معرفی و دانلود کتاب ماساژ صورت

برای دانلود قانونی کتاب ماساژ صورت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماساژ صورت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماساژ صورت

صورت هر فرد تقریباً اولین چیزی‌ست که در برخورد ابتدایی با دیگران دیده و به آن توجه می‌شود. این عضو بدن می‌تواند اطلاعات بسیاری را درباره‌ی سن، عادات خواب و تغذیه به دست دهد. کتاب ماساژ صورت به‌قلم اولگا کرچون با آموزش انواع ماساژ صورت و شیوه‌های مراقبت از پوست، شما را در مسیر سلامتی پوست صورت و زیبایی‌تان هدایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب ماساژ صورت

افزایش سن، نوع تغذیه، عادات مربوط به خوابیدن، استرس و عوامل بسیار دیگر، بر چهره و صورت افراد تأثیر مثبت و منفی بسیاری دارند. به‌ همین‌ سبب است که اولین تغییرات در زندگی شما، به‌سرعت در چهره‌تان نیز نمایان می‌شود. این موضوع را می‌توانید پس از یک دوره بیماری، یا تغییر سبک زندگی، فشارهای روحی و حتی آرامش و ثبات روانی از برخورد دیگران نسبت به جوان ماندن یا بروز تأثیرات پیری بر صورت خود دریابید!

اولگا کرچون (Olga Craciun) در کتاب ماساژ صورت (Face Shaping Massage) در راستای کمک به جوان‌سازی پوست شما و جلوگیری از ابتلا به پیری زودرس، تمرین‌های کاربردی، بدون هزینه و آسانی را ارائه کرده است که می‌توانید آن‌ها را در هر زمان و موقعیتی انجام دهید.

معرفی و دانلود کتاب ماساژ صورت

پیش از آن‌که درباره‌ی فصول کتاب ماساژ صورت و انواع تمارین موجود در آن صحبت کنیم، بهتر است بدانید که عامل اصلی پیری صورت و چین‌وچروک پوست چیست. زمانی سن افراد افزایش می‌یابد، تولید کلاژن و الاستین که به شادابی و جوانی پوست کمک می‌کند، کند می‌شود. همین‌طور میزان لایه‌ی چربی در سطح پوست یا هیپودرم کاهش می‌یابد و در نتیجه‌ی این اتفاق پوست آویزان و خطوط چروک‌مانندی در آن پدیدار می‌شود. اولگا کرچون در کتاب ماساژ صورت اذعان می‌دارد که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین علل پیری و آویزان شدن پوست صورت، عضلات آن هستند که در بافت زیرین پوست قرار گرفته‌اند.

زمانی که حرکت دادن این عضلات را به‌صورت مداوم و مستمر از یاد ببرید و ماساژ صورت را انجام ندهید، عضلات زیرین پوست به‌تدریج تنبل و ازکارافتاده می‌شوند و این موضوع چروک پوست و پیری صورت را به‌دنبال دارد.

خواندن کتاب ماساژ صورت و انجام تمارین آن به شما کمک می‌کند که از شل شدن عضلات صورت خود جلوگیری کنید و در مسیر جوان‌سازی پوست، سلامت و زیبایی آن گام بردارید. اگرچه ماساژ دادن صورت به‌شکل آنی و سریع تأثیرگذاری خود را نشان نمی‌دهد، اما انجام مرتب و مستمر آن، نتیجه مطلوبی را در درازمدت برجای می‌گذارد.

کتاب ماساژ صورت پس از بیان مزایای استفاده از ماساژ صورت، هفده‌ مرحله را برای ماساژ دادن پوست بیان می‌کند که می‌توانید آن‌ها را به صورت روزانه و فقط با صرف 10 دقیقه انجام دهید.

هفده مرحله‌ی اولگا کرچون در کتاب ماساژ صورت عبارتند از ماساژ پشت گردن، بخش‌های جانبی و طرفین گردن، ماساژ قسمت زیرین فک، زیر گونه، ماساژ دو طرف چانه، قسمت بالای گونه، ماساژ بخش میانی گونه، ماساژ دادن قسمت‌های بیرونی گونه‌ها در امتداد گوش‌ها، نوک چانه، دور دهان، ماساژ در قسمت فاصله‌ی پره‌های بینی تا کاسه‌ی چشم‌ها، ماساژ امتداد دو طرف بینی، ماساژ دادن بینی، دور چشم‌ها، زاویه‌ی بین ابروها، پیشانی و گیجگاه.

