معرفی و دانلود کتاب تولد دلقک روح

عکس جلد کتاب تولد دلقک روح
قیمت:
6000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تولد دلقک روح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تولد دلقک روح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تولد دلقک روح

کتاب تولد دلقک روح نوشته‌ی تبسم احدی، به شما کمک می‌کند تا با گشودن درهای بسته به سوی آگاهی، شادی درون را دیدار کنید و همچون مسافری عاشق و مشتاق در سفر زندگی، با شعفی رضایت‌بخش و با ذهنی آگاه و آرام، در اطمینان خاطر گام بردارید.

حقیقتا کدام انسان در حسرت رسیدن به شادی نیست؟ گزارش گسترده تحقیقات نشان داده، در زمان کهن سالی و نزدیک به مرگ آنچه باعث افسوس انسان می‌شود وجود شکاف عمیقی است مابین خودی که هستید تا خودی که می‌توانستید بشوید، و تلخ‌تر آنکه می‌بینید تنها با داشتن چند آگاهی قابل دسترس می‌توانستید سریع‌تر در جهت کشف خود گام بردارید.

بنابراین واضح است که در جهت شناخت خویش باید راه تحقیق را برگزید زیرا با قدم گذاشتن در راهِ دیگران از مسیر خود غافل می‌شوید و از خود غافل‌تر. خودشناسی به این معنا نیست که روزی جهان به احترام شما بایستد بلکه فراتر از آن، به این معنی است، روزی شما به احترام جهان بایستید.

اصولاً شخصیت انسان گرایش به آرامش دارد، در حقیقت انسان خلق شده تا از نعمات الهی بهره ببرد و به عظمت خدا واقف شود و با تشکر و سپاس در شادمانی، بندگی به جا آورد. با درایت به این مهم می‌توان گفت شادی عبارت است از احساس خوشبختی و شکر لحظه لحظه از هر آنچه بهره‌مند هستید. لذت بردن و لذت رساندن سالم، پویایی و خلاقیت، خوش‌نیتی و خوش‌طینتی، توانا بودن در عشق‌ورزی و درک و فهم نسبت به قدرت‌های درونی، تلاش کردن در جهت رشد وجود مادی و معنوی که در تعامل با یکدیگر به تعادل نزدیک می‌شوند. از این رو عدم خودشناسی بینش شما را سطحی نگه می‌دارد و در نتیجه مدام در پی گدایی نعمات، آسایش، عشق و آرامش و شادی به سر می‌برید غافل از اینکه انسان خود خزانه‌ای پایان‌ناپذیر از چنین ثروت‌هایی است و این غفلت شما را از خشنودی و لذت حضور در دنیا محروم می‌سازد و انسانی که خوشحال نباشد شاکر نیست و انسان ناسپاس خشمی پنهان را در درون خود رشد می‌دهد.

جملات برگزیده‌ی کتاب تولد دلقک روح:

- هدف غایی انسان چیزی نیست جز رسیدن به «فردیت» به عبارتی کشف خویشتن راستین.
- بالاترین سپاس شادی است، شما به خداوند پیغام می‌رسانید به او اعتماد دارید.
- ما قادر نیستیم مطلبی به انسان‌ها بیاموزیم تنها می‌توانیم یاری‌شان دهیم تا آن را درون خود بیابند.
- تسلیم یعنی با معرفت حقیقی و ایمان محض پذیرای لحظه‌ی حال باشی. هر آنچه که در جسم و دنیایت اتفاق ‌می‌افتد را با آغوش عشق پذیرا شوی.
- خداوند خود را با تمام جان، قوت و فکرت دوست بدار و همسایه‌ات را همانقدر که خود را دوست می‌داری دوست بدار.
- دیو که مظهر زشتی است اگر به عشق درآید صفت دیوی او پاک، و معصوم می‌شود مانند فرشتگان و هر که در صفت عشق رود گوی شادمانی از عرصه‌ی زندگی ربوده است.

