معرفی و دانلود کتاب تصویرسازی ذهنی

عکس جلد کتاب تصویرسازی ذهنی
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تصویرسازی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تصویرسازی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تصویرسازی ذهنی

تصور، اسب خوبى است که شما را روى زمین حمل مى‌کند، قالیچه جادو نیست که شما را از دنیاى امکانات دور کند! مارتین راسمن در کتاب تصویرسازی ذهنی به شما یاد می‌دهد که چگونه با بهره‌گیری از قدرت ذهن خود، بسیاری از دردهای جسمانی‌تان را التیام ببخشید.

درباره کتاب تصویرسازی ذهنی:

این یک کتاب تخیلى نیست و هر چند در مورد تصویرسازى ذهنى است، بسیار کاربردى محسوب می‌شود. در این کتاب با شیوه‌ای گام به گام براى بهره‌مندی از ذهن جهت کمک به بهبود خودتان آشنا مى‌شوید. یاد می‌گیرید که از شیوه تصویرسازى ذهنى براى دستیابی به آرامش جسمانى بهره بگیرید، پاسخ‌هاى التیام را در خودتان تقویت کنید و مکالمه‌ای درونى بیافرینید تا سلامتى‌تان را بهتر درک کنید و راه‌حل‌هایی براى بهبود آن بیابید.

در فصل‌هایى که در کتاب تصویرسازی ذهنی (Guided imagery for self-healing) مى‌خوانید به طور چکیده در مورد قدرت التیام تصویرسازى ذهنى سخن گفته شده و الگویى در خصوص نحوه عملکرد و تأثیرگذارى تصویرسازى ذهنى مطرح شده است. در این اثر با شما از کسانى صحبت می‌شود که توانسته‌اند از این ابزار قدرتمند به نفع خود بهره‌مند شوند. همچنین به توصیف تصویرسازى ذهنى مى‌پردازد. سپس براى یادگیری این شیوه‌ها راهکارهایی به شما پیشنهاد می‌دهد. علاوه بر این، در مورد موانع و مشکلات و سؤال‌هایی به بحث می‌پردازد که براى بیشتر افرادی که از تصویرسازى ذهنى جهت بهبود استفاده مى‌کنند مطرح مى‌شود.

در کتاب تصویرسازی ذهنی به جنبه‌هاى ذهنى التیام توجه می‌شود و اثرات اندیشه را روى سلامت جسمانى، عاطفى و معنوى شما بررسى می‌کند، همچنین راه‌هاى ویژه‌اى را با شما در میان مى‌گذارد تا از تصویرسازى ذهنى جهت همکارى با میل طبیعى بدن خود براى رسیدن به التیام استفاده نمایید.

روش‌هاى خودالتیام‌بخشى مطرح شده در این کتاب ممکن است شرایطى فراهم آورد که به مراقبت‌هاى پزشکى بى‌نیازتر شوید، اما قرار نیست که روش‌هاى پیشنهادى جاى دارو و پزشک را بگیرد. مراجعه به پزشک، معاینه شدن و آزمایش دادن بخش مهم مراقبت مسئولانه از خود است. اگر از نشانه یا از یک بیمارى رنج مى‌برید که جدى است یا مرتب به سروقت شما مى‌آید حتماً به پزشک مراجعه کنید و به توصیه‌هاى درمانى او بها دهید. اگر به توصیه و تشخیص پزشک مطمئن نیستید، به پزشک دوم و حتى سوم مراجعه کنید. اگر نظرات متخصصانى که شما را معاینه کرده‌اند با هم تفاوت داشت، از متخصصى که از روش‌هاى درمانى متفاوت استفاده مى‌کند نظرخواهى کنید تا بهترین راه درمان خود را پیدا کنید.

استفاده از روش‌هاى خودالتیام‌بخشى بدون ارزیابى دقیق شرایط جسمانى خود مى‌تواند خطرناک باشد و حتى جان شما را به خطر بیندازد. تضادى میان پزشکى خوب و مراقبت از خود وجود ندارد. اگر از این‌ها به درستى استفاده کنید هر کدام مکمل دیگرى هستند.

