معرفی و دانلود کتاب جاناتان مرغ دریایی

عکس جلد کتاب جاناتان مرغ دریایی
قیمت:
23500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی نوشتۀ ریچارد باخ داستان یک مرغ دریایی را روایت می‌کند که از جستجوی هر روزۀ غذا به ستوه آمده است و اشتیاق پرواز کردن دارد. این اثر جذاب و تأثیرگذار برای دو سال متوالی در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

دربارۀ کتاب جاناتان مرغ دریایی

کتاب جاناتان مرغ دریایی (Jonathan Livingston Seagull) اثر جذاب و خواندنی ریچارد باخ (Richard Bach) است و داستان یک مرغ دریایی را روایت می‌کند که رویایی در سر دارد. این مرغ دریایی بر خلاف سایر هم‌نوعانش دوست دارد برای هدفی جز پیدا کردن غذا پرواز کند. در‌حالی‌که برای دوستانش غذا مهم‌تر از پرواز است و پرواز را وسیله‌ای برای یافتن غذا می‌دانند، او باور دارد پرواز از اهمیت بیشتری برخوردار است. کتاب حاضر برای نخستین بار در سال 1970 به چاپ رسید و خیلی زود در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز جای گرفت.

داستان این رمان کوتاه به زبان ساده‌ و قابل‌فهمی نوشته شده است، اما پیامی ژرف و عمیق با خود دارد: همهٔ ما می‌توانیم از آنچه تصورش را داریم فراتر برویم. این اثر خواندنی به ما انگیزه می‌دهد تا خود را از قیدوبند زنجیرهایی رها کنیم که به دست و پای خود بسته‌ایم؛ به استقبال چالش‌ها برویم و فرصت‌های ممکن را دریابیم. این کتاب تأثیرگذار، به خصوص برای آن‌هایی نوشته شده است که در راه رسیدن به رویاهایشان دست از هیچ تلاشی برنمی‌دارند و قوانین را به نفع خود تغییر می‌دهند؛ آن‌هایی که چیزهای بیشتری از زندگی می‌خواهند و افرادی که برای یافتن مسیر خود از رهنمودهای قلبشان پیروی می‌کنند.

اقتباس سینمایی از کتاب جاناتان مرغ دریایی

فیلمی با اقتباس از اثر حاضر و با همین نام (جاناتان مرغ دریایی) در سال 1973 و به کارگردانی هال بارتلت ساخته و اکران شد. جالب است بدانید ریچارد باخ با لسلی پریش سر صحنه‌ی ساخت این فیلم آشنا شد و در سال 1981 با او ازدواج کرد.

جوایز و افتخارات کتاب جاناتان مرغ دریایی

  • ترجمه‌شده به بیش از 30 زبان زندۀ دنیا
  • فروش بیش از یک میلیون نسخه تا پایان سال 1972
  • جزو فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز برای دو سال متوالی
  • رتبهٔ نخست فهرست پرفروش‌ترین رمان‌های آمریکایی پابلیشرز ویکلی
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب جاناتان مرغ دریایی

  • اثری پیشگامانه. (Barnes & Noble)
  • این کتاب، درس‌های عمیقی از زندگی به مخاطب می‌دهد. (Invisible Mentor)
  • جاناتان مرغ دریایی یک نماد است؛ اثری پرفروش که قدرت فردی و لذت یافتن مسیر را تحسین می‌کند. (آمازون)
  • ریچارد باخ با این کتاب دو کار انجام داد: اول اینکه به من پرواز را عطا کرد و دوم، من را جوان ساخت. به‌خاطر هر دوی این کارها از او سپاسگزارم. (ری بردبری، نویسنده آمریکایی)
  • این کتاب، شهروندی کوچک و ارزشمند در دنیایی است که شازده کوچولوی دو سنت اگزوپری آن را اداره می‌کند. گمان می‌کنم اگر هر یک از ما به دیدن دنیای جاناتان مرغ دریایی برویم دیگر دوست نداریم به دنیای خودمان برگردیم. (ارنست گان، خلبان آمریکایی)

کتاب جاناتان مرغ دریایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن رمان‌های خارجی علاقه‌مند هستید، مطالعهٔ کتاب جاناتان مرغ دریایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین، اثر نامبرده برای علاقه‌مندان به کتاب‌های خودیاری و انگیزشی نیز گزینه‌ مناسبی است. علاوه بر این، پیشنهاد خوبی برای مطالعۀ کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود.

