معرفی و دانلود کتاب تنهایی نخ‌ نما: مجموعه رباعی

عکس جلد کتاب تنهایی نخ‌ نما: مجموعه رباعی
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تنهایی نخ‌ نما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تنهایی نخ‌ نما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تنهایی نخ‌ نما: مجموعه رباعی

کتاب تنهایی نخ‌ نما، اثری از شاعر جوان ایرانی، مرضیه شهیدی است که رباعیات وی را دربرمی‌گیرد. این اشعار از مضامین و تصاویری بکر و نو برخوردارند. شاعر تلاش داشته است تا در انتخاب کلمات، اوزان عروضی، قافیه‌ها و ردیف‌ها از زبان امروزی تبعیت کند. همچنین عناصر زنانه، عاطفه و لطافت شاعرانه به‌خوبی در سراسر کتاب جریان دارد که بیش‌ازپیش موجب جذابیت آن برای مخاطب خواهد شد.

درباره‌ی کتاب تنهایی نخ‌ نما

شناخت قالب‌های شعری برای درک مضامین و سبک‌های شعری شاعران اهمیت بسیاری دارد. در این میان، قالب رباعی با سبک‌ها و مضامین مختلف ارتباط داشته و با مسائل فرهنگی، اجتماعی و عرفانی‌ای که در خود جای می‌دهد، جایگاه مهمی در فرهنگ عامه پیدا کرده. ویژگی‌های کلیدی رباعی، شیوایی، خودانگیختگی و نبوغ است. ساختار موجز و چکیده‌وار این قالب شعری، دیدگاه‌های شاعران خود را نمایان می‌کند. وزن ریتمیک رباعی باعث می‌شود به‌راحتی در ذهن جای بگیرد و توسط مخاطبان به حافظه سپرده شود.

رباعی خود را از جاده‌ی پرفرازونشیب شعر کلاسیک، به دوران معاصر رسانده و در میان شاعران عصری که در آن زندگی می‌کنیم نیز جایگاه ویژه‌ای داشته است. شاعران زن نیز از این قالب بهره برده‌اند و اشعار بسیاری که در آن‌ها زنانگی و نگاه از دریچه‌ی زن‌بودن، مضمون اصلی است، به چشم می‌خورد. اشعار کتاب تنهایی نخ‌ نما که به قلم مرضیه شهیدی سروده شده‌اند، از جمله آثاری هستند که با محوریت قالب رباعی به چاپ رسیده‌اند.

جلیل صفربیگی، از رباعی‌سرایان کهنه‌کار معاصر، کتاب تنهایی نخ‌ نما را مورد ستایش قرار داده. او در مقدمه‌ای که بر کتاب مرضیه شهیدی نگاشته، یادآور شده که رباعی‌های این اثر دارای جان‌مایه هستند و کشف‌هایی که شاعر در پرداخت تصاویر داشته، اغلب بکر و بدیع‌اند. شهیدی به‌عنوان یک شاعر زن که نگاه منحصر‌به‌فردی در مقابل نگاه مردانه دارد، به‌وضوح از عناصر زنانه‌ در خلق مضامین و سرایش اشعارش بهره جسته. درواقع، شاعر توانایی بسیاری در درونی‌کردن شعر خود دارد. به این معنا که تلاش می‌کند تصویر ذهنی خود را به قلم درآورد؛ نه اینکه از تصاویر دیگران تقلید نماید. او تلاش دارد از قافیه‌های تکراری پرهیز کند و این موضوع به شعر او جذابیت بیشتری می‌بخشد.

مرضیه شهیدی کتاب تنهایی نخ‌ نما را در سال 1400 توسط نشر امتیاز منتشر کرده.

کتاب تنهایی نخ‌ نما برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر به علاقه‌مندان شعر فارسی، به‌ویژه اشعاری که در قالب رباعی سروده شده‌اند، پیشنهاد می‌شود.

با مرضیه شهیدی بیشتر آشنا شویم

مرضیه شهیدی، شاعر جوان ایرانی، به سال 1369 در الیگودرز به‌ دنیا آمده. وی از جمله شاعرانی است که بیشتر در قالب رباعی شعر می‌سرایند. بااین‌حال، کوشش‌هایی نیز در دیگر قالب‌های شعر فارسی داشته. از انتخاب کلمات، قافیه‌ها و ردیف‌ها، تصویرسازی و حتی اوزان عروضی اشعار، به‌خوبی پیداست که مرضیه شهیدی زبان شعر امروز را کاملاً می‌شناسد و از آن در سروده‌هایش بهره می‌گیرد. کتاب «یک فنجان عاشقانه»، عنوان مجموعه‌ی دیگری از اشعار مرضیه شهیدی است که در قالب غزل سروده شده‌اند.

در بخشی از کتاب تنهایی نخ‌ نما می‌خوانیم

گفتی که نرو... خ ُحَلَه! ...وُرمیگردِم
با عشق به اوُ محَلَه وُرمیگردِم
یِه بار بَگو که دوستِم داری...، مِ
اِز رفتنِ خُم، به کَلَه وُرمیگردِم

فهرست مطالب کتاب

هو
منحنی
لاله واژگون
چادر گلدار
کشف حجاب
فراموشی
رخت آه
آلونک
تن‌هایی
گندم
دلنوشته
برای دختر عموی شش ساله‌ام که رفت آب‌بازی کند
شعر سپید
قحطی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تنهایی نخ‌ نما: مجموعه رباعی
نویسنده
ناشر چاپینشر امتیاز
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-622-98747-7-6
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تنهایی نخ‌ نما

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تنهایی نخ‌ نما

برای دریافت کتاب تنهایی نخ‌ نما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.