معرفی و دانلود کتاب ترکیب بدن

برای دانلود قانونی کتاب ترکیب بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترکیب بدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترکیب بدن

کتاب ترکیب بدن، اثری سودمند در حوزه علوم ورزشی به‌حساب می‌آید که هنری سی‌. لوکاسکی آن را به رشته تحریر درآورده است. این نویسنده که تجربه‌ی بسیاری در مباحث مرتبط با علوم ورزشی دارد، تلاش کرده در اثر خود، اطلاعات مفید و کاربردی را درباره‌ی فعالیت‌های بدنی، توده‌های عضلانی و تعامل رژیم‌های غذایی بر ترکیب بدنی در اختیار مخاطبان قرار دهد.

درباره‌ی‌ کتاب ترکیب بدن

کتاب ترکیب بدن، اطلاعاتی را برای مربیان ورزشی و ورزشکاران فراهم می‌کند تا به لطف این اطلاعات، توده بدون چربی بدن را مشخص کنند. از طرف دیگر این کتاب روشی کاربردی برای اندازه‌گیری‌های توده چربی و تراکم استخوان پیش روی متخصصان ورزشی قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها، کتاب ترکیب بدن را به مرجعی مطمئن درباره‌ی ارزیابی ترکیب بدن ورزشکاران در انجمن‌های پزشکی ورزشی تبدیل کرده است. وقتی از ترکیب بدن صحبت می‌کنیم، منظور سازوکاری است که با کمک آن، مشخص می‌شود چه مقدار از بدن افراد را چربی تشکیل داده و چقدر از آن، از بافت‌ها، اندام‌ها، ماهیچه‌ها، آب و استخوان تشکیل شده است. اینجاست که مطالعه‌ی کتاب ترکیب بدن، اهمیت بیشتری برای ورزشکاران و مربیان ورزشی پیدا می‌کند.

جالب است بدانید سوخت‌‌وساز بدن بیشتر با بافت‌های توده‌ای غیرچربی انجام می‌شود. جالب‌تر اینکه بیشتر چربی‌های بدن چنین عملکردی ندارند. این فرآیند، ارزیابی ترکیب بدن را پیچیده می‌کند. برای نمونه وزن‌کردن بدن با ترازو در حمام، راه‌حل دقیقی برای تشخیص ترکیب بدن نیست. بر اساس اطلاعات این کتاب، ترازوی معمولی، شرایطی برای تشخیص مقدار آب، چربی و عضله‌های بدن فراهم نمی‌کند. خوشبختانه هنری. سی‌. لوکاسکی (Henry C. Lukaski)، نویسنده‌ی‌ کتاب ترکیب بدن، توضیحات کاملی را درباره‌ی تفاوت میان توده بدنی و ترکیب بدن پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. این کتاب به پرسش‌هایی درباره‌ی اهمیت ترکیب بدن و چگونگی تشخیص آن پاسخ می‌دهد. پاسخِ این پرسش‌ها، در کنار کاربردِ چشمگیر در حوزه‌های ورزشی، راه را برای تشخیص اختلال عملکرد غدد درون ریز بدن باز می‌کند.

اهمیت این کتاب و همچنین تعداد صفحه‌های زیاد آن، باعث شده تا چندین مترجم این اثر را به زبان فارسی برگردانند. هر کدام از این مترجم‌ها، کارنامه‌ درخشانی در حوزه مطالعه‌های ورزشی دارند. یاسر کاظم زاده، یحیی محمدنژادپناه کندی، معصومه مهرابی و لیلا سادات سجادی کار برگردان کتاب را برعهده داشته‌اند . اطلاعات این کتاب با زبانی ساده و خوش‌فهم مطرح شده است. از طرف دیگر برای درک بیشتر مطالب کتاب، تصاویر و نمودارهای بی‌شماری در صفحه‌های کتاب ترکیب بدن خودنمایی می‌کند.

کتابی که از آن صحبت می‌کنیم، در فصل نخست، چشم‌اندازی از ترکیب بدن به شما ارائه می‌دهد. سپس در فصل‌ دوم با ارزیابی ترکیب بدن انسان آشنا می‌شویم. توضیحات سودمند کتاب ترکیب بدنی در 16 فصل به بحث‌های جالب دیگری مانند بزرگسالان چاق، ورزشکاران قدرتی و سرعتی، اثربخشی مکمل‌های غذایی بر ترکیب بدن و رویکردهای مرتبط با رژیم غذایی و فعالیت ورزشی برای بهبود اختلالات عملکرد قاعدگی ناشی از ورزش اشاره می‌کند.

