معرفی و دانلود کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس

عکس جلد کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس
قیمت:
۳۰۰۰۰ ۲۷,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس

سمیه پورمنفرد نویسنده‌ی کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس در این کتاب نرم‌افزار ادیوس را به‌ صورت اجمالی به خوانندگان معرفی می‌کنند، سپس با آموزش ترفندها و تکنیک‌هایی در این نرم‌افزار، به حرفه‌ای شدن آنان در کار تدوین فیلم یاری می‌رساند.

درباره‌ی کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس

کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس تألیف سمیه پورمنفرد، منبعی برای آموزش ترفندهای ماهرانه در تدوین فیلم‌هاست.

با توجه به پیشرفت کیفیت تصویری تلفن‌های همراه و رواج بسیار فیلم‌برداری و به تبع آن تدوین در میان مردم، وجود منبعی مقدماتی برای آموزش این حرفه ضروری است. خصوصاً اینکه نرم‌افزارهای پیشرفته‌ی تدوین به سیستم‌هایی با پردازنده‌ی بسیار قوی احتیاج دارند و برای تدوینگرهایی که هنوز به مرحله‌ی حرفه‌ای نرسیده‌اند، دست‌یابی به چنین ادواتی آسان نیست. به همین منظور نویسنده‌ی کتاب حاضر تدوین فیلم‌های مقدماتی و نیمه‌پیشرفته را با تکیه بر نرم‌افزار ادیوس (Edius) به مخاطبان آموزش می‌دهد و تکنیک‌ها و ترفندهایی را برای حرفه‌ای شدن کار آنان در همین نرم‌افزار در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

یکی از استفاده‌های بسیار متداول حرفه‌ی تدوین، در فرآیند تولید فیلم‌های مجالس است. این فیلم‌ها به کارگردان احتیاج ندارند و غالباً توسط فیلم‌بردار به صورت ذهنی دکوپاژ می‌شوند، سپس برای تدوین در اختیار تدوینگر قرار می‌گیرند. هم‌چنین در این موارد، تدوینگر فیلمنامه‌ی تدوین در دست ندارد و بر اساس ذهنیت و هنر خود، فیلم را تدوین می‌کند. لذا مهم است که تدوینگران با تکنیک‌های تدوین آشنا باشند و بتوانند از آن‌ها به وقت نیاز استفاده کنند تا فیلم حرفه‌ای‌تری در اختیار مخاطبان قرار دهند.

سمیه پورمنفرد کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس را با تعریف و تبیین اصول و مبانی تدوین آغاز می‌کند. در فصل اول این کتاب تعریف، تاریخچه و اهمیت تدوین بیان می‌شود، سپس به مسائل جزئی و کاربردی این حرفه پرداخته خواهد شد. فصل دوم خواننده را با نرم‌افزار ادیوس و تکنیک‌های تدوین در این نرم‌افزار آشنا می‌کند. این بخش به صورت اجمالی، اما کاربردی ادیوس را به مخاطب معرفی کرده و تکنیک‌های تدوین را به او می‌آموزد. در فصل سوم تمرکز نویسنده بر فیلم‌های مجالس است. او در این بخش سبک‌های تدوین فیلم مجالس، مبانی زیبایی‌شناختی این فیلم‌ها، و اصول صداگذاری در تدوین فیلم را برای خواننده تبیین می‌کند. فصل چهارم کتاب نیز به خروجی فیلم و آنچه که پس از تدوین اهمیت دارد می‌پردازد. در پیوست کتاب حاضر، کلیدهای میانبر ادیوس و اصطلاحات کاربردی فیلم و سینما به خوانندگان ارائه شده است.

کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس نوشته‌ی سمیه پورمنفرد در انتشارات مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به انتشار رسیده است.

کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به یادگیری تدوین، تدوینگران و دانشجویان و هنرآموزان در حوزه‌های مرتبط با تدوین مناسب است.

در بخشی از کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس می‌خوانیم

فرمت‌های رایج فیلم

MP4 این فرمت توسط کمپانی اپل و فروشگاه آنلاین آن یعنی Apple Store رایج شد. این فرمت ممکن است با پسوند M4V هم عرضه شود ولی فرمت هر دو دقیقا مثل هم است. MOV یکی دیگر از فرمت‌هایی ست که توسط اپل توسعه یافته است. تفاوت مهم بین فرمت‌های ویدیویی تنها در نوع کدک‌هایی نیست که توسط آنها پشتیبانی می‌شود و شامل قابلیت‌هایی مانند زیرنویس و بخش‌بندی ویدیو هم می‌شود. یکی از فرمت‌های که این روزها محبوبیت زیادی دارد، فرمت MKV است و دلیل این محبوبیت هم این است که این فرمت از همه کدک‌ها و قابلیت‌های موجود پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این‌ها متن باز هم هست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تدوین چیست و اصول آن
تدوین فیلم و تاریخچه آن
انواع فیلم و اهمیت تدوین آن
انواع نماهای فیلم
زیبایی‌شناسی و معناشناسی در تدوین فیلم
اصطلاحات کاربردی فیلم
فصل دوم: آشنایی با نرم افزار ادیت فیلم "ادیوس" و تکنیک‌ها
نرم افزارهای ادیت فیلم
نصب نرم افزار ادیوس
آشنایی اجمالی با محیط نرم افزار
تکنیک‌های تدوین فیلم مجالس با ادوبی
برخی از ترفندهای تدوین در ادیوس
فصل سوم: تکنیک‌های کاربردی تدوین فیلم مجالس
سبک‌های تدوین فیلم مجالس
زیبایی شناختی در تدوین فیلم مجالس
فصل چهارم: خروجی فیلم مجالس
خصوصیات فایل‌های ویدئویی
فرمت ویدیویی چیست؟
فرمت‌های رایج ویدیو
بررسی کیفیت فیلم خروجی
خروجی فیلم مجالس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات151
زبانفارسی
شابک978-600-124-973-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ ۲۷,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس

برای دریافت کتاب تکنیک‌های حرفه‌ای تدوین فیلم مجالس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.