معرفی و دانلود کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی: معجزه دوست داشتن خود

عکس جلد کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی: معجزه دوست داشتن خود
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی: معجزه دوست داشتن خود

کمال راویکانت، نویسنده‌ی کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی، در این اثر پرفروش شرح می‌دهد که چگونه با دوست داشتن خود می‌توان زندگی بهتری را تجربه کرد و دستیابی به چنین عشقی نسبت به خود چگونه امکان‌پذیر خواهد بود. نویسنده با اشاره به تجربیات حقیقی خود و دیگران سازوکار این فرایند را مرحله‌به‌مرحله تشریح می‌کند و در نهایت، راه نجاتی پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد تا هرگز تسلیم سختی‌ها نشود.

درباره‌ی کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی

همه‌ی افراد در دوره‌های مختلفی از زندگی خود، طعم تجربیات تلخ را چشیده‌اند و هر کسی نیز برای فرار از این مخمصه، راهکار متفاوتی پیش می‌گیرد. در این میان، کمال راویکانت (Kamal Ravikant) در کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی (Love yourself like your Life depends on it)، رویکردی را مطرح می‌کند که برای همه‌ی افراد مفید خواهد بود. او اعتقاد دارد که دوست‌داشتن، تنها راه نجات انسان است. به این خاطر که تمامی احساسات و رفتارها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و جلوه‌ی دیگری به آن‌ها می‌بخشد.

این کتاب ثمره‌ی دورانی است که نویسنده با سختی‌های زندگی مواجه شده و تنها راه رهایی را در دوست‌داشتن خود یافته. او هر چیزی را که درباره‌ی عشق ورزیدن یاد گرفته، با خوانندگان کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی به اشتراک می‌گذارد و امیدوار است تا ترفندهای پیشنهادی‌اش برای دیگران هم مؤثر واقع شوند. شایان ذکر است که تجربیات مکتوب این نویسنده، به افراد زیادی یاری رسانده تا سختی‌ها را از سر بگذرانند و احساس خوبی نسبت‌ به خود و زندگی داشته باشند.

نویسنده باور دارد که دوست‌داشتن خود منجر می‌شود اطرافیان هم متقابلاً شما را دوست بدارند و بی‌تردید، عشق ورزیدن و دوست‌داشته‌شدن نه‌تنها برای همه خوشایند است، بلکه کیفیت زندگی را هم افزایش می‌دهد. البته لازم به ذکر است که این دستاورد، نیاز به تمرین روزانه دارد و باید با تکرار مداوم جملات محبت‌آمیز، آن را به یکی از عادت‌های زندگی تبدیل کرد. مراقبه، دعوت به بخشش و پرورش محبت، شماری از ابزارهای نویسنده در جهت ارائه‌ی دستورالعملی برای یک زندگی بهتر هستند.

کمال راویکانت باور دارد که انسان‌ها باید عشق عمیقی نسبت‌ به خود داشته باشند تا بتوانند موانع زندگی را پشت سر بگذارند. در غیر این صورت، به اعماق تاریکی‌ها سقوط خواهند کرد. او به خوانندگان کتاب یاد می‌دهد که چگونه خود را دوست بدارند و اساساً چرا دوست‌داشتن تا این اندازه حائز اهمیت است.

همچنین اضافه می‌کند که این احساس باید در بطن افکار و عواطف ریشه کند و پایدار باقی بماند. به همین خاطر، با ذکر چندین راهکار کمک می‌کند تا دوست‌داشتن در شخصیت فرد نهادینه شده و تحت هیچ شرایطی متزلزل نشود. او در ابتدا حقیقت‌هایی ساده و کاربردی پیرامون زندگی مطرح کرده، سپس مراحلی را شرح می‌دهد که به دوست‌داشتن منجر می‌شوند و در آخر، چالش‌های زندگی خود را مثال می‌زند تا نمونه‌ای حقیقی باشد برای خواننده‌ای که سعی دارد از دوست داشتن خود طفره برود.

تمرین‌هایی که کمال راویکانت طرح کرده، مخاطب را در پیروی از دستورالعمل‌های ذکرشده یاری می‌کند تا در پایان، نتیجه‌ی دلخواه را به دست بیاورد. کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی، با برگردان نازنین توانگر، توسط نشر ترنگ منتشر شده است.

کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمام کسانی که دوران سختی را سپری می‌کنند و به دنبال راهی برای نجات هستند، توصیه می‌شود. همچنین علاقه‌مندان آثار خودسازی، خودیاری و موفقیت شخصی نکات فراوانی با مطالعه‌ی کتاب حاضر خواهند آموخت.

با کمال راویکانت بیشتر آشنا شویم

کمال راویکانت، نویسنده‌ و سرمایه‌گذار هندی-آمریکایی متولد سال 1971 است. او در رشته‌های زیست‌شناسی، اقتصاد و مراقبت‌های پزشکی تحصیل کرده. کتاب «خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی»، محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین اثر این نویسنده به‌شمار می‌رود که اولین‌بار در سال 2012 منتشر شد.

جملات برگزیده کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی

  • تاوان حضور نداشتن در زمان حال، درد کشیدن است.
  • پیش از قدم نهادن در آینده باید خود را از بند گذشته رها کنید.
  • شاید ما فقط طغیانی بیوشیمیایی مابین اتصالات کروموزومی درون مغز هستیم که طی میلیون‌ها سال تکامل پیدا کرده‌ایم.
  • واقعیت این است که باید به همان شدتی که برای بالا کشیدن خود هنگام آویزان بودن از یک صخره تلاش می‌کنید، خودتان را دوست داشته باشید.

