معرفی و دانلود کتاب جام جان

عکس جلد کتاب جام جان
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جام جان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جام جان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جام جان

کتاب جام جان داستانی عاشقانه از نویسنده‌ی ارمنی، داویت میناسیان است. او در این کتاب، ارتباط داوید را با خانواده‌ی دوستِ درگذشته‌اش نشان می‌دهد. داوید در حکم قیم و عموی سونا، دختر جوانِ خانواده، به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد دارد و او را با دنیای کتاب و ادبیات و فلسفه آشنا می‌کند. طی اتفاقی، سونا به دفتر یادداشت و خاطرات داوید دست پیدا می‌کند و نسبت به شخصیت او، شناخت بیشتری به دست می‌آورد.

درباره‌ی کتاب جام جان

داوید، شخصیت اصلی کتاب جام جان، دو سه روز یک‌بار به دیدن خانواده‌ی دوست محرومش می‌رود و مبلغی را به‌عنوان مقرری به اولگا و دخترش سونا می‌پردازد. این بار برای پرداخت مقرری ماهیانه مجبور است پالتوی خود را بفروشد. او بیست دلاری را که از فروش پالتو به دست می‌آورد، به خانواده‌ی میناس می‌پردازد تا بتوانند سوخت خانه را تأمین کنند. اما پس از این ملاقات، برای چهار روز هیچ خبری از او نمی‌شود. اولگا میناس احتمال می‌دهد که برای داوید اتفاقی افتاده باشد، زیرا چهار روز غیبت چندان طبیعی به نظر نمی‌رسد. داوید علاوه‌ بر اینکه همه‌جوره هوای خانواده‌ی میناس را دارد، به سونا، دخترِ دوستِ محرومش نیز در درس‌ها و مطالعات کمک می‌کند. این همراهیِ هشت‌ساله از او معلمی ساخته که سونا احترام زیادی برایش قائل است. آن‌ها پس از خواندن یک کتاب ساعت‌ها باهم به گفت‌وگو می‌نشینند و درباره‌ی وجوه مختلف آن بحث می‌کنند. داوید همیشه از سونا می‌خواهد ساده از چیزها عبور نکند و به همه چیز عمیق بیندیشد و زاویه‌ی دید خودش را پیدا کند.

داویت میناسیان داستانش را به سبک و سیاق داستان‌های کلاسیک نوشته است. احساسات، فداکاری‌ها و روابط گویی متعلق به امروز نیست و از جنس احساسات و روابط زمان‌های گذشته است. اولگا به همراه دخترش سونا برای احوال‌پرسی از داویت، به منزل او می‌روند، جایی که داویت با خاله‌ی پیر و بدخلقش زندگی می‌کند. آن‌ها داویت را در بستر بیماری می‌بینند و سریع دکتر را خبر می‌کنند. دکتر تشخیص ذات‌الریه می‌دهد. داویت به‌خاطر نداشتن پالتو در سرمای زمستان، به این روز افتاده، اما هیچ‌کس از این موضوع خبر ندارد. خاله‌ی داویت از اینکه داویت تمام درآمد و حتی ارثیه‌اش را خرج دیگران می‌کند و یک پول سیاه هم برای خودش ندارد، شاکی است. شغل داویت نویسندگی است و گه‌گاهی از چاپ کتاب‌هایش پولی درمی‌آورد.

به دنبال مریضی سخت داویت، سونا و مادرش در خانه‌ی خاله‌ی داویت ماندگار می‌شوند و برای او غذا و دارو تهیه می‌کنند. سونا به کتابخانه‌ی داویت سری می‌زند و کتاب‌هایی را که در حوزه‌ی اقتصاد و سیاست نوشته، اما هیچ‌گاه چاپشان نکرده، تورق می‌کند؛ تا اینکه با دفتری مواجه می‌شود که روی آن نوشته شده: یادداشت. سونا اولین صفحه را باز می‌کند و با یادداشت شخصی داویت که به درد دل می‌ماند، روبه‌رو می‌شود. حالا دیگر کنجکاوی مهار نمی‌شود و سونا پیش می‌رود و به یادداشت‌هایی می‌رسد که داویت در آن‌ها درباب عشق سخن رانده و از نبودن عشق و محبوب در زندگی‌اش گلایه کرده. کتاب جام جان مخاطب را همراه با سونا مشتاق‌تر و کنجکاوتر می‌کند و از طریق یادداشت‌ها، درونیات داویت را بیشتر نمایان می‌سازد.

برای خواندن این رمان از داویت میناسیان، به نسخه‌ی انتشارات کتاب دانیال مراجعه فرمایید.

کتاب جام جان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دوست‌داران داستان‌های عاشقانه و درام‌های خانوادگی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب جام جان می‌خوانیم

اشک از دیده‌ی اولگا جاری شد. با حالتی پر از اضطراب و التماس، فرزندش را در آغوش کشید و گفت: دخترک عزیزم، چه شده؟ به من بگو بدانم، آیا سورن با تو قهر کرده؟ چرا به این حالی، چه اتفاقی افتاده، حرف بزن.

سونا صورت مادرش را بوسید و گفت: مادر جان من چیزی را از شما پنهان ندارم؛ اما نمی‌دانم شرح‌حال خود را چطور بیان کنم که شما درست متوجه بشوید. چون من خودم هم درست نمی‌دانم چه می‌خواهم و چرا به این حال افتاده‌ام. خواهش می‌کنم باز یک‌دفعه حکایت دوستی خان‌عموجان را با پدرم بگوئید گوش بدهم.

اولگا گفت: عزیزم قصه‌ی رفاقت پدر ناکامت را با داوید گفته‌ام و می‌دانی، حالا وقت این صحبت نیست، دردت را به من بگو.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جام جان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتاب دانیال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات177
زبانفارسی
شابک978-622-5429-08-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جام جان

پدرام ایروانی
۱۴۰۲/۱۲/۲
دوست داشتم. رمانی جذاب. قابل تامل و تاثیرگذار. حکایت رفتار و مرام آدم هایی که این روز‌ها دیگر به فراموشی سپرده شده. دلم برای امثال شخصیت‌های این داستان تنگ شده.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جام جان

برای دریافت کتاب جام جان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.