معرفی و دانلود کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای: مهارت‌های مقابله‌ای (کتاب کار والدین)

عکس جلد کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای: مهارت‌های مقابله‌ای (کتاب کار والدین)
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای: مهارت‌های مقابله‌ای (کتاب کار والدین)

بایدها و نبایدهای عملی تربیت کودکان در سنین دبستان چیست و مهارت‌های مقابله‌ای در این بستر به چه ترفندهایی اشاره دارد؟ کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای نوشته‌ی کارن سی ولز اثری در حوزه‌ی فرزندپروری است که برنامه‌ی عملی منسجمی را دراین‌باره در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای

در میان انبوه وظایفی که والدین در قبال فرزندانشان بر عهده دارند، شاید بتوان تربیت کودک را به‌عنوان خطیرترین و مهم‌ترین آن‌ها قلمداد کرد. کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای (Coping Power) نوشته‌ی کارن سی ولز (Karen C Wells) شامل 16 جلسه‌ی گروهی است که مطابق دستورالعمل نویسنده، می‌بایست در سال‌های تحصیلی دبستان برگزار شود. در طول این جلسات، راهکارهایی برای تقویت رفتارهای مثبت فرزندان و همچنین تکنیک‌های انضباطی مؤثر برای از بین بردن رفتارهای منفی، به والدین آموزش داده می‌شود. موضوعاتی همچون مهارت‌های بهبود ارتباطات خانوادگی، ارائه‌ی حمایت تحصیلی در خانه و بهره‌مندی از یک نظام خانوادگی منسجم، در کانون توجه مؤلف اثر قرار دارند.

والدین همچنین با استفاده از رهنمودهای کارن سی ولز در کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای یاد می‌گیرند که چگونه دستورالعمل‌های مؤثری را برای فرزندانشان لحاظ کرده و قوانین و انتظاراتی را متناسب با بازه‌ی سنی آنان در خانه وضع کنند. علاوه‌بر این مهارت‌های اساسی، تکنیک‌هایی نیز در اختیار والدین قرار می‌گیرد که با استفاده از آن‌ها بتوانند استرس خود را کاهش دهند. همچنین در بخش‌هایی از کتاب، نکاتی برای رسیدگی به نیازهای شخصی و استراتژی‌های مدیریت زمان تعبیه شده است که به کاهش چالش‌های تربیت کودک کمک می‌کند.

این اثر که در عنوان فرعی با نام کتاب کار والدین از آن یاد شده است، فرم‌های نظارتی و کاربرگ‌هایی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که برای تقویت مهارت‌های آموخته‌شده در گروه‌درمانی و همچنین ردیابی پیشرفت‌ها و دستاوردها در این مسیر، تعبیه شده‌اند و با استفاده از آن‌ها می‌توان روندی منسجم و آزموده را در مقابله با رفتارهای مخرب فرزندان دنبال کرد.

مشکلات رفتاری در کودکان از جمله رفتارهای مخربی همچون پرخاشگری و لجبازی، در زمره‌ی پایدارترین رفتارهای مشکل‌ساز در دوران کودکی به شمار می‌روند. اگر در فرصت مناسب و از سوی بزرگسالان به طور مؤثر با این رفتارها برخورد نشود، ممکن است در نوجوانی پیامدهای منفی خطرناکی مانند مصرف مواد مخدر، اعتیاد به الکل، فرار از مدرسه، ترک تحصیل، بزهکاری، خشونت و… گریبان‌گیر آن‌ها شود. برنامه‌ی راهبردی و جامعی که در کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای ارائه شده است، در جلوگیری از این نوع مشکلات به والدین و بزرگسالان کمک بسیاری می‌کند.

