معرفی و دانلود کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک

عکس جلد کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک
قیمت:
۲۹,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک

کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک نوشتۀ رسول عابدی لزگی بلاغی و کوروش نخعی، به بررسی و ارزیابی آزمایش‌ها و تست‌های مهم بیومکانیکی می‌پردازد و چگونگی آنالیز حرکات و نیروسنجی را شرح می‌دهد.

دربارۀ کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک:

دنیای گستردۀ علم بیومکانیک در حال پیشرفت روزافزون است و کاربردهای آن در علوم مرتبط با مهندسی و پزشکی روز به روز وضوح بیشتری پیدا می­‌کند. اهمیت فعالیت یک مهندس بیومکانیک در پیشگیری و جلوگیری از آسیب­‌های اسکلتی - عضلانی و همچنین ارائۀ راهکارهایی برای درمان این گونه آسیب‌­ها بسیار زیاد است. به عبارتی دیگر در علوم مختلفی از قبیل ارگونومی، توانبخشی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، ارتوپدی و ... نقش یک مهندس بیومکانیک بسیار مهم و در برخی موارد حیاتی است.

مهم‌ترین وظایف مهندس بیومکانیک در پیشگیری و درمان ناهنجاری­‌های اسکلتی - عضلانی، پیش‌­بینی و شبیه‌­سازی رفتار یک سیستم حیاتی یا بیولوژیک به منظور جلوگیری از ایجاد آسیب و ناهنجاری در آن و یا برنامه‌ریزی جهت بهبود و درمان آسیب، تحلیل و طراحی سیستم‌های کمکی (از قبیل ارتز، پروتز، ایمپلنت، اگزواسکلتون و...) جهت رفع نقص یا عارضه در یک سیستم بیولوژیک و طراحی سیستم‌ها یا مکانیزم­‌های مکانیکی با الهام گرفتن از سیستم‌های بیولوژیک در طبیعت به منظور ایجاد سهولت و افزایش کیفیت در زندگی روزمره است.

از پایه‌­های مهم مباحث بیومکانیک، بحث تحلیل حرکات و محاسبات اسکلتی - عضلانی - مفصلی است که به منظور افزایش دقت یا صحت محاسبات در روش‌­های مذکور، از تکنیک‌­های مختلف آزمایشگاهی بهره گرفته می‌شود، هر چند به دلیل برخی محدودیت­‌های تست­‌های آزمایشگاهی روی بدن انسان، از مدلسازی ریاضی و محاسباتی نیز به عنوان روش‌های مکمل استفاده شده ­است. در کتاب حاضر نیز هدف، بررسی آزمایش‌ها و تست‌­های مهم بیومکانیکی در زمینه‌های آنالیز سینماتیکی (موقعیت، زاویه، سرعت، شتاب و...) و سینتیکی (نیرو، گشتاور، فشار و...) بوده ­است که محاسبات مربوط به تست‌­های مذکور نیز بررسی شده‌­اند و به نوعی کاربرد آزمایشگاه بیومکانیک را در مدلسازی بیومکانیکی نشان می‌­دهند.

کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی افرادی که در حوزۀ بیومکانیک مشغول فعالیت هستند، بسیار سودمند و مفید است.

در بخشی از کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک می‌خوانیم:

آنالیز حرکت به معنای تحلیل سینماتیکی اعضای بدن در حرکات مختلف می‌باشد که شامل جابجایی‌ها، سرعت‌ها و شتاب‌های انتقالی و دورانی در اعضای بدن می‌باشد و کاربردهای متفاوتی می‌تواند داشته باشد، از جمله: بررسی زوایای طبیعی حرکت مفاصل در حرکات روزمره مانند راه رفتن، تحلیل حرکات ورزشکاران حرفه‌ای جهت یافتن الگوهای مناسب حرکتی، تشخیص ناهنجاری‌های حرکتی در بیماران اسکلتی عضلانی، معلولین، جانبازان و... ، بررسی و ایجاد الگوی مناسب حرکتی به خصوص در مشاغلی با فعالیت‌های سنگین بدنی مانند باربرداری و...

از دیرباز تا کنون سیستم‌های بسیار گوناگونی جهت آنالیز حرکت به کار گرفته شده‌اند. سیستم‌هایی از قبیل: دوربین‌های تصویربرداری با دقت‌های مختلف به همراه مارکرهای انعکاسی و نوری (LED) زاویه‌سنج (گونیومتر)‌ها، شتاب‌سنج‌ها، سنسورهای منعطف پوشیدنی و پارچه‌ای، سنسورهای ترکیبی اینرشیال و... هر کدام با کاربردهای مختلف و مزایا و معایب مربوط به خود در آنالیز حرکت اعضای مختلف بدن کاربرد داشته‌اند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل 1: آنتروپومتری (اندام‌سنجی)
فصل 2: آنالیز حرکت
فصل 3: نیروسنجی
فصل 4: سنجش فعالیت عضلات
فصل 5: مدلسازی اسکلتی - عضلانی در آزمایشگاه بیومکانیک
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات گنجور
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-622-7233-68-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک

برای دریافت کتاب تکنیک‌ها و محاسبات آزمایشگاهی در بیومکانیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.