در بخشی از کتاب تولد دلقک روح می‌خوانیم:

ابتدا باید ذهن را از مقایسه خالی کنی و تا زمانی که در مقایسه به سر بری در پی یافتن نقطه ضعفی در خود و یا دیگری هستی و این صورت عشق نیست بلکه از جنس منیت است. مقایسه از عدم شناخت و عدم خودباوری به اصالت وجود شکل می‌گیرد. لحظه‌ای که خود را با تمام بود و نبودت بپذیری از اولین خان عشق عبور کرده‌ای. عشقی آگاهانه به خود و خالی از خودخواهی ناسالم و مسموم. زمانی که عاشق باشی به خود رنج راه نمی‌دهی اجازه نمی‌دهی هر وزش ترا به هر سویی ببرد و دچار اندوهت کند. به خود بها می‌دهی تا سپاسگزار باشی و خود را شایسته‌ی نیکی‌ها می‌بینی و این گونه است که می‌توانی دیگری را مانند خود دوست بداری و خواهان رنج دیگری نباشی، زیرا هم رنج را احساس کرده‌ای و هم آرامش را و همان را برای دیگری طلب می‌کنی که نیک‌تر است.

انسان عاشق درد خشم را می‌پذیرد ولی با مدد نیروی عشق از آن عبور می‌کند. انسان عاشق ترس را احساس می‌کند و با قدرت عشق، درون ترس پا می‌گذارد. غم را احساس می‌کند ولی در شعف و شادی در عشق به آن معنا می‌بخشد. انسان عاشق بهانه‌گیر نمی‌باشد مقایسه و حسرت و قضاوت را از روح می‌زداید زیرا به وضوح می‌داند این صفات با عشق منافات دارند. انسان عاشق وسیع و عمیق مانند اقیانوس‌های جهان است. اگر سنگی به سوی او پرتاب شود متلاطم نمی‌شود متوحش نمی‌شود. انسان عاشق به تعادل دست یافته، تسلیم را پذیرفته، وحدت را معنا کرده و هر لحظه حضور را زندگی می‌کند، ایمان عنصر حقیقی وجودش شده و در تمام موقعیت‌ها شرافت را بدون سعی و تلاش بکار می‌برد. انسان عاشق خداگونه‌ترین بعد وجود را یافته. خداوند هستی با عشق جهان را آفرید و در درون انسانی که عشق را یافته بهترین اوقات را سپری می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

ناخدای دل
مقدمه
بذر شادی
درباره نویسنده
سخنی با خواننده و اشاره‌ای به منابع نگارش کتاب
گفتار اول: تعادل
تعادل چگونه شکل می‌پذیرد؟
تمرین و بازی
نشانه‌های راه
گفتار دوم: ایمان
جهش چگونه شکل می‌پذیرد؟
چگونه بذر ایمان را آبیاری کنیم؟
نشانه‌های راه
گفتارسوم: تسلیم
چگونه تسلیم باشیم؟
نکته
گفتار چهارم: وحدت
وحدت چگونه شکل می‌گیرد؟
یک حقیقت
حاصل وحدت
گفتار پنجم: حضور
چگونه لحظه حال را دریابیم؟
تمرین بودن در لحظه حال
گفتار ششم: شرافت
چگونه می‌توان در راه شرافت قدم گذاشت؟
حاصل شرافت
گفتار هفتم: عشق
چگونه مروارید عشق را در دل بکاریم؟
تمرین راه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تولد دلقک روح
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آثار معاصر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-5120-91-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تولد دلقک روح

سیما درویش
۱۳۹۸/۱۲/۱۶
این کتاب را به تمامی افرادی که در مسیر رشد و دریافت آگاهی هستند توصیه می‌کنم مطالعه کنند
سها مرادی
۱۴۰۲/۱۲/۶
واقعا کتاب عالی بود. از خوندنش به شدت لذت بردم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تولد دلقک روح

برای دریافت کتاب تولد دلقک روح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.