معرفی و دانلود کتاب ترمیم شکست عاطفی: چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایتمند ادامه داد

عکس جلد کتاب ترمیم شکست عاطفی: چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایتمند ادامه داد
قیمت:
21000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترمیم شکست عاطفی: چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایتمند ادامه داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترمیم شکست عاطفی: چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایتمند ادامه داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترمیم شکست عاطفی: چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایتمند ادامه داد

با خواندن کتاب ترمیم شکست عاطفی: چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایتمند ادامه داد نوشته‌ی مژده حیدری، به درک این موضوع خواهید رسید که هر درد و رنجی که به واسطه‌ی از دست دادن عشق احساس می‌کنید، پایان کار نیست بلکه شروع یک دوره‌ی کامل رشد شخصیتی است.

درباره‌ی کتاب ترمیم شکست عاطفی:

کتاب حاضر با استفاده از رویکرد درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد ACT درباره‌ی شکست‌های عاطفی نوشته شده و به صورت کاملا علمی و با راهنمایی‌های سودمند، تکنیک‌هایی ویژه برای رسیدن به آرامش و پیدا کردن ارزش‌ها و معنای واقعی زندگی ارائه داده است. این کتاب دو بخش اصلی دارد. در بخش اول به چرایی و چیستی شکست عاطفی پرداخته و در بخش دوم ایده‌ها و راهکارهایی برای مقابلۀ درست با این مسئله ارائه کرده است.

شکست عاطفی یا عشقی به چه معناست؟

شکست عاطفی واژه‌ای است که تصویری بسیار کلی از فرد شکست خورده نمایش می‌دهد؛ امّا وقتی روی این واژه عمیق‌تر ‌شوید، می‌توانید موقعیتی را که در آن هستید بهتر ببینید و با آن ارتباط عمیق‌تری برقرار کنید. شکست عاطفی مثل تجربه‌ی مرگ است؛ امّا نه فقط مرگ یک عزیز؛ مرگی بزرگ‌تر و دردناک‌تر؛ مرگی که قبل از هر کسی، بخش بزرگی از وجود خود را در آن از دست می‌دهید و همزمان به سوگ رابطه‌ای می‌نشینید که بخش دیگری از وجودتان بوده است. شما احساسات فردی را تجربه می‌کنید که روزی بزرگ‌ترین بخش عواطف و عشقتان را به او بخشیده بودید.

چرا باید کتاب ترمیم شکست عاطفی را بخوانیم؟

این کتاب تنها درباره‌ی شکست عاطفی نیست. هر صفحه از آن را می‌توانید لایه‌ای از درونی‌ترین احساسات خود ببینید که با خواندن آن یک گام به درون خود نزدیک‌تر ‌شوید. در این کتاب ملاقاتی دوباره با دردها و جراحات ناشی از شکست عاطفی خواهید داشت. اصل و ریشه‌های آن را می‌شناسید و مؤثرترین راهکارها را پیدا خواهید کرد که نه تنها از این جراحت رها شوید بلکه آن را تبدیل به موفقیتی عظیم و شگفتی بزرگی در زندگیتان کنید.

کتاب «ترمیم شکست عاطفی» چگونه به شما کمک می‌کند؟

در این کتاب به ریشه‌های شکست عاطفی، مراحلی که یک طرد شده یا شکست خورده آن را احساس می‌کند و اینکه چگونه با روش‌های ACT می‌توانید به آرامش و ارزشمندی دست یابید، پرداخته شده است. این اثر پادتن و راه‌های مداوای هر زخم را بررسی کرده و راهکارهایی را ارائه می‌دهد که از شکست به عنوان موتور محرک موفقیت و سربلندی در زندگی استفاده کنید. برای تغییر دادن اوضاع نابسامانی که با آن درگیر هستید نیاز به یک بینش و خودآگاهی عمیق دارید. تا وقتی که به چنین بینش عمیقی دست پیدا نکنید بعید است دست به درمان خود بزنید یا درمان‌های تجویز شده‌ی دیگران، برایمان کارساز باشد. درست است که شکست عاطفی انواع مختلفی دارد و با توجه به ماهیت رابطه، عمق آن، تجربیات گذشته‌ی فرد شکست خورده و شرایط شکست خوردن برای هر فرد متفاوت است، امّا تقریباً از الگویی همه‌گیر و یکسان تبعیت می‌کند تا انسان را از پای در بیاورد و مانع از فعالیت‌های روتین او در زندگی شود.

مژده حیدری در این کتاب تلاش داشته تا شما را با ریشه‌های عمیق‌تر درد و رنجی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید روبه‌رو کند و با الگوشکنی و پس زدن گذشته‌های ناکام، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر پیش پایتان باز کند.