کتابی ترکیب بدن را انتشارات حتمی روانه‌ی بازار نشر کرده است و می‌توانید آن را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید.

کتاب ترکیب بدن مناسب چه افرادی است؟

ورزشکاران و مربیان ورزشی مخاطبان اصلی این کتاب هستند. با این حال از آنجایی که بررسی ترکیب بدن، جایگاه ویژه‌ای در سلامت و تندرستی افراد دارد، مطالعه‌ی این کتاب برای تمامی افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند، خالی از لطف نیست. همینطور کارشناسان تغذیه اطلاعات مفیدی را از این کتاب به دست خواهند آورد.

در بخشی از کتاب ترکیب بدن می‌خوانیم

ساختار اسکلتی در طی رشد تغییرات سریع را متحمل می‌شود و مدت‌هاست اعتقاد بر این است که فعالیت ورزشی به تقویت مواد معدنی استخوانی در دوران کودکی منجر می‌شود. این مشاهدات در مطالعاتی که در آن‌ها ورزشکاران رشته‌های راکتی مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌داده شده‌است و تفاوت‌های جانبی در توده استخوانی (%15- %10) از دست برتر در مقابل دست غیربرتر در بازیکنانی که قبل از بلوغ اسکلتی تمرین کرده‌اند، نشان داده شده‌ است، درحالی‌که این تفاوت در گروه‌های کنترل هم سن و نیز در کسانی که در بزرگسالی شروع به بازی کرده‌ بودند کمتر بود. گذشته از این تغییرات در جرم معدنی استخوان، علاقه زیادی به تغییرات ساختاری اساسی که در پاسخ به ورزش در استخوان رخ می‌دهد، وجود دارد، زیرا برای بهبود مقاومت در برابر شکستگی، جهت‌گیری مطلوب مواد معدنی در استخوان بیش از افزایش توده استخوانی سودمند است. ازآن‌جا که افزایش جرم استخوان‌های بدن از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه نیست، بهبود سطوح مطلوب هندسی استخوان به افزایش بیشتر در استحکام استخوان و در نتیجه مقاومت در برابر شکستگی منجر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ترکیب بدنی در یک چشم‌انداز
فصل 2: ارزیابی ترکیب بدن انسان «روش ها و محدودیت ها»
فصل 3: ارزیابی توده عضلانی
فصل 4: هیدرومتری، وضعیت هیدراتاسیون و عملکرد
فصل 5: فعالیت بدنی، رشد و بلوغ نوجوانان
فصل 6: آنتروپومتری در عملکرد جسمانی و تندرستی
فصل 7: فعالیت ورزشی و توزیع مجدد بافت چربی در بزرگسالان چاق و دارای اضافه وزن
فصل 8: تغییرات در ترکیب بدن با فعالیت ورزشی در کودکان و نوجوانان دارای اضافه وزن و چاق
فصل 9: تغییرات در ترکیب بدن با تمرین: مفاهیم روش‌شناختی
فصل 10: ورزشکاران استقامتی
فصل 11: ورزشکاران قدرتی و سرعتی- توانی
فصل 12: ورزش های حساس به وزن
فصل 13: ترکیب بدن و امنیت عمومی ورزشکاران صنعتی
فصل 14: آثار پروتئین رژیم غذایی و تمرینات جسمانی بر ترکیب بدنی و اجرا
فصل 15: تاثیر مکمل‫‌های غذایی بر ترکیب بدنی
فصل 16: رویکردهای مرتبط با رژیم غذایی و فعالیت ورزشی برای بهبود اختلالات عملکرد قاعدگی ناشی از ورزش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترکیب بدن
نویسنده
مترجمیاسر کاظم زاده، یحیی محمدنژاد پناه کندی، معصومه مهرابی، لیلا سادات سجادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات407
زبانفارسی
شابک978-600-355-509-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ترکیب بدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ترکیب بدن

برای دریافت کتاب ترکیب بدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.