معرفی و دانلود کتاب توزیع به زبان ساده

عکس جلد کتاب توزیع به زبان ساده
قیمت:
۷۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توزیع به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توزیع به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توزیع به زبان ساده

کتاب توزیع به زبان ساده نوشته محمد بلوریان تهرانی، به نظارت و توزیع کالاها و همچنین مدیریت آن‌ها و تدارکات بازرگانی می‌پردازد. در این کتاب تلاش شده با زبان ساده اما به صورت گسترده تمامی اقدامات و مفاهیم علمی و عملی توزیع به گونه‌ای که برای بازرگانان، عوامل پخش و فروش، دانشجویان و علاقه‌مندان قابل استفاده باشد، توضیح داده شود.

توزیع مجموعه‌ای است از اقدامات هماهنگ و سازمان یافته‌ای که کالاها را از نظر فیزیکی از منابع تولید یا عرضه به سمت مصرف کننده نهایی هدایت می‌کند و شامل عملیات حمل و نقل، انبارداری، اعطای نمایندگی، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی است.

توزیع یعنی رساندن محصول مناسب در زمان مناسب به مکان مناسب به مشتریانِ هدف‌گیری شده و هماهنگ با سایر عملیات تولید و تبلیغ به گونه‌ای که رضایت عوامل تولید، کانال‌های توزیع، کارگزاران ترویج و همچنین مشتریان و مصرف‌کنندگان نهایی را ایجاد نماید.

نظام توزیع مجموعه پیچیده‌ای از بنگاه‌های اقتصادی تولیدکننده، ماهیت و تنوع کالاها یا خدمات مورد داد و ستد، تجار بازار و عوامل یا کانال‌های توزیع اعم از عمده‌فروش، خرده‌فروش، نماینده، کارگزار، دلال واسطه و وجود یا فقدان قوانین و مقررات کنترل‌کننده و یا ناظر بر داد و ستند است.

نظام توزیع فعلی در ایران تحت تأثیر استراتژی‌های بازرگانی بین‌المللی یعنی واردات و صادرات، تحریم اقتصادی، رشد و یا جوانی جمعیت، پراکندگی جغرافیایی محل‌های زندگی و کار و کسب، فرار سرمایه‌داران بزرگ، قاچاق و هجوم سیری‌ناپذیر چین و رقابت‌ناپذیری کالاهای داخلی در برابر کالاهای مشابه خارجی به خاطر تفاوت در کیفیت و قیمت و زمان تحویل است.

در بخشی از کتاب توزیع به زبان ساده می‌خوانیم:

توزیع کننده یک شخصیت حقیقی یا حقوقی است که بین تولیدکننده و کاربر کالا (اعم از اینکه او نیز توزیع‌کننده یا مصرف‌کننده نهایی باشد) قرار دارد و به‌منظور انتقال کالا یا خدمت از یک سو به سوی دیگر با هزینه‌ای کمتر و کارایی عملیاتی مناسب‌تر و ایجاد مزیت رقابتی هم برای خود و هم برای دو طرف داد و ستد، در یک محیط پویای تجاری، فعالیت و با سایر توزیع کنندگان رقابت می‌نماید.

رمز موفقیت توزیع کننده اولاً در ایجاد و گسترش و حفظ و تعالی ارتباطات مالی و جنسی و اطلاعاتی و اقتصادی دوسویه سودآور و ثانیاً در اعتمادسازی و ایجاد حس اطمینان و اعتماد در دو طرف داد و ستد است.

بدیهی است هر قدر توزیع کننده در ایجاد ارزش‌های بیشتر برای تولید کننده از یک طرف و کاربر از جانب دیگر و کاهش زحمات آنان در یک محیط سرشار از اعتماد بکوشد باعث رضایت‌ طرفین و عمق ارتباطات خواهد شد و در نهایت و در بلندمدت، دوطرف از مزایای کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش سود و در نهایت رشد کسب و کار بهره‌مند خواهند شد.

عامل توزیع یا واسطه، در صورت استمرار در ارایه ارزش افزوده و جلب رضایت و وفاداری دو طرف داد و ستد به نوعی مزیت رقابتی پایدار دست خواهد یافت و بقای او در محیط پویای رقابتی تامین و تضمین خواهد گردید.

فهرست مطالب کتاب

تعاریف توزیع
جایگاه توزیع در فعالیت‌های ازاریابی
اهمیت توزیع در فضای کسب‌وکار
طیف عملیات توزیع
کانال‌های توزیع
خدمات‌کانال‌ها
رموز توزیع صحیح و موفق
وجود توازن در توزیع
برنامه‌ریزی توزیع و شارژ بازار
رابطه لجستیک و توزیع
عناصر توزیع فیزیکی
تعیین حداقل موجودی
نقطه سفارش یا دوره تناوب سفارش
توزیع‌کنندگان صنعتی
مقایسه کانال‌های توزیع کالای مصرفی و صنعتی
تفاوت‌های اساسی نماینده و توزیع کننده
مقایسه ویژگی‌های نماینده‌های رسمی و نماینده‌های انحصاری
مقایسه ویژگی‌های عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌ها
سوپرمارکت
مقایسه ویژگی‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های بزرگ
ضوابط و شرایط کلی موفقیا در امور فروشگاهی
تجزیه و تحلیل روش توزیع مویرگی
سیستم‌های بازاریابی افقی و عمودی
کانال توزیع در صادرات
اصول مهم در سیستم نمایندگی
عوامل موثر در انتخاب یا گزینش نماینده
چند توصیه مهم درمورد مدیریت امور نمایندگان
استراتژی‌های توزیع
مدل ایجاد ارزش توسط توزیع‌کنندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توزیع به زبان ساده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-964-468-296-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توزیع به زبان ساده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توزیع به زبان ساده

برای دریافت کتاب توزیع به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.