معرفی و دانلود کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

عکس جلد کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد
قیمت:
۵۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

بعضی از مورخان معتقدند که ما در دوران اوج یا دوره‌ی طلایی تلویزیون زندگی می‌کنیم. در کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد می‌خوانید که چگونه تلویزیون از جعبه‌ای با تصاویر غیرشفاف و سیاه و سفید، به دستگاهی تبدیل شد که همه‌ی تصاویر را با بالاترین کیفیت نمایش می‌دهد. کیتی کاوا در این کتاب از تأثیر تلویزیون بر فرهنگ و جامعه می‌گوید و توضیح می‌دهد که تلویزیون چطور به دوره‌ی اوج خود رسیده است.

درباره‌ی کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

سریال‌هایی مانند «خانه‌ی کوچک» و «پزشک دهکده» و برنامه‌هایی چون «پخش زنده‌ی شنبه شب» و سریال پرطرفدار «دوستان»، در طول سال‌ها برای مردم خاطراتی ساخته‌اند که بسیاری از آن‌ها فراموش‌نشدنی هستند. روزی مردم سراسر جهان شاهد فرود اولین انسان روی ماه بودند و روزی دیگر، شاهد جنایت‌های جنگی. و همه‌ی این اتفاقات از طریق تلویزیون تماشا شده‌اند. دستگاهی که در صد سال گذشته تغییرات زیادی کرده. زمانی فقط دو یا سه کانال در تلویزیون‌های سیاه‌وسفید در دسترس بود؛ اما حالا هزاران شبکه و میلیون‌ها برنامه ساخته می‌شوند تا مردم را سرگرم کنند. سرویس‌های استریم فیلم مثل نتفلیکس،‌ اپل تی‌وی و آمازون پرایم هم در حال تغییر ساختار رسانه‌ها هستند و بینندگان بسیاری را به سمت خود جذب کرده‌اند. کیتی کاوا (Katie Kawa) در کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد (Television: The Small Box That Changed the World) تاریخچه‌ای مختصر از این جعبه‌ی جادویی به دست می‌دهد.

در روزگارانی نه‌چندان دور مردم در کنار رادیوها جمع می‌شدند و به برنامه‌های موردعلاقه‌ی خود گوش می‌سپاردند. بیشتر مردم فکر می‌کردند که دیگر هیچ فناوری‌ای با رادیو رقابت نخواهد کرد؛ اما در سال 1925 جان لوگی بِرد توانست اولین فناوری مرتبط با تلویزیون را اختراع کند. بعدها بر اساس تحقیقات او هزار دستگاه تلویزیون مکانیکی تولید شد؛ ولی با به میدان آمدن تلویزیون الکتریکی فایلو فارنزورس، اختراع بِرد نیز منسوخ شد. در اولین فصل از کتاب درباره‌ی تولد تلویزیون بیشتر بخوانید.

معرفی و دانلود کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

کیتی کاوا در فصل‌های بعدی، دهه به دهه پیش می‌رود و تاریخچه‌ی تلویزیون را در هر دهه بررسی می‌کند. دومین فصل از کتاب به دهه‌ی 1940 و 1950 میلادی اختصاص دارد. فصل سوم درباره‌ی دهه‌های 60 و 70 و در واقع دوره‌ی تغییر و تحولات بزرگ است. تغییراتی مانند ظهور سریال‌های جدید، پیدایش مفاهیم تازه در برنامه‌های تلویزیونی و همچنین تولید تلویزیون‌های رنگی. کاوا در فصل چهارم همچنان در دهه‌ی 60 و 70 می‌ماند؛ اما این‌بار به موضوع مهم دیگری می‌پردازد: تأثیر تلویزیون بر جامعه و عقاید مردم.

