معرفی و دانلود کتاب جزر و مد آرام

عکس جلد کتاب جزر و مد آرام
قیمت:
55500 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جزر و مد آرام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جزر و مد آرام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جزر و مد آرام

کتاب جزر و مد آرام رمانی الهام‌بخش و واقعی از ماریان لی است که در آن به زندگی، ماهیت و چالش‌های یک زن ایرلندی، در موضع «زنانگی» و جایگاه او در جامعه نگاه می‌کند. شخصیت اصلی داستان، در پی حوادثی، در مسیر جدیدی قرار می‌گیرد که می‌تواند سرنوشت و آینده‌اش را تغییر دهد، اما این همه‌ی داستان نیست. کتاب نامبرده روایت دست‌وپنجه نرم کردن با تبعیض‌های جنسیتی و خط پررنگ جامعه‌ی مردسالار ایرلند قرن نوزدهم است و موفق شده در فهرست نهایی جایزه‌ی ‌کیت اوبراین 202 قرار گیرد.

درباره‌ی کتاب جزر و مد آرام

داستان پیش رو، روایت زندگی «الن هاچینز»، اولین زن گیاه‌شناس ایرلندی در سال 1815 است. الن که دختری مجرد و تحصیل‌کرده است، به خوبی آموخته تا مثل اکثر زنان ایرلندی، صبور و فرمان‌بردار باشد. با‌این‌حال، یک فرق اساسی با آن‌ها دارد، او نه تنها استعدادی در خیاطی ندارد، که ترجیح می‌دهد اوقاتش را با کتاب خواندن بگذراند. رفته‌رفته و در طول داستان، زندگی الن دستخوش تغییراتی می‌شود که او را تبدیل به اولین زن گیاه‌شناس ایرلندی می‌کند. در واقع، الن که علم گیاه‌شناسی را به صورت خودآموز یاد گرفته، موفق می‌شود بیش از هزارگونه گیاه و جلبک دریایی را در زادگاهش، خلیج بانتری، فهرست‌بندی کند.

ماریان لی (Marianne Lee) در کتاب جزر و مد آرام (Quiet Tide)، زندگی پرفراز و نشیب و البته عذاب‌آور الن هاچینز (Ellen Hutchins) را با سرکوب‌های جنسیتی، طبقاتی و سیاست زمانه در قالب رمان تصویر کرده و همچنین او را به‌عنوان زنی «خودمختار» در جامعه‌‌ی ایرلندی آن روزها تعریف می‌کند. محسن شجاع این کتاب را به فارسی برگردانده و این اثر توسط انتشارات آناپل به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب جزر و مد آرام

  • این کتاب، مثل گوهری است که با نثری نفیس و ظرافت کامل نوشته شده است. (کتاب ایرلند)

  • آن‌قدر نثر روانی دارد که نتوانستم کتاب را زمین بگذارم. توجه بالا به جزئیات و عشق به جهان طبیعی در آن موج می‌زند. (امر رینولدز، فیلمساز)

  • رمانی زیبا و ظریف درباره رشته‌های درهم‌تنده‌ی روابط خانوادگی و دنبال کردن علایق منحصربه‌فرد. ماریان لی، ستاره‌ی جدید ادبیات است. (نوالا اوکانر، نویسنده)

  • با این که داستان در گذشته اتفاق افتاده، مضامین حسی مدرنی دارد که چیزی بیشتر از تلاش‌های الن برای تثبیت جایگاه‌اش در جامعه‌ی مردسالارانه است. مبارزه‌ای آشکار از خودمختاری که با وجود دستاوردهای زیاد، همچنان در معرض دردسرهای مردسالاری باقی مانده. این کتاب، به زیبایی مقاومت بی‌سروصدای یک زن ایرلندی را در برابر توصیه‌های اهانت‌آمیز دیگران به تصویر می‌کشد. (سارا گیلمارتین، ایریش تایمز)

  • در تجسم ماهرانه‌ای که الن از زندگی زنان در محدودیت‌های اجتماعی و وظایف زندگی نشان می‌دهد، اثری مثال‌زدنی خلق می‌کند که در بطن این سخت‌گیری‌ها، زندگی درونی پربار و افکار و خواسته‌های فوق‌العاده‌ای تسخیر شدند. لی، در عناوینی که توضیح می‌دهد، زیرک و در آن‌هایی که حذف می‌کند، چنان عاقل است که در نهایت، سرنوشت شخصیت اصلی خواننده را به خنده وامی‌دارد. (DERMOT BOLGER, SUNDAY BUSINESS POS)

کتاب جزر و مد آرام مناسب چه کسانی است؟

این کتاب، مناسب کسانی است که به داستان‌های واقعی و ماجراجویانه علاقه دارند.

