معرفی و دانلود کتاب تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟

عکس جلد کتاب تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟

در کتاب تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟ در کنار نویسندگان این کتاب، دکتر مایکل فردریک رویزن و دکتر محمت آز، باورهای غلطی که دربارۀ سیستم ایمنی بوده را بررسی می کنیم. هرجای بدن شما که باکتری‌ها باشند، بیماری همان‌جاست. آنتی‌بیوتیک‌ها تقریباً می‌توانند با همۀ عفونت‌ها بجنگند. سیستم ایمنی شما همیشه فرق بین سلول‌های خودتان و مهاجمان دشمن را تشخیص می‌دهد. وقتی علائم عفونت کاهش می‌یابد و زمانی‌که آنتی‌بیوتیک‌ها قدرت خودشان را از دست می‌دهند، دیگر مصرفشان نکنیم.

کتاب هشتم دکتر مایکل فردریک رویزن و محمد سی اوز با عنوان تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟ (You! The Owner's Manual: an Insider's Guide to the Body that Will Make You Healthier and Younger) به ما می‌گوید: بدن شما هم برای دفاع در برابر مهاجمان سیستم امنیتی خودش را دارد. پوست و استخوان‌ها اعضای درونی شما را در برابر تصادفات و توپ‌های گلفی که اشتباهی به‌سمت شما می‌آیند، محافظت می‌کنند. مو از پوست سر شما در برابر اشعۀ فرابنفش محافظت می‌کند. اما مهم‌ترین سیستم امنیتی، در بدن شما نهفته است. سیستمی که نمی‌توانید ببینید یا احساس کنید اما برای حفاظت از شما در مقابل هجوم بیماری‌ها و کمک برای خلاصی از آنها بیشترین مسؤولیت را دارند، حتی ممکن است شما متوجه آنها نشوید و یا ندانید که چطور فعالیت می‌کنند. وقتی باکتری‌ها و ویروس‌ها به بدن شما حمله می‌کنند، سیستم ایمنی شما وارد عمل می‌شود. شاید دلیل پیچیده بودن بیماری‌های سیستم ایمنی، کثرت عوامل ایجاد عفونت‌ها است؛ همچنین بدن به روش‌های مختلف به آنها واکنش‌های مختلف نشان می‌دهد و تشخیص چگونگی مقابله با آنها، دلیل پیچیده بودن سیستم ایمنی است. اگر چه بخیه زدن یک بریدگی یا گچ گرفتن یک استخوان شکسته برای ثابت نگه داشتن آن برای ما کار آسانی است، اما در واقع سیستم ایمنی بدن از داخل در حال برطرف کردن مشکل است. به همین دلیل است که کار سیستم ایمنی بدن سخت‌تر می‌شود و سیستم ایمنی یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های بدن محسوب می‌شود.

دکتر مایکل رویزن (Dr. Michael Fredric Roizen) یک متخصص بیهوشی و داخلی آمریکا است، نویسنده‌ای که برنده جایزه و افسر ارشد سلامتی در کلینیک کلیولند شد. محمت آز یا دکتر محمد سی اوز(Mehmet Cengiz Oz)، پزشک جراح و متخصص قلب، ترک‌تبار آمریکایی است. شهرتش بیشتر به‌خاطر برنامۀ تلویزیونی دکتر آز است. وی حامی تئوری پزشکی جایگزین است.

در کتاب، تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی، به نقل از نویسندگان این کتاب آمده است: در خانۀ شما چندین راه وجود دارد و همین هم در مورد بدن شما صدق می‌کند. مهاجمان مثل ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌توانند از راه‌های ورودی مخصوص مثل دهان، بینی، اندام تناسلی و البته پوست به داخل رخنه کنند. درست مثل دزدی که داخل خانه را وارسی می‌کند. به هر حال، سیستم ایمنی منزل شما در چندین مکان واقع شده است. در بدن نیز، سیستم ایمنی در چند منطقۀ اصلی واقع شده است که در کتاب حاضر به طور کامل بررسی می گردند. این کتاب ترجمۀ سمیه نورعلی است که توسط انتشارات افراز به نشر رسیده است.

فهرست مطالب کتاب

باورهای غلط درباره‌ی سیستم ایمنی
حقیقت
سیستم ایمنی شما: آناتومی
مراکز واکنشی
غده‌ی تیموس
مغز استخوان
طحال
سیستم لنفاوی
تهدیدات
باکتری‌ها
ویروس
واقعیت
آیا مشکل استرپتوکوک است؟
عیوب
سلول‌های بنیادی از کجا ریشه‌ می‌گیرند؟
سیستم ایمنی شما: چگونه جوان‌تر زندگی کنیم؟
حقیقت
اقدام اول: به مادرتان اعتماد کنید
تامی، دستاتو بشور!!
تامی، اونو نخور!!
تامی، داروهایت را تا آخر بخور!
اقدام دوم: از غذاهای پشتیبان استفاده کنید
اقدام سوم: سه عامل مؤثر در بهبود سرماخوردگی
حقیقت
اقدام 4: پشتیبان‌هایت را صدا کن
اقدام 5: استرس را کنترل کنید
افسانه یا حقیقت
حقیقت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟
نویسنده،
مترجمسمیه نور علی
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۸۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-964-7640-67-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟

مهدی نجفی
۱۳۹۶/۱۰/۱۰
واسه اطلاعات عمومی و سلامتی کتاب خوبیه
سیدوحید حسینی
۱۳۹۹/۵/۱۳
اطلاعات خوبی دارد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟

برای دریافت کتاب تو! چقدر از سیستم ایمنی بدنت می‌دانی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.