معرفی و دانلود کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی

عکس جلد کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی

کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی نوشته‌ی ورنر گروبر، به کاربردهای فیزیک در زندگی و اتفاقات روزمره می‌پردازد و سعی می‌کند پدیده‌های پیچیده‌ی دنیا را با زبان ساده توضیح دهد. گروبر با لحنی شوخ و طنزآمیز از قوانین فیزیک در آشپزی، حوادث طبیعی، غیرطبیعی و مواردی از این قبیل سخن می‌گوید و نشان می‌دهد که چطور می‌توان به کمک فیزیک، از هواپیمای در حال سقوط یا ماشین در حال غرق شدن نجات یافت و چگونه باید با موجودات فضایی برخورد کرد. این اثر ذیل مجموعه‌ی «قلمرو علم» به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی

تقریباً همه‌ی پدیده‌های طبیعت به‌نحوی از قوانین فیزیک تبعیت می‌کنند. از همان لحظه‌ای که مهبانگ اتفاق افتاد و هستی شکل گرفت تا همین لحظه، بسیاری از اتفاقات دنیا ریشه در علم فیزیک داشته‌اند و بر اساس آن قابل توضیح هستند. این موضوع نه‌فقط در مورد پدیده‌های بزرگ و بنیادین، که درباره‌ی کوچک‌ترین جزئیات زندگی ما هم صدق می‌کند. از خود انسان تا بسیاری از اتفاقات پیرامون او همگی به شکلی به فیزیک مرتبط هستند. برای مثال حرکات بدن، پختن انواع غذاها، راه رفتن ماشین‌ها و پرواز هواپیماها، یا مهار ضربه‌ی پنالتی توسط دروازه‌بان، همه را می‌توان با قوانین فیزیک توضیح داد. آشنایی با فیزیک و قواعد آن، باعث می‌شود درک بهتری از زندگی پیدا کنیم، بدانیم که چطور به وجود آمده‌ایم، تکامل ‌یافته‌ایم، یا حتی یاد بگیریم که در مواقع بحرانی و خطر خود را نجات دهیم.

ورنر گروبر (Werner Gruber) استاد رشته‌ی فیزیک دانشگاه وین، از جمله دانشمندانی است که علاقه و اصرار دارد تا عموم مردم را با فیزیک آشنا کند و اصول آن را توضیح دهد. کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی (Unglaublich einfach. Einfach unglaublich) از اولین کتاب‌هایی است که او با همین ایده نوشته و تلاش کرده بسیاری از مسائل زندگی و دنیا را توضیح دهد. گروبر لحنی شوخ و طنزآمیز دارد و می‌کوشد قوانین پیچیده‌ی فیزیکی را با زبانی ساده و خودمانی و آشنا بیان کند.

معرفی و دانلود کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی

انسان‌های اولیه چطور آتش روشن می‌کردند و غذاهایشان را می‌پختند؟ اگر آسانسور در حال سقوط باشد چطور می‌توانیم جانمان را حفظ کنیم؟ چطور می‌شود با سرعتی بیشتر از نور حرکت کرد؟ چرا رنگ آسمان آبی است؟ اگر ارتفاع چند هزار متری سقوط کنیم، چطور می‌توانیم زنده بمانیم؟ احتمالاً گاهی این‌چنین پرسش‌های عجیبی به ذهنمان خطور می‌کند. البته تنها درظاهر عجیب است؛ چراکه فیزیک برای اکثر آن‌ها پاسخ‌هایی علمی و قانع‌کننده دارد و می‌تواند تا حدی آن‌ها را توضیح دهد. ورنر گروبر در کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی تعدادی از همین سؤالات عجیب‌وغریب را مطرح می‌کند و به آن‌ها جواب می‌دهد. گروبر به طیف وسیعی از موضوعات می‌پردازد: از مهبانگ و پیدایش کیهان تا درست کردن نیمرو و سوسیس. در واقع او به دنبال توضیح قوانین بنیادین و مهم فیزیک است و بر همین اساس به سراغ موضوعات پیش‌پاافتاده و کاملاً آشنا می‌رود؛ به‌عنوان نمونه قوانین مرتبط با حرکت را با دوچرخه‌سواری شرح می‌دهد یا ترمودینامیک را با کمک تعطیلات شام کریسمس بیان می‌کند.

