معرفی و دانلود کتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی

عکس جلد کتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی

کتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی نوشته‌ی حسن محجوب، علاوه بر خودشناسی به شما کمک می‌کند به نقاط ضعف و قوت زیستی - شناختی خود پی ببرید و با شناخت خود بر محدودیت‌ها غلبه و از فرصت‌های پیش‌رو بهترین استفاده را کنید.

یکی از امور اصلی سازمان‌ها و افراد تصمیم‌گیری است. تصمیمات مربوط به امور شخصی یا کاری است. تصمیم‌گیری یک فرآیند شناختی است که در آن فرد یا سازمان، درگیر انتخاب اقدامات خاص می‌شود که این انتخابات به نتایج خاصی ختم می‌شود. وجود انتخاب در تصمیم‌گیری بیانگر این است که گزینه‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

اغلب پیامدهای این گزینه‌ها مشخص نیست؛ از این ‌رو یکی از مهم‌ترین چالش‌های فراروی تصمیم‌ گیرنده عدم اطمینان است. یکی از روش‌های کاهش عدم اطمینان، جمع‌آوری اطلاعات قبل از تصمیم‌گیری است که از آن برای پر کردن شکاف شناختی از اطلاعات خاص و انتخاب بهترین گزینه استفاده می‌کنید.

مقوله تصمیم‌گیری، بسیار حیاتی و اساسی برای مدیریت، سازمان‌ها و نظام‌ها است. مقوله‌ای که ریشه در گستره تاریخ بشر دارد و موفقیت‌ها و شکست‌های سازمان‌ها، افراد و نظام‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در گرو آن است.

در بخشی از کتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی می‌خوانیم:

به طور کلی تصمیم‌گیری یک فرآیند کلی است که تمام افراد بشر در سراسر زندگی خود با آن سر و کار دارند. فرآیند تصمیم‌گیری در پرتو فرهنگ، ادراکات، اعتقاد و ارزش‌ها، نگرش‌ها، شخصیت، دانش و بینش فرد صورت می‌گیرد و این عوامل بر یکدیگر تأثیر متقابل دارند. در مدیریت، هر تصمیم‌گیری به عنوان فرآیند حل یک مسئله تعریف شده است و اغلب به آن تصمیم‌گیری حل مسئله نیز گفته می‌شود. می‌توان گفت: تمام فعالیت‌ها و اقداماتی که در هر زمینه توسط افراد بشر انجام می‌شود حاصل فرآیند تصمیم‌گیری است. اگر فعالیت‌های مختلف مدیریت را در نظر آورید به وضوح مشاهده می‌شود که جوهر تمام فعالیت‌های مدیریت تصمیم‌گیری است.

تصمیم‌گیری از اجزای جدایی‌ناپذیر مدیریت به شمار می‌آید و در هر وظیفه مدیریت به نحوی جلوه‌گر است. در تعیین خط مشی‌های سازمان، در تدوین هدف‌ها، طراحی سازمان، انتخاب، ارزیابی و تمامی افعال و اعمال مدیریت تصمیم‌گیری جزء اصلی و رکن اساسی است، در واقع هر کنشی، مبتنی بر یک تصمیم است. از این رو کیفیت و اعتبار مدیریت یک سیستم به کیفیت تصمیماتی بستگی دارد که در آن مجموعه اتخاذ می‌شود. مدیر همواره مواجه با مواردی است که اخذ تصمیم‌گیری را از جانب او طلب می‌کنند و کیفیت و چگونگی این تصمیمات است که میزان موفقیت و هدف‌های سازمان را معین می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تصمیم‌گیری
فصل دوم: الگوهای تصمیم‌گیری
فصل سوم: عصب‌شناسی تصمیم‌گیری
فصل چهارم: بیوریتم و تصمیم‌گیری
فصل پنجم: تصمیم‌گیری‌های مالی در آموزش عالی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-248-052-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی

Helia
۱۴۰۲/۳/۲۹
این کتاب به درد مدیران میخوره فقط نه آدمایی که شغلشون خارج از حیطه‌ی مدیریت هستش. بعلاوه اینکه اصلا در رابطه با تصمیم گیری مربوط به اتفاقات پیش رو در زندگی حرفی برای گفتن نداشت.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی

برای دریافت کتاب تصمیم گیری با رویکرد شناختی - عصبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.