تجربه‌ی خوانندگان این کتاب ثابت کرده است که والدین از طریق همکاری با فرزندان خود می‌توانند به مقابله با رفتارهای مخرب آن‌ها بپردازند، پیش از این که این رفتارهای مخرب به رویه‌هایی خطرناک یا غیرقابل کنترل تبدیل شوند و از این طریق مخاطرات ناشی از وقوع این قبیل مشکلات را کاهش دهند. کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای نوشته‌ی کارن سی ولز و ترجمه‌ی فروغ خلیل پور و سهراب عبدی زرین، به همت انتشارات آزمون یار پویا تهیه و منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای

یک راه فوق‌العاده برای والدین که به کمک آن می‌توانند رفتارهای پرخاشگرانه‌ی کودک خود را کاهش دهند. این کتاب یک ابزار عالی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد؛ به‌ویژه برای زمان‌هایی که والدین و کودک هر دو در جلسات گروهی حضور دارند. (Doody's Notes)

کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

والدین کودکان دبستانی و افرادی که به هر طریق در تربیت کودکان نقش دارند، به مطالعه‌ی کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای: مهارت‌های مقابله‌ای (کتاب کار والدین) می‌خوانیم

برقراری رابطه مثبت با کودک، اغلب مستلزم این است که به سادگی اطمینان یابید می‌توانید 10تا 15دقیقه از وقت خود را در آرامش با وی سپری کنید بدون اینکه برخی چیزها حواس شما را پرت کنند. برای مثال شما می‌توانید 15دقیقه در روز را با کودک، صرف بررسی آن روز کنید. درباره مدرسه و برنامه‌های آن هفته بپرسید و صرفاً به سادگی نشان دهید که به کار وی علاقه‌مند هستید. شاید بخواهید این 15 دقیقه در روز را صرف فعالیتی مشترک (انجام بازی) کنید و با یکدیگر صحبت کنید.

همچنین برخی کودکان در این سن هنوز دوست دارند که والدین برای آن‌ها کتاب بخوانند و این روش خوبی برای تقویت یک رابطه صمیمی بین کودک و والد است.

ایده اصلی این است که زمان صرف شده با کودک نباید صرف بررسی مسائل یا رفتار منفی شود، این زمان باید محافظت شود و تنها برای روابط مثبت به کار رود.

خلاقانه به فعالیت‌هایی فکر کنید که شما و کودک می‌توانید با یکدیگر انجام دهید.

به چیزهایی بیندیشید که کودک شما از آن‌ها لذت می‌برد نه فعالیت‌هایی که باید برای خانواده انجام داد (کارهای منزل، خرید از بقالی، بردن سگ به پیاده‌روی). برخی از ایده‌های خود را در فضای خالی زیر بنویسید.

زمان ویژه را خاص نگه دارید

این مهم است که بدانید این زمان برای برقراری ارتباط است نه اینکه صرفاً در کنار یکدیگر در یک فضای فیزیکی، سهیم شوید (تماشای تلویزیون با یکدیگر).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
جلسه 1: خوش آمدید!
برنامه مهارت مقابله‌ای
جلسه 2: پشتیبانی تحصیلی و آموزشی در منزل
جلسه 3: مدیریت استرس‌‌‌ بخش I
جلسه 4: مدیریت استرس‌‌‌ بخش II
جلسه 5: نظریه مقدماتی یادگیری‌‌اجتماعی و بهبود روابط کودک‌‌‌والد
جلسه 6: نادیده گرفتن رفتارهای مخرب جزئی
جلسه 7: دادن دستورات به کودک
جلسه 8: تعیین قوانین و انتظارات
جلسه 9: انضباط و تنبیه‌‌‌ بخش I
جلسه 10: انضباط و تنبیه‌‌‌ بخش II
جلسه 11: آماده شدن برای تابستان
جلسه 12: حمایت تحصیلی و آموزشی در منزل: جلسه بازبینی‌ سال دوم
جلسه 13: ایجاد یکپارچگی در خانواده
جلسه 14: حل مسائل خانواده
جلسه 15: ارتباط و تعامل خانواده
جلسه 16: پایان برنامه مهارت مقابله‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تربیت کودک مدرسه‌ای: مهارت‌های مقابله‌ای (کتاب کار والدین)
نویسنده
مترجمفروغ خلیل پور، سهراب عبدی زرین
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-6833-13-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای

برای دریافت کتاب تربیت کودک مدرسه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.