کتاب «ترمیم شکست عاطفی» به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب نه تنها اطلاعات شما را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند برای روزهای دردناکی که تجربه کرده‌اید و برای دوباره برخاستن و انجام دادن راهکارهایی که زندگیتان را متحول می‌کند، کمک‌کننده باشد و این تجربه‌ی شکست را به یکی از نقاط پرشتان به سوی یک زندگی رضایت‌بخش و موفق تبدیل کند. با خواندن این کتاب می‌توانید آگاهی خود را در رابطه با مسئله‌ای که درگیر آن هستید آن قدر زیاد کنید که به طرزی باورنکردنی، دردهایتان بهبود پیدا کند. همین طور با چندین راهکار و شیوه‌های درمانی آشنا خواهید شد که نه تنها دردهای فعلی‌تان را تسکین می‌دهند، بلکه بهانه‌ای برایتان می‌سازند تا به سمت یک زندگی آرمانی و متعالی‌تر در آینده گام بردارید.

جملات برگزیده کتاب «ترمیم شکست عاطفی»:

- اگر تجربه‌ی گمگشتگی نداری، مطمئن باش که هیچ‌وقت جستجو را آغاز نکرده‌ای.
- انسان‌ها همواره عمق عشق و دوستی‌شان را در لحظه‌ی جدایی درک کرده‌اند.
- ما وقتی خود واقعی‌مان را کشف می‌کنیم که احساس می‌کنیم دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم.
- مکانِ شفای عمیق‌ترین زخم‌هایی که در وجودتان احساس می‌کنید، در تاریک‌ترین قسمت‌های وجودتان است.
- بعد از تجربه‌ی شکست فرصت خوبی دست می‌دهد تا خود را واکاوی کنید. ببینید که ارزش‌هایتان چه چیزهایی هستند و چه انتظاراتی از خودتان و دیگران دارید.

در بخشی از کتاب «ترمیم شکست عاطفی» می‌خوانیم:

یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌هایی که در رابطه وجود دارد در هنگام پایان یافتن رابطه تجربه می‌شود. به هر حال هر رابطه‌ای پایانی دارد. خیلی از رابطه‌هایی که با عزیزانمان داریم با مرگ پایان می‌یابد؛ امّا همان‌طور که پیش از این هم اشاره کردیم، بین مردن و جدا شدن تفاوت فاحشی وجود دارد. کسی که از این دنیا می‌رود غمی را در دل ما می‌گذارد که خواه ناخواه باور می‌کنیم این غم متوجه کسی است که دیگر وجود ندارد امّا در مورد شکست عاطفی، درد و رنج را از سوی کسی تجربه می‌کنیم که در این دنیا حضور دارد ولی به هر دلیلی نمی‌توانیم دیگر او را ملاقات کنیم.

این درد می‌تواند گاهی اوقات کشنده‌تر از درد و غم ناشی از مرگ عزیزان باشد. در مورد مرگ شما انتخابی نداشته‌اید و تنها مجبورید با شرایط ایجاد شده مدارا کنید. اما در مورد شکست عاطفی، به نوعی کنار گذاشته شده‌اید. پذیرفته نشده‌اید. رها شده‌اید و یا نسبت به کسی که به شما ترجیح داده شده است در مرتبه‌ی پایین‌تری قرار گرفته‌اید. آسیب ناشی از مرگ عزیزان ممکن است تنها از این جنبه وارد شود که حس تنهایی و غم دوری را ایجاد کند امّا در شکست خوردن علاوه بر احساس تنهایی، لطمه خوردن به غرور و ارزش‌ها و عزت‌نفس هم مطرح می‌شود. به همین دلیل است که می‌گوییم شکست عاطفی می‌تواند به مراتب آسیبی بلندمدت‌تر و جدی‌تری باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: چرایی و چیستی شکست عاطفی
داستانی از شکست عاطفی
شکست عاطفی ساخته می‌شود
شکست عاطفی یک سفر است
5 مرحله‌ی سفر به درون و بیرون
درد و رنج دنیای مطلوبی که خراب می‌شود
راه روبه‌رو شدن با دنیای مطلوب بعد از شکست عاطفی
از شکست عاطفی تا شرم
به راستی راه مبارزه با شرم چیست؟
آسیب‌پذیری در رابطه‌ی عاطفی چیست؟
چطور می‌شود آسیب‌پذیری را دور زد و گرفتارش نشد؟
دو توصیه برای ورود به مرحله‌ی حل مشکل جدایی
فصل دوم: تداوم‌دهنده‌های احساس شکست
یک داستان خاک‌روبی کف حوض
امید به بازگشت دوباره
کنکاش‌های ذهنی
تلاش برای فراموشی
کارهای سطحی کوتاه‌مدت که درد شکست را کاهش می‌دهد
فصل سوم: دو فرمول تاب‌آوری در مواجهه با طردشدگی
ماندن و پذیرفتن
ماندن و انجام کارهایی که موقعیت کنونی را بدتر می‌کند
فصل چهارم: سه بیراهه برای مقابله با درد جدایی
تسلیم
فرار
ضدحمله
فصل پنجم: راهکارها
با احساس بی‌پناهی چه کنم
بی‌قراری و راه رسیدن به آرامش
سیر وابستگی و راه رهایی از آن
راه رهایی از این اوضاع چیست؟
افسردگی و تکنیک‌های نجات از آن
آیا بعد از جدایی مطیع دیگران شده‌ام؟
بزرگنمایی گذشته و تمرین تصور
انکار کردن یار گمشده
گشودگی با تمرین رفتن به سفر اکتشافی
احساس شرمندگی بعد از طردشدگی
راه‌های رهایی از افکار و احساسات رنج‌آور
سخن پایانی
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترمیم شکست عاطفی: چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایتمند ادامه داد
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات158
زبانفارسی
شابک978-622-702633-7
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
21000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ترمیم شکست عاطفی: چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایتمند ادامه داد