کیتی کاوا بیشتر بر تاریخچه‌ی تلویزیون در ایالات متحده‌ی آمریکا تمرکز دارد. او سه شبکه‌ی ان‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و ای‌بی‌سی را سه غول شبکه‌های آمریکایی می‌داند و تأثیر آن‌ها را بر تاریخ تلویزیون بیش از هر شبکه‌ی دیگری بررسی می‌کند. البته با ظهور تلویزیو‌های کابلی شبکه‌هایی چون اچ‌بی‌اُ، سی‌ان‌ان، فاکس‌نیوز و ام‌تی‌وی در دهه‌ی 80 میلادی به وجود آمدند. در فصل پنجم کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد، دهه‌های 80 و 90 میلادی مورد توجه قرار گرفته‌اند. در آخرین فصل کتاب می‌خوانید که چگونه دهه‌ی 2010، به دوران اوج تلویزیون تبدیل شد.

انتشارات ققنوس این کتاب کیتی کاوا را با ترجمه‌ی سرور صیادی روانه‌ی بازار کرده است.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر یکی از موضوعات مورد علاقه‌ی شما تاریخ تکنولوژی است،‌کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد را بخوانید.

در بخشی از کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد می‌خوانیم

در دهه‌های 1940 و 1950 معمولاً تلویزیون راهی برای رهایی از زندگی روزمره تلقی می‌شد. اما با شروع دهه‌ی 1960، این دیدگاه کم‌کم تغییر کرد. با این‌که برنامه‌های سرگرم‌کننده، کمدی‌ها و برنامه‌های رنگارنگ هنوز مخاطبان زیادی داشت، تعداد بینندگانی که برای دیدن واقعیت‌های جهان به صفحه‌های تلویزیون خود چشم می‌دوختند نیز در حال افزایش بود.

دهه‌های 1960 و 1970 دوره‌ی تغییر و تحولات بزرگ بود. جنبش‌های اجتماعی مانند جنبش حقوق مدنی و جنبش زنان دیدگاه مردم جهان را تغییر داد. جنگ ویتنام باعث بروز اختلاف‌نظر و شکاف در جامعه‌ی آمریکا شد، جنگ سرد بین آمریکا و شوروی احتمال نابودی هسته‌ای را افزایش داد و رهبرانی همچون جان اف. کندی و مارتین لوتر کینگ جونیور ترور شدند. این مقطع دوران تراژدی بزرگ بود، اما گام‌های بلندی نیز برای ایجاد برابری برداشته شد. چارلز کایزر, مقاله‌نویس سی‌ان‌ان، این مطلب را به صورت خلاصه این‌گونه بیان کرده است: «دهه‌ی 1960 همچنان بحث‌برانگیزترین دهه‌ی قرن بیستم است، حال چه نظرتان این باشد که آمریکا را نابود کرد، یا [وضعیت] آن را بهبود بخشید.»

در این دهه‌ی بحث‌برانگیز و دهه‌ی بعد از آن شبکه‌های تلویزیونی در سراسر ایالات متحده و به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان به فعالیت پرداختند. در حالی که گزارش‌های خبری واقعیت این دوران آشفته را نشان می‌دادند، برنامه‌های تلویزیونی نیز به جای این‌که از آن فرار کنند، به بازتاب جهان در حال تغییر پرداختند.

فهرست مطالب کتاب

رویدادهای مهم تاریخ تلویزیون
پیشگفتار: «آزمون دنیای امروز»
1: تولد تلویزیون
2: برنامه‌های پیشگام
3: انعکاس دنیای واقعی
4: تلویزیون جهان را تغییر می‌دهد
5: ظهور تلویزیون کابلی
6: کانال‌های بیشتر، انتخاب‌های بیشتر
سخن پایانی: اوج تلویزیون و فراتر از آن
یادداشت‌ها
برای مطالعه‌ی بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد
نویسنده
مترجمسرور صیادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات118
زبانفارسی
شابک978-622-04-0369-2
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب‌های علمی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد

برای دریافت کتاب تلویزیون: جعبه کوچکی که دنیا را تغییر داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.