معرفی و دانلود کتاب تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟

عکس جلد کتاب تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟

در کتاب تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟ به‌همراه برنامۀ عملی ترک سیگار، با نویسندگان این کتاب، دکتر مایکل فردریک رویزن و دکتر محمد سی اوز، به بزرگ‌ترین باورهای غلط دربارۀ شش‌ها می‌پردازیم: اگر سیگار نمی‌کشید، مورد دیگری برای نگرانی وجود ندارد. اگر قلب و عروقتان سلامت باشند، یعنی شش‌هایتان هم سلامت هستند. خرناس کشیدن نشان‌دهندۀ وجود مشکلات تنفسی جدی است.

کتاب پنجم دکتر مایکل فردریک رویزن و محمد سی اوز با عنوان تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟ (You! The Owner's Manual: an Insider's Guide to the Body that Will Make You Healthier and Younger) به ما می‌گوید: افراد در طول حیات تنها در سه موقعیت به تنفسشان فکر می‌کنند: وقتی نفسشان بوی بد می‌دهد (سیر)؛ زمانی که در معرض خطر قریب‌الوقوع خفگی قرار گرفته باشند (ماربوآ) و وقتی نفسشان سنگین شده باشد و تندتند تنفس کنند (بعد از ورزش کردن). سیستم تنفسی به‌عنوان سیستم اصلی تهویه و هوارسانی بدن، مسؤول تهویۀ کل خانه‌تان است. تنفس همچون سیستم گرمایشی و تهویۀ مطبوع یکی از چیزهایی است که وقتی درست کار می‌کند، اصلاً به آن توجهی نمی‌کنیم. زندگی می‌کنیم، پس تنفس می‌کنیم. در سیستم تهویه و هوارسانی بدن، شش‌ها به‌طور غیرارادی هوا را داخل بدن می‌کشند و بیرون می‌دهند.بدون شک سیگار کشیدن و دیگر سموم محیطی آسیب‌های جدی به مجاری هوا وارد می‌کنند، ولی بسیاری از عوامل دیگری می‌تواند بر شیوۀ تنفس و گرفتن اکسیژن و بیرون دادن دی اکسید کربن توسط شش‌ها تأثیر گذارد و آن را تغییر دهد.

دکتر مایکل رویزن (Dr. Michael Fredric Roizen) یک متخصص بیهوشی و داخلی آمریکا است، نویسنده‌ای که برنده جایزه و افسر ارشد سلامتی در کلینیک کلیولند شد. محمت آز یا دکتر محمد سی اوز (Mehmet Cengiz Oz)، پزشک جراح و متخصص قلب، ترک‌تبار آمریکایی است. شهرتش بیشتر به‌خاطر برنامۀ تلویزیونی دکتر آز است. وی حامی تئوری پزشکی جایگزین است.

در کتاب، تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟، به نقل از نویسندگان آمده است: طبق گفتۀ وارن بافت، ایمان همچون نفس کشیدن است و تا آن را از دست ندهیم. در واقع کوچک‌ترین چیزها می‌توانند بزرگ‌ترین تهدید برای مجاری هوا محسوب شوند. دریچۀ هواکش مانع ورود قطعات بزرگ آشغال و خار و خاشاک به سیستم تهویه می‌شود و بینی شما هم تقریباً مثل یک فیلتر و صافی عمل می‌کند. ولی با این وجود باز هم گرد و غبار وارد مجاری تنفسی می‌شود. این کتاب ترجمۀ فاطمه شباهنگ‌فر است که در انتشارات افراز به نشر رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

بزرگ‌ترین باورهای غلط درباره‌ی شش‌ها
انهدام باور غلط اول
انهدام باور غلط دوم
ساختار شش‌ها
ماهیچه‌های دم
ماهیچه‌های بازدم
افسانه یا واقعیت؟
بیماری‌ها
ناراحتی‌های شایع تنفسی
وقفه‌ی تنفسی در خواب
انهدام باور غلط سوم
افسانه یا واقعیت؟
آسم
آلرژی (حساسیت) چیست؟
شش‌ها: برنامه‌ی‌عملی برای جوان‌تر ماندن
اقدام اول: نفس عمیق بکشید
افسانه یا واقعیت؟
اقدام دوم: آزمایش کنید
افسانه یا واقعیت؟
اقدام سوم: کنترل ورود و خروج هوا به بدن
به محل پرورش گل و گیاه بروید
از مکمل‌ها استفاده کنید
از تنفس سموم اجتناب کنید
افسانه یا واقعیت؟
اقدام چهارم: دست‌بهکار شوید
اگر سیگاری هستید...
اگر در محیطی پر از دود زندگی می‌کنید...
برنامه‌ی ترک سیگار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟
نویسنده،
مترجمفاطمه شباهنگ فر
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۸۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات54
زبانفارسی
شابک978-964-7640-57-9
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟

برای دریافت کتاب تو! آیا ریه‌هایت برای عمری طولانی آماده‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.