معرفی و دانلود کتاب جایی بالاتر از رنجیدن

عکس جلد کتاب جایی بالاتر از رنجیدن
قیمت:
89900 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جایی بالاتر از رنجیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جایی بالاتر از رنجیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جایی بالاتر از رنجیدن

کتاب جایی بالاتر از رنجیدن اثر مهرنوش صفایی براساس زندگینامه‌ی سوسن (ط)، رمانی عاطفی با نگاهی روانشناسانه است که به موضوع دل بستن به افراد قبل از شناخت صحیح و اصولی از شخصیت، خواسته‌ها و نیازهایشان و به نداشتن هنر گفتگو می‌پردازد.

جایی بالاتر از رنجیدن، با یک اتفاق تلخ یعنی فوت شیوا صمیمی‌ترین دوست و تنها هم‌درد و سنگ صبور سوسن، آغاز می‌شود.

بعد از مدتی از فوت شیوا آقای داریوش نوریان همسر شیوا با سوسن تماس می‌گیرد و این شروع آشنایی با مردی است که به عنوان همسر دوستش حتی یک بار هم از نزدیک ندیده است.

شوهر سوسن، احمد فردی بی‌رگ، بی‌بند و بار و لاابالی است. احمد در طول داستان با زن بیوه اعرابی آشنا می‌شود که از وضع مالی بسیار خوبی برخوردار است و به خاطر پول با بی‌رحمی و آزار و اذیت سوسن را طلاق می‌دهد.

بعد از جدایی، سوسن به پیش خانواده‌اش بازمی‌گردد اما خانواده‌ی او بسیار کوته نظر هستند و طلاق سوسن را یک عیب برای خانواده‌شان می‌دانند.

چندی بعد آقای نوریان به خواستگاری سوسن می‌آید اما او را عقد نمی‌کند و زمانی نمی‌گذرد که سوسن از وجود نوریان در زندگیش لذت می‌برد. و باز ماجرای گذشته برای سوسن تکرار می‌شود و دوباره بی‌تفاوتی یک مرد نسبت به خودش را می‌بیند و برای دومین بار برمی‌گردد پیش خانواده‌اش اما این بار مادرش او را از خانه بیرون می‌کند.

سوسن بدون هیچ همراه و پشتیبانی بر سر خانه‌ی اول بازمی‌گردد و دوباره بنگاه‌های املاکی، تنهایی و غم و غصه و باز دردُ، دردُ و درد...

زندگی سوسن زندگی بسیاری از بانوان این روزگار است…

با توجه به اینکه در جامعه‌ی امروز ما بیشتر ازدواج‌ها با آشنایی قبل از ازدواج و در قالب روابط عاطفی صورت می‌گیرد آمار بالای طلاق و نارضایتی پس از ازدواج نشان دهنده‌ی این واقعیت تأسف‌برانگیز است که هنوز هم جوانان ما در دو مورد اساسی؛ شناخت مناسب‌ترین فرد و هنر حفظ رابطه‌ای عاشقانه، همچنان دچار ضعفی شدید هستند.

شکست‌های عاطفی، چه در قالب طلاق پس از ازدواج و چه در قالب جدایی پس از آشنایی، نشان دهنده‌ی این واقعیت تکان دهنده است که مردم ما هنوز هم به درستی هنر حفظ رابطه را نیاموخته‌اند.

هنوز بسیاری از مردم عاشق می‌شوند بی‌آنکه بدانند چرا، و به جدایی می‌رسند بی‌آنکه بفهمند به چه دلیل. و این دو سؤال برجسته‌ترین سؤال‌های نسل سرخورده از روابط عاطفی امروزی است. نسلی که فراموش کرده است که تشابه و تجانس مهم‌ترین و اساسی‌ترین شرط دل بستن و رسیدن به درک و همدلی و تفاهم، مهم‌ترین اصل ماندگار ماندن یک رابطه‌ی عاطفی است.

هنوز هم بر طبق آمار از میان هر ده نفر جوان هجده تا سی ساله‌ی سال تحصیل کرده، فقط یک نفر از آن‌ها به این نتیجه رسیده است که حفظ رابطه‌ای عاشقانه بسیار مهم‌تر از برقراری چنین رابطه‌ای است و از میان هر بیست زوج جوان فقط دو نفر از آن‌ها به این نتیجه رسیده است که حفظ رابطه‌ی عاشقانه‌اش نیازمند سعی و تلاش و مطالعه و یادگیری است.

در بخشی از متن کتاب جایی بالاتر از رنجیدن می‌خوانیم:

من با گم شدن، با فراموش شدن، با خط خوردن و از یاد رفتن، مأنوسم. من از همه به هیچ رسیدن را خوب می‌شناسم. من با سوگواری قلب انسان پس از مرگ آشنایی، مأنوسم. من جایی را می‌شناسم که آوای درد آدمی، فریاد نیست. من سکوتِ بالاتر از فریاد را می‌شناسم.

من در سرزمین دلتنگی زندگی کرده‌ام. من بیابان ناباوری را قدم به قدم طی کرده‌ام. من درد شلاق ثانیه‌ها را در انتظاری تلخ، من حس بیهودگی را با بند بند تنم احساس کرده‌ام. من روزهای بسیاری، برای فرار از نقش رنج، چشم بسته از کنار آیینه‌های بسیاری گذشته‌ام.

