معرفی و دانلود کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت

عکس جلد کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت

کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت، اثری در حوزه‌ی دانش مدیریت است که به قلم محمد سرخانلی نوشته شده. هدف از مدیریت منابع انسانی برقراری یک محیط کاری سالم و ایجاد فضای رقابتی میان کارکنان است تا به بازده هرچه بیشتر نیروی کار بینجامد. اثر پیش رو با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان‌ها در هدایت نیروی انسانی تألیف شده و خواننده را با مهم‌ترین نکات در این زمینه آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت

هنگامی‌که وارد یک سازمان می‌شویم، به تابلوهای گوناگونی بر می‌خوریم که روی در اتاق‌ها نصب شده‌اند و هرکدام مبین پست‌ها و مناصب گوناگون سازمانی هستند. اما این عناوین پر طمطراق تا چه حد می‌توانند در عمل وظایفی را که به آن‌ها محول شده، به درستی انجام دهند تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود؟ مدیریت منابع انسانی یکی از مشاغلی‌ست که مخصوصاً در سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ، با بخش‌ها و شعب متعدد، از اهمیت کلیدی برخوردار است. چنین مدیری حکم یک رهبر ارکستر را دارد که اگر قادر باشد افراد مستعد را در پست مناسبشان قرار دهد و هماهنگی را میان آن‌ها برقرار کند، حاصل کار یک موسیقی دلنشین و لذتبخش خواهد بود که هر کسی با ورود به سازمان می‌تواند آن را بشنود: «نوای خوش عدالت و شایسته‌سالاری.»

محمد سرخانلی مؤلف کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت، با توجه به اهمیت این مقوله در اثر خود به آن پرداخته و خواننده را با ابعاد گوناگون مدیریت نیروی انسانی آشنا می‌سازد. با توجه به سرعت روزافزون تحولات در تمامی عرصه‌های زندگی و پیچیده‌تر شدن تجارت و همچنین انتظارات رنگارنگ مشتریان، حفظ موجودیت سازمان‌ها تبدیل به مسئله‌ای حیاتی برای مدیران شده و رقابت در این زمینه هر روز دشوارتر از قبل می‌شود. در چنین وضعیتی جذب نیروهای کارآمد و متخصص و از آن مهم‌تر توان حفظ آن‌ها، از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و نقش مدیریت منابع انسانی را پررنگ‌تر از قبل می‌سازد. نکته‌ای که نویسنده به صورت اختصاصی در این کتاب به آن پرداخته، تناقض آشکار میان کیفیت نیروی انسانی در ایران و میزان بهره‌وری است. با این‌که در وهله‌ی اول به نظر می‌رسد کارکنان سازمان‌ها در ایران از برتری نسبی در مقایسه با سایر کشورها برخوردارند، اما آمارها از پایین بودن میزان بهره‌وری نیروی کار خبر می‌دهند. در واقع به نظر می‌رسد این افراد هنگام ورود به ساختار سازمانی نمی‌توانند توانایی‌های خود را به‌کار گیرند و یا شرایط بروز استعداد و توانمندی برایشان فراهم نیست. محمد سرخانلی با توجه به اهمیت این موضوع، به بررسی ابعاد گوناگون شرایط کار در ایران پرداخته و راهکارهایی را برای مدیریت هر چه بهتر منابع انسانی ارائه داده است.

کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت توسط انتشارات نمای علم به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه در دسترس علاقه‌مندان به کتب مدیریت قرار گرفته است.

کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت مناسب چه کسانی است؟

صاحبان کسب‌وکار و علاقه‌مندان به کتب رشته‌ی مدیریت و رهبری، مخاطبان اصلی کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت هستند.

در بخشی از کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت می‌خوانیم

مهم‌ترین مؤلفه در مدیریت راهبردی منابع انسانی عبارت است از: نیاز به انسجام و همسویی اجزا و عناصر با یکدیگر و با راهبرد کسب و کار. ایده‌ی همسویی راهبردی محور مفهوم مدیریت راهبردی منابع انسانی به معنای تضمین این‌که راهبردهای منابع انسانی با راهبردهای کسب و کار همسو و یکپارچه است. مدیریت راهبردی منابع انسانی عمدتاً به موضوع همسویی و انسجام مربوط می‌شود.

در رویکرد اقتضایی توجه به همسویی راهبردهای منابع انسانی و راهبردهای کسب و کار ضروری است. مطابق این رویکرد، راهبردهای مدیریت منابع انسانی باید با راهبردهای رقابتی کسب و کار همسو شود تا بتواند منجر به عملکرد برتر شود. مطابق با رویکرد اقتضایی، هر گونه تغییر در راهبرد کسب و کار نیازمند تغییر رویکرد به مدیریت منابع انسانی است تا همسویی مناسب میان راهبرد مدیریت منابع انسانی و کسب و کار محقق شود.

گرچه بخشی از ادبیات مورد پژوهش، رویکرد «جهان شمول» را در حوزه منابع انسانی تجویز می‌کند، اما به سرعت رویکرد اقتضایی با این نگاه که راهبردهای مدیریت منابع انسانی باید با اقتضائات سازمانی طراحی و برای هر سازمانی ویژگی منحصربه‌فرد بگیرد، جایگاه درخوری یافته است. در نتیجه، سازمان‌ها نیاز دارند که میان راهبردهای منابع انسانی و ملزومات راهبردی خود همسویی ایجاد کنند. برخی، همسویی در مدیریت راهبردی منابع انسانی را همسویی کامل منابع انسانی با راهبرد کسب و کار می‌دانند؛ برخی همسو کردن خط‌مشی‌های مدیریت منابع انسانی با یکدیگر را همسویی تلقی می‌کنند و برخی دیگر، به توزیع مسئولیت مدیریت منابع انسانی در تمام واحدهای سازمان و نه صرفاً تمرکز آن در بخش منابع انسانی همسویی می‌گویند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: منابع انسانی؛ مباحث مفهومی
مقدمه
مفاهیم و تعاریف منابع انسانی
واحد منابع انسانی
ارزیابی واحد منابع انسانی
کانون ارزیابی
مدل‌های ارزیابی منابع انسانی
اصول مدیریت کیفیت دمینگ
معیارهای جایزه تعالی منابع انسانی تنسی
معیارهای مدل تعالی منابع انسانی
جمع‌بندی
فصل دوم: منابع انسانی؛ توسعه و استراتژی
مقدمه
نقش رهبری در منابع انسانی
استراتژی منابع انسانی
چالش‌های اجرایی استراتژی منابع انسانی
برنامه‌ریزی منابع انسانی
مراحل برنامه‌ریزی نیروی انسانی
نتایج منابع انسانی
نتایج سازمانی
توسعه منابع انسانی
راهبرد منابع انسانی
همسویی در مدیریت راهبردی منابع انسانی
تخصیص منابع (Resource Allocation)
سیستم اطلاعات منابع انسانی
جمع‌بندی
فصل سوم: مدیریت منابع انسانی
مقدمه
مفهوم مدیریت منابع انسانی
تعریف مدیریت منابع انسانی
تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی
تاریخچه مدیریت منابع انسانی در ایران
اهمیت مدیریت منابع انسانی برای سازمان‌ها
وظایف مدیریت منابع انسانی
اهداف ارزیابی عملکرد
آسیب‌شناسی مدیریت منابع انسانی
جمع‌بندی
فصل چهارم: کارکردهای مدیریت منابع انسانی
مقدمه
حوزه‌های منابع انسانی
آموزش
نگهداری
کاربرد
جذب
هدف و اهمیت فرآیند جذب
عوامل مؤثر بر جذب
1- عوامل محیطی
2- عوامل سازمانی
شایسته‌سالاری
جذب استعدادها در جذب
مدل‌های قابلیت جذب
جبران خدمت و مزایا
جمع‌بندی
جمع‌بندی مطالب
نکات کلیدی درباره‌ی نقش مدیریت منابع انسانی
نکات کلیدی مسیر شغلی مدیر منابع انسانی
منابع
درنگی با نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نمای علم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-622-5225-23-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت

برای دریافت کتاب توسعه مدیریت منابع انسانی در جذب، استخدام و نگهداشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.