امید اسفندیاری
۱۴۰۱/۹/۱۸
با تشکر از کتابراه بخاطر این کتاب فوق العاده ارزشمند، مفید و بسیار کاربردی من در این باره یک رابطه وابستگی ده ساله شدیدا عاطفی و مرگبار رو تجربه کردم و با خواندن این کتاب ارزشمند و طلایی توانستم با احساسات کشنده پس از جدایی روبرو بشم و باهاش کنار بیام دست مریضاد به سرکار خانم مژده حیدری بابت خلق که این اثر طلایی باشد زین پس چراغ راهنمایی باشد برای عزیزانی که این دوره را تجربه میکنند تا در خود نمیرند
مینا ر
۱۴۰۱/۲/۲۵
در شرایطی این کتاب رو شروع کردم که خیلی کلافه بودم و حال خوبی نداشتم همون صفحات اولی بهم ارامش داد از خانم‌میدری عزیز تشکر میکنم که چنین کتاب ارزشمندی رو تالیف کردن تا تلنگری به خیلی از دل شکسته‌ها بزنه و از دور باطلی که ممکنه توش گیر افتاده باشند زودتر خارج بشن و به بینش موجود در رنجشون دست پیدا کنند و به آرامشی که حقشون دست پیدا کنند... این کتاب برای من خیلی تاثیر گذار بود قطعا پیشنهادش میکنم
صوفیا صوفی
۱۴۰۱/۲/۵
کتاب کامل و تاثیر گذار و در عین حال ساده نگارش شده.
بسیاری از تکنیک‌های پیچیده و سردر گم را به آسانی آموزش میدهد.
جای تشکر از نویسنده دارد که با این چنین نگارشی ساده وبکار بردن تمرینات اسان
تاثیرات قوی، پایا، مستمر و تاثیر گذار مثبت بر خواننده و جویای مدد روحی میگذارد.
یونس ساقی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
من دیر این کتاب را دیدم ولی توصیه‌هایی خوبی داره که من برای گذر از دوران شکست عشقی که خیلی سخته از ان استفاده کردم ولی کلمه به کلمه کتاب مملو بود تجربیات واحساسات من بعد از جدایی خدایا کسانی که برای هم نیستن را در سر راه هم قرار نده الهی امین
زهره متاجی
۱۴۰۰/۸/۲۸
نویسنده عزیز. خسته نباشید. مطالبتون بااحساس وواقعیت زندگی افرادی که تجربه جدایی داشتندمطابق بودوکاملا احساسات این افراد درک شده بود وهمچنین راهکارهای کتاب برای داشتن حال بهترعالی بود. سپاسگزارم
شیما کیخا
۱۴۰۲/۱/۱۳
مدت‌ها پیش خوندم
کتاب خوبیه... میتونه همراه خوبی باشه در روزهای فقدان راهکار‌های خوبی ارائه میده...
پذیرش... تعهد...
پوران فریورنیا
۱۴۰۰/۱/۶
نکاتی کاربردی دارد که در شکست‌های عاطفی می‌توان از آن استفاده کرد. اگر توضیحات بیشتر و ساده تر داشت کاربردی تر بود.
سپیده جمالیان
۱۴۰۲/۲/۱۰
کتاب بسیار خوبیه این کتاب راهکارهای خیلی خوبی برای گذراندن دوره شکست عاطفی ارایه میده
آزاده ضمیری
۱۴۰۱/۱۰/۲
خیلی بهم کمک کرد که بتونم بعد از شکست‌های عاطفیی که در زندگی دیده بودم خودمو دوباره بسازم
سمیه یکتا
۱۴۰۲/۳/۳۰
این کتاب فوق العاده عالیه و به من خیلی کمک کرد تا حالم خوب بشه👌
Mehdiklv
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
کتابی بی نظیر و عالی که با خوندن اولین صفحاتش به آرامش رسیدم
شکیلا شربتی
۱۴۰۰/۱۲/۱۱
عالی و کاربردی پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید خیلی حالتون رو خوب میکنه
بهاره
۱۴۰۱/۹/۲۱
خیلی ساده بود و جملات و حرفهای کلیشه‌ای داشت
ژیلا سلیمی
۱۴۰۱/۱/۱۱
کتاب کمک کننده‌ای در زمینه ترمیم عواطف در شکست عاطفی است
مهنا آستان
۱۴۰۰/۵/۱۳
بعد از فوت مادرم یکی از کتاب‌هایی بود که آرامم‌کرد
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب ترمیم شکست عاطفی: چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایتمند ادامه داد

برای دریافت کتاب ترمیم شکست عاطفی: چگونه می‌توان هنگام رویارویی با سختی‌های شکست عاطفی و درد تنهایی رضایتمند ادامه داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.