معرفی و دانلود کتاب هنر آگاهانه زیستن

عکس جلد کتاب هنر آگاهانه زیستن
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر آگاهانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر آگاهانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر آگاهانه زیستن

ناتانیل براندن در کتاب هنر آگاهانه زیستن، به شما کمک می‌کند تا از تمام چیزهایی که بر اعمال، اهداف و ارزش‌هایتان تأثیر می‌گذارد، آگاهی پیدا کنید، دید خود را نسبت به زندگی تغییر داده و به قلمرو جدیدی از زندگی قدم بگذارید که تا پیش از این تجربه نکرده بودید.

درباره‌ی کتاب هنر آگاهانه زیستن:

این موضوع را نمی‌توان نادیده گرفت که آگاهانه زندگی کردن به دفعات شما را وادار به رویارویی با واقعیت‌های دردناک می‌کند، البته این سبک از زندگی تلاش بیشتری می‌طلبد. آگاهانه زیستن به عنوان راهی برای ایفای نقش در این جهان، هزینه‌های خاص خود را دارد که ناتانیل براندن (Nathaniel Branden) در کتاب هنر آگاهانه زیستن (The Art Of Living Consciously) آن‌ها را مورد سنجش و بررسی قرار می‌دهد.

یکی از مبداهای اصلی آزادی و قدرت، آگاهانه زندگی کردن است که نه تنها باری روی دوش شما نمی‌گذارد بلکه موجب ارتقای کیفیت و سطح زندگیتان نیز می‌شود. مثل لامپی که نور آن قابل کم یا زیاد کردن است، آگاهی نیز کم یا زیاد، همیشه وجود دارد. میزان آگاهی و هوشیاری شما در زندگی ممکن است گاهی بیشتر و گاهی کمتر شود. بنابراین نباید فکر کرد که هوشیاری و آگاهی افراد یا در حد اعلای خود و یا در حداقل خود خواهد بود. در واقع بحث این کتاب بر روی آگاهانه زیستن یا زندگی همراه با روزمرہ‌گی است که البته این ویژگی‌ها همیشه قابل درجه‌بندی خواهند بود.

زندگی آگاهانه به معنای این است که شما در آن از لحاظ ذهنی فعال هستید، به عبارتی دیگر یعنی توانایی دیدن دنیا با چشم باز را دارید و بصیرت و آگاهیتان در جایگاه اصلی آن قرار دارد. به این معنا که هوشیارانه به دنبال موقعیت‌هایی باشید که علائق، ارزش‌ها و هدف‌هایتان را دربردارند. آگاهانه زیستن یعنی مشتاقانه به دنبال واقعیت‌ها باشید و همچنین اشتباهات خود را کشف و آن‌ها را اصلاح کنید. به بیانی دیگر در پی آن باشید تا هوشیاری و درک خود را نسبت به جهان افزایش دهید و در انتها آگاهانه زیستن یعنی این اصل را به رسمیت بشناسید که نادیده گرفتن واقعیت‌ها، ریشه‌ی تمام ناکامی‌هاست.

بسیاری از مردم به طرز فجیعی در زندگی دچار روزمره‌گی شده‌اند؛ تفکر آن‌ها زایل شده، اصلاً انگیزه‌های خود را به کار نمی‌گیرند و در برابر رویدادها واکنش‌هایی غیرارادی نشان می‌دهند. آنان به ‌ندرت در دیدگاه‌های خود بازنگری کرده و ندرتاً فکر تازه‌ای در سر می‌پرورانند. این افراد با آگاهی کم باقی می‌مانند و در نتیجه یک زندگی عاری از رنگ، هیجان و اشتیاق را تجربه می‌کنند. به ‌راحتی می‌توان دید که رفتار آگاهانه، افزایش انرژی و زندگی ناآگاهانه، کسالت و ناتوانی به بار می‌آورد.

کتاب هنر آگاهانه زیستن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن این کتاب شما را راهنمایی می‌کند تا سبکی از زندگی را انتخاب کنید که بیشتر از هزینه و زحمت‌هایی که متحمل می‌شوید، عواید و منفعت نصیبتان کند. این سبک از زندگی شما را روزمرگی دور و کمک می‌کند تا با تفکر و انگیزه‌ای بیشتر، راه درست در زندگیتان را پیدا کنید.

