معرفی و دانلود کتاب توفان در یک فنجان چای: قوانین فیزیک در زندگی روزمره

عکس جلد کتاب توفان در یک فنجان چای: قوانین فیزیک در زندگی روزمره
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب توفان در یک فنجان چای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب توفان در یک فنجان چای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب توفان در یک فنجان چای: قوانین فیزیک در زندگی روزمره

چه عاشق فیزیک باشید و چه متنفر، کتاب توفان در یک فنجان چای فرصت بی‌نظیری را در اختیارتان قرار داده تا این علم را به‌گونه‌ای کاملاً متفاوت بیاموزید. لحن طنز و داستا‌ن‌گونه‌ی هلن چرسکی اثری مهیج و پرماجرا آفریده که شما را به دل جنگل‌های آفریقا و دورترین ستارگان آسمان می‌برد. قرار است از نزدیک قواعد فیزیک را در گوشه‌گوشه‌‌ی دنیا به چشم ببینید.

درباره‌ی کتاب توفان در یک فنجان چای

کلاس‌های فیزیک برای بسیاری از ما خشک‌ترین و کسل‌کننده‌ترین ساعات عمرمان بوده. کافی است خاطرات دبیرستان خود را کمی زیر و رو کنید. اصولاً درس‌های فیزیک آن‌قدر پیچیده آموزش داده می‌شوند که برای یادگیری آن‌ها حتماً باید عاشق علم فیزیک باشید؛ اما هلن چرسکی (Helen Czerski) روشی نوین برای آموزش مباحث پیچیده‌ی فیزیک به کار گرفته و در کتاب توفان در یک فنجان چای (Storm in a teacup) به علاقمندان این علم ارائه کرده است. البته اگر هنوز هم خاطرات بد کلاس‌های فیزیک برایتان آزاردهنده است، خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند، مسائل فیزیکی را با نگاه دیگری ببینید. چه کسی می‌داند؟ شاید این‌بار شما هم به عاشقان فیزیک بپیوندید.

زبان ساده‌ی نویسنده اولین چیزی است که هنگام مطالعه‌ی این کتاب، توجهتان را جلب می‌کند. در این اثر از فرمول‌های عجیب‌و‌غریب خبری نیست. در عوض هلن چرسکی از پیش‌پا‌افتاده‌ترین عادت‌های روزمره‌ی شما استفاده می‌کند تا نقش و کاربرد فیزیک را در عادی‌ترین رفتارهایتان به شما نشان بدهد. می‌توانید با خیال راحت کتاب توفان در یک فنجان چای را در اختیار فرزند نوجوانتان قرار دهید. اگر هم در مدرسه مشغول به تدریس هستید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب را به شاگردانتان هم توصیه کنید. آموختن کتاب حاضر به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مطالب کتاب‌های درسی را بهتر درک کرده و چه بسا فیزیک را با لذت بیشتری بیاموزند.

اردک‌ها، ذرت‌های بوداده، قاشق‌ها، فرفره‌ها و حتی وای‌فای به شما نشان می‌دهند که چطور با قوانین فیزیکی احاطه شده‌اید. زمینی که بر روی آن قدم می‌زنیم تا کهکشانی که در دل آن شناور هستیم، همگی زیر تسلط قواعد فیزیک به حیات خود ادامه می‌دهند. اثر حاضر به شما کمک می‌کند تا اصول اساسی فیزیک را بیاموزید.

طنز هلن چرسکی که گاه در لابه‌لای جملات خودنمایی می‌کند بر جذابیت این کتاب افزوده است. با خواندن کتاب توفان در یک فنجان چای به مهمترین کشفیات علمی پی می‌برید، به گذشته سفر می‌کنید و با نظریات اندیشمندان یونانی روبه‌رو می‌شوید، به اقصی نقاط جهان می‌روید تا آب خوردن فیل‌ها را تماشا کنید و... بدون آنکه ذره‌ای احساس کسالت و خستگی داشته باشید. کتابی پرهیجان و پرکشش که باید آن را به‌راستی «داستان فیزیک» بدانیم. با این اوصاف، شاید وقت آن رسیده باشد که با فیزیک آشتی کنید.

کتاب حاضر با برگردان محسن صالحی اصیل، از سوی انتشارات ترنگ ارائه شده است.

نکوداشت‌های کتاب توفان در یک فنجان چای

  • عالی! یک هدیه‌ی ایده‌آل برای هر فرد کنجکاو، از جمله کودکان یا بزرگسالانی که هنوز با حس کنجکاوی کودکانه زندگی می‌کنند. (جان گریبین، ژورنال وال‌استریت)

  • هلن چرسکی به طرز سرگرم‌کننده‌ای یافته‌های آزمایشگاهی خود را با سؤالات جدی در مورد دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، ترکیب می‌کند. (مجله‌ی بوک‌لیست)

  • نخستین کتاب جذاب هلن چرسکی به دنبال ابهام‌زدایی از فیزیک در زندگی روزمره است. (روزنامه‌ی گاردین)