در بخشی از کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی می‌خوانیم

دفترچه‌ام را از کوله‌پشتی‌ام درمی‌آورم، تکه‌ کاغذی را جدا می‌کنم و مشغول نوشتن می‌شوم. به تاریخ امروز. مسئله‌ای که در موردش خودم را مقصر می‌دانم. برای اینکه در عین آگاهی خرابکاری کردم، چون راه ورود به قلبم را بسته بودم، برای اینکه بیشتر از آنچه باید، آسیب دیدم و به‌خاطر خطاها و همه‌چیز خودم را سرزنش می‌کردم.

تمام شد. نوشتم که خودم را بابت همه‌چیز می‌بخشم. در همان لحظه بخشیدن، می‌نویسم که پاک و خالص هستم. چون به آن واقف هستم.

این قدم اول است. دو قدم دیگر باید طی کنم. بین اولین باری که این بیشه‌زار را کشف کردم تا به امروز، زندگی خیلی چیزها به من یاد داده است.

برای رسیدن به ساحل از تپه پایین می‌روم، روی تخته‌سنگی می‌نشینم و امواج را تماشا می‌کنم که به ساحل پوشیده از سنگ‌ریزه برخورد می‌کنند و تکه‌تکه می‌شوند. وقتی چشمم به سنگ‌ریزه‌ای می‌افتد که به شکل قلب است، می‌خندم. آه زندگی! تو هم می‌توانی شوخ‌طبع باشی.

کاغذ را محکم دور سنگ‌ریزه قلبی‌شکل می‌پیچم. دوباره به امواج خیره می‌شوم. لحظه مقدسی است. بخشیدن چیزی که خودم را بابت آن مقصر می‌دانستم به چیزی عظیم‌تر تا هر کاری که می‌خواهد با آن بکند. تا آن را از من بگیرد و این بار از دوشم برداشته شود. تا بتوانم آن‌طوری که قرار بوده است، زندگی کنم. هرچه باشد ما زیر بار چیزهایی خم می‌شویم که خودمان را بابت آن‌ها سرزنش می‌کنیم.

هنگامی که زمان مناسب فرامی‌رسد، سنگ را با پرتاب کمانه‌ای بلندی به داخل آب می‌اندازم. خیلی کوتاه با صدای شلپ‌شلپ در آب می‌افتد و بعد اثری از آن نیست. امواج آن را دربرمی‌گیرند و فرو می‌برند. به همین راحتی. چند لحظه‌ای تماشا می‌کنم. شاید آب آن را به من بازگرداند. اما نه، این اتفاق نمی‌افتد.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
چرا باید این کتاب را خواند؟
بخش اول: پیمان
سرآغاز
چرا دوست داشتن؟
تمرین
پنجره
1. چرخه ذهنی
2. مراقبه
3. آینه
4. سؤال
افکار
حافظه
کلیدهای برق
من عاشق شده‌ام.
بخشش
انتخاب
شیار
معجزه
تسلیم شدن
سهل‌انگاری
باورها
اکسیژن
جایی که می‌خواهم باشم.
پایان
بخش دوم: دستورالعمل
پرش
نخست خود را ببخشید.
امتحانش کنید: خودت را ببخش.
دوم، عهد شما
امتحانش کنید: با خود عهد ببندید.
ده نفس
سوم، تمرین را انجام بدهید.
تمرین اول: چرخه ذهنی
امتحانش کنید: چرخه ذهنی
تمرین شماره دو: مراقبه
امتحانش کنید: مراقبه کردن
تمرین شماره سه: آینه
امتحانش کنید: آینه
تمرین چهارم: سؤال
امتحانش کنید: سؤال
مرحله بعد
تشریفات
پیگیری کردن
حد و مرز
خلاصه
آسیب‌های دوران کودکی
امتحانش کنید: آسیب‌های دوران کودکی
شما در آینده
عشق ورزیدن
چتر نجات
بلندتر
تکرار کردن
اگر از آن هراس دارید
منتظر معجزه باشید.
نکته آخر
بخش سوم: درس عبرت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی: معجزه دوست داشتن خود
نویسنده
مترجمنازنین توانگر
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-622-668380-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی

zahhra.ketabkhan
۱۴۰۲/۱۲/۴
اگر آسان گیر و ساده پسندید، این کتاب برای شما است. کمال راویکانت افسانه عشق به خود رو با چند تمرین راحت و موثر به بازی گرفته، تا یادآوری کنه تشریفات مهم نیستند بلکه کیفیت تمرین و استمرار در اون اهمیت دارند؛ که مسیر عصبی جدیدی برای ما می سازه جوری که مقاومت به این تمرین‌ها با اشتیاق به عشق ورزی به خودمون جایگزین میشه. می دونم بازار تبلیغات عشق به خود (self love) حسابی با زرق و برق عجین شده اما ساده‌ترین قدم‌های ما، [حتی نشستن با احساساتمون و قصاوت نکردن خودمون] هم بیشترین عشقی که ما به خودمون میتونیم هدیه بدیم‌ رو درون خودش داره. آرزو میکنم همگی عاشق باشیم؛ عاشق بی قید و شرط خودمون.
ناصح تالاوی
۱۴۰۲/۶/۱۳
زبان ساده، و واقعی بودن کتاب باعث میشه خیلی راحت و سریع ارتباط برقرار کنید، در عین ساده بودن کتاب فوق العاده تاثیرگذاریه و نتایجش رو میتونید قبل از تموم کردنش ببینید.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی

برای دریافت کتاب خودت را همانگونه دوست بدار که شایسته آنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.