یکى از خصوصیات بارز این کتاب این است که به راه‌حل‌هایى براى از میان برداشتن مسائل اشاره دارد که گاه به هنگام استفاده از تصویرسازى ذهنى بروز مى‌کنند. مارتین راسمن (Martin L. Rossman) به مقاومت بیمار توجه شایسته دارد و معتقد است که همین مقاومت مى‌تواند به شخص بینش بیشترى بدهد تا با مسائل و بیمارى‌هایش مواجه گردد. راسمن در ضمن نشان مى‌دهد که یک بیمار چگونه مى‌تواند از شیوه‌هاى تصویرسازى ذهنى براى درمان خود استفاده کند.

کتاب تصویرسازی ذهنی برای چه کسانی مناسب است؟

همه افراد به شکلى مى‌توانند از این کتاب استفاده کنند. خواه کسانى که با بیمارى‌هاى مزمن روبه‌رو هستند یا کسانى که به موضوع سلامتى و حال خوب علاقه دارند.

در بخشی از کتاب تصویرسازی ذهنی می‌خوانیم:

مکانیزم‌هاى نمایى تصویرسازى ذهنى هنوز در پرده اسرار است. اما در بیست سال گذشته به این نتیجه رسیده‌ایم که تصویرسازى ذهنى زبان طبیعى بخش مهمى از دستگاه عصبى ماست. کسى که در رسیدن به این نقطه‌نظر بیشترین سهم و نقش را داشته است، برنده جایزه نوبل دکتر راجر اسپرى و همکاران او در دانشگاه شیکاگو هستند که بعداً در انستیتو تکنولوژى کالیفرنیا به تحقیقات خود ادامه دادند. آن‌ها نشان داده‌اند که دو سمت مغز انسان به دو طرز کاملاً متفاوت فکر مى‌کنند و هر دو هم‌زمان مى‌توانند اندیشه‌هاى مستقل و متفاوت داشته باشند. به مفهوم دیگر همه ما داراى دو مغز هستیم. یکى از آن‌ها به شکلى که ما به آن عادت داریم فکر مى‌کند و با کلمات و منطق سروکار دارد. اما مغز دیگر با توجه به تصاویر و احساسات مى‌اندیشد.

در اغلب اشخاص مغز سمت چپ بیشتر مسئول صحبت کردن، نوشتن و درک کردن زبان است. مغز سمت چپ منطقى و تحلیلى مى‌اندیشد. برعکس، مغز سمت راست با توجه به احساسات، تصاویر، صداها و روابط فضایى فکر مى‌کند. این مغز به نسبت ساکت است اما از شعور و هوشمندى سطح بالا برخوردار است. مغز سمت چپ تحلیل مى‌کند، چیزها را از هم جدا مى‌کند، تجزیه‌گر است اما مغز سمت راست چیزها را به هم مى‌چسباند و قطعات را به هم وصل مى‌کند، مغز سمت چپ در اندیشیدن منطقى بهتر عمل مى‌کند و حال آنکه مغز سمت راست به عواطف و احساسات نظر دارد. مغز سمت چپ بیشتر با دنیاى بیرونى فرهنگ، توافق‌ها، بازرگانى و زمان سروکار دارد، در حالى که مغز سمت راست بیشتر با دنیاى درون تصور و ادراک، فیزیولوژى شکل و احساسات روبه‌روست.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
سخن آغازین
1: باوردرمانى، پلاسبو و تصویرسازى ذهنى
2: طرز کار تصویرسازى ذهنى
3: قدم نخست براى استفاده از تصویرسازى ذهنى
4: تصویرسازى ذهنى، استرس و آرمیدگى
5: نفوذ به اعماق وجود
6: تصویر التیام‌بخش خود را پیدا کنید
7: مشاور درون شما
8: اگر کارتان با مشاور به دشوارى کشید
9: گوش دادن به نشانه‌ها
10: تبدیل علم و اطلاع به اقدام و عمل
11: مقاومت - مخالفت صادقانه
12: اندازه‌گیرى پیشرفت
13: تصویرسازى ذهنى، پیشگیرى و حال خوب
14: تصویرسازى ذهنى و معنویت
15: تصویرسازى ذهنى در امر درمان: گذشته، حال و آینده
16: آنچه ما مى‌دانیم: علم جدید عصب‌شناسى التیام ذهن و جسم
ضمیمه: استفاده از تصویرسازى ذهنى براى بیمارى‌هاى مختلف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تصویرسازی ذهنی
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-964-623563-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تصویرسازی ذهنی

