معرفی و دانلود کتاب جرم پولشویی در عرصه بین‌الملل

عکس جلد کتاب جرم پولشویی در عرصه بین‌الملل
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جرم پولشویی در عرصه بین‌الملل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جرم پولشویی در عرصه بین‌الملل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جرم پولشویی در عرصه بین‌الملل

کتاب جرم پولشویی در عرصه بین‌الملل نوشته‌ی میلاد میوه یان، یکی از جرم‌های بزرگ مالی و نحوه‌ی مجازات بزهکاران این حوزه را بررسی کرده است.

تحقیق در اسناد و سوابق تاریخ هستی و زندگی بشری نشان می‌دهد که قبل از هبوط آدم به کره خاکی انسان‌های دیگری وجود داشته‌اند. مبین این موضوع آیه 30 سوره بقره می‌باشد که خداوند به ملائکان می‌فرماید: می‌خواهم روی زمین خلیفه بگمارم، ملائکان عرض کردند: آیا می‌خواهی بگماری که در زمین خونریزی کنند و فساد نمایند؟ از این آیه استنباط می‌شود که حتی انسان‌های قبل از آدم نیز سابقه‌ی خونریزی و فساد داشته‌اند. حالا کیفیت این چگونه بوده است برای تاریخ مبهم می‌باشد. پس از هبوط آدم اولین جرم، کشتن هابیل و قابیل رقم خورده است. ضمن احترام به انسان و مقام والای او، همیشه عملکردش درحال تغییر و تحول وبژه و فساد خواهد بود.

انسان هم می‌تواند عالم و عامل به معلومات پسندیده و مطلوب باشد و هم می‌تواند مرتکب جرم و جنایت و بزهکاری شود. با پیشرفت جوامع بشری، صنعتی، ارتباطات و... تنوع به ارتکاب را در هر دو جهت به‌ دنبال دارد. برای تحقق بزهکاری سازمان‌هایی را شکل می‌دهد که در جامعه و عرف اجتماعی غیر مطلوب، ناپسند و غیر مشروع هستند. یکی از تلاش‌های بزهکاران این است که هر روز سعی دارند خود را از دید قانون پنهان سازند و خطر مصادره و توقیف را ازخود دورسازند و سود و منفعت خود را  افزون‌تر کنند. از آن طرف کشورها ،سازمان‌ها و جوامع بین‌المللی کوشش می‌کنند هر روز دامنه‌ی توسعه‌ی این خطر را محدود کنند؛ اموال بدست آمده را مصادره نمایند و ریشه‌ی این جرم بزرگ (پولشویی) رابخشکانند. در خلال بحث این کتاب به هر دو عرصه‌ی بین‌الملل و داخلی مبارزه با پولشویی به صورت مشروح و مبسوط پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب جرم پولشویی در عرصه بین الملل می‌خوانیم:

پولشویی شامل سه مرحله است 1- جایگذاری 2- لایه‌گذاری 3- در هم آمیزی و یکپارچه سازی (ادغام). بعد از اینکه مجرمین پول حاصل از فعالیت مجرمانه خود مثلاً (فروش دارو‌ها) را به صورت قاچاق کسب نمودند، مجرم سعی می‌کند که این پول و سرمایه را وارد سیستم مالی نماید مثلاً قرار دادن آن در یک حساب بانکی. همچنین پولشویان برای کاهش جلب توجه مجریان قانون مقادیر زیادی پول نقد را به مقادیر کوچک تبدیل نموده یا به صورت قاچاق در کشور دیگر سپرده‌گذاری می‌کنند. به محض جایگذاری (استقرار) پول در سیستم مالی مرحله لایه‌گذاری انجام می‌پذیرد که شامل مجموعه‌ای از معاملات با هدف مخفی کردن منشاء اصلی پول است. مثلاً جابجایی پول‌ها و سپرده‌گذاری در مؤسسات مالی یا واریز پول به حساب دوستان یا بستگان یا خرید اسناد با فاکتورها‌ی صوری بر‌ای پنهان نمودن مالک واقعی پول آلوده. زمانی که مرحله لایه‌گذاری انجام گرفت مجرم نهایتاً قادر است طی یک معامله اقتصادی قانونی از این پول استفاده کرده و به عنوان یک تاجر موفق با خرید دارایی‌های شیک از زندگی لذت ببرد. ازمباحث فرایند پولشویی استنباط می‌شود که مراحل رایج و مهم پولشویی همان مراحل سه‌گانه سرمایه‌گذاری، تبدیل و ادغام می‌باشد. 

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: تحلیل حقوقی بزه پولشویی و درآمدی بر واکنش‌های ملی و فرا ملی در قبال آن
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جرم پولشویی در عرصه بین‌الملل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات قانون یار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات138
زبانفارسی
شابک978-600-99933-9-0
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های حقوق بین الملل
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جرم پولشویی در عرصه بین‌الملل

برای دریافت کتاب جرم پولشویی در عرصه بین‌الملل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.