معرفی و دانلود کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا

عکس جلد کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا
قیمت:
100000 تومان - 10.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا

تمام افرادی که مایلند فرزندانی سالم و موفق داشته باشند، نباید از خواندن کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا غافل شوند. مارتی اولسن لانی با ارائه‌ی راهکارهایی مؤثر به والدین کمک می‌کند تا ویژگی‌های شخصیتی کودکان درونگرا را درک کنند و به جای سرکوب کردن آن‌ها در راستای پرورش استعدادهایشان قدم بردارند.

درباره‌ کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا:

آیا کودک شما در جشن تولدها به کناری می‌رود؟ آیا او از خواندن اسمش در کلاس می‌ترسد؟ آیا در حاشیه بودن را دوست دارد؟ آیا شما از گوشه‌گیری کودکتان در مکان‌های عمومی و پرحرفی او در خانه تعجب می‌کنید؟ کودک درونگرا اغلب گرفتار سوء تفاهم دیگران درباره خود است. پدر، مادر، خواهر، برادر، همکلاسی، معلم و از همه بدتر، خود کودک احساس می‌کند که مشکلی دارد.

دکتر مارتی اولسن لانی (Marti Olsen Laney) در کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درون‌گرا (The hidden gifts of the introverted child)، راهکارهایی مؤثر و کاربردی برای پرورش فرزند درون‌گرای موفق ارائه می‌دهد. مخاطب او پدران و مادران، مربیان و همه کسانی‌اند که با کودک درون‌گرا سروکار دارند. او اینگونه در جهان برون‌گرا می‌درخشد و جایگاه خود را می‌یابد.

اکثر کودکان درونگرا از تعامل با جهان اجتماعی خسته می‌شوند و چون نمی‌توانند با دوستان خود ارتباطی صمیمی داشته باشند در ذهن خود فکر می‌کنند که فردی غیر عادی هستند. چون در مقابل دیگران بسیار ساکت هستند نتیجه می‌گیرند حافظه‌شان مشکل دارد و زیاد باهوش نیستند. آن‌ها ممکن است بعد از مدتی افسرده شوند و دیگر تمایلی به ارتباط با جهان بیرون خود نداشته باشند.

کم ندیده‌ایم والدینی که بیهوده زور می‌زنند که فرزند درونگرای خود را به اصطلاح آدم کنند تا او هم سری در میان سرها در آورد. حاصل، تربیت فردی است که همیشه احساس گناه و شرمندگی می‌کند. عزت نفس و اعتماد به نفس این فرد به طرز عجیبی پایین است. درصورتیکه او هم مانند همه آدم‌های درونگرای موفق، می‌تواند برای این دنیا معجزه باشد؛ ولی به شرط آنکه...

واقعیت را بپذیرید! ما در جهانی پرسرعت، چهره به چهره، و پر سر و صدا زندگی می‌کنیم که بیشتر مناسب حال برونگرایان است. با این همه، والدین، معلمان و اعضای خانواده، با درک ماهیت درونگرایان می‌توانند به کودکان درونگرا کمک کنند تا از قدرت مغزی قابل توجهشان و نیز سایر توانایی‌های فردی خود بیشترین بهره را ببرند.

کودکان درونگرا واقعا اعجوبه‌های کوچکی‌اند. آن‌ها را همانگونه که هستند بپذیرید. شما با حمایت از داشته‌های ذاتی این کودکان، اجازه می‌دهید استعداد‌هایشان رشد کند. درونگرا بودن و اعتماد به نفس داشتن در تضاد با هم نیستند. کودکان درونگرای با اعتماد به نفس در بزرگسالی برای خود یک زندگی پر از معنا، ارزش و خلاقیت می‌سازند. اگر درونگرایان کمک لازم برای رشد و پیشرفت را دریافت کنند، همه سود خواهند برد. این کار این جهان را به جای پر‌بار‌تری تبدیل می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا:

- دانش دکتر لانی درباره درونگرایی بسیار ارزشمند هستند... رفتاری که در گذشته مرا سردرگم می‌کرد، اکنون معنایش برایم روشن است. توضیحات او برای والدین بسیار مفید است. (دبورا تانن - مولف کتاب‌های " تو نمی‌فهمی" و "واقعا می‌خواهی این لباس را بپوشی؟)

- این کتاب، ظاهری ساده و در عین حال جواهرنشان دارد، و به والدین کمک می‌کند درونگرایان را درک کرده و رشد همه جانبه آن‌ها را تسهیل کنند. خب، حالا منتظر کتابی درباره برونگرایان هستیم. (الیزابت مورفی، دکترای آموزش و همکار شاخص مورفی- مسگیر برای کودکان - مولف کتاب "کودک در حال رشد)

- تحقیقات ارزشمند دکتر لانی مانند هوای تازه است. درونگرایان که همیشه مورد سوتفاهم قرار می‌گرفتند، اکنون سرانجام پذیرفته و تحسین می‌شوند. این کتاب والدین را به صورت عملی در راستای پرورش استعداد‌های فرزندانشان راهنمایی می‌کند. این کتاب را باید خواند! (دکتر کانی لیلیاس - مدیر مرکز بنیاد آموزش سلامت روان؛ و موسسه صفر تا سه سالگی)

کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای والدین، مربیان و افرادی که با کودکان در ارتباط هستند، بسیار ضروری است.

جملات برگزیده‌ی کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا:

- به خاطر خویشتن حقیقی‌ات، تو، تو هستی و نه هیچ فرد دیگری. (دوریو ناردی)
- اکثر افرادی که گوش‌های بزرگی دارند، مشهور هستند. (از فیلم دامبو)
- تا زمانی که اوضاع را از چشم‌انداز یک نفر نبینید، واقعا او را درک نخواهید کرد. (هارپر لی)
- انسان همیشه نسبت به شخصیت خود در جهل است. انسان نیاز دارد که دیگران او را بشناسند. (کارل یونگ)

در بخشی از کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا می‌خوانیم:

تفاوت عمده بین کودک درونگرا و همتای برونگرایش در نحوه کسب، استفاده، و حفظ انرژی است. برای همه ما، برخی موقعیت‌ها انرژی‌بخش و برخی گیرنده انرژی هستند. کودک درونگرا انرژی خود را از درون می‌گیرد. او باید به افکار، احساسات، و ادراکات خودش دسترسی داشته باشد تا احساس سر‌زندگی و تعادل کند. محرک‌های بیرونی بیش از حد - فعالیت، سر‌و‌صدا، حرف زدن - انرژی‌اش را می‌گیرد و او را خسته می‌کند. بر‌عکس، کودک برونگرا از جهان بیرون انرژی می‌گیرد. او زمانیکه در محیطی با افراد زیاد و فعالیت‌های زیاد قرار دارد، از همیشه خوشحال‌تر است. سکوت یا تنهایی بیش از حد، فرد برونگرا را فرسوده می‌کند.

من درونگرایان را حافظ انرژی می‌دانم، زیرا آن‌ها مانند باطری‌های قابل شارژ هستند و هر از گاه به تنفس و استراحت نیاز دارند. برونگرایان مصرف‌کنندگان انرژی هستند. شعار آن‌ها این است، "به پیش، به پیش. " هم کودکان درونگرا و هم برونگرا نیاز دارند که تمایلات طبیعی خود را متعادل کنند. یک درونگرا نیاز دارد با جهان بیرون در‌آمیزد تا اعتماد به نفسش را از دست ندهد یا در افکارش غرق نشود. یک برونگرا بدون دوره‌های استراحت و تفکر به ورطۀ بطالت می‌افتد.

همه افراد دارای سیستم‌های عصبی هستند که کمک می‌کند تا هم به سبک درونگرایان و هم برونگرایان رفتار کنند. اگر کودک شما این قابلیت را نداشت، قادر نبود بداند در درونش چه خبر است یا نمی‌توانست خودش را با دنیای بیرون هماهنگ کند. سیستم‌های بدن مانند ترازو هستند: وقتی یک سمت بالاست، سمت دیگر پایین است. تمام سیستم‌های بدن دارای یک کلید "روشن" هستند تا به ما اعلام برخیز و بدو بدهند. آن‌ها یک کلید "خاموش" هم دارند که ترمز را می‌کشد. یک سمت، به کودک برای اقدام انرژی می‌دهد. سمت دیگر، او را برای احیا انرژی و استراحت کردن آرام می‌کند. یک والد آگاه می‌تواند به فرزندانش کمک کند تا 1) بیاموزند چگونه انرژی خود را احیا کنند و 2) به تعادلی بین محرک بیرونی و درونی دست یابند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: قدم اول
کودک درونگرا: راه رفتن با ضرب‌آهنگ یک طبل آرام
بخش یک: به رسمیت شناختن طراحی‌های مختلف
فصل یک: آیا لک‌لک‌ها برایتان یک کودک درونگرا آورده‌اند؟
چه چیزی درونگرایی محسوب می‌شود!؟
چه چیزی درونگرایی محسوب نمی‌شود!؟
فصل دو: درونگرایی و برونگرایی یک سخت‌افزار مغزی است و نوع سیم‌کشی مغز را نشان می‌دهد.
فیزیولوژی مغز، درونگرایی و برونگرایی را خلق می‌کند.
فصل سه: نقاط قوت درونگرایان در یک جهان برونگرا
بیاموزید استعداد‌های پنهان کودک خود را به مرکز توجه بیاورید.
بخش دوم: بزرگ کردن کودکان درونگرایی که هم ریشه دارند و هم بال
فصل چهار: ساختن انعطاف عاطفی
ایجاد یک پیوند عمیق با کودکتان، به او یک شالوده ایمن می‌دهد.
فصل پنج: مراقبت و تغذیه کودکان درونگرا
روند روزانۀ قابل پیش‌بینی، به کودکان درونگرا انرژی می‌دهد تا بتوانند شکوفا شوند...
فصل شش: بازی، مکالمه، و هنر آسودن، امکان گپ‌های روزانه، بازی‌ خلاق، تصمیم‌گیری، و مهارت‌های رفع استرس را فراهم کنید.
بخش سوم: بی‌ثباتی‌های (تغییرات) خانواده
فصل هفت: جزر و مد خلق‌و‌خوی خانواده
با ارزشمند دانستن و قدردانی از کار تک‌تک اعضای خانواده، توازن را در خانه افزایش دهید.
فصل هشت: بهبود روابط خواهران و برادران
حد و مرز‌ها را تعیین کنید، خانواده را به درک یکدیگر تشویق کرده، و رقابت را کمرنگ کنید.
فصل نه: پر شاخ و برگ شدن درخت خانواده
رابطه‌ای نزدیک با پدر‌بزرگ‌ها و مادر‌بزرگ‌ها، سایر اعضای خانواده، دوستان و پرستاران گودک برقرار کنید.
بخش چهار: بیرون کشیدن آنچه در درون است...
فصل ده: درونگرایان در کلاس درس...
وقتی بدانید درونگرایان در چه شرایطی بهتر می‌آموزند، می‌توانید کمکشان کنید تا سال‌های مدرسه را به بهترین شکل طی کنند.
فصل یازده: در مدرسه و هنگام بازی، حامی فرزند درونگرای خود باشید...
در ارتباطش با معلمان، مطالعه، تکلیف شب، آماده شدن برای دانشگاه، و مسابقات ورزشی یاری‌اش کنید.
فصل دوازده: هوش اجتماعی درونگرایان
دوستی برای درونگرایان به چه معناست و وقتی دوران کودکی را سپری می‌کنند چه انتظاری باید داشت؟
فصل سیزده: فرزند درونگرای خود را تشویق کنید مهارت‌های اجتماعی خود را بیازماید.
تمرین، به تقویت اعتماد به نفس حتی در موقعیت‌های ناخوشایند کمک می‌کند.
فصل چهارده: قسمت‌های بسیار سخت روابط اجتماعی
به فرزند درونگرای خود کمک کنید تعارضات، زور‌گویی، و سایر چالش‌های اجتماعی را مدیریت کند.
ضمیمه مطالب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا
نویسنده
مترجممرضیه مروتی
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات442
زبانفارسی
شابک978-622-7087-17-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
100000 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا

برای دریافت کتاب جاده پیشرفت برای کودکان درونگرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.