معرفی و دانلود کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی

کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی شامل طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی است. تمرکز اصلی نویسنده‌ی این کتاب، هنری دبلیو. آت، بر روش و استراتژی‌های مختلفی است که برای کاهش نویز در این سیستم‌ها به کار گرفته می‌شود.

درباره‌‎‌ی کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی

همان‌طور که از عنوان کتاب پیش رو مشخص است، کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی (Noise Reduction Techniques in Electronic Systems) درباره‌ی تکنیک‌هایی است که می‌تواند برای کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی مانند تلفن، رادیو، رایانه و... مورد استفاده قرار گیرد. فرض کنید می‌خواهید به یکی از شبکه‎‌های مورد علاقه خود در رادیو گوش دهید، اما هم‌زمان صداهایی می‌شنوید که لذت شنیدن موسیقی را برای شما سخت می‌کند. به این نوع صداها، نویز می‌گویند. وجود نویز در دستگاه‌های الکترونیکی می‌تواند به دلیل سیگنال‌های سیستم‌های الکترونیکی دیگر یا امواج الکترومغناطیسی یا دلایلی دیگری باشد. برای از بین بردن این صداها، باید از روش‌هایی استفاده کرد که نویز را در این سیستم‌ها از بین می‌برند. منظور از کاهش نویز در سیستم‌ها، به‌حداقل رساندن اختلالات ناخواسته است که می‌تواند بر روی عملکرد دستگاه‌های الکترونیکی اثر بگذارد و نتیجه را تغییر دهد.

هنری دبلیو. آت (Henry W. Ott) مهندس و متخصص معروف حوزه‌ی سازگاری الکترومغناطیسی است که سعی کرده در این کتاب با استفاده از مثال‌های ساده و قابل‌فهم و همچنین معادلات گوناگون، روش و تکنیک‌هایی عملیاتی ارائه دهد تا مهندسانی که با سیستم‌های الکترونیکی سروکار دارند، بتوانند از این استراتژی‌ها برای رسیدن به نتیجه‌ی دقیق و علمی، استفاده کنند.

کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی، جزء یکی از منابع پایه و اصلی علوم مهندسی برق و سیستم‌های الکترونیکی است. ویراست دوم و نسخه‌ی ‌به‌روز و توسعه‌یافته‌ی آن، شامل فصل‌هایی جدیدی در مورد کنترل انتشار از سیستم‌های الکترونیکی است که با استفاده از توضیحات جامع، داده و اطلاعاتی در زمینه‌ی اندازه‌گیری‌های واقعی نویز در سیستم‌ها، اثرات نویز بر روی آن‌ها، اصول و کاربردهای محافظ، فیلتر کردن و سایر تکنیک‌های کاهش نویز ارائه و روش‌های انجام آن را توضیح می‌دهد.

مهندسان از روش و استراتژی‌های مختلفی برای کاهش نویز و اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند. به همین دلیل، کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی می‌تواند به عنوان یک مرجع جامع برای مهندسان و پژوهشگرانی که مشغول طراحی و توسعه سیستم‌های الکترونیکی هستند، مورد استفاده قرار گیرد. چراکه با اجرای تکنیک‌های معرفی‌شده در کتاب، می‌توان عملکرد سیستم الکترونیکی مورد نظر را بهبود بخشید و اجازه داد بدون مشکل و کارآمدتر کار کند.

کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب مهندسان و محققانی است که در حوزه‌ی سیستم‌های الکترونیکی و برق به کار و فعالیت مشغول هستند.

در بخشی از کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی می‌خوانیم

میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی

تشعشع میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی یکی دیگر از راه‌های پیوند نویز است. تمام عناصر مدار از جمله هادی‌ها، هنگام عبور بار الکتریکی، میدان‌های الکترومغناطیسی تشعشع می‌کنند. علاوه بر این تشعشع غیر عمدی، مشکل تشعشع عمدی از منابعی مانند ایستگاه‌های فرستنده و فرستنده‌های راداری نیز وجود دارد. وقتی گیرنده نزدیک به منبع باشد (میدان نزدیک)، میدان الکتریکی و مغناطیسی جداگانه در نظر گرفته می‌شوند. ولی وقتی گیرنده از منبع دور باشد (میدان دور)، حاصل ترکیب این دو، میدان یعنی تشعشع الکترومغناطیسی، در نظر گرفته خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: کابل‌ها
فصل سوم: زمین‌سازی
فصل چهارم: متعادل‌سازی و صافی‌سازی مدار
فصل پنجم: عناصر غیرفعال
فصل ششم: اصول پوشش
فصل هفتم: محافظت از کنتاکت‌ها
فصل هشتم: منابع نویز ذاتی
فصل نهم: نویز قطعات فعال
فصل دهم: نویز مدار دیجیتال و طرح‌بندی
فصل یازدهم: تششع مدارات دیجیتال
فصل دوازدهم: تخلیه الکتریسیته ساکن
پیوست الف: دسی‌بل
پیوست ب: خلاصه تکنیک‌های کاهش نویز
پیوست ج: انعکاسات چندگانه میدان‌های مغناطیسی در پوشش‌های نازک
پیوست د: مسائل
پیوست ه: پاسخ مسائل
پیوست و: رویه‌های آزمون سازگاری الکترومغناطیسی
علائم
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی
نویسنده
مترجممصطفی مطاعی، سهیلا اسماعیلی پرزانی، ابراهیم کلانی، لیلا فرهودی، الهه رضایی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات385
زبانفارسی
شابک978-622-218-438-4
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۵۰۰۰ ۱۳۰,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی

برای دریافت کتاب تکنیک‌های کاهش نویز در سیستم‌های الکترونیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.