با مطالعه‌ی کتاب ماساژ صورت می‌توانید هر هفده مرحله‌ی ماساژ صورت را که اولگا کرچون با زبانی روان و گویا آموزش داده است، به‌خوبی بیاموزید. وجه تمایز این کتاب با آثار دیگری در رده‌ی خودش، این است که تمرین‌ها همراه با راهنمای تصویری ارائه شده‌اند که فهم چگونگی انجام آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

کتاب ماساژ صورت را گروهی از مترجمان مجرب کشورمان، یعنی احمد محمدنژاد پناه‌کندی، یاسر کاظم‌زاده و یحیی محمدنژاد پناه‌کندی به زبان فارسی برگردانده‌اند و چاپ و نشر آن را انتشارات حتمی به‌ انجام رسانده است.

کتاب ماساژ صورت برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به دوره‌ی میانسالی وارد شده‌اید و نشانه‌های پیری و چین‌وچروک بر پوستتان هویداست، اگر به سلامت پوست صورت خود اهمیت می‌دهید و دوست دارید پوستی جوان و شاداب داشته باشید، یا به دور از هزینه‌های سنگین و مصرف مواد شیمیایی به طراوت پوست صورتتان کمک کنید، این کتاب یک راهنمای عملی کاربردی برای شماست.

در بخشی از کتاب ماساژ صورت می‌خوانیم

بالای گونه به صورت مورب توسط عضلات گونه‌ای پوشیده می‌شود: عضلات گونه‌ای کوچک و بزرگ. هر دو عضلات گونه‌ای در حالات صورت نقش دارند. عضله گونه‌ای بزرگ از استخوان گونه‌ها تا گوشه‌های دهان کشیده می‌شود. عضله گونه‌ای بزرگ به همراه عضلات خنده و گونه‌ای کوچک، گوشه‌های دهان را به سمت لب حرکت می‌دهند که باعث می‌شود یک فرد لبخند بزند.

عضله دوم، که قبل از عضله‌ی گونه‌ای بزرگ واقع شده است، عضله‌ی گونه‌ای کوچک نامیده می‌شود. این عضله گوشه‌ی بیرونی چشم را به طور مورب به گوشه‌ی دهان متصل می‌کند. عضله عضلات گونه‌ای کوچک لب بالا را به سمت بالا و خارج می‌کشد. حفظ تون عضلات گونه‌ای به عضلات صورت که در پایین صورت قرار دارند کمک می‌کند. تمرین عضلات گونه‌ها بسیار مهم است، زیرا آن‌ها به طور مستقیم بر شکل صورت تأثیر می‌گذارند. اگر این عضلات در حال شل شدن و ضعیف شدن باشند، گوشه‌های دهان به سمت پایین می‌چرخند و غبغب‌ها (چانه‌ی دوتایی) ایجاد می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مزایای استفاده از ماساژ صورت
17 مرحله از ماساژ صورت
مرحله 1. پشت گردن
مرحله 2. بخش‌ های جانبی گردن
مرحله 3. زیر خط فک
مرحله 4. زیر گونه
مرحله 5. دو طرف چانه
مرحله 6. بالای گونه
مرحله 7. بخش میانی گونه
مرحله 8. قسمت بیرونی گونه‌‌ ها در امتداد گوش‌ ها
مرحله 9. نوک چانه
مرحله 10. دور دهان
مرحله 11. حدفاصل بین پره های سوراخ بینی و استخوان کاسه چشم
مرحله 12. در امتداد دو طرف بینی
مرحله 13. بینی
مرحله 14. دور چشم ها
مرحله 15. زاویه بین ابروها
مرحله 16. پیشانی
مرحله 17. گیجگاه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماساژ صورت
نویسنده
مترجمیحیی محمدنژاد پناه کندی، احمد محمدنژاد پناه کندی، یاسر کاظم زاده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-600-355-484-9
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماساژ صورت

سید مصطفی حسینی
۱۴۰۳/۱/۲۶
خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد با سلام و احترام حضور همگی زیبا اندیشان؛ مؤلف محترم لطفاً بفرمایید این ابزاری که غلتک نام دارد را از کجا می شود تهیه نمود و ضمن اینکه طرز استفاده و چگونگی مسیرهای حرکتی آن را ذکر نمایید چون در تصاویر موجود در کتاب حاضر ترسیم نشده است. با سپاس بسیار شاد باشید
Nima Ghanbari
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
خیلی کامل و اصولی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب ماساژ صورت

برای دریافت کتاب ماساژ صورت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.