ورنر گروبر کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی را شش فصل نوشته است: او در بخش اول سعی می‌کند به شرایط بحرانی بپردازد و اتفاقات ترسناکی که ممکن است رخ دهند را توضیح دهد. مثلاً چرا ماهیتابه‌ها آتش می‌گیرند؟ یا اگر در کویر گیر افتادیم چه کنیم؟ و چطور با کمک فیزیک از مهلکه‌ها جانمان را نجات دهیم؟ گروبر در فصول بعدی به سراغ پدیده‌های کوهستانی و دریایی می‌رود و آن‌ها را تشریح می‌کند. مثل‌ این‌که چرا اورست بلندترین قله‌ی دنیاست یا چرا در کوه‌ها بیشتر باران می‌بارد؟ او در ادامه‌ی کتابش به نحوه‌ی پرتاب موشک‌ها می‌پردازد. همین‌طور دستورالعمل‌هایی کاربردی برای ساخت انواع موشک‌های کاغذی ارائه می‌کند. گروبر در انتهای کتابش به دوران ابتدایی هستی و انسان می‌رود و از این می‌گوید که جهان و انسان چطور ساخته شده‌اند و به امروز رسیده‌اند.

کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی را نشر مازیار با ترجمه‌ی عبدالرضا خزانه‌داری و مرتضی خزانه‌داری منتشر کرده است.

کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فیزیک علاقه دارید و می‌خواهید نقش آن را در اتفاقات روزمره ببینید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی می‌خوانیم

فیزیک در کنار دریا

برای بسیاری از آدم‌ها گذراندن تعطیلات در ساحل دریا لذت بخش است. در کنار دریا از صدای امواج و نسیم ملایم لذت می‌بریم.

وقتی در ساحل دراز کشیده‌ایم و به بالا نگاه می‌کنیم، در آسمان آبی بالای سر خود تکه ابرهای آرام و پرنده‌های دریایی را می‌بینیم که دور می‌زنند. هنگامی که به آسمان آبی نگاه می‌کنیم، در واقع به جو می‌نگریم و اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، هوا را می‌بینیم. می‌دانیم که هوا شفاف است، چون در غیر این صورت به سختی می‌توانستیم این کتاب را بخوانیم.

چرا رنگ آسمان آبی است؟

آسمان در روز آبی و در شب سیاه است. به نظر می‌رسد که رنگ آبی آسمان با نور خورشید رابطه دارد. هوا از نیتروژن، اکسیژن، کربن دی‌اکسید و چند گاز بی اثر دیگر تشکیل شده است. اگر نور سفید به یک مولکول نیتروژن یا اکسیژن تابانده شود، آنگاه این دو مولکول برانگیخته می‌شوند از خود نور آبی رنگی عمود بر جهت تابش نور خورشید ساطع می‌کنند.

اگر دقیق‌تر به آسمان در نزدیکی خورشید بنگریم، معلوم می‌شود که رنگ آسمان در نزدیکی خورشید آبی روشن است و هر چه از خورشید دور می‌شود، رنگ آبی آسمان تیره‌تر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
1. فیزیک در شرایط بحرانی
2. فیزیک در مناسبت ‌های ویژه
3. فیزیک در تعطیلات
4. فیزیک حرکت
5. فیزیک در اوقات فراغت
6. از انسان‌های نخستین تا مهبانگ: از آتش در غارها تا خورشیدها
پیوست 1: لطیفه‌هایی که تنها فیزیکدان‌ها را می‌خنداند
پیوست 2: واحدهای اصلی فیزیک
پیوست 3: جدول پیشوندهای علمی عددها
پیوست 4: اندازه‌گیری پیمانه‌ها در آشپزی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی
نویسنده
مترجمعبدالرضا خزانه داری، مرتضی خزانه داری
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات257
زبانفارسی
شابک978-600-6043-63-0
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی

برای دریافت کتاب باورنکردنی، ساده؛ ساده، باورنکردنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.