معرفی و دانلود کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی

کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی نوشته‌ی الیزابت بوراد، به تغذیه‌ی ورزشکاران، به‌ویژه ورزشکاران پارالمپیکی اختصاص دارد. در این کتاب، بسیاری از مباحث مهم و مؤثر در رابطه با تغذیه‌ی ورزشکاران پارالمپیکی، از جمله فیزیولوژی و ملاحظات پزشکی، مکمل‌های غذایی مناسب و توصیه‌های تغذیه‌ای کارآمد برای استفاده‌ی کارشناسان تغذیه، ورزشکاران و مربیان آن‌ها ارائه شده است.

درباره‌ی کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی

الیزابت بوراد (Elizabeth Broad) در کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی (Sports Nutrition for Paralympic Athletes) به تفصیل به موضوع تغذیه‌ی ورزشکاران پارالمپیکی پرداخته است. در جهان ورزش حرفه‌ای امروز، تمرین‌های سخت بدون رعایت رژیم غذایی مناسب، موفقیت چندانی را برای ورزشکار به‌دنبال نخواهد داشت. اصول تغذیه‌ای که ورزشکاران حرفه‌ای ملزم به رعایت آن هستند، با گذشت زمان دچار تحول بسیاری شده است. امروزه برای اهداف خاص ورزشی، رژیم‌های غذایی متفاوت با جداول زمانبندی مختلفی ارائه می‌شود.

الیزابت بوراد مباحث کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی را با ارائه‌ی تعریفی از مفهوم ورزشکار آغاز می‌کند. از نظر او، به هر فردی که تمرینات منظم انجام داده یا در فعالیت‌های ورزشی شرکت کند، فارغ از اینکه رویای قهرمانی و کسب مدال در سر داشته باشد یا خیر، عنوان ورزشکار اطلاق می‌شود. ورزش برای افرادی که به معلولیت دچار هستند، ابزاری انگیزه‌بخش است. در گذشته هراسِ ناشی از آسیب‌دیدگی بیشتر، مانع از آن می‌شد تا معلولان به ورزش، به‌ویژه ورزش حرفه‌ای بپردازند. اما پژوهش‌های انجام‌شده، این ادعاها را رد کرد و امروزه، یکی از راه‌های توانمندسازی معلولان، هموارتر کردن مسیر آنان برای ورود به عرصه‌های ورزشی است.

فرصت مشارکت در عرصه‌های ورزشی برای معلولان روزبه‌روز در حال افزایش است، چه آن‌ها قصد داشته باشند تا ورزش را به عنوان ابزاری برای مشارکت بیشتر در جامعه به کار گیرند و چه از پرداختن به آن، رسیدن به سکوهای قهرمانی جهان را در نظر داشته باشند. در این میان، تغذیه از عوامل بسیار مؤثر و تعیین‌کننده است. کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی اطلاعات جامعی از اصول تغذیه‌ای را که بهتر است رعایت شوند، در اختیار ورزشکاران و سایر علاقه‌مندان به این حوزه قرار داده است.

برخی معلولانِ ورزشکار از نظر ویژگی‌های جسمی مشابه همتایان غیرمعلول خود هستند و بنابراین، به راحتی می‌توانند از رژیم‌های غذایی و اصول تغذیه‌ای ارائه‌شده‌، استفاده کنند اما ورزشکارانی که دچار اختلالات ویژه هستند، برای تغذیه باید از اصولی پیروی کنند که متناسب با شرایطِ خاص آنان طراحی شده و رویکردی کاملاً فردی دارد. ورزشکارانی که به اختلالات شنوایی، بینایی و حرکتی دچار هستند، از نوع خاصی از تغذیه، بهره‌ی بیشتری خواهند برد. کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی به عنوان منبعی جامع می‌تواند راهنمای متخصصان تغذیه، ورزشکاران و مربیان آن‌ها باشد.

در کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی، ملاحظات پزشکی، ساختار بدن، مکمل‌های غذایی و دیگر موارد مهم تغذیه‌ای پوشش داده شده است که می‌توانند برای ورزشکاران بسیار مفید باشند. نتایج مطالعات موردی همراه با نظریه‌ها و تجربیات مربیان کلاسِ جهانی، موجب شده تا بهترین و مرتبط‌ترین توصیه‌های تغذیه‌ای برای ورزشکاران پارالمپیکی در این کتاب ارائه شود.

کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی به همت انتشارات حتمی، از ناشرین معتبر در حوزه‌ی ورزش و پزشکی ورزشی، چاپ و منتشر شده است. محمدمهدی رفیعی، احسان امیری، امید اسبقی و شهرزاد سادات‌حسینی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی

  • در ویراست دوم کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی مباحث گسترده‌ای پوشش داده شده است. (C. Hauff)
  • این کتاب به طور اساسی به نیازهای ورزشکاران پارالمپیکی می‌پردازد. (Amy Hess Fischl)

کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی مناسب چه کسانی است؟

کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی، کتابی تخصصی در حوزه‌ی تغذیه‌ی ورزشی خطاب به ورزشکاران و به‌ویژه ورزشکاران پارالمپیک است.

در بخشی از کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی می‌خوانیم

ورزش برای ورزشکاران معلول، بیش از 100 سال است که وجود دارد. در قرن هجدهم و نوزدهم، مشارکت‌های جدیدی اثبات شدند که نشان می‌دادند فعالیت‌های ورزشی برای توانبخشی افراد آسیب‌دیده بسیار مهم است. اولین باشگاه ورزشی برای افراد ناشنوا، در سال 1888 در برلین و کمیته‌ی بین‌المللی ورزش برای ناشنوایان در سال 1922 تاسیس شد. در ۱۹۲۴ اولین «بازی‌های بین‌المللی ناشنوایان» برگزار شد. در بین اولین سازمان‌های ورزشی برای افرادی که نقص‌های فیزیکی دارند، «باشگاه موتورسواران معلول» و جامعه‌ی بریتانیایی گلف‌بازان یک‌دست قرار دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. تغذیه‌ی ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیک
فصل 2. ورزش برای افراد دارای معلولیت
فصل 3. اصول تغذیه‌ی ورزشی
فصل 4. آسیب‌های طناب نخاعی
فصل 5. فلج مغزی و آسیب‌های مغزی اکتسابی
فصل 6. افراد دچار قطع عضو
فصل 7. دیگر ناتوانی‌ها
فصل 8. اختلالات بینایی و شنوایی
فصل 9. اختلالات ذهنی
فصل 10. مسائل پزشکی، دارویی و ناسازگاری‌های تغذیه‌ای
فصل 11. استفاده از مکمل‌ها در ورزشکاران پارالمپیکی
فصل 12. ارزیابی ترکیب بدن ورزشکاران پارالمپیکی
فصل 13. مسائل کاربردی تغذیه‌ی ورزشی
فصل 14. جمع‌بندی مسیر آینده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی
نویسنده
مترجمشهرزاد سادات حسینی، امید اسبقی، محمدمهدی رفیعی، احسان امیری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-600-355-555-6
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی

برای دریافت کتاب تغذیه ورزشی برای ورزشکاران پارالمپیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.