل رو خوندم به زبان ساده و زیبا کتاب توضیح میده و خیلی عالیه من که راضی ام
ریحانی
۱۴۰۳/۱/۱۴
کاش زودتر با این کتاب آشنا میشدم
,من خودم
۱۴۰۳/۱/۴
خوب، عالی و کمی طولانی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی

برای دریافت کتاب تربیت فرزند به سبک فرانسوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.