حانیه رنجبر
۱۴۰۱/۸/۱۳
تصویرسازی ذهنی راهی برای التیام بخشیدن به زخم‌های درونی و بیماری‌های جسمی که منشا مشکلات عاطفی ما هستند از راه مشاور درون و نشانه‌هایی که در تصور خود در جریان است اتفاق میفتد و با رفتاری درست در مقابله با انها به ارامش درونی میرسیم و برای حل مشکلات از افراد و اشیائی که متصور شدیم مدد میجویبم
Kaveh Ahangar
۱۴۰۰/۹/۱۶
بسیار کاربردی هست
مخصوصا برای افراری که میخوان در مورد تصویرسازی ذهنی شروع کنند و یا بیشتر بدونن... تصویرسازی ذهنی کلید موفقیت خیلی از افراد موفق در گذشته و حال بوده، اما کمتر کسی به این تکنیک توجه داره و بصورت روتین روزانه انجام میده
مهوش مولودی
۱۴۰۰/۴/۱۰
کتاب برام بسیار جالبه
هرچند قبل ازاینکه بااین کتاب آشنا بشم به این مطلب اعتقاد داشتم ویه چن موردیو شنیده بودم انسانهایی باحالخوبو تفکرشون بیماری‌های لاعلاج شون رو درمان کردن بدونه دکتر
Taheri Hamideh
۱۴۰۰/۵/۲۱
همه چیز از یه تصویر شروع میشه
برای موفقیت در تمام مراحل زندگی باید تصویر زیبایی از آینده داشته باشید
این کتاب بسیار ارزشمند رو حتما مطالعه کنید تا تصویر واضحی از زندگی داشته باشید
آرمین
۱۴۰۲/۱/۱۰
فکر کنم کتابراه هنوز صوتی این کتاب رو نذاشته ولی به نظر صبر کنید تا ورژن صوتی رو خریداری کنید، چون تمرین‌هایی داره که حتما باید گوش کنید موقع انجام و با نسخه چاپی طبیعتا سخته انجامش.
مهنا sefidsoraty
۱۴۰۰/۷/۴
از خوندن و اجرای تصویر سازی هاش لذت بردم و گاها جواب هم گرفتم و البته که من خیلی تو این مسیر خودهیپنوز و اینها هستم برای مبتدی‌ها هم میتونه شروع عالی‌ای باشه
Mehdi Mehdipour
۱۴۰۰/۱۰/۲
این کتاب خیلی به زبان ساده یه شما تصویر سازی ذهنی در مدیتیشن و آینده ساختن را به شما یاد میدهید ۱بارخوندنش و اجرای تمرینات عالی میباشد
Amirmohmmad
۱۴۰۲/۱۲/۶
تصویر امروز شما از زندگی سبکیه که فردا قراره زندگی کنی رویاهات رو بساز هر چی فکرش رو کنی همون میشه
علیرضا چپریان
۱۴۰۰/۱۲/۱۹
به نظر من کتاب عالی و مفیدی هست و با روحیات و کتابهایی که قبل ازین خوندم هم راستا هست
علیرضا دانایی
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
برای تصویر سازی ذهنی خلاقانه روشها وتحقیقات فراوان شده ودر این کتاب خوب ذکر شده
علیرضا عروه
۱۴۰۰/۱۰/۲۵
کتاب خوبی بود من متاسفانه کامل نخوندمش ولی به این سری از مطالب علاقه دارم‌
ژیلا امیری
۱۴۰۰/۶/۲۵
کتاب جالبیه برای کسانی که به این حیطه علاقمندند پیشنهاد میکنم بخونن.
فرناز فقیه
۱۴۰۰/۵/۱
تصویرسازی ذهنی کلید رسیدن به موفقیت است
سیاوش سعادت
۱۴۰۰/۴/۲۴
کتابی بسیار آموزنده و آگاهی دهنده. متشکرم
مجید دبیری
۱۴۰۰/۳/۸
کتاب کاربردی و خوبی هستش
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب تصویرسازی ذهنی

برای دریافت کتاب تصویرسازی ذهنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.