جملات برگزیده کتاب هنر آگاهانه زیستن:

- آگاهانه زیستن یعنی عشق ورزیدن به توانمندی‌های خود.
- اخلاقیات اگر معنایی داشته باشد، اولین معنی آن تعهد به آگاه بودن است.
- هر چیزی که آگاهی را از بین ببرد، یک واقعیت اخلاقی را از میان خواهد برد.
- اعتماد‌به‌نفس، آیینه‌ی تمام نمای نگرش ما نسبت به توانایی‌ها و شایستگی‌ها‌یمان است.
- اگر زمانی ‌که خشمگین یا بیمناک هستم، آگاهی بیشتری در کارم به خرج دهم، خواهم دید که گزینه‌های دیگری هم وجود دارد.

در بخشی از کتاب هنر آگاهانه زیستن می‌خوانیم:

پر واضح است که ما نیاز به فراگیری و یاد گرفتن کنترل انگیزه‌هایمان داریم. واضح است که ما نمی‌توانیم چشم بسته از احساساتمان پیروی کنیم. برای تشخیص زمان مناسب رفتار براساس احساسات به هوش و سنجش صحیح نیاز داریم. ولی همزمان باید توجه داشته باشیم که در نظر گرفتن منطق و احساسات به‌عنوان متضاد یکدیگر هم خود یک اشتباه دیگر است. آن‌چه ممکن است اختلاف بین این دو به نظر برسد، درواقع اختلاف میان دو یا چند نظر است که ناآگاهانه و فقط بر پایه‌ی احساسات اتخاذ شده‌اند و نمی‌توان پیشاپیش نتیجه گرفت که کدام‌یک درست است. گاهی احساسات ما حاصل برداشت‌ها و شناخت‌های ناقص و نادرست ما هستند، ولی بعضی اوقات بازتاب سنجش عمیق‌تر و دقیق‌تر ما از واقعیت هستند.

برای ما بارها پیش آمده که برخلاف قضاوت آگاهانه‌ی خود و براساس احساسات خویش عمل کرده و بعداً احساس کرده‌ایم که کارمان غلط بوده است. نه کورکورانه از احساسات پیروی کرد و نه آن‌ها را نادیده گرفته و سرکوب کرد. باید تلاش کنیم که معنی آن‌ها را فهمیده و از آن‌ها درس بگیریم. باید برای رسیدن به تعادل تلاش کنیم. اما بدون وارد کردن نیروی آگاهی به زندگی احساسی خود و بدون انضباط شخصی، رسیدن به تعادل غیرممکن است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آگاهانه زیستن:‌ اصول اولیه
رسیدن به معنی خاصی از واقعیت
منطق: عدم تناقض در جمع‌بندی تجربه‌ها
منطق و احساس
انتخاب و مسؤولیت
راه‌کارهای طفره رفتن
عشق ورزیدن به زندگی روی کره‌ی خاکی
لذت هوشیاری
گزینه‌ها و کنش‌ها
جست‌وجوی اطلاعات
مدیریت انگیزه‌های باز‌دارنده
خود‌آگاهی
روابط آگاهانه
پدری کردن و مادری کردن آگاهانه
آگاهی در محل کار
هنر آگاهانه زیستن: (دفتر دوم)
برنامه‌ی تکمیل جمله‌ها به‌منظور افزایش کارآیی
آگاهی نسبت به فضا
آگاهی نسبت به افکار خود و ریشه‌های آن‌ها
5 خود‌آگاهی: بررسی و شناخت دنیای درون خود
آگاهی نسبت به بدن
آگاهی نسبت به نیازها و خواسته‌ها
آگاهی نسبت به احساسات و عواطف
آگاهی نسبت به کنش‌ها و واکنش‌ها
جمع‌بندی مشاهدات
6 آگاهی و اعتماد‌به‌نفس
سوء تعبیرها در مورد اعتماد‌به‌نفس
هوشیاری نسبت به آن‌چه اعتماد‌به‌نفس ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد
سخن آخر
پیوست
یک تمرین جمله سازی برای تسهیل آگاهانه زیستن
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر آگاهانه زیستن
نویسنده
مترجمعلی خوروش، شیرین پرورش
ناشر چاپیانتشارات آسمان کبود
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات223
زبانفارسی
شابک978-622-6618-00-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر آگاهانه زیستن