با ماریان لی بیشتر آشنا شویم

ماریان لی بزرگ‌شده‌ی ایرلند است و با همسر و دو گربه‌اش در دوبلین زندگی می‌کند. در کالج ملی هنر و طراحی، ارتباطات بصری خوانده، کارشناسی ارشد نویسندگی خلاق از کالج ترینیتی دوبلین دارد و شغل‌اش طراحی و کپی‌رایتری است. کتاب جزر و مد آرام، منبع الهام ماریان لی برای نوشتن رمان جدیدش است که در حال حاضر روی آن کار می‌کند.

در بخشی از کتاب جزر و مد آرام می‌خوانیم

درست قبل از کریسمس، نامه‌ای از کارولین، دوست دوران مدرسه الن، رسید. او ترک تحصیل‌کرده بود و برای مدت کوتاهی به منطقه هنریتا، سپس به بوری‌هال و بعد به املاک پدرش در کیلدر رفته بود. او به الن التماس کرد که به دیدنش برود، اگرچه اکنون برای سفر خیلی سرد است؛ اما اوقات خوش با تو به خانه‌ام می‌آیند. بهار رؤیایی غیرممکن به نظر می‌رسید. در صبح کریسمس دمای هوا زیر صفر بود و در طول روز خیلی گرم نشد.

جینی گفت که فشار آب خروجی پمپ داخل حیاط کاهش‌یافته است. در طول مراسم کلیسا، افکار الن از حال و هوای دعا دور می‌شد. اثرات ساعات اولیه صبح، خمیازه کشیدن بود که در سراسر کلیسا شنیده می‌شد و سرمای شدید تمرکز برای دعا خواندن را غیرممکن می‌کرد. در شب عید کریسمس، یک مهمانی شام ویژه در خانه آقای استوکس برگزار می‌شد. لوئیز یک لباس جدید به الن داده بود. لباس نخی آبی‌ که همرنگ چشمان الن بود، شاید هم لوئیز این‌طور فکر می‌کرد. بسته‌ای از کورک رسیده بود که شامل ماهی خشک، کیک میوه‌ای و دستمال‌های دست‌دوز بود.

آقای تیلور قول داد که وقتی هوا بهتر شد، الن را برای پیاده‌روی همراه خود ببرد. الن خودش را مجبور کرد که روی خطبه‌ی دعا تمرکز کند. عیسی شیرخوار که برای نجات بشر به دنیا آمد، پیام‌آور عشق و صلح برادرانه بود. روحی بخشنده و پاک مثل برف داشت و در مبارزه با ظلم، سوزنده مثل آتش بود. در طول مسیر کوتاه بازگشت به خانه، الن در کالسکه با بچه‌ها از شدت سرما، زیر پتو جمع شدند. با این‌که زیر شال و پتو بودند؛ اما دندان‌هایشان به هم می‌خورد.

مغازه‌های امتداد خیابان گرافتون بسته بودند، اگرچه نفس‌های گرم عابران سرسختی که در این سرما در خیابان حضور داشتند، مانند ابری روی شیشه این مغازه‌ها محو می‌شد. کالسکه از کنار دیوارهای سنگی فرسوده سنت استفان گرین عبور کرد. امروز برای پیاده‌روی سرد است، حوضچه‌ها یخ زده‌اند و پرنده‌ها و اردک‌ها در درختچه‌ها پناه گرفته‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جزر و مد آرام
نویسنده
مترجممحسن شجاع
ناشر چاپیانتشارات آناپل
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات420
زبانفارسی
شابک978-622-97810-6-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
55500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جزر و مد آرام

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جزر و مد آرام

برای دریافت کتاب جزر و مد آرام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.