  • تلاش [هلن چرسکی] برای افزایش سواد علمی بشریت در زندگی روزمره به‌موقع و ضروری است. (نشریه‌ی ساینس)

  • این کتاب یک دوره‌ی آموزشی فیزیک است، اما شباهت چندانی به کلاس‌های درسی ندارد. بیشتر شبیه به پیاده‌روی طولانی با یک دوست صبور، جذاب، و بسیار بسیار دانشمند است. هلن چرسکی در یافتن شگفتی‌های علمی مهارت قابل توجهی دارد. (جردن النبرگ، نویسنده)

کتاب توفان در یک فنجان چای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های علمی، به‌ویژه فیزیک علاقمند هستید اما از پس زبان سخت و مباحث پیچیده‌ی این کتاب‌ها برنمی‌آیید، پیشنهاد ما به شما کتاب توفان در یک فنجان چای است. اثری جذاب و خواندنی که برای مخاطب عام به نگارش درآمده.

با هلن چرسکی بیشتر آشنا شویم

هلن چرسکی، نویسنده، فیزیکدان و اقیانوس‌شناس بریتانیایی است. همچنین اجرای برنامه‌های علمی را در تلویزیون به عهده داشته. این محقق هم‌اکنون در بخش مهندسی مکانیک در دانشگاه لندن به پژوهش مشغول است. گفتنی‌ست هلن چرسکی درسال 2018 جایزه‌ی مؤسسه‌ی فیزیک و مدال ویلیام تامپسون را از آن خود کرده است.

در بخشی از کتاب توفان در یک فنجان چای می‌خوانیم

وقوع انفجار در آشپزخانه عموماً چیز بدی در نظر گرفته می‌شود؛ اما بعضی وقت‌ها یک انفجار کوچک چیز خوشمزه‌ای درست می‌کند. یک دانه ذرت خشک‌شده پر از عناصر مغذی برای بدن است؛ کربوهیدرات، پروتئین، آهن و پتاسیم، اما به شکل متراکمی هستند و پوستۀ بسیار سختی دور آنها را گرفته است. پتانسیل آن خیلی وسوسه‌برانگیز است، اما برای اینکه بتوانید آنها را بخورید باید کارهایی انجام شود. انفجار نوعی بلیت است و این دانه‌ی بذر، نابودی خود را در درون خودش دارد. شب گذشته، آشپزیِ بالستیک داشتم و کمی ذرت بوداده درست کردم. همیشه وقتی از آن پوسته‌ی سخت و ناخوشایند عبور می‌کنید و به یک چیز نرم و خوشمزه می‌رسید لذت‌بخش است؛ اما چرا به‌جای اینکه به چند تکه تبدیل شود پف می‌کند؟

همین که روغن داخل تابه داغ شد، چند قاشق دانه‌ی ذرت به آن اضافه کردم و درب آن را گذاشتم و در‌حالی‌که مشغول درست کردن چای شدم کمی صبر کردم. بیرون، توفان وحشتناکی بود و قطره‌های باران مثل چکش به پنجره می‌خوردند. ذرت‌ها داخل روغن و به‌آرامی مشغول داغ شدن بودند. این‌طور به نظر می‌رسید که اتفاقی نمی‌افتد، اما داخل تابه، نمایش شروع شده بود. داخل هر دانه‌ی ذرت یک جوانه هست که شروع به تبدیل‌شدن به یک گیاه جدید می‌کند و در نهان‌دانه‌ی درون آن هم مواد مغذی برای این گیاه جدید قرار دارد. اندوسپرم یا نهان‌دانه از دانه‌های نشاسته تشکیل می‌شود و تقریباً 14 درصد آب دارد. وقتی دانه‌ها در تابه روغن داغ قرار می‌گیرد، این آب درون آن شروع به تبخیر شدن می‌کند و تبدیل به بخار می‌شود. مولکول‌های داغ‌تر سریع‌تر حرکت می‌کنند، برای همین وقتی هر دانه حرارتش بالا می‌آید، مولکول‌های آب بیشتری درون آن شروع به حرکت می‌کنند و تبدیل به بخار می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
مقدمه
1- ذرت بوداده و موشک: قوانین گازی
2- هر چیزی که بالا برود، باید پایین بیاید: گرانش
3- کوچکِ زیبا: کشش سطحی و گرانروی
4- لحظه‌ای در زمان: پیش به‌سوی هم‌سنگی
5- ساختن موج: از آب تا وای‌فای
6- چرا اردک‌ها یخ نمی‌زنند؟: رقص اتم
7- قاشق، فرفره و اسپوتنیک: قوانین چرخش
8- وقتی تضادها جذب می‌کنند: الکترومغناطیس
9- درکِ منظره
انسان
زمین
تمدن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب توفان در یک فنجان چای: قوانین فیزیک در زندگی روزمره
نویسنده
مترجممحسن صالحی اصیل
ناشر چاپینشر ترنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات390
زبانفارسی
شابک978-622-6683-90-6
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب توفان در یک فنجان چای

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب توفان در یک فنجان چای

برای دریافت کتاب توفان در یک فنجان چای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.