Kaveh Ahangar
۱۴۰۰/۱/۶
تمام کتابهای ناتانیل براندن ارزش خوندن دارند
به خصوص کتابِ روانشناسی عزت نفس
و همین کتاب
و کتاب مسئولیت پذیری
در کل کتابهای ناتانیل براندن بیشتر در جهت افزایش خود باوری و عزت نفس و مسئولیت پذیری هست، یعنی مطالبش پایه‌ای و کاربردی هست، مثل کتابهای انگیزشی و تک خطی نیست... مثلا بهترینِ خودت باش... قوی باش... برو جلو تو میتونی و......
علی اکبر انصاری
۱۴۰۰/۱۰/۲۰
با سلام. اکثر کتابهای روانشناسی در مورد تلقین‌های ذهنی هستند. که نه اینکه بد باشن ولی تو واقعیت زندگی، مخصوصا فرهنگ ما کمک چندانی نمیکنه. تمامی کتابهایی این نویسنده بر اساس مفهوم کاربردی روانشناسی نوشته شده و توی زندگی واقعا کمک میکنه. و تاثیر گذاره.
Roya Sepahvandi
۱۴۰۰/۱۱/۸
کتاب خوبیه ولی متاسفانه مترجم دقت لازم رو به خرج نداده و selfesteem رو اعتماد به نفس ترجمه کرده، selfconfidence اعتماد به‌نفس میشه و selfesteem عزت نفس یا حرمت نفس، و این دو با هم خیلی فرق میکنند. کاش ترجمه‌ی بهتری ازش بود.
mohammadreza a
۱۴۰۲/۴/۲۷
با یه کتاب زرد روانشناسی روبه رو نیستید کتاب جوری هست که ذهنتون رو درگیر خودش بکنه من که خیلی ازش لذت بردم علاوه بر اینکه یسری تمرین تکمیل جمله‌های ناتمام هم داره که میتونه برای خوداگاهیتون مفید باشه!.
افشین کریمپور
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
کتاب خیلی خوبیه. در مورد اینه که حواسمون به زندگی و کارهایی که انجام میدیم باشه. اگر به ذرساش توجه کنیم فوق العاده کمک دهنده هست
سجاد برهانی
۱۴۰۳/۱/۲
خیلی کتاب خوبی بود ناتائیل براندن قلم خیلی خوب و جذابی داره واقعا ارزش چند بار خوندن رو داره
رضا زمانی
۱۴۰۲/۹/۳
کتاب روی اولین ستون عزت نفس که خود براندن تعریف کرده اطلاعات خوبی میده من که استفاده کردم
فریبا گراوند
۱۴۰۰/۷/۱۵
با سلام بنظرم این کتاب بسیار عالیه وبسبار پرمعناست پیشنهاد میدم حتما مطالعه کنید
مانیا راعی
۱۴۰۱/۹/۲۸
بسیار مفید و باید با تامل خوانده شود
امیدوارم نسخه‌ی صوتی این کتاب هم تهیه بشه
hamed anwari
۱۴۰۲/۶/۲۸
واقعا کتابی هست که قدرت آگاهانه زیستن در زمان حال رو میده
ا و
۱۴۰۱/۱۱/۳
کتاب خوبی بود تمرین‌های داشت که انجام دادم
Reza Mohamadi
۱۴۰۱/۶/۳۱
خیلی عالی بهترین راهنما برای حضور آگاهانه
زهیر بیننده
۱۴۰۰/۸/۲۲
با کلمات نمی‌تونم این کتاب رو توصیف کنم معرکه
davood Ghorbani
۱۴۰۰/۶/۱۷
کتاب خوبی بود من استفاده کردم
متن روان و صریحی داشت
سارا حنیفی
۱۴۰۰/۹/۲۹
یکی از بهترین کتاب ها
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب هنر آگاهانه زیستن

برای دریافت کتاب هنر آگاهانه زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.