معرفی و دانلود کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی

عکس جلد کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی

کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی نوشته‌ی میترا حداد راهنمایی عالی برای مدیران است تا با انجام فعالیت‌هایی هدفمند فروش سازمان خود را بالا ببرند. در این کتاب توصیه‌هایی ساده اما کاربردی برای رهبران گروه‌های تجاری در نظر گرفته شده است که مسیر پیشرفت و رشد فروش را به آن‌ها نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی

نیروی فروش‌ یکی از عوامل مهم تمایز سازمان‌ها و شرکت‌ها از یکدیگر هستند. هرچقدر عوامل فروش کارآمدتر باشند توانایی و امکانات شرکت گسترده‌تر می‌شود و رشد حرفه‌ای و افزایش سرمایه‌ی سازمان رقم می‌خورد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری روی نیروی فروش محصول، از مهم‌ترین برنامه‌های هر شرکت و یا سازمان است. در کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی اثر میترا حداد، راهکارهایی ارائه می‌شود که با کمک آن می‌توان نیروی فروش را به شکل کاملا تخصصی تعلیم داد و در این حوزه‌ی کاری توانمند ساخت.

امروزه ما در دنیایی به سر می‌بریم که اهمیت دانش فراتر از گذشته است و دیگر اتکا به دارایی‌های طبیعی سبب رشد اقتصادی نمی‌شود؛ بلکه تکیه بر دانش این کار را انجام می‌دهد. باید در نظر داشت که راهبری یک مجموعه نیازمند آشنایی با افراد و فرهنگ‌های خاص خودشان است؛ بدیهی است این تنوع فرهنگی در یک سازمان مشکل‌ساز باشد ازاین‌رو همواره نیاز به یک شیوه‌ی رفتاری سازنده و متناسب با هر سازمان احساس می‌شود. فرهنگ‌ سازمانی اصطلاحی است که به‌عنوان اصلی اساسی میان کارکنان یک سازمان پدیدار می‌شود. کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی با استفاده از منابع گوناگون فرهنگ سازمانی را به‌عنوان یک الگوی رفتاری و ارزش مشترک میان نیروهای شرکت در نظر می‌گیرد. بنابراین با توجه به تعریفی که نویسنده در این کتاب از فرهنگ سازمانی ارائه می‌کند،‌ می‌توان با آموزش کارکنان فروش به سمت اهداف فرهنگ سازمانی، از نیروی متخصص و توانمند بهره‌مند شد.

نویسنده در کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی به کارکردهای فرهنگی می‌پردازد و دستاوردهای فرهنگی را در چند مورد ذکر می‌کند که ازجمله‌ی آن می‌توان به کنترل رفتار افراد و استحکام تشویق‌ها، هویت‌بخشی، تعیین مرزهای سازمانی و فراتر رفتن از توانایی فردی افراد اشاره کرد. حال با شناختی که از فرهنگ اصلی سازمانی به دست می‌آید، باید سعی در فرهنگ‌سازی و گسترش این طرز تفکر در بخش‌های مختلف سازمان داشت؛ این امر از طریق نظام‌های مدیریت، رفتار فردی مدیر و ارزش‌های گروه‌های مختلف سازمان صورت می‌گیرد.

در کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی توصیه می‌شود که مدیر مجموعه پس از ارائه‌ی تعریف‌های پایه از فرهنگ سازمانی و شیوه‌های اثرگذاری بر افراد به توانمندسازی کارکنان سازمان بپردازد. در این کتاب تعریف توانمندسازی عبارت است از شناختن ارزش‌ها و توانایی افراد و سهمی که می‌توانند در انجام امور بر عهده بگیرند. به این شکل رهبر یا مدیر یک مجموعه می‌تواند در تقسیم امور و همچنین پیشبرد اهداف برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد و از حداکثر توانایی افراد استفاده کند. این درک از ویژگی‌های کارکنان بخش فروش شامل تمامی توانایی‌های مربوط به کار و پیرامون آن می‌شود.

ازلحاظ اهمیت در پیشبرد اهداف، در رأس گروه‌های یک مجموعه گروه کارکنان بخش فروش قرار دارند. توانمندسازی فروشندگان و استفاده از حداکثر توانایی آن‌ها سبب به حرکت درآمدن شرکت به سمت پیشرفت و سوددهی شده و بر باقی بخش‌ها اثری مثبت می‌گذارد. از آنجایی اهداف شرکت در گرو رشد اقتصادی و عرضه‌ی محصول یا خدمات است؛ بیشتر بخش‌های مختلف سازمان به طور مستقیم و غیرمستقیم با این بخش در ارتباطند و بعضا حضور برخی از آن‌ها در گرو فروش و عرضه‌ی کالا و خدمات است. ازاین‌رو توانمندسازی نیروی کار در بخش فروش می‌تواند سبب پیشرفت کارها و سوددهی بیشتر شود. مسئله‌ی مهمی که مدیر مجموعه باید با آگاهی کامل به آن توجه کند. اگر به عنوان یکی از مسئولان فروش در یک شرکت و یا موسسه‌ مشغول به کار هستید یا در جایگاه مدیریت مجموعه قصد داری بازدهی و افزایش سرمایه را در حوزه‌ی فعالیت خود بالا ببرید،‌ حتما این کتاب را بخوانید.

کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی نوشته‌ی میترا حداد توسط انتشارات نمای علم چاپ و به علاقه‌مندان عرضه شده است.

کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان کتاب‌های مدیریت و رهبری توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی می‌خوانیم

قابلیت توانمندسازی با اعمال فشار مدیران و دستورالعمل تحقق نمی‌یابد بلکه فرایندی است که لازمه‌اش پذیرش فرهنگ قابلیت توانمندسازی و مشارکت کارکنان است. امروزه سازمان‌ها که شواهد تغییرات سریع و غیرقابل‌پیش‌بینی زیادی در محیط هستند رقابت فزاینده‌جهانی، توسعه و گسترش تکنولوژی اطلاعات و تغییرات در ویژگی‌های جمعیت شناختی نیروی‌انسانی و مشتریان در قلب تغییرات قرار دارند. در چنین شرایطی مدیران فرصت چندانی برای کنترل کارکنان در اختیار ندارند و باید بیشترین وقت و نیروی خود را صرف شناسایی محیط داخلی و خارجی سازمان کنند و سایر وظایف روزمره را بر عهده کارکنان بگذارند.

از این‌رو، امروزه مهم‌ترین منبع مزیت رقابتی در سازمان‌ها، کارکنان متعهد، برانگیخته و وظیفه‌شناس هستند. اما متاسفانه از استعداد‌های بالقوه آن‌ها اغلب در سازمان‌ها استفاده نمی‌گردد به همین خاطر از قابلیت توانمندسازی به عنوان مهم‌ترین چالش مدیران در عصر حاضر یاد می‌کنند. یکی از عوامل پنهان ولی تاثیرگذار در رفتار شغلی کارکنان، میزان قابلیت توانمندسازی آن‌ها به سازمان و شغل‌شان است. توجه به قابلیت توانمندسازی کارکنان فروش صرفاً نگه داشتن افراد در سازمان نیست بلکه جوش دادن آن‌ها با سازمان و ایجاد همبستگی متقابل فرد و سازمان است. چه بسا افرادی که سال‌ها در سازمان می‌مانند ولی عامل ماندن آن‌ها اجبار است و دراین صورت نه تنها باری از دوش سازمان بر نمی‌دارند بلکه اگر فرصت پیدا بکند بار سنگینی هم بر دوش سازمان می‌گذارند. پس برای افزایش قابلیت توانمندسازی کارکنان فروش لازم است به بر طرف ساختن نیازهای آنان در محیط کار توجه کنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: فضای فرهنگ سازمانی
مقدمه
مفاهیم پایه و اساسی فرهنگ
پیشینه تاریخی
کارکردهای فرهنگ
کارکردهای فرهنگ سازمانی
عوامل مؤثر و تأثیر‌گذار بر فضای فرهنگ سازمانی
فضای فرهنگ ملی
عوامل اصلی و مؤثر برفرهنگ ملی
جمع بندی
فصل دوم: استراتژی‌های توانمندسازی
مقدمه
تعاریف توانمند‌سازی
تاریخچه توانمند‌سازی
زمینه‌های توانمند‌سازی
سطوح توانمند‌سازی
کلید تواناسازی منابع انسانی
فرایند توانمندسازی
استراتژی‌های توانمند‌سازی
جمع بندی
فصل سوم: مدیر توانمندساز
مقدمه
دیدگاه‌های مختلف قابلیت توانمندسازی سازمان
رویکردهای توانمند‌سازی نیروی انسانی
ابعاد کلید توانمندسازی
ابعاد قابلیت توانمندسازی کارکنان از دیدگاه‌های مختلف
تأثیر محیط روی فرایند مدیریت فرهنگ سازمان
توانمندسازی، اختیار و قدرت
روش‌های قابلیت توانمندسازی
ویژگی‌های مدیر توانمندساز
ویژگی‌های کارمند توانمند
جمع بندی
فصل چهارم: توانمندسازی و سازمان
مقدمه
توانمندسازی کارکنان فروش در سازمان‌ها
عوامل مؤثر بر توانمند سازی کارکنان فروش در سازمان
عوامل درون سازمانی
توانمند سازی و سازمان
مدل‌های قابلیت توانمندسازی
ویژگی سازمان‌های توانمند
دلایل توانمند‌سازی در سازمان
الزامات برنامه‌های توانمند‌سازی
انواع قابلیت توانمندسازی
ساختار سازمان توانمندساز
جمع بندی
فصل پنجم: فرهنگ توانمندسازی در سازمان‌ها
مقدمه
ریشه‌های قابلیت توانمندسازی
فرهنگ توانمند‌سازی در سازمان
ابعاد فرهنگ ملل از نظر هافستد
اهمیت و ضرورت قابلیت توانمندسازی در سازمان‌ها
پیامدها و نتایج قابلیت توانمندسازی
مزایای توانمندسازی
دام‌ها و موانع توانمند‌سازی
نظرات منتقدین درباره‌ی توانمندسازی کارکنان
راهکارهای عملی برای قابلیت توانمندسازی
جمع‌بندی
جمع‌بندی مطالب
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-5225-73-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی

برای دریافت کتاب توانمندسازی کارکنان فروش سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.