آری، من از روزهایی گذشته‌ام که اشک برای گریستن کم است و ضجه فقط بازی بغض انسان است. من در روح خویش دردهایی را تجربه کرده‌ام که دردهای تن آدمی پیش آن حقیر و کوچک‌اند. من عشق را در حضیض ذلت… گذشت را در عین نفرت… ایثار را در بند غفلت، … متولد شدن در حین مرگ را با تک تک یاخته‌های وجودم احساس کرده‌ام. من با دیدگانی باز و ذهنی هوشیار، لحظه به لحظه به جرم شیفتگی، به شلاق بی‌مهری و ناسپاسی مجازات شده‌ام. من آدمیت آدمی را بسیار جفاکار یافته‌ام. من ظرف فهم آدم‌های بسیاری را کوچک‌تر از مشت بسته‌ی یک کودک، من چشم‌های بسیاری را فقط دو کره‌ی سرد خاکی یافته‌ام. بله، جایی بالاتر از رنجیدن هم هست… من آن را می‌شناسم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پایان‌نامه
بررسی و تحلیل موضوعی رمان «جایی بالاتر از رنجیدن»: از دیدگاه روان‌شناسی
هنر گفتگو
1. شنونده‌ای خوب باشید
2. طرف مقابلتان را نصیحت نکنید
3. از همسرتان خرده نگیرید و او را تحقیر نکنید
تجزیه و تحلیل موضوعی رمان «جایی بالاتر از رنجیدن»: از دیدگاه فلسفی
چند پیشنهاد عملی برای رسیدن به بخشش
بررسی رمان «جایی بالاتر از رنجیدن»: از دیدگاه مذهبی
منابع تحقیق در کارشناسی موضوعی: رمان جایی بالاتر از رنجیدن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جایی بالاتر از رنجیدن
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات512
زبانفارسی
شابک978-964-236-316-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
89900 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جایی بالاتر از رنجیدن

مرضی ک
۱۴۰۱/۴/۶
با سلام خدمت نویسنده واقعااااا این داستان واقعی بودددد که بعید میدونم با این همه خیال پردازی چقدر
زیاده روی نویسنده محترم ما همگی توی این مملکت هستیم با قوامینش و حتی در نگاه یه رمان ادم متاسف میشه به شخصیت و بی فکری یه خانم مثل سوسن گفتنی بسیاررر است در مورد کتاب.... با ارزوی موفقیت و اینکه به شعوره خواننده عرجه گذاشته بشه🌹
حنانه زاددهش
۱۳۹۸/۱۰/۲۴
با سلام خدمت همه کتاب راهیای عزیز، من سالهاست که رمان میخونم به نظر من این کتاب یکی از زیباترین رمان‌هایی بوده که تا الان خوندم و به همه دوستان پیشنهاد میکنم حتما این رمان رو بخونن، ممنون از نویسنده خوش قلم و باذوق این کتاب
فاطمه فرامرزی
۱۳۹۸/۱/۱۹
خیلی از کتابراه ممنون که کتابهای بیشتری از خانم مهرنوش صفایی گذاشتن. باید کتابهای این نویسنده رو خوند که چطور سرنوشت، سرشت، تربیت و تصمیمات ادمها چطور در نقطه عطف زندگی باعث میشه یا به فرش برسند یا به عرش
متین محمدی
۱۳۹۹/۲/۷
قسمتی از زندگی خودم بود. باهاش اشک ریختم و خوندم عالی بود و جذاب ممنونم درس‌های بزرگی این کتاب میده. دنیا کوچکتر از اونیه که فکرشو کنی.
زهرا سعادتی
۱۳۹۸/۹/۲۳
رمان خیلی قشنگی بود. من از شخصیت این زن بسیار خوشم اومد. از اینکه این قدر تلاشگر بود و با امید و عاقلانه سعی میکرد زندگی خوبی برای اطرافیانش بسازه
Maryam S
۱۴۰۲/۵/۲۴
این کتاب خیلی اموزنده است و قشنگ نشون میده که چقدر تصمیمات درست میتونه زندگی آدمو عوض کنه و بالعکس. خوندنشو توصیه میکنم
arash so
۱۴۰۰/۵/۳۰
اگه واقعا بر اساس زندگی واقعی شخصی نوشته شده باشه بد نبود اما اگه بر اساس تخیلی نویسنده بود، آخرش جالب نبود
Fatemeh Farahani
۱۳۹۹/۳/۷
خیلی خوب بود و نشون داد صحبت کردن در مورد مشکلات و فراد نکردن ازشون، باعث میشه زندگی بهتری داشته باشیم
مریم رجبی
۱۳۹۹/۵/۵
به نظر من اخر داستان درست نبود و با واقعیت جور در نمیاد
رقیه پاکدل
۱۴۰۰/۵/۲۴
عالی بود داستانش آموزنده و لذت بخشه. توصیه می‌کنم.
آتنا جعفری
۱۳۹۸/۲/۱۴
بسیار آموزنده بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب جایی بالاتر از رنجیدن

برای دریافت کتاب جایی بالاتر از رنجیدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.