معرفی و دانلود کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی

عکس جلد کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی

میر مهرداد پیدایی در کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی به آموزش مبانی علمی و عملیاتی طرح‌ریزی منابع انسانی در سازمان‌ها می‌پردازد و سعی بر این دارد تا ضمن تشریح مدل‌های مختلف برنامه‌ریزی و پیش‌بینی تعداد نیروی انسانی، مراحل عملیاتی اجرای آن را در سازمان‌ها نیز تشریح نماید.

پیدایش سازمان‌های اجتماعی و گسترش روزافزون آن‌ها از ویژگی‌های بارز تمدن بشری به شمار می‌آید، به طوری که با توجه به عوامل متفاوت مکانی، زمانی، ویژگی‌ها و نیازهای خاص جوامع مختلف، همه روزه انواع سازمان‌های اجتماعی ظهور و گسترش پیدا می‌کنند و بر تعدادشان اضافه می‌شود. واضح و مبرهن است که هر سازمان اجتماعی برای رسیدن به اهداف خود، به نوعی نیازمند مدیریت متناسب با ساختارش است.

منابع انسانی ارزشمندترین عامل تولید، اصلی‌ترین سرمایه و منبع اصلی ایجاد رقابت و قابلیت‌های اساسی در هر سازمان محسوب می‌شود. به مفهومی دیگر در هر سازمان صنعتی، خدماتی و آموزشی، مسئولیت تأمین، نگهداری، بهسازی و به کارگیری مطلوب منابع انسانی توسط مدیران، به عنوان مؤثرترین رکن در بهره‌وری و کارایی در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان به شمار می‌رود. بنابراین آشنایی و آگاهی مدیران عملیاتی با برنامه‌ریزی منابع انسانی (Hamun Resource Planning) و روش‌های پیش‌بینی نیروی انسانی مورد نیاز و نحوه تأمین آن، از مهم‌ترین هدف و رسالت این کتاب است.

در ضمیمه کتاب حاضر، نمونه‌های عملیاتی از سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی در چند سازمان دولتی ارائه شده است که می‌تواند برای کارشناسان این حوزه مفید باشد.

در بخشی از متن کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی می‌خوانیم:

از آنجا که امروزه منابع انسانی با ارزش‌ترین عامل تولید و مهم‌ترین سرمایه هر سازمان و منبع اصلی زاینده مزیت رقابتی و ایجاد کننده قابلیت‌های اساسی هر سازمان است، پس یکی از عمده‌ترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی می‌باشد.

عامل مهم برای وجود برنامه‌ریزی منابع انسانی، برنامه‌ریزی جهت نیل به نیازهای مهارتی، آموزشی و در نهایت بهسازی منابع انسانی است. مؤثرترین راه دستیابی به مزیت رقابتی در شرایط فعلی کارآمدتر کردن کارکنان سازمان‌ها از طریق بهبود و بهسازی آنان می‌باشد. با توجه به اینکه منابع انسانی، منبع استراتژیک برای سازمان‌ها محسوب می‌شود. جزء مهم و لاینفک مباحث برنامه‌ریزی استراتژیک است و اکثر برنامه‌ریزی‌های سازمانی و منابع انسانی ماهیت راهبردی دارند. از عمد‌ه‌ترین عواملی که موجب نگرش جدید در برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی شده است روند تغییرات و دگرگونی‌های تکنولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی در محیط داخلی و خارجی سازمان‌هاست که هموار با آن مواجه‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات190
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی

داریوش غلام زاده
۱۴۰۰/۷/۱۱
درووود و ضمن تشکر از زحمات نویسنده محترم. باید عرض کنم که اینجانب به عنوان نویسنده بیش از 20 عنوان کتاب دانشگاهی و دکترای تخصصی مدیریت، حقیقتا بعد مرور کتاب متاسف شدم که چرا برای این محتوا چنین عنوانی انتخاب شده است!! یعنی نویسنده محترم تا این اندازه با فرایند برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی غریبه هستند؟؟؟؟؟؟؟ این کتاب در بهترین حالت تفصیل فصل دوم کتاب مدیریت منابع انسانی دکتر اسفندیار سعادت می‌باشد ک اساس به بخش دولتی هم هیچ ارتباطی ندارد. واقعا متاسف شدم.
میر مهرداد پیدایی
۱۴۰۰/۷/۲۱
این کتاب دارای دو بخش کلی مبانی علمی و عملیاتی است که قسمت عملیاتی آن به ارائه نمونه‌های اجرا شده برنامه ریزی نیروی انسانی در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی پرداخته است بدیهی است برای افرادی که تجربه عملیاتی برنامه ریزی نیروی انسانی نداشته‌اند قدری قابل درک نباشد ضمن اینکه بخشی از کتاب بر اساس بخشنامه تدوین سند برنامه ریزی نیروی انسانی از طرف اداره امور استخدامی تدوین شده و تحت عنوان تهیه تراز نیروی انسانی در بخش دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عادل خلیلی
۱۴۰۲/۷/۳
متاسفانه در برخی از کتب از گذیده برخی مقالات و نظرات منتخب استفاده شده. به عنوان نمونه دانلود کتاب مدیریت حقوق و دستمزد
مهرداد شهابی
۱۳۹۸/۱۰/۸
محتوای کتاب خوب است
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی

برای دریافت کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.