معرفی و دانلود کتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی

عکس جلد کتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی
قیمت:
۲۷۰۰۰ 13500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی

کتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی به قلم هوآنگ وی وی، بر اساس مطالب آموزشی درون‌سازمانی شرکت هوآوی برای مدیران گردآوری شده است.

این مطالب آموزشی در قالب یک پروژه کتبی به سرپرستی هو هوکون، مدیرعامل چرخشی هوآوی که رئیس هیئت تحریریه این پروژه نیز بوده، منتشر شده ‌است. لی‌جی و لوکه معاونین رئیس هستند. سایر اعضای هیئت تحریریه در بخش "ارزش" عبارتند از: هوانگ وی‌وی، یین ژیفنگ، تانگ گودونگ، هو شایانگ، گونگ هونگ بین و وو چونبوک.

این کتاب در ژانویه سال 2011 تایید شد و از آن زمان به بعد به‌ عنوان یک ماده آموزشی در سمینار مدیریت ارشد هوآوی مورد استفاده قرار گرفت. در ژوئن سال 2014، 64 جلسه برای 4000 مدیر سطح میانی و ارشد برگزار شد. براساس تجربیات آن‌ها، این مدیران موضوعات و نکات کلیدی ذکر شده در کتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی (Dedication: the Huawei philosophy of human resource management) را به طور‌ گسترده مورد بحث و‌ بررسی قرار دادند.

ترجمه انگلیسی اولیه این کتاب توسط رونگ هووی انجام گرفت. پس ‌از‌ آن تیم ترجمه هوآوی به سرپرستی ژانگ لین یان، درستی و خوانایی ترجمه انگلیسی را بررسی کرده و برای اطمینان از مطابقت متن ترجمه با زبان چینی، از نظر محتوا و سبک، به خصوص سبک گفتاری مدیرعامل هوآوی، رن ژنگفی، بازبینی‌های لازم را انجام دادند.

علاوه بر ژانگ لین یان، هی یانگ هونگ، فنم ونچااُ، دو ژیائولین، گوئو یانجوآن و چند نفر دیگر نیز از اعضای تیم ترجمه بودند. متن انگلیسی نهایی توسط هوانگ وی‌وی نهایی و تایید شد.

هوآنگ وی وی (Huang Weiwei) را بیشتر بشناسیم:

او از اساتید دانشکده بازرگانی دانشگاه رنمین چین بوده که علایق پژوهشی او شامل مدیریت عملیات، مدیریت کارآفرینی اقتصادی و خط‌مشی‌های مدیریتی است. آقای هوآنگ کتاب‌های متعددی ازجمله مدیریت عملیات (ویرایش دوم) و رقابت نامتقارن را به چاپ رسانده‌اند. وی از سال 1996 به عنوان مشاور ارشد مدیریت در شرکت هوآوی مشغول به‌ کار بوده و در پیش‌نویسی "اساسنامه هوآوی" همکاری داشته است.

تقریباً پس‌ از سه دهه از شروع به‌ کار هوآوی در سال 1987، این شرکت به‌ عنوان شرکتی پیشرو در صنعت ارتباطات جهانی ظاهر شده است. مردم اغلب می‌پرسند: هوآوی چگونه توانسته در رقابت فناوری پیشرفته جهانی به‌ جایگاه امروزی خود برسد؟ پاسخ در "شایستگی‌های اصلی" هوآوی بر اساس ارزش‌های اصلی مشتریان، تعهد و پشتکار است. وقتی 170.000 کارمند دانش‌محور دور هم جمع شده‌اند، اهمیت مدیریت منابع‌ انسانی تا حد زیادی روشن می‌شود؛ در‌ واقع، این مسأله نسبت به فناوری و سرمایه‌ اولویت دارد.

هدف از انتشار اسناد داخلی (هوآوی)، بیرون آوردن افکار و نظرات از حوزه‌های مختلف و ارائه یک مرجع برای سایر بنگاه‌ها است.

در بخشی از کتاب تعهد می‌خوانیم:

واژه "تعهد" معانی بسیار زیادی دارد. ما برای کارکنان متعهد ارزش قائل شده و بر‌ همین‌ اساس به آن‌ها پاداش می‌دهیم. کارکنان متعهد تنها شامل کارکنان شرکت نمی‌شود بلکه سرمایه‌گذاران نیز شامل این بخش می‌باشند. این سرمایه‌گذاران پول خود را به شرکت ما سپرده و در خطر‌پذیری و بدهی با ما شریک می‌باشند، پس آن‌ها نیز متعهد هستند. هدف این دو متعهد پول در‌آوردن می‌باشد. (رن ژنگفی. پیشنهاداتی به‌کارکنان دفتر نمایندگی کنیا، 2008)

مشتری‌محور ماندن، القای تعهد، پشتکار و رشد به‌واسطه تفکر و تعمق، ارزش‌های اصلی هستند که در دو دهه گذشته ایجاد کرده‌ایم و ماهیت اصلی فرهنگ سازمانی ما را تشکیل می‌دهند. (رن ژنگفی. مدیران باید با ارزش‌های اصلی هوآوی زندگی کرده و آن‌ها را به دیگران منتقل نمایند، 2010)

ما همچنان مشتری‌محور باقی مانده و تعهد را القاء می‌کنیم، شاید برخی بگویند این‌ها صرفاً مشتی شعار‌های بازاریابی است؛ اما من با آن‌ها مخالف هستم. مشکل تعهد چیست؟ ما این اصل را از شعار‌های ملی خود آموخته‌ایم: "تعهد به مدرنیزاسیون (نوسازی) چهارگانه"، "تعهد به رونق و شکوفایی ملی" و "تعهد به شهر‌های بهتر". جز اصل تعهد از چه چیز دیگری می‌توان پیروی کرد؟

هوآوی به‌ عنوان یک شرکت خصوصی تنها با معیار پول تعهد کارکنان خود را اندازه‌گیری می‌کند؛ و در‌ واقع ما سهام و پاداش‌ها را بین کارکنانی توزیع می‌کنیم که متعهد باشند. با‌ این‌ حال، کارکنان نباید تنها به امید سهام و پاداش کار کنند، زیرا در‌ این‌ صورت ارزش‌های اصلی تضعیف خواهند شد. ما افراد را به داشتن تعهد تشویق کرده و کارکنان متعهد را با انگیزه‌های مالی تحت تأثیر قرار می‌دهیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه
بخش اول: درباره ارزش
فصل اول: تلاش کامل برای ارزش‌آفرینی
فصل 2: ارزیابی ارزش به‌ صورت عملی
فصل 3: توزیع عادلانه ارزش
بخش دوم: درباره مدیران
فصل 4: ماموریت‌ها و مسئولیت‌های مدیران
فصل 5: الزامات مربوط به مدیران
فصل 6: انتخاب و استقرار مدیران
فصل 7: انگیزش دادن و مدیریت مدیران
فصل 8: پرورش مدیران
حامیان این کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی
نویسنده
مترجمشهاب لطفعلی
ناشر چاپی همبودگاه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات316
زبانفارسی
شابک978-964-672142-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۰۰۰ 13500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی

محمد حسام ابراهیم پور
۱۴۰۰/۱/۱۳
من تا فصل چهارم رو خوندم و بعد واقعا عصبی شدم. انگار دیالوگ‌های خود شیفتانه مدیران هواوی طی ده سال جمع شد و شد یک کتاب.. دیدگاه جامع ندارد، صرفا بیان تجربیات شعارگونه و‌خود ستایانه....
علوی
۱۴۰۱/۹/۲۱
بدترین کتاب با اختلاف زیاد!! تکرار مکررات بیش از اندازه و حرف‌های شعارگونه، لپ مطلب در 50 صفحه میتوانست نوشته شود اما صرفا وقت خواننده را تلف میکند
مسیحا کوهرنگی
۱۴۰۱/۵/۲۴
تجربیات بیان شده توسط مدیر هوواوی، بسیار جذاب، عملیاتی و آموزنده است. تشکر از کتابراه و جناب لطفعلی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی

برای دریافت کتاب تعهد: فلسفه مدیریت منابع انسانی هوآوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.