با ریچارد باخ بیشتر آشنا شویم

ریچارد باخ خلبان و نویسندۀ آمریکایی متولد سال 1936 است و عمدۀ شهرت او از انتشار کتاب جاناتان مرغ دریایی ناشی می‌شود. او آثار داستانی و غیرداستانی دیگری نیز نوشته است که از میان آن‍‌ها می‌توان به کتاب‌های «اوهام»، «پلی به سوی جاودانگی»، «راهنمای منجی‌گری»، «هدیه پرواز»، «گریز از سرزمین امن»، «فراسوی ذهنم» و «یگانه» اشاره کرد. تاکنون بیش از 60 میلیون نسخه از آثار ریچارد باخ در جهان به فروش رسیده است و از این نظر او یکی از محبوب‌ترین نویسندگان در سراسر دنیا محسوب می‌شود. باخ در بیشتر کتاب‌های خود از رویدادهای واقعی و تخیلی زندگی‌اش برای نشان دادن فلسفه‌ٔ خاص خود استفاده کرده است. همچنین در بیشتر آثار باخ ردپای پرواز و علاقهٔ او به خلبانی دیده می‌شود. این خلبان و نویسندۀ آمریکایی از 17 سالگی پرواز کردن را آغاز نمود و در اواخر اوت 2012 یک سانحهٔ هوایی را نیز تجربه کرد که دستمایه نگارش یکی از آثار او شد.

در بخشی از کتاب جاناتان مرغ دریایی می‌خوانیم

با خود فکر کرد: پس بهشت این‌جاست و به خودش لبخند زد. محترمانه نبود که فرد در اولین لحظه‌ی ورود به بهشت آن را تجزیه و تحلیل کند. حالا که از زمین گذشته و بر فراز ابرها و با آرایشی نزدیک به آن دو مرغ دریاییِ درخشان به آسمان رسیده بود، می‌دید که جسم خودش هم مانند آن‌ها درخشان می‌شود. حقیقت داشت، همان جاناتان مرغ دریایی جوانی آن جا بود که همواره در پشت چشم‌های طلایی‌رنگش زنده بود، با این تفاوت که شکل بیرونیش تغییر یافته بود.

جسمش همان جسم مرغ دریایی بود، اما همین حالا هم می‌توانست بهتر از بهترین پرواز جسم پیشینش، پرواز کند. با خود فکر کرد: به چه دلیل؟ من می‌توانم با نیمی از تلاش گذشته، دو برابر سرعت و عملکرد بهترین روزهای زمینیم را داشته باشم!

اکنون پرهایش به رنگ سپیدی پرتلألؤ می‌درخشیدند و بال‌هایش نرم و بی‌نقص، مانند ورقه‌های جلایافته‌ی نقره بودند. اکنون با حظ فراوان وارسی و امتحانشان می‌کرد تا به این دو بال تازه قدرت تزریق کند.

در سرعت چهارصد و دو کیلومتر در ساعت، احساس می‌کرد که در حال رسیدن به حداکثر سرعت ممکن است. در سرعت چهارصد و سی و نه کیلومتر در ساعت فکر کرد سریع‌تر از آن نمی‌تواند پرواز کند و برای اولین بار کمی مأیوس شد. سرعت پرواز جسم تازه‌اش هم محدودیت داشت و هرچند این سرعت بسیار بالاتر از رکورد پرواز قبلیش بود، ولی به هر حال محدودیت داشت و تلاش زیادی لازم بود تا در آن محدودیت شکافی ایجاد کند. او تصور می‌کرد در بهشت محدودیت وجود نداشته باشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جاناتان مرغ دریایی
نویسنده
مترجمزهره زاهدی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-6767-46-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
23500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جاناتان مرغ دریایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جاناتان مرغ دریایی

